abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 februari 2009 @ 21:33:28 #106
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65781629
Dankjewel Sugar, ik ben er zelf ook heel tevreden mee.

Ok Ymke, ik kan me jouw visie voorstellen maar ik deel die niet. Ik heb bewust die drie kandelaartjes daar neergezet om nog een beetje kleur erin te brengen. Vond het anders saai. En ik hou nu eenmaal van flonkergedoe. Dus voor mijn smaak is de foto goed geslaagd, en ga ik hem bestellen op een grote afdruk
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  donderdag 5 februari 2009 @ 21:39:43 #107
79550 Ymke
your ghost
pi_65781911
Mijn vingers jeuken

Hang je hem ook in de kamer vh raam? Zou wel mooi zijn
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  donderdag 5 februari 2009 @ 21:43:47 #108
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65782074
Daar hangen er al een paar
Maar gelukkig heb ik meer kamers met van die ramen.

Als morgen de omstandigheden hetzelfde zijn zal ik hem nog eens proberen, zonder kandelaartjes.
Maar ik bestel een afdruk van degene mét de kaarsjes erbij

[ Bericht 22% gewijzigd door ElizabethR op 05-02-2009 21:50:38 ]
  vrijdag 6 februari 2009 @ 00:06:07 #109
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_65786897
tsa die laatste is wel mooi maar past niet echt in t topic.. en wat ik ermee wil zeggen met die opmrking.. juist precies dat. Ik heb er geen gevoel bij en bij kunst en zeker abstract moet ik toch een bepaalde gevoelswaarde hebben om het mooi te vinden en dat is er niet bij die foto's. waarom niet? doet er niet zo toe. das t punt van kunst en iets kunst vinden. kan je wel heule discussie gaan houden over wat er wel of niet goed en mooi aan is, maar dat heeft weinig nut.
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
pi_65787034
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 00:06 schreef ebeaydojraes het volgende:
tsa die laatste is wel mooi maar past niet echt in t topic.. en wat ik ermee wil zeggen met die opmrking.. juist precies dat. Ik heb er geen gevoel bij en bij kunst en zeker abstract moet ik toch een bepaalde gevoelswaarde hebben om het mooi te vinden en dat is er niet bij die foto's. waarom niet? doet er niet zo toe. das t punt van kunst en iets kunst vinden. kan je wel heule discussie gaan houden over wat er wel of niet goed en mooi aan is, maar dat heeft weinig nut.
De discussie die er uit voort kan komen is dat je kan proberen uit te leggen hoe je iets vind of niet vind of wat dan ook , en kan je toch op de een of andere manier iemand anders iets leren ....
Of je leert van iemand anders
Thank Drunk I'm a Goddess!
  vrijdag 6 februari 2009 @ 00:22:32 #111
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_65787261
nee. het is een gevoelskwestie en een kwestie van smaak. die eerste twee foto's doen me gewoon niets. ik kijk er eve naat en dan niets, i move on. waarom? tsja.. nogmaals geen idee..
  vrijdag 6 februari 2009 @ 01:45:32 #112
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65788250
Kunst is een overrated begrip. Er lopen snobs te over rond die wel even menen dat zij voor de goegemeente kunnen bepalen wat al dan niet kunst is. Pure kolder.

Kunst is wat IK kunst vind, en wat Prupke kunst vindt, en wat ebeaydojraes kunst vindt en wat Sugar kunst vindt. Kunst is een persoonlijke beleving, en er is niemand op de hele wereld die mij zegt wat ik mooi moet vinden of niet. En laten we dat vooral zo houden.

Ik zou overigens niet weten waarom mijn foto niet in dit topic past. Ik vind hem namelijk wel degelijk abstract. Dat jij hem niet mooi vindt, ebeaydojraes, is jouw persoonlijke (goed) recht.

En waar blijven jouw abstracte fotookes dan??
  vrijdag 6 februari 2009 @ 09:16:17 #113
79550 Ymke
your ghost
pi_65790338
Ik snap nog steeds de kruisbestuiving met het forum TTK niet

Is het nou de bedoeling dat de mensen uit TTK mee gaan doen met ons? Lijkt me hartstikke leuk maar moeten ze daar dan niet van op de hoogte zijn.?
  vrijdag 6 februari 2009 @ 09:54:20 #114
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_65791313
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 01:45 schreef ElizabethR het volgende:
Dat jij hem niet mooi vindt, ebeaydojraes, is jouw persoonlijke (goed) recht.

En waar blijven jouw abstracte fotookes dan??
nooit gezegd dat ik ze iet mooi vindt, want er is opzich nix mis mee, maar verder doet het me niets. Ik schiet graag emotie (vandaar dat ik veel landschapjes nix vind)...

en mijn foto's? uhmmzzz eerst bijslapen enzo.. damn ben ik moe... afgelopen 3 dagen 12 uur geslapen :S
  vrijdag 6 februari 2009 @ 12:06:37 #115
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65795250
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 09:54 schreef ebeaydojraes het volgende:

[..]

nooit gezegd dat ik ze iet mooi vindt, want er is opzich nix mis mee, maar verder doet het me niets. Ik schiet graag emotie (vandaar dat ik veel landschapjes nix vind)...

Jij vindt natuur geen emotie??
Dat snap ik nou weer niet
  vrijdag 6 februari 2009 @ 12:42:00 #116
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_65796400
natuur wel. alleen foto's ervan ...foto's doen geen recht aan de schoonheid van een landschap dat je met je eigen ogen ziet.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:14:53 #117
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_65801845
Ymke, ik heb hem opnieuw gedaan, nu zonder kandelaartjes, maar de omstandigheden waren niet zo goed als gisteren. Veel minder zon.

pi_65805777
Nog bedankt voor alle commentaren. Ben op zoek naar een combinatie van de 2: de kleur en toning van de 1e, het wat meer pure abstracte van de 2e. En hoe meer ik de 1e zie, hoe meer het lijkt of de 2 blaadjes zijn uitgeknipt. Ze lijken wel te zweven. Jammer genoeg zijn de tulpjes aan het uit elkaar vallen... De 2e was btw geen sanseveria (sorry!) maar gewoon een detail-opname van de steel.

Zijn al paar goede foto's langs gekomen. Eens kijken of het me lukt er wat zinnigs over te zeggen.

@prupke: Idee is goed gevonden. Goede toevoeging om naast het oog ook nog de mond open te laten, dat geeft het net wat extra en breekt de boel wat open. Van de uitwerking krijg enigszins hoofdpijn: kleur! Al die kleuren ogen erg druk en trekken alle aandacht naar zich toe, ondanks dat de scherpte juist op het oog en de mond ligt. Zeker het gele stuk aan de bovenkant gilt het uit om aandacht. Of het zou helpen om de scherpte om te draaien, dus kleuren scherp en oog / mond niet, twijfel ik. De nadruk komt dan echt op de kleuren te liggen en het oog dient dan als een soort geniepig klein detail wat toekijkt. Twijfel dus.

@blue_funk: Die is echt tof, erg sfeervol. Het lijkt net niks en onscherp maar toch kan je er van alles in zien. Mooi hoe je aan de rechterkant wat echt donkers hebt, daarna het "onderwerp" wat er uit "breekt" en vervolgens met een hele lichte overgang verder gaat. Dat brengt genoeg rust om te compenseren met het onderwerp. Zelf zou ik hem graag zien met wat fel rood, misschien dat dat nog meer contrasteert met de donkere tonen. En ik ben erg benieuwd hoe je het hebt gedaan.

@MissBliss: Heel abstract en clean qua lijnen en door de wazige uitvloeiing daarvan heeft het ook wat meer artistiekerigs. Neigt erg naar de spirograaf van vroeger. Kan qua scherpte van de meeste duidelijke lijnen misschien nog wel wat extra's gebruiken. En weer vraag ik me af: hoe?

@Ymke: Komt lekker gestileerd over met toch wat natuurlijks. Erg mooi. Aan de ene kant de kille lijnen, structuur en kleur, aan de andere kant het natuurlijke van het water (versterkt door de ronde vormen van waar het op ligt). Het feit dat die lijnen ook alleen scherp in druppel te zien zijn maakt het rustig om naar te kijken. Net als die griijzige kleur. Flink storender vind ik die wazige lijn van de rand van het schoteltje (?) op de voorgrond. Dat haalt best de focus bij de druppel weg terwijl die het belangrijkste van de foto is.

@ElizabethR: Bedankt dat je er al 4 hebt laten zien... De eerste 2, lucht / landschap door fles heen, vind ik een beetje onrustig. Mede door de veer en door het glas heen lijkt een beetje op een gimmick. Je bewijst keer op keer dat je een goed oog hebt voor compositie en ik ben benieuwd of het lukt om het abstracte in het landschap zelf te zien (vloeiende lijnen of structuren, 2 glooiende heuvels die precies achter elkaar overlopen), in plaats van een abstract gemaakte weergave van een compleet landschap. Althans, zoiets... Makes sense?

De 2e variant vind ik sowieso al geslaagder. Beide mooi en leeg, de 2e neigt al wat meer naar abstract. Nieuwsgierig naar wat er geberud als je eventueel een hoger standpunt (lees: bouwladder) en je dan focust op het samespel van de sponningen in het raam en de schaduw daarvan op de tafel (tafel dichter bij raam?). Als je die 2 dingen zonder iets anders dan ook (op de lucht belichten zodat je in huis alleen donker overhoudt en geen wolken, of misschien 1 kleintje voor wat speelsigheid) weet vast te leggen (eventueel zwart-wit voor extra rust) dan denk ik dat je heel dichtbij abstract komt.
Nou ja, in mijn hoofd dan...
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
  zaterdag 7 februari 2009 @ 17:39:01 #119
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_65831604
Spuit Elf geeft even modder ga niet 3 pagina's doorspitten

Moet het persé abstract zijn? iets kan toch ook gewoon kunstzinnig zijn zonder het asbtracte?
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zaterdag 7 februari 2009 @ 17:42:39 #120
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_65831653
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:39 schreef Puckzzz het volgende:

Moet het persé abstract zijn? iets kan toch ook gewoon kunstzinnig zijn zonder het asbtracte?
je mocht het idd lezen als abstract en/of kunstzinnig
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:05:41 #121
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65833888
Ik vind deze best kunstzinnig.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:24:19 #122
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_65834277
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 20:05 schreef Sugar het volgende:
Ik vind deze best kunstzinnig.
[ afbeelding ]
(interessant)
wat is het …überhaupt?
  zaterdag 7 februari 2009 @ 20:52:57 #123
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_65834800
[kunstenaarsmodus]
Wat jij erin ziet, dat is het!
[/kunstenaarsmodus]
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_65839524
@P_B :

dat is expres gedaan
door de kleuren word je afgeleid en zie je het eerste oogopslag het oog en de mond niet
en dat is idd het deel wat scherp is in de foto
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_65841576
Mijn eerste post op Fok
Ik hoop dat het voldoet aan de eisen van dit topic...

zondag 8 februari 2009 @ 10:40:07 #126
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65843542
jaaaa, die vind ik leuk
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 8 februari 2009 @ 11:03:49 #127
79550 Ymke
your ghost
pi_65843813
quote:
Op zaterdag 7 februari 2009 17:39 schreef Puckzzz het volgende:

Xik zei : je mag ook en/of kiezen,,,, je kan dus echt van alles fotograferen , maakt geen bal uit.

Alles is kunstzinnig
  zondag 8 februari 2009 @ 14:52:16 #128
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_65848595
quote:
Op zondag 8 februari 2009 11:03 schreef Ymke het volgende:

[..]

Xik zei : je mag ook en/of kiezen,,,, je kan dus echt van alles fotograferen , maakt geen bal uit.

Alles is kunstzinnig
Whehehe!

Ik ga vanmiddag misschien ff schieten. Heb heel de winter zero inspiratie gehad...kutwinter
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_65849468
quote:
Op zondag 8 februari 2009 14:52 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ga vanmiddag misschien ff schieten. Heb heel de winter zero inspiratie gehad...kutwinter
Dat lijkt wel een algemeen probleem te zijn Maar goed....lente komt er weer aan Ben benieuwd waar je mee aan gaat komen
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 8 februari 2009 @ 16:41:49 #130
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_65853200
Ik zie hier veel moois voorbijkomen. Ik heb voorbeelden gezocht, en hier rondgekeken, zowel binnen als buiten, maar ik zie dat gewoon niet. Als ik dan zie wat anderen hebben gemaakt denk ik ja...dat is mooi, maar ik denk en kijk veel te rechtlijnig. Ben geen creatieve geest op die manier.

Uit al die troep die ik geproduceert heb is dit het beste wat ik ervan kan maken

http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  zondag 8 februari 2009 @ 16:51:43 #131
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_65853527
dit bedoelde ik overigens met de samengestelde foto. maar ja als ie niet mag ...

zondag 8 februari 2009 @ 17:13:33 #132
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_65854268
Ik vind hem toch wel wat hebben Pea Gewoon insturen als je niet nog een geniale inval krijgt

Ebeaydojraes: Buiten dat de foto niet mag, zie ik ook niet echt hoe hij binnen het thema past

Ik heb een ideetje eindelijk, kijken of ik dat van de week kan uitvoeren
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 8 februari 2009 @ 18:17:50 #133
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_65856156
quote:
Op zondag 8 februari 2009 15:12 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat lijkt wel een algemeen probleem te zijn Maar goed....lente komt er weer aan Ben benieuwd waar je mee aan gaat komen
Dit ideetje heb ik al sinds ik mijn dreads heb...want toegegeven...het zou prachtig nestmateriaal zijn

zondag 8 februari 2009 @ 18:27:37 #134
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_65856378
Hahaha geweldig!! Vind het niet echt abstract maar wel kunstzinnig, grappig en creatief
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_65856725
quote:
Op zondag 8 februari 2009 18:17 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Dit ideetje heb ik al sinds ik mijn dreads heb...want toegegeven...het zou prachtig nestmateriaal zijn

[ afbeelding ]
Whahahaha...geweldig Nice
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 8 februari 2009 @ 18:56:55 #136
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65857373
quote:
Op zondag 8 februari 2009 14:52 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

Whehehe!

Je hebt wat gemist hoor. Eerste week van januari, op de maandag na was fantastisch qua weer. ik heb in 4 dagen 1200+ foto's geschoten.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 8 februari 2009 @ 20:57:55 #137
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_65861318
Ik moest gisteren aan dit onderwerp denken toen ik dit kwalletje fotografeerde.

Natura Artis Magistra
Life is what you make it.
  zondag 8 februari 2009 @ 23:12:07 #138
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_65866303
kwalletje is abstract. maar onscherp, is dat express of per ongeluk?

Hieronder mijn abstracte idee (test versie)

zondag 8 februari 2009 @ 23:20:50 #139
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_65866685
quote:
Op zondag 8 februari 2009 17:13 schreef Chanty het volgende:
Ik vind hem toch wel wat hebben Pea Gewoon insturen als je niet nog een geniale inval krijgt

Ebeaydojraes: Buiten dat de foto niet mag, zie ik ook niet echt hoe hij binnen het thema past

Ik heb een ideetje eindelijk, kijken of ik dat van de week kan uitvoeren
Hoezo nie?

hmzz naja.. veul anders heb ik momenteel ook niet.

maandag 9 februari 2009 @ 12:22:36 #140
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_65876905
Hier heb ik dus helemaal niets mee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: