nope, hij was uitverkocht maar ik kon er een reserveren.quote:Op maandag 2 februari 2009 22:55 schreef Swetsenegger het volgende:
Je koopt een imac en dan laat je 'm een paar dagen staan
neequote:Op maandag 2 februari 2009 22:56 schreef SkyChat het volgende:
Je kocht dus een defect product en je wist het niet?
Jaquote:Op maandag 2 februari 2009 23:04 schreef A_Soul1980 het volgende:
Gewoon proberen dus. Niks te verliezen.
Misschien is het een luie pixel. Er zijn toch gratis tools waarmee je die eventueel kan activeren?
Amen...quote:Op maandag 2 februari 2009 23:28 schreef dottinator het volgende:
Teruggaan, zeiken, desnoods de werknemers bedreigen, vervolgens nooit meer bij de mediamarkt een computer kopen
quote:Op maandag 2 februari 2009 23:28 schreef dottinator het volgende:
Teruggaan, zeiken, desnoods de werknemers bedreigen, vervolgens nooit meer bij de mediamarkt een computer kopen een Apple kopen
Godsamme leolinedance rot op met je eeuwige gezeik... Als je zo'n hekel hebt aan apple ga er dan over klagen in het OS Wars topic in digquote:
Zie PIquote:Op maandag 2 februari 2009 23:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Godsamme leolinedance rot op met je eeuwige gezeik... Als je zo'n hekel hebt aan apple ga er dan over klagen in het OS Wars topic in dig![]()
Kutuser.
Maakt niet uit, geeft ons weer een reden om windows topics te spammenquote:Op maandag 2 februari 2009 23:58 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Godsamme leolinedance rot op met je eeuwige gezeik... Als je zo'n hekel hebt aan apple ga er dan over klagen in het OS Wars topic in dig![]()
Kutuser.
Dode pixels reparerenquote:Op maandag 2 februari 2009 22:55 schreef Remzz het volgende:
NIets mis met de service bij de Mediamarkt hoor, waarschijnlijk word die gewoon gerepareerd of je krijgt een nieuwe.
Dode pixels zijn dood en kan je niet meer "levend" krijgen.. wat jij bedoelt zijn denk ik "luie" pixels, of hoe dat ook heet.. hebben ook een andere kleur dan dode pixels en kan je met soms met software reparerenquote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Dat kun je zelfs zelf doen (met een beetje geluk).
Zoals ik al vermelde, dit is idd een krom systeem. Feitelijk kan je je gelijk wel halen dmv een rechtszaak, maar uit ervaring is het meestal slimmer om iemand van de Mediamarkt holding te benaderen met een snuggere brief. Hierdoor wordt het meestal veel sneller opgelost, eventueel een emailadres kan je me voor pm'en.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:31 schreef A_Soul1980 het volgende:
Nou, Mediamarkt verwijst me naar Apple en Apple naar Mediamarkt. Dus ik heb de consumentenbond opgebeld hoe het precies zit met die dode pixels. Volgens hen hoef ik dat niet te accepteren en moet ik dus schriftelijk bezwaar maken.
Echt vervelend als je als consument zo op je strepen moet gaan staan. Het is niet alleen Mediamarkt, maar welke winkel dan ook. Dat verhaal dat er minimaal 5 pixels kapot moeten zijn is gewoon bullshit.
Dat zei de consumentenbond ook.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:53 schreef Sander het volgende:
Hoe durft de MM je naar Apple te verwijzen? Je hebt hem bij de MM gekocht, die moeten je dan ook helpen.
Dat kan best een garantievoorwaarde die ze met hun dealers hebben afgesproken hoewel ik me niet kan voorstellen dat Mediamarkt daarmee akkoord gaat. Jij als consument hebt daar inderdaad geen fuck mee te maken. Los van het feit dat je in dit geval uberhaupt geen ruk met apple te maken hebt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:02 schreef A_Soul1980 het volgende:
Maar in weze is Apple heel krom. Zij kwamen met het verhaal van die 5 pixels en dat is gewoon bullshit.
Je kan hem gewoon via de applestore kopen zonder extra geheugen en dat geheugen ergens anders aanschaffen. Dat apple gestoorde prijzen vraagt voor extra geheugen (en diverse andere accessoires) is algemeen bekendquote:Nog een voorbeeld: ik had 2Gb extra geheugen erbij aangeschaft voor 45 euro. Dat is nog niet eens een derde van het bedrag wat Apple ervoor vraagt als ik de iMac via de Apple website had aangeschaft.
Dit is opzich correct maar, je gaat bij de verkoop akkoord met het product zoals hij volgens de specificaties zou moeten werken. Als dit product volgens de specificaties van apple 5 dode of 3 dode subpixels mag hebben. voldoet dit artikel dus aan de specificaties waarbij jij akkoord bent gegaan bij de verkoop.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat kan best een garantievoorwaarde die ze met hun dealers hebben afgesproken hoewel ik me niet kan voorstellen dat Mediamarkt daarmee akkoord gaat. Jij als consument hebt daar inderdaad geen fuck mee te maken. Los van het feit dat je in dit geval uberhaupt geen ruk met apple te maken hebt.
[..]
Nonsens. Bron? Mediamarkt dient een deugdelijk product te leveren en de fabrikant gaat niet bepalen wat een deugdelijk product is.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:24 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Dit is opzich correct maar, je gaat bij de verkoop akkoord met het product zoals hij volgens de specificaties zou moeten werken. Als dit product volgens de specificaties van apple 5 dode of 3 dode subpixels mag hebben. voldoet dit artikel dus aan de specificaties waarbij jij akkoord bent gegaan bij de verkoop.
Nee een klant gaat bepalen wat een deugdelijk product is. Mijn IMAC kan niet opstijgen. dat had ik er vantevoren van verwacht.quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nonsens. Bron? Mediamarkt dient een deugdelijk product te leveren en de fabrikant gaat niet bepalen wat een deugdelijk product is.
Nouja, een fabrikant bepaalt natuurlijk wel de specificaties .quote:Op woensdag 4 februari 2009 20:43 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nonsens. Bron? Mediamarkt dient een deugdelijk product te leveren en de fabrikant gaat niet bepalen wat een deugdelijk product is.
Maar je iMac kan wel vliegen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:13 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Nee een klant gaat bepalen wat een deugdelijk product is. Mijn IMAC kan niet opstijgen. dat had ik er vantevoren van verwacht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nee dat kriterium is allang naar de prullebak verwezen. Ik heb een scherm met pixels en mag verwachten dat die werken. Punt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:13 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Nee een klant gaat bepalen wat een deugdelijk product is. Mijn IMAC kan niet opstijgen. dat had ik er vantevoren van verwacht.
Een dooie pixel een kwaliteitscriterium. Die kwaliteit varieert per product en moet binnen acceptabele grenzen liggen. Maximaal 3 dode pixels kan een acceptable grens zijn, afhankelijk van de klasse van de monitor.
De fabrikant is wettelijk verplicht een product te leveren dat werkt zoals je mag verwachten voor de levensduur die je mag verwachten.quote:In tegenstelling tot wat jij denkt is de fabrikant niet wettelijk verplicht om aan jouw verwachtingen te voldoen.
Nee dat kan je niet, want 1 pixel doet niet mee. Die monitor is dus simpelweg niet foutloos, hetgeen ik wel mag verwachten bij een nieuw product.quote:Het gaat erom wat jij ervan mag verwachten, niet om wat jij wilt. Jij doet net alsof een defecte pixel hetzelfde is als een defecte monitor. Maar dat is natuurlijk niet zo, want je kunt alles wat je met die monitor moet kunnen: Gamen,internetten etc.
Nee dat is het niet. Dat laten veel mensen zich aanleunen door een winkelquote:Of de monitor aan de verwachting voldoet staat dus minstens open voor discussie.
Welnee, aan gezond verstand. Als ik een NIEUW product koop mag ik simpelweg verwachten dat ALLES naar behoren werkt en niet voor een bepaald percentage.quote:Wat jij voorstelt is om de definitie van 'deugdelijk' volledig aan jouw beoordeling over te laten.
En geen 100% waar ik wel voor betaald heb.quote:Bij een apparaat dat niet functioneert is dat duidelijk. Maar als een 1280x1024 monitor twee defecte pixels heeft, dan werken dus 0.5 x één tienduizendste van een procent van alle beeldelementen niet.
Of andersom: Het apparaat is 99,99994914% correct.
Jawel.quote:Ik ben het met je eens dat je echt niet naar 10% foute pixels wilt kijken.
Maar bij een 0.00005% fout kun je toch niet met droge ogen zeggen dat het apparaat 'defect' is.
Nee want daarbij behoort het binnen de normale toleranties. Van een tft scherm is het allang niet meer zo dat gedurende het productieproces pixel het niet doen. Daarnaast is het ook simpel te controleren.quote:Hallo! Jouw stereo vervormt veel meer dan dat. Heb je die ook teruggebracht?
Jouw auto wijkt in alle meetbare zaken (gewicht, verbruik, topsnelheid, accelleratie) veel meer af dan 0.00005%.
Alle apparatuur die jij in huis hebt, van de inhoud van je tandpastatube tot je keukenweegschaal aan toe, wijkt waanzinnig veel meer af van zijn specs dan 0.00005%. Allemaal ondeugdelijk dus?
Jawel.quote:Het enige verschil met een TFT monitor is dat-ie digitaal is waardoor je van elke pixel kunt zeggen of hij het doet of niet. Maar daar wordt niet ineens het hele scherm defect van.
Jawel.quote:Dat je het bij een TFT monitor duidelijker kan zien is niet hetzelfde als: Defect product.
Das ook echt een argument om als consument dan maar tering kwaliteit te accepteren.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:33 schreef oinkoink12 het volgende:
En weetje wat nou het kromme is, uiteindelijk kan je als consument wel je gelijk halen hoor, er zijn al tig uitspraken waaruit blijkt dat klanten dit niet mogen verwachten omdat er wel volledig werkende schermen gemaakt kunnen worden.
Tuurlijk kan dat. T probleem is alleen dat het niet altijd gebeurd, (en nee de fabrikant doet dit niet om jou te pesten). Er kunnen ook spaceshuttles naar de maan gemaakt worden. Maar helaas komen ze ook niet allemaal heel aan, of terug.
C. goede kwaliteit eisen en de markt van vraag en aanbod zijn werk laten doen waardoor de prijs gelijk blijft.quote:Nu is de vraag, wat kunnen we hier aan doen.
A: de fabrikanten wijzen op hun verantwoordelijkheden en de schermen 30% duurder laten worden omdat alles gecheckt moet worden.
B: de constructie die er nu is.
Dat kunnen ze wel. Door gewoon de schermen die niet pixelperfect zijn niet de deur uit te sturen. Doen chipfabrikanten ook.quote:Het is gewoon vervelend dat van de winkelier verwacht wordt dat deze een dodepixelloos scherm aanbied, terwijl de fabrikant dit niet eens kan garanderen (zie specificaties toestellen).
Ja die zielige winkeliers ookquote:De ideale oplossing zou natuurlijk zijn dat ze dodepixelvrij geleverd moeten worden, en dat ze anders teruggestuurd moeten worden naar de fabrikant (door de winkel dan).
Dan zou het voor niemand een probleem zijn
http://consuwijzer.nl/Ik_(...)n_deugdelijk_productquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:33 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee dat kriterium is allang naar de prullebak verwezen. Ik heb een scherm met pixels en mag verwachten dat die werken. Punt.
[..]
De fabrikant is wettelijk verplicht een product te leveren dat werkt zoals je mag verwachten voor de levensduur die je mag verwachten.
[..]
Nee dat kan je niet, want 1 pixel doet niet mee. Die monitor is dus simpelweg niet foutloos, hetgeen ik wel mag verwachten bij een nieuw product.
[..]
Nee dat is het niet. Dat laten veel mensen zich aanleunen door een winkel
[..]
Welnee, aan gezond verstand. Als ik een NIEUW product koop mag ik simpelweg verwachten dat ALLES naar behoren werkt en niet voor een bepaald percentage.
[..]
En geen 100% waar ik wel voor betaald heb.
[..]
http://tweakers.net/nieuw(...)ls-om-te-ruilen.htmlquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:38 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
http://consuwijzer.nl/Ik_(...)n_deugdelijk_product
Wat mag ik verwachten van een product?
Wat u mag verwachten van een product, hangt af van de volgende dingen:
* de prijs;
* het soort product;
* het soort winkel;
* wat de verkoper gezegd heeft over het product;
* de informatie in een folder van de fabrikant, of op de verpakking.
Wie is verantwoordelijk als het product niet aan mijn verwachtingen voldoet?
Is een product niet goed, dus voldoet het niet aan de verwachtingen die u mag hebben? Dan is de verkoper daarvoor verantwoordelijk. U hebt met hem namelijk een koopovereenkomst gesloten. Dat betekent dat hij volgens de wet een goed product moet leveren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem voor u oplossen.
Is het product goed, maar had u de verkeerde verwachtingen? Dan is de verkoper niet verantwoordelijk. Dan bent u dus zelf verantwoordelijk.
Dit wil dus zeggen, als het product aan de eisen voldoet die op de verpakking staan, het product goed is. Dus had u de verkeerde verwachtingen
Nee, je kunt binnen 7 dagen de koop ontbinden bij koop op afstand, dat gaat in dit geval dus niet op.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:19 schreef maartena het volgende:
Je kunt toch binnen zoveel dagen ruilen? Zet ergens een klein kruisje op de doos, pak em weer in, lever em weer in en zeg..... vergissing van koop, geld terug gaarne.
Ik zal zo meteen even de doos van mijn macbook bekijken en morgen de doos van een 24" iMac en weet eigenlijk al voor 100% zeker dat het er niet op staat.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:42 schreef oinkoink12 het volgende:
Op alle tft dozen (voor zover ik weet) wordt verwezen naar de pixelpolicy.
quote:En een fossiele uitspraak van een niet meer bestaande commissie zal vast wonderen doen tegenover de bijgewerkte website van de consuwijzer
Goh, bedank voor deze copy paste. Ik had nog noooooooooooooit van consuwijzer gehoordquote:ConsuWijzer is het informatieloket voor consumenten van de Nederlandse overheid. Het is ontstaan uit een samenwerking tussen de drie toezichthouders die onder het Ministerie van Economische Zaken vallen; de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA).
Op welke wet beroep je je dan?quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:48 schreef Swetsenegger het volgende:
Zelfs al staat het er wel op, gewoon niet accepteren.
Op de 'ik schop net zo lang stennis in je toko tot je me compenseert wet'. Winkeliers moeten niet janken. Voor de bijdrages aan een meter schap, participaties voor marketing, instore medewerkers en andere kosten bovenop de marges die ze van fabrikanten eisen mogen ze wel service verlenen.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:50 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Op welke wet beroep je je dan?
De inhoudelijke discussie was naar 2 posts al afgelopen. Medimarkt moet die mac gewoon omruilen. Simpel.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:56 schreef oinkoink12 het volgende:
Tja, dan lijkt me hierbij de inhoudelijke discussie wel afgelopen.
Nou ga zelf mee met TS, en regel dat eventjes volgens Artikel 1 van het Maak veel lawaai in de winkelwetboekquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De inhoudelijke discussie was naar 2 posts al afgelopen. Medimarkt moet die mac gewoon omruilen. Simpel.
Dat hoeft helemaal niet, aangezien het niet op een iMac doos staat dus hij sowieso in zijn recht staat.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:01 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
Nou ga zelf mee met TS, en regel dat eventjes volgens Artikel 1 van het Maak veel lawaai in de winkelwetboek
Naar 2 posts.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:58 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
De inhoudelijke discussie was naar 2 posts al afgelopen. Medimarkt moet die mac gewoon omruilen. Simpel.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:03 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Naar 2 posts.
Inhoudelijk is het toch niet meer zeg je, dus ik durfde dit best te zeggen.
Vooruit, ik vergeef het je!quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:04 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Ik was heel snel aan het tikken.
Nee?quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:05 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
werk je trouwens in de webdevelopment?
So true, heb je nog zelfs kans dat de Mac als DOA wordt ingenomen en je een nieuwe mee krijgt.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:38 schreef EvilMarc het volgende:
Waarom koop je een iMac niet gewoon bij een APR, daar heb je altijd goeie service
De iMac dozen zijn mooi.quote:Op woensdag 4 februari 2009 23:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dat hoeft helemaal niet, aangezien het niet op een iMac doos staat dus hij sowieso in zijn recht staat.
Ja, zo'n doos zou niet misstaan in mijn woonkamer.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:28 schreef no1uknow het volgende:
Dat moet je sowieso.
En ga vooral door met je sarcastische opmerkingen, genietenquote:Op donderdag 5 februari 2009 00:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, zo'n dooskunstobject zou niet misstaan in mijn woonkamer.
Kom op man. Beginnen over hoe mooi de doos van een iMac is...Dan vraag je er ook een beetje om he?quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:37 schreef no1uknow het volgende:
[..]
En ga vooral door met je sarcastische opmerkingen, genietenBlijf ik er ook op in gaan.
Niks "gewoon" terugbrengen dus.quote:Op woensdag 4 februari 2009 19:31 schreef A_Soul1980 het volgende:
Nou, Mediamarkt verwijst me naar Apple
Maar je moet ook niet vertellen dat de pixel stuk is. Service is anders, dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:51 schreef r_one het volgende:
De ervaring van TS is anders:
Ik volsta even met een quote:quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
Maar je moet ook niet vertellen dat de pixel stuk is. Service is anders, dat ben ik helemaal met je eens.
Of dit klopt, weet ik niet. Heb het nog niet geverifiëerd.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 01:24 schreef oinkoink12 het volgende:
Met computers kunnen ze daar nog wel eens lastig over doen, omdat deze niet binnen de 14 dagen geld terug regeling vallen.
Het staat in artikel 13 op de site van Mediamarkt:quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:54 schreef r_one het volgende:
Of dit klopt, weet ik niet. Heb het nog niet geverifiëerd.
Over geschillencommissies gesproken (merk op de gelijkenis): de SCC is heel wat anders dan de SGC.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
En dat was in 2003 al bekend: http://tweakers.net/nieuw(...)ls-om-te-ruilen.html
quote:Door PowerFlower, maandag 24 maart 2003 10:15
Sinds kort is het zo dat je als je wat via internet besteld (of sowieso postorder) je 30 dagen hebt om je te bedenken. Gebruikt of niet, binnen 30 dagen mag je het terugsturen en krijg je je geld terug.
Dat komt door de Europese richtlijn handel op afstand (is dus ook in België zo). Die geldt alleen niet als je in de winkel koopt-- in feite heb je dus een voordeel als je via internet koopt!
Proest2quote:Door Syphera, maandag 24 maart 2003 12:52
![]()
![]()
![]()
![]()
Binnen 24 uur kan je alle overeenkomsten teniet doen, dus ook een verkoopovereenkomst die je in een "winkel" aangaat.
![]()
In hoeverre de fabrikant er rechten aan kan ontlenen, vind ik volstrekt niet relevant. Ik sluit een koopovereenkomst met de winkelier, niet met de fabrikant.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Weet jij trouwens in hoeverre fabrikanten rechten kunnen ontlenen aan ISO 13406-2 waarin gespecificeerd staat hoeveel defecte pixels een scherm uit een bepaald klasse mag hebben om aan deze klasse te voldoen? Nagenoeg iedere fabrikant hanteert Klasse II waarin staat dat er maximaal 2 hot pixels of 2 dead-pixels of 5 stuck-pixelfouten per miljoen pixels mogen voor komen, bij aankoop zijn die voorwaarden bekend bij de verkoper en koper, als het goed is.
En als het op de site van de verkoper staat in het geval van een internetshop of op een bordje dat het product aanprijst in de winkel?quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:15 schreef r_one het volgende:
In hoeverre de fabrikant er rechten aan kan ontlenen, vind ik volstrekt niet relevant. Ik sluit een koopovereenkomst met de winkelier, niet met de fabrikant.
Dan wel; dat impliceert immers dat de retailer dit beleid van de fabrikant ook onverkort hanteert.quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
En als het op de site van de verkoper staat in het geval van een internetshop of op een bordje dat het product aanprijst in de winkel?
Nogmaals, waarop is dat op gebaseerd?quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan wel; dat impliceert immers dat de retailer dit beleid van de fabrikant ook onverkort hanteert.
Je bent dan vķķr de koop hier op gewezen (althans hebt er kennis van kunnen nemen) en bent er dan ook mee akkoord gegaan.
Verneem je het echter pas uit de tekst op de (reeds verkochte) doos, dan hoef je je daar niets van aan te trekken.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:38 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
http://consuwijzer.nl/Ik_(...)n_deugdelijk_product
Wat mag ik verwachten van een product?
Wat u mag verwachten van een product, hangt af van de volgende dingen:
* de prijs;
* het soort product;
* het soort winkel;
Wie is verantwoordelijk als het product niet aan mijn verwachtingen voldoet?
Is een product niet goed, dus voldoet het niet aan de verwachtingen die u mag hebben? Dan is de verkoper daarvoor verantwoordelijk. U hebt met hem namelijk een koopovereenkomst gesloten. Dat betekent dat hij volgens de wet een goed product moet leveren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem voor u oplossen.
Is het product goed, maar had u de verkeerde verwachtingen? Dan is de verkoper niet verantwoordelijk. Dan bent u dus zelf verantwoordelijk.
Dit wil dus zeggen, als het product aan de eisen voldoet die op de verpakking staan, het product goed is. Dus had u de verkeerde verwachtingen
Nogmaals:quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:49 schreef oinkoink12 het volgende:
Nogmaals, waarop is dat op gebaseerd?
Op basis dus van:quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
En als het op de site van de verkoper staat in het geval van een internetshop of op een bordje dat het product aanprijst in de winkel?
quote:* de prijs;
* het soort product;
* het soort winkel;
Dan niet. Dat zei ik al.quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:58 schreef oinkoink12 het volgende:
En als de verkoper het niet specifiek heeft vermeld ( net alsof je van elk artikel alle specificaties kan opdreunen)
Klopt. Maar de verkoper een meldingsplicht.quote:Voor zover ik weet heeft de klant ook een onderzoeksplicht.
Dat lijkt me wel evident jaquote:(het is natuurlijk een ander verhaal als een verkoper heeft gezegd dat er GEEN dode pixels inzitten.)
Nee, dat is natuurlijk onzin. Er komt ook niemand garantie claimen op basis van "alle" specificaties.quote:Op donderdag 5 februari 2009 02:04 schreef oinkoink12 het volgende:
Dus de verkoper moet alle specificaties waar waarschijnlijk de koper geen verstand vanaf heeft vermelden?
