Het wordt er misschien zelfs wel iets makkelijker door, maar goed, het ging hier idd om het paspoort (en de RFID chip daarin) en niet om de OV kaart.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:16 schreef gelly het volgende:
[..]
Dat is toch niet inherent aan de OV chip ? Fraude is van alle tijden. Je kan ook prima strippenkaarten kopieeren of geld vervalsen, mocht je dat willen. Ik zie het niet als geldig argument tegen de invoering iig.
Het leuke is dat dit rijtje ook geldt voor zaken als cameratoezicht en id-plicht.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:19 schreef waht het volgende:
[..]
-Vals gevoel van veiligheid
-WIe tegen is, is direct verdacht
-Aangetoond onjuist idee dat terroristen beter worden aangepakt
-Leuk misbruik mogelijk door wetshandhavers
-Goede mogelijkheden om in de toekomst ieder ongewenst persoon 'uit te schakelen'
Hoezo, je bent toch geen terrorist zeker?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:23 schreef victoriamcjones het volgende:
Wat als je de chip onklaar maakt in je paspoort. Is die dan ook ongeldig? Lijkt me een goede manier om van hackers af te komen.
Volgende vraag....hoe maak je het onklaar???
quote:In een samenleving die haar functioneren afhankelijk heeft gemaakt van nietsontziende controle, is de keuze tussen braaf of stout zijn een schijnkeuze. In plaats van dat de overheid u beschermt, moet u zich beschermen tegen de overheid of een andere partij die zich toegang heeft verworven tot de immense hoeveelheid data, die binnen het maatschappelijk verkeer uw profiel vormen. Binnen een samenleving die zich heeft neergelegd bij deze gedigitaliseerde controle, is geen plaats voor een burger die zich zonder (geïmplanteerde) chip op straat begeeft, omdat zijn onherkenbaarheid voor het systeem onherroepelijk leidt tot uitsluiting van alle maatschappelijke voorzieningen. In een gedigitaliseerde totalitaire staat heeft u inderdaad niks te verbergen. Niet omdat uw gebruik van deze veelgehoorde dooddoener bevestigt dat u zich als onverschillig of onwetend, gehoorzaam mens buiten schot waant, maar omdat u domweg niks eigens meer heeft.
Dat bedoel ik maar. Niemand hoeft te weten waar ik uithang. En degeen die het omzeilen wil doet het dan toch.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:19 schreef waht het volgende:
[..]
-Vals gevoel van veiligheid
-WIe tegen is, is direct verdacht
-Aangetoond onjuist idee dat terroristen beter worden aangepakt
-Leuk misbruik mogelijk door wetshandhavers
-Goede mogelijkheden om in de toekomst ieder ongewenst persoon 'uit te schakelen'
Er zijn toch maar bepaalde plekken waar de chip in je paspoort uitgelezen kan worden.. Je staat op die plekken ook al in het systeem zonder die chip. Maar je als je zo bang bent voor RFID chips dan neem ik aan dat je ook geen boodschappen doet of andere spullen koopt. Want ze komen in steeds meer verpakkingen te zitten. Je betaalt met je pinpas en de chip is vervolgens gekoppeld aan je persoonsgegevens. Om je nog maar wat banger te maken.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 13:30 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat bedoel ik maar. Niemand hoeft te weten waar ik uithang. En degeen die het omzeilen wil doet het dan toch.
Wie zegt dat er niet afgelezen kan worden dat ik bij truus thuis ben? En wie zegtd at er aan de poorten van een discotheek/ bedrijf / straat straks geen scanner staat die alles afleest wat er langs loopt?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Er zijn toch maar bepaalde plekken waar de chip in je paspoort uitgelezen kan worden.. Je staat op die plekken ook al in het systeem zonder die chip. Maar je als je zo bang bent voor RFID chips dan neem ik aan dat je ook geen boodschappen doet of andere spullen koopt. Want ze komen in steeds meer verpakkingen te zitten. Je betaalt met je pinpas en de chip is vervolgens gekoppeld aan je persoonsgegevens. Om je nog maar wat banger te maken.
Misschien moet je je eerst een beetje inlezen in hoe RFID werkt en wat de mogelijkheden precies zijn ...quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:26 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wie zegt dat er niet afgelezen kan worden dat ik bij truus thuis ben? En wie zegtd at er aan de poorten van een discotheek/ bedrijf / straat straks geen scanner staat die alles afleest wat er langs loopt?
Ga je nou beweren dat je een RFID niet kan taggen en niet uit kan lezen op afstand?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:45 schreef gelly het volgende:
[..]
Misschien moet je je eerst een beetje inlezen in hoe RFID werkt en wat de mogelijkheden precies zijn ...
Zeer beperkte afstand dus, 10 meter max ofzo.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:02 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ga je nou beweren dat je een RFID niet kan taggen en niet uit kan lezen op afstand?
Hangt af van de frequentie en of de tag actief semi-actief of passief is.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:15 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Zeer beperkte afstand dus, 10 meter max ofzo.
Ja koekenbakkerquote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:20 schreef Shaman het volgende:
[..]
Hangt af van de frequentie en of de tag actief semi-actief of passief is.
Actieve tags met een hoge frequentie kunnen zelfs op enkele kilometers uitgelezen worden.
Dat is juist het enge.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 14:20 schreef gelly het volgende:
[..]
Er zijn toch maar bepaalde plekken waar de chip in je paspoort uitgelezen kan worden.. Je staat op die plekken ook al in het systeem zonder die chip. Maar je als je zo bang bent voor RFID chips dan neem ik aan dat je ook geen boodschappen doet of andere spullen koopt. Want ze komen in steeds meer verpakkingen te zitten. Je betaalt met je pinpas en de chip is vervolgens gekoppeld aan je persoonsgegevens. Om je nog maar wat banger te maken.
Ik had het niet specifiek over paspoort. Je zei dat het bereik van RFID een meter of tien was.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:24 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Ja koekenbakkerEen paspoort met een batterij erin lijkt je dat handig ?
10 meter zo breed zijn onze straten niet eens. Beseffen mensen dat wel??? Dat als je door een willekeurige straat loopt je positie bekend kan worden als het uitgelezen wordt ???quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:15 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Zeer beperkte afstand dus, 10 meter max ofzo.
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:34 schreef Shaman het volgende:
[..]
Ik had het niet specifiek over paspoort. Je zei dat het bereik van RFID een meter of tien was.
Ik las laatst nog een artikel over semi-actieve RFID tags die hun batterij oplaadden d.m.v. piëzo elektriciteit. Dat zou dus ook prima in een paspoort kunnen. Bovendien een hoog frequente passieve RFID is ook op grotere afstand uit te lezen.
Weet jij wat er in de Nederlandse paspoorten zit?
Ja okee, het is ook niet echt relevant. Ook op korte afstand (<10m.) kan jan en alleman de tag uitlezen. Dus elke winkel uitgaansgelegenheid of welke andere plaats dan ook waar je regelmatig komt kan aan profiling gaan doen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:37 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dit topic gaat toch over de chip in een paspoort?
Er zit ongetwijfeld een passieve chip in een paspoort, waarom niet ?
Gelukkig heb ik mijn paspoort of ID nooit bij mequote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:36 schreef Chadi het volgende:
[..]
10 meter zo breed zijn onze straten niet eens. Beseffen mensen dat wel??? Dat als je door een willekeurige straat loopt je positie bekend kan worden als het uitgelezen wordt ???
Hoe breed is een 3 baans weg?
Hoe hoog hangen de ANWB borden?
Da moet! Da moet!!quote:Op dinsdag 3 februari 2009 15:57 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik mijn paspoort of ID nooit bij me
quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |