abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65703680
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:26 schreef Lemmeb het volgende:
Dit proces zal uitmonden in een belachelijk en duur showproces, waarbij vooral ego's gestreeld en portemonnees gespekt zullen worden, van de heren Spong en Moszkowicz welteverstaan. Maar links-fascistisch Nederland denkt dat het echt wat op gaat leveren, in de zin dat het Wilders 'onschadelijk' zal maken. En dus moet het doorgang vinden en mag de belastingbetaler weer dokken voor al die ongein.
Opmerkelijk hoe stil Links is nu een tegenstander zo wellicht uitgeschakeld kan worden.
Wellicht gaat hij onder de druk door wie weet ..
Ze hebben geen Volkert meer nodig..
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_65703703
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:27 schreef Sargon het volgende:

[..]

De nazi zou in zo'n geval niet worden veroordeeld om zijn mening maar om zijn handelen wat een verstoring van de openbare orde veroorzaakt. Dat wordt vastgesteld niet door de beledigden of gekwetsten, maar door B&W van Amsterdam ( lees aanwezige politie).
Dat je enkel je mening mag uiten als je anderen daarmee niet stoort is toch een enorme inperking op de vrijheid van meningsuiting ? Ik lees de hele tijd dat anderen wat minder lange tenen moeten krijgen, waarom mag de nazi daar dan niet met opgeheven arm staan ? Kijk je toch even de andere kant uit als je je daaraan stoort, is er ook geen verstoring van de openbare orde.
pi_65703766
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:33 schreef qonmann het volgende:

[..]

Opmerkelijk hoe stil Links is nu een tegenstander zo wellicht uitgeschakeld kan worden.
Eigenlijk moet ik gewoon niet op je reageren, maareh, denk je werkelijk dat enkel "links" zich stoort aan het gewauwel van Wilders ? Het lijkt mij dat ieder mens met een beetje fatsoen in z'n donder Wilders een walgelijk figuur vindt, en gelukkig is dat ook zo, ook aan de rechterkant van het politieke spectrum.

Dus stop eens met je simplistische geneuzel.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 03-02-2009 19:37:05 ]
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:37:28 #229
135430 Sargon
Canes latrantes non mordent
pi_65703790
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:33 schreef gelly het volgende:

[..]

Dat je enkel je mening mag uiten als je anderen daarmee niet stoort is toch een enorme inperking op de vrijheid van meningsuiting ? Ik lees de hele tijd dat anderen wat minder lange tenen moeten krijgen, waarom mag de nazi daar dan niet met opgeheven arm staan ? Kijk je toch even de andere kant uit als je je daaraan stoort, is er ook geen verstoring van de openbare orde.
Het zou de perfecte situatie zijn, als dat niemand zou raken omdat men wijs genoeg is het massaal te negeren.
pi_65703849
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:37 schreef Sargon het volgende:

[..]

Het zou de perfecte situatie zijn, als dat niemand zou raken omdat men wijs genoeg is het massaal te negeren.
Mja, en omdat dat niet het geval is hebben we de huidige wetgeving. En dat is wat mij betreft prima.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:40:37 #231
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65703897
quote:

[..]

Nee, inderdaad. Maar mocht Wilders worden vrijgesproken, dan zie ik hier op dit forum nog wel een paar goede kandidaten om als waardige opvolgers van Volkert dienst te doen.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
pi_65704045
Lekker hypocriet van Wilders. Gaan klagen dat de zaak lang gaat duren en dat het veel geld kost, maar wel al meteen een vertragings tactiek gaan toepassen.

Daarnaast toont die ook weinig respect voor de door hem zo gewaardeerde rechtstaat.
pi_65704094
quote:

[..]

Het is ook nooit goed he. Bij figuren als Volkert wordt gezegd dat die het via de rechter moet aanpakken, gebeurd dat een andere keer, is het ook niet goed.
pi_65704114
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:31 schreef gelly het volgende:

[..]

Ja, ik zag Rutte ook al refereren naar de VS, maar ik vraag me af of hij ook marcherende Naz'is in Amsterdam wil hebben. Ik gok van niet. Ook denk ik niet dat hij allerhande haatsites tegen homo's of minderheden wil toestaan. Het is allemaal van dat loze gelul, er is weinig mis met de huidige situatie.
Het gaat er wel over dat de overheid uiterst terughoudend moet zijn om de gevoelens die mensen uiten strafbaar te stellen. Anders wordt er een hellend vlak op bewogen.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:49:55 #235
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65704243
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:46 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Het is ook nooit goed he. Bij figuren als Volkert wordt gezegd dat die het via de rechter moet aanpakken, gebeurd dat een andere keer, is het ook niet goed.
Begrijp ik het nou goed en stel je hier Geert Wilders op één hoogte met Volkert van der Graaf?
  Moderator dinsdag 3 februari 2009 @ 19:55:25 #236
8781 crew  Frutsel
pi_65704433
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:40 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, inderdaad. Maar mocht Wilders worden vrijgesproken, dan zie ik hier op dit forum nog wel een paar goede kandidaten om als waardige opvolgers van Volkert dienst te doen.
En dan nog, Volkert is binnenkort (helaas) weer vrij. Misschien wil die nog wel eens
pi_65704917
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:46 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het gaat er wel over dat de overheid uiterst terughoudend moet zijn om de gevoelens die mensen uiten strafbaar te stellen. Anders wordt er een hellend vlak op bewogen.
Uiteraard, maar we hoeven ook niet te doen alsof dit de eerste keer is dat iemand vanwege zijn mening voor de rechter komt toch ?
pi_65705159
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:09 schreef gelly het volgende:

[..]

Uiteraard, maar we hoeven ook niet te doen alsof dit de eerste keer is dat iemand vanwege zijn mening voor de rechter komt toch ?
Het betreft hier een tweede kamer lid..dan moet men extra terughoudend zijn
pi_65705347
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:49 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Begrijp ik het nou goed en stel je hier Geert Wilders op één hoogte met Volkert van der Graaf?
Nee dat begrijp je niet goed.
pi_65705369
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:15 schreef qonmann het volgende:

[..]

Waarom?
Gelden er voor 2e kamerleden andere regels? Hoeven zij zich niet aan de wet te houden?
pi_65705478
quote:

[..]

Dat is men al geweest door in eerste instantie geen gehoor te geven aan de aangiften. Bovendien gaat het om uitspraken die Wilders buiten de 2e kamer heeft gedaan.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:37:25 #242
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65706133
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:55 schreef Frutsel het volgende:

[..]

En dan nog, Volkert is binnenkort (helaas) weer vrij. Misschien wil die nog wel eens
Dat zou wel een mooie stunt wezen!
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:32:04 #243
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65709226
quote:

[..]

Kamerleden hebben inderdaad een voorbeeldfunctie en mogen inderdaad wat terughoudender zijn dan de gemiddelde burger.

Maar volgens mij bedoel je het precies andersom, en zou de rechterlijke en uitvoerende macht volgens jou een oogje dicht moeten knijpen als het op de wetgevende macht aankomt.
Voor zo'n politiek systeem hebben ze talloze woorden, maar ze laten zich samenvatten onder de term 'ongezond'. En dan noem ik het nog voorzichtig.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_65714662
De advocaat op Nederland 1 nu
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:26:03 #245
239498 Saphire
Eigenzinnig Atheïst
pi_65715602
Nu bij pauw en witteman en ik vind het eigenlijk bijna beschamend. Hij laat zich nogal in de hoek drijven door beide heren en zou eigenlijk moeten toegeven dat een opmerking als "alle joden het land uit" haatzaaien is. Maar daarmee zou hij misschien zijn eigen zaak moeilijker maken dan het nu al is.
Verbieden is Verboden, Moralisme is Gezeik
  dinsdag 3 februari 2009 @ 23:28:03 #246
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_65715697
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:26 schreef Saphire het volgende:
Nu bij pauw en witteman en ik vind het eigenlijk bijna beschamend. Hij laat zich nogal in de hoek drijven door beide heren en zou eigenlijk moeten toegeven dat een opmerking als "alle joden het land uit" haatzaaien is. Maar daarmee zou hij misschien zijn eigen zaak moeilijker maken dan het nu al is.
Tja, dat is het grote nadeel als je als prive-persoon constant de media opzoekt. Dan krijg je dat terug op je bordje op het moment dat je een cliënt aan het verdedigen bent.
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:24:05 #247
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_65717660
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:32 schreef Yildiz het volgende:
Kamerleden hebben inderdaad een voorbeeldfunctie en mogen inderdaad wat terughoudender zijn dan de gemiddelde burger.
Dat mogen ze altijd. Dat hoeven ze niet. Sterker nog, als zelfs een kamerlid niet kan zeggen wat hij vindt, dán wordt bij uitstek de democratie ondermijnd. Slechts als je met het idee van een absolute waarheid werkt kun je besluiten Kamerleden de vrijheid van spreken te ontzeggen.

Als je dat idee niet onderschrijft, dan vind ik niet dat je een democratisch verkozen politicus op zo'n wijze kunt beknotten in het uiten van zijn mening. Zoiets geeft zoveel potentie om bepaalde meningen compleet te verbannen uit het debat. En dat is heel eng. In Nederland zegt Balkenende ‘je moet niet willen dat je holocaust kunt ontkennen’. Dat klinkt ons heel redelijk in de oren. Echter, als je naar Afghanistan kijkt dan klinkt het heel veel mensen heel redelijk in de oren dat je de profeet niet mag beledigen, of de Koran niet respectloos mag behandelen.

En daar zit een beetje de kneep: je valt te gemakkelijk ten prooi aan het opleggen van meerderheidsmeningen aan minderheden, terwijl de vrijheid van meningsuiting juist de minderheid het spreken moet garanderen.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  woensdag 4 februari 2009 @ 00:31:38 #248
239053 trifko
One Minute!
pi_65717816
Pauw & Witteman hebben Mosko gewoon gepowned..
The greatest trick Trifko ever pulled was convincing the world he doesn't exist...
pi_65717895
Ik zie dat totaal anders.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_65718185
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 23:26 schreef Saphire het volgende:
waar heeft Wilders dan gezegd dat ze allemaal het land uitmoeten? Is dus geen vergelijking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')