Zullen we even realistisch blijven?quote:Op donderdag 5 februari 2009 02:18 schreef oinkoink12 het volgende:
En als op de doos staat dat als 1 van de 2 DVI poorten het niet zou blijken te doen dit binnen de specificaties valt?
Het artikel bekijken is wat anders dan de doos bekijkenquote:Op donderdag 5 februari 2009 02:28 schreef oinkoink12 het volgende:
Als je het artikel niet gezien hebt voordat je tot de koop overging is het een ander verhaal
Beter dan je huidige pc denk ikquote:Op donderdag 5 februari 2009 00:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, zo'n doos zou niet misstaan in mijn woonkamer.
Je had beter wel gewoon even door kunnen lezen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:46 schreef Saekerhett het volgende:
Tering jantje wat een omslachtig gedoe hier.
En wat heeft Windows met Apple te maken? Dat is hetzelfde als Dell vergelijken met OSX... een merk computerhardware en een besturingsysteem.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:16 schreef dottinator het volgende:
Maakt niet uit, geeft ons weer een reden om windows topics te spammen![]()
nee, dat kan niet. Luie pixels kun je fixen, dooie niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Dat kun je zelfs zelf doen (met een beetje geluk).
Misschien wel, krijg nu het gevoel dat ik iets gemist hebquote:Op donderdag 5 februari 2009 13:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je had beter wel gewoon even door kunnen lezen.
Dat dacht ik dus ook. Ik wilde 'm gewoon omruilen voor een andere. Maar ze doen er dus moeilijk over. Heb de brief verstuurd en er een reactie op gekregen. Ik moet met de iMac naar de winkel, zodat ze het probleem nader kunnen bekijken. Ik ga er maar vanuit dat ze niet akkoord gaan, dat ik weer het verhaal te horen krijg van minimaal 5 dode pixels.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:46 schreef Saekerhett het volgende:
Tering jantje wat een omslachtig gedoe hier.
Bij de MM kun je alles binnen 2 weken ruilen/retourneren onder het mom van 'hij bevalt niet'.
Dus jij komt daar met je iMac, je zegt dat hij niet bij je bankstel kleurt en voilā, je krijgt zo je geld terug...
Dat is dan ook iets anders dan wat er in de post staat die je quotequote:Op donderdag 12 februari 2009 02:23 schreef A_Soul1980 het volgende:
Dat dacht ik dus ook. Ik wilde 'm gewoon omruilen voor een andere. Maar ze doen er dus moeilijk over.
Dat komt door wat er in de post staat die hij quotequote:Op donderdag 12 februari 2009 08:56 schreef Roy_T het volgende:
Dat is dan ook iets anders dan wat er in de post staat die je quoteDie komt erop neer dat je 'm terug had kunnen brengen, en een nieuwe had kunnen kopen. Als je zegt "ik wil hem niet want bij bevalt niet, maar doe maar een andere die precies hetzelfde is", dan heeft dat denk ik niet het beoogde effect
Ik weet niet bij welke MM jij altijd je zooi koopt, maar hier in Hengelo doen ze nergens moeilijk over, niet met monitoren, niet met televisies, niet met pc's en niet met laptops...quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:50 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat komt door wat er in de post staat die hij quoteSaekerhett noemt daar "ruilen / retourneren" in 1 adem terwijl dit 2 totaal verschillende dingen zijn
![]()
En wellicht ten overvloede nogmaals: computers zijn uitgesloten van MM's retourregeling.
Dan word jij gematst en TS niet.quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:09 schreef Saekerhett het volgende:
Ik weet niet bij welke MM jij altijd je zooi koopt, maar hier in Hengelo doen ze nergens moeilijk over, niet met monitoren, niet met televisies, niet met pc's en niet met laptops...
Bij TS doen ze niet makkelijk (nuanceverschilquote:Op donderdag 12 februari 2009 12:44 schreef Roy_T het volgende:
In Eindhoven doen ze ook met alles extreem moeilijk.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |