Over geschillencommissies gesproken (merk op de gelijkenis): de SCC is heel wat anders dan de SGC.quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:35 schreef Swetsenegger het volgende:
En dat was in 2003 al bekend: http://tweakers.net/nieuw(...)ls-om-te-ruilen.html
quote:Door PowerFlower, maandag 24 maart 2003 10:15
Sinds kort is het zo dat je als je wat via internet besteld (of sowieso postorder) je 30 dagen hebt om je te bedenken. Gebruikt of niet, binnen 30 dagen mag je het terugsturen en krijg je je geld terug.
Dat komt door de Europese richtlijn handel op afstand (is dus ook in België zo). Die geldt alleen niet als je in de winkel koopt-- in feite heb je dus een voordeel als je via internet koopt!
Proest2quote:Door Syphera, maandag 24 maart 2003 12:52
![]()
![]()
![]()
![]()
Binnen 24 uur kan je alle overeenkomsten teniet doen, dus ook een verkoopovereenkomst die je in een "winkel" aangaat.
![]()
In hoeverre de fabrikant er rechten aan kan ontlenen, vind ik volstrekt niet relevant. Ik sluit een koopovereenkomst met de winkelier, niet met de fabrikant.quote:Op donderdag 5 februari 2009 00:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Weet jij trouwens in hoeverre fabrikanten rechten kunnen ontlenen aan ISO 13406-2 waarin gespecificeerd staat hoeveel defecte pixels een scherm uit een bepaald klasse mag hebben om aan deze klasse te voldoen? Nagenoeg iedere fabrikant hanteert Klasse II waarin staat dat er maximaal 2 hot pixels of 2 dead-pixels of 5 stuck-pixelfouten per miljoen pixels mogen voor komen, bij aankoop zijn die voorwaarden bekend bij de verkoper en koper, als het goed is.
En als het op de site van de verkoper staat in het geval van een internetshop of op een bordje dat het product aanprijst in de winkel?quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:15 schreef r_one het volgende:
In hoeverre de fabrikant er rechten aan kan ontlenen, vind ik volstrekt niet relevant. Ik sluit een koopovereenkomst met de winkelier, niet met de fabrikant.
Dan wel; dat impliceert immers dat de retailer dit beleid van de fabrikant ook onverkort hanteert.quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
En als het op de site van de verkoper staat in het geval van een internetshop of op een bordje dat het product aanprijst in de winkel?
Nogmaals, waarop is dat op gebaseerd?quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:29 schreef r_one het volgende:
[..]
Dan wel; dat impliceert immers dat de retailer dit beleid van de fabrikant ook onverkort hanteert.
Je bent dan vóór de koop hier op gewezen (althans hebt er kennis van kunnen nemen) en bent er dan ook mee akkoord gegaan.
Verneem je het echter pas uit de tekst op de (reeds verkochte) doos, dan hoef je je daar niets van aan te trekken.
quote:Op woensdag 4 februari 2009 22:38 schreef oinkoink12 het volgende:
[..]
http://consuwijzer.nl/Ik_(...)n_deugdelijk_product
Wat mag ik verwachten van een product?
Wat u mag verwachten van een product, hangt af van de volgende dingen:
* de prijs;
* het soort product;
* het soort winkel;
* wat de verkoper gezegd heeft over het product;
* de informatie in een folder van de fabrikant, of op de verpakking.
Wie is verantwoordelijk als het product niet aan mijn verwachtingen voldoet?
Is een product niet goed, dus voldoet het niet aan de verwachtingen die u mag hebben? Dan is de verkoper daarvoor verantwoordelijk. U hebt met hem namelijk een koopovereenkomst gesloten. Dat betekent dat hij volgens de wet een goed product moet leveren. De verkoper mag u niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem voor u oplossen.
Is het product goed, maar had u de verkeerde verwachtingen? Dan is de verkoper niet verantwoordelijk. Dan bent u dus zelf verantwoordelijk.
Dit wil dus zeggen, als het product aan de eisen voldoet die op de verpakking staan, het product goed is. Dus had u de verkeerde verwachtingen
Nogmaals:quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:49 schreef oinkoink12 het volgende:
Nogmaals, waarop is dat op gebaseerd?
Op basis dus van:quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:19 schreef Bolkesteijn het volgende:
En als het op de site van de verkoper staat in het geval van een internetshop of op een bordje dat het product aanprijst in de winkel?
quote:* de prijs;
* het soort product;
* het soort winkel;
* wat de verkoper gezegd heeft over het product;
* de informatie in een folder van de fabrikant, of op de verpakking.
Dan niet. Dat zei ik al.quote:Op donderdag 5 februari 2009 01:58 schreef oinkoink12 het volgende:
En als de verkoper het niet specifiek heeft vermeld ( net alsof je van elk artikel alle specificaties kan opdreunen)
Klopt. Maar de verkoper een meldingsplicht.quote:Voor zover ik weet heeft de klant ook een onderzoeksplicht.
Dat lijkt me wel evident jaquote:(het is natuurlijk een ander verhaal als een verkoper heeft gezegd dat er GEEN dode pixels inzitten.)
Nee, dat is natuurlijk onzin. Er komt ook niemand garantie claimen op basis van "alle" specificaties.quote:Op donderdag 5 februari 2009 02:04 schreef oinkoink12 het volgende:
Dus de verkoper moet alle specificaties waar waarschijnlijk de koper geen verstand vanaf heeft vermelden?
Zullen we even realistisch blijven?quote:Op donderdag 5 februari 2009 02:18 schreef oinkoink12 het volgende:
En als op de doos staat dat als 1 van de 2 DVI poorten het niet zou blijken te doen dit binnen de specificaties valt?
Het artikel bekijken is wat anders dan de doos bekijkenquote:Op donderdag 5 februari 2009 02:28 schreef oinkoink12 het volgende:
Als je het artikel niet gezien hebt voordat je tot de koop overging is het een ander verhaal
Beter dan je huidige pc denk ikquote:Op donderdag 5 februari 2009 00:33 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, zo'n doos zou niet misstaan in mijn woonkamer.
Je had beter wel gewoon even door kunnen lezen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:46 schreef Saekerhett het volgende:
Tering jantje wat een omslachtig gedoe hier.
En wat heeft Windows met Apple te maken? Dat is hetzelfde als Dell vergelijken met OSX... een merk computerhardware en een besturingsysteem.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:16 schreef dottinator het volgende:
Maakt niet uit, geeft ons weer een reden om windows topics te spammen![]()
nee, dat kan niet. Luie pixels kun je fixen, dooie niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 00:26 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Dat kun je zelfs zelf doen (met een beetje geluk).
Misschien wel, krijg nu het gevoel dat ik iets gemist hebquote:Op donderdag 5 februari 2009 13:19 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Je had beter wel gewoon even door kunnen lezen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |