abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:41:13 #26
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_65683282
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:15 schreef Frutsel het volgende:
Waar haalt Wilders het geld vandaan om Bram te betalen?
Uit de partij kas denk ik.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 09:42:10 #27
8781 crew  Frutsel
pi_65683304
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:41 schreef Megumi het volgende:

[..]

Uit de partij kas denk ik.
Hmm... ik zal hem ff bellen wat ie met mijn centen doet
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:44:24 #28
3185 Adelante
To let it go now
pi_65683350
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:15 schreef Frutsel het volgende:
Waar haalt Wilders het geld vandaan om Bram te betalen?
Staat wordt veroordeeld in de kosten als Wilders zijn zaak wint, dus kost hem niets en levert veel publiciteit op.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:44:28 #29
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65683351
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:22 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Nee. Het gaat hier om het feit dat het hof reeds gevonnist heeft ZONDER dat er een proces is geweest. Dat is een hele grote hakbijl aan de wortels van onze rechtstaat. Dat staat los van het feit of er behoefte is aan een proces om denkbeelden.

Als het hof enkel had gezegd, OM onderzoeken en een zaak van maken zodat de rechter zich erover kan buigen, dan had ik er geen problemen mee gehad. Het zonder proces vonissen. DAAR hen ik moeite mee en daarom moet dit van tafel.
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:29 schreef Iblis het volgende:

[..]

Lijkt me niet helemaal compleet kansloos. Verscheidene strafrechtgeleerden hebben al gesteld dat het vonnis van het gerechtshof van Amsterdam, dat alleen maar moest stellen óf Wilders vervolgd moest worden, om vervolgens de inhoudelijke behandeling aan een andere rechter over te laten, al minutieus heeft uitgestippeld waarom hij vervolgd moet worden, wat hij gezegd heeft en waarom dit strafbaar is.

Dit is opmerkelijk, aangezien de andere rechter nu tamelijk gebonden is, en bovendien Wilders en zijn advocaten geen weerwoord hebben kunnen voeren.
Daar kun je ook best verontwaardigd over zijn, maar cassatie in het belang der wet wordt alleen toegepast (in de extreem zeldzame gevallen dát het wordt toegepast) als het van belang is voor de rechtseenheid. Niet omdat Pietje of Jantje benadeeld is door een bepaald vonnis.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat verschillende strafrechtgeleerden dit specifieke verzoek kansvol vinden.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 09:47:57 #30
3185 Adelante
To let it go now
pi_65683410
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:44 schreef Hephaistos. het volgende:

Daar kun je ook best verontwaardigd over zijn, maar cassatie in het belang der wet wordt alleen toegepast (in de extreem zeldzame gevallen dát het wordt toegepast) als het van belang is voor de rechtseenheid. Niet omdat Pietje of Jantje benadeeld is door een bepaald vonnis.

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat verschillende strafrechtgeleerden dit specifieke verzoek kansvol vinden.
Het is voor het eerst dat het Hof zo'n ruime motivering geeft omtrent het feit waarom Wilders schuldig is aan belediging. Dit was niet de taak van het Hof, omdat zij simpelweg diende te motiveren waarom het OM we/niet vervolging diende in te stellen. Dus in het belang van de rechtsorde kan ik me voorstellen dat de PG cassatie in zal stellen.
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_65683473
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:42 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Hmm... ik zal hem ff bellen wat ie met mijn centen doet
Doe dat, ik zal balkie ook bellen dat hij 40 miljoen, waar ook mijn belastingcenten in zitten, verkwanselt aan straatcoaches, buurtvaders en zinloze projecten. En dan laat ik buiten beschouwing de vele tientallen miljarden die al in de loop der jaren zijn verkwanseld aan dat kankergezwel van integratie.
pi_65683729
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 09:44 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

[..]

lijkt me dus juist in het belang van rechtseenheid.
stel dat Wilders veroordeelt wordt, wat ik me niet kan voorstellen, dan zou er vanwege die rechtseenheid een stortvloed van rechtzaken op gang moeten komen van iedereen die zich op een bepaalde manier gehaat of gediscrimineerd voelt door een mening van iemand.
daar zit de rechterlijke macht niet op te wachten, dat snappen ze bij de hoge raad wel.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_65684599
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 07:57 schreef qonmann het volgende:
Tegenvaller voor Links.
Daar moet ik toch wel erg hard om lachen, zou Moskowicz deze keer wel een fatsoenlijke cassatieschriftuur produceren, of wordt hij weer als een klein kind in de hoek gezet door mensen die dit soort juridische fijnslijperij wel beheersen?

Op zich is de strijd Spong-Moskowicz wel een mooie karikatuur van de links-rechts tegenstelling in dit land. Spong is pedant, betweterig, uit de hoogte, ijdel, bevoogdend maar inhoudelijk sterk en met een hoger doel dan zichelf. Moskowicz typeert rechts met zijn uiterlijk vertoon, weinig inhoud, status, naam, holle demagogie, geldbelust, opportunistisch, schreeuwerig, plat en met één been in de georganiseerde criminaliteit.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65684684
De TT is een beetje krom. Moszkowicz werkt voor Wilders omdat het geld en aandacht oplevert, echt niet omdat hij het zo graag voor hem op wil nemen.
  † In Memoriam † dinsdag 3 februari 2009 @ 10:41:05 #35
135486 Manu82
How you doin'?
pi_65684760
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:38 schreef Tja..1986 het volgende:
De TT is een beetje krom. Moszkowicz werkt voor Wilders omdat het geld en aandacht oplevert, echt niet omdat hij het zo graag voor hem op wil nemen.
Dat dus. Net zoals Spong bij P&W ook zei dat hij Wilders had verdedigd als hij hem gevraagd had..
Some memories are best forgotten
Room 23
  dinsdag 3 februari 2009 @ 10:48:05 #36
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65684943
Hypocriet van hem na zijn recente tirade tegen anti-semitisme.
pi_65684993
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:38 schreef Tja..1986 het volgende:
Ook wel hoor, samen tegen de Palestijnen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65685149
Volgens een deskundige advocaat die vanochtend op Radio 1 was te horen, is deze missie volstrekt kansloos.
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 11:05:39 #39
8781 crew  Frutsel
pi_65685406
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:56 schreef Elfletterig het volgende:
Volgens een deskundige advocaat die vanochtend op Radio 1 was te horen, is deze missie volstrekt kansloos.
Moskovies is dat dus niet? Een deskundig advocaat? Neem aan dat hij dit niet kansloos acht
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:10:59 #40
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_65685560
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:56 schreef Elfletterig het volgende:
Als diverse rechtsgeleerden de missie niet kansloos achten.... dan denk ik dat we maar eens moeten afwachten wat de hoge raad er van vindt.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_65685570
Straks wordt er een precedent geschapen, waardoor Bram zijn aanklacht, tegen van Bommel, van tafel wordt geveegd
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:19:09 #42
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_65685785
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:11 schreef PeeJay1980 het volgende:
Straks wordt er een precedent geschapen, waardoor Bram zijn aanklacht, tegen van Bommel, van tafel wordt geveegd
Helaas. Dat is een normale rechtzaak. Dat heeft niets met dit redelijk unieke geval te maken.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
pi_65685808
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:05 schreef Frutsel het volgende:
Moskovies is dat dus niet? Een deskundig advocaat? Neem aan dat hij dit niet kansloos acht
Wie is Moszkovicz om een opdracht van Wilders te weigeren? En laten we wel zijn: hij kickt zelf net zo op media-aandacht als Wilders. Wat de uitkomst ook is, Wilders komt weer volop in beeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2009 11:20:19 ]
pi_65685932
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 11:19 schreef DoctorB het volgende:

[..]

Helaas. Dat is een normale rechtzaak. Dat heeft niets met dit redelijk unieke geval te maken.
In beide gevallen gaat de vrijheid van meningsuiting een heel grote rol spelen.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_65686037
quote:
Vervolging Wilders niet opgeschort
AMSTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) in Amsterdam schort het onderzoek voor de vervolging van politicus Geert Wilders niet op. Justitie gaat gewoon door met de vervolging, totdat de procureur-generaal bij de Hoge Raad een besluit neemt dat eventueel van invloed op de zaak is. Dat heeft een woordvoerder van het OM dinsdag desgevraagd laten weten.

Geert Wilders stapt naar het hoogste rechtscollege om het besluit van het gerechtshof in Amsterdam dat hij vervolgd moet worden voor discriminatie, aanzetten tot haat en beledigen van groepen mensen, ongedaan te maken. Daarvoor heeft hij advocaat Bram Moszkowicz ingeschakeld.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)et_opgeschort__.html
  dinsdag 3 februari 2009 @ 11:54:35 #46
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65687036
In principe zou het OM, omdat het zelf besloten heeft in eerste instantie niet te vervolgen, vrijspraak kunnen eisen. Echter, gezien de zwaarwegende argumentatie van het Amsterdamse gerechtshof lijkt die kans klein, maar het is een mogelijkheid volgens mij.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 12:08:40 #47
199912 bikkeltje2
gaat altijd door
pi_65687462
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 10:35 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Daar moet ik toch wel erg hard om lachen, zou Moskowicz deze keer wel een fatsoenlijke cassatieschriftuur produceren, of wordt hij weer als een klein kind in de hoek gezet door mensen die dit soort juridische fijnslijperij wel beheersen?

Op zich is de strijd Spong-Moskowicz wel een mooie karikatuur van de links-rechts tegenstelling in dit land. Spong is pedant, betweterig, uit de hoogte, ijdel, bevoogdend maar inhoudelijk sterk en met een hoger doel dan zichelf. Moskowicz typeert rechts met zijn uiterlijk vertoon, weinig inhoud, status, naam, holle demagogie, geldbelust, opportunistisch, schreeuwerig, plat en met één been in de georganiseerde criminaliteit.

Die Bram valt eigenlijk best wel tegen.

Jammer is dat er nooit enige winst uit deze strijd te halen valt. Misschien persoonlijke eer voor enkele heren, maar de maatschappij wordt er zeker niet beter van zolang we de echte problemen blijven negeren. Maar ach, waar maak ik mij druk om, het is toch allang duidelijk dat we (zowel allochtoon als autochtoon) niet willen integreren. Gewoon lekker naast elkaar leven en met een klein beetje wederzijds begrip loopt het meeste wel los. Excessen simpelweg de kop in drukken en eens ophouden met dat forceren van je moet van alles en je mag niks. Die calvinistische trekjes moeten niet opdringerig worden en dat geldt ook voor de imams. Over enkele decennia is de moslim hetzelfde ondergaan als nu met de kerken, dus het waait allemaal uiteindelijk over.
pi_65687528
Zou Wilders zich ook laten bijstaan door Moskowicz als het wel tot een vervolging komt?
pi_65687871
Brammetje wil daar echt wel geld voor terug zien.
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 12:35:20 #50
236264 crew  capricia
pi_65688245
Kennelijk ziet Wilders de uitspraak niet met goede zin tegemoet dat hij zulk zwaar materieel uit de kast haalt...
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')