Ik heb een normale baan en heb een waarschijnlijkheidsdiagnose PDD-NOSquote:Op woensdag 11 februari 2009 03:51 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Over een meeting: geen interesse.
[..]
Werk je gewoon regelmatig? Heb je een officieele ADHD diagnose? Dat voorschrijven schijnt een behoorlijk intensief trajectje te zijn met heel nauwlettende medicijninname. Ik heb er een boek van thuisliggen dat ik kreeg van iemand die naar een ADHD symposium was geweest. Echt iets voor ADHD'ers om zulke dingen heel secuur te moeten doen...
Een week vrij nemen en dan gaan ze je natuurlijke ritme bepalen. Dus uit jezelf wakker worden, niet door telefoons of wekkers of internet of zonlicht etc. Het was een behoorlijk veeleisend gedoe en volgens mij alleen echt interessant als je ONTZETTEND veel last hebt van je verklooide ritme. Het scheen trouwens ook goed voor de gezondheid te zijn om overdag meer activiteit te hebben, minder kans op kanker etc., maar daar was nog lang niet genoeg onderzoek naar gedaan om er iets zinnigs over te zeggen.
Ik heb het zelf overwogen (dat doe ik nog steeds, want ik slaap doorgaans niet voor het 4 uur, gelukkig heb ik geen werk!), maar ik ben bang dat mijn leven dan teveel om het slikken van pillen gaat draaien. Met regelmaat Ritalin slikken lukt me al niet.
Je ritme valt trouwens nog wel mee. Het is hier nu tien voor vier..
Een vraagje aan Re:
Ik neem aan dat je een opleiding doet in de richting van neuropsychologie? PDD-NOS boeken die aan te raden zijn/gebruikt worden in opleidingen?
Zoiets, gelijke ervaring van circa 98% (alleen heb ik nooit op de scouting gezeten)quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:20 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat hulpeloze gevoel dat ik wist dat mijn hulp gebruikt kon worden, maar dat ik geen idee had hoe ik nuttig kon zijn had ik op de scouting vaak. Dan gingen we weer eens koekjes bakken of samen koken, sowieso al dingen waar ik geen ervaring mee had toen. En iedereen was enthousiast uit zichzelf een steentje aan het bijdragen en ik stond daar maar een beetje te kijken en ik had echt geen idee wat te doen
Kun je dat niet gewoon zeggen dan? Al dan niet 'vriendelijk'. Ik kan me voorstellen dat je niet altijd bezig wilt zijn met wat je 'mankeert' en dat het soms ook heel vermoeiend is omdat je dan te veel na gaat denken over dingen. Misschien begrijpt die collega dat wel?quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:37 schreef sempron2400 het volgende:
Sindsdien praat hij zo’n driekwart van de tijd over autisme. Hier ben ik min of meer op ingegaan, waar ik achteraf eigenlijk spijt van heb. Het lijkt mij gewoon leuker om over hobby’s te praten (wie niet?), zoals ik dat al jaren met mijn vrienden doe.
Wat Maeghan al zegt, breng het subtiel doch duidelijk dat je nu eens over wat anders wilt praten.quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:37 schreef sempron2400 het volgende:
Leuk dat er in dit draadje zoveel en ook openlijk wordt gediscussieerd over autisme en verwante stoornissen. Nu heb ik vorig jaar iemand ontmoet (een concullega). De eerste ontmoeting hebben we gewoon kennisgemaakt en een fietstocht gemaakt.
Later vertelde hij dat hij autisme heeft. Ik vertelde hem dat ik daarvan een lichte vorm heb. Daarop zei hij: "toen een van jouw collega’s mij vertelde dat je bij het gemeentelijk reïntegratiebedrijf zit, wist ik dat jij het ook hebt." Ik vond het een vreemde manier van verbanden leggen.
Sindsdien praat hij zo’n driekwart van de tijd over autisme. Hier ben ik min of meer op ingegaan, waar ik achteraf eigenlijk spijt van heb. Het lijkt mij gewoon leuker om over hobby’s te praten (wie niet?), zoals ik dat al jaren met mijn vrienden doe.
Hoe had jij het anders willen hebben?quote:Maar: is het gebruikelijk dat mensen met een vorm van autisme veel over hun persoonlijkheid vertellen tijdens real-life ontmoetingen?
http://www.topjaklont.org/nl/asperger/asperger.htmlquote:Ik stel ook wel vragen over dingen waarvan ik weet dat het antwoord zeker onbekend is bij de toehoorder, over mijn fieps. Bijvoorbeeld: hoeveel Diemenaren rijden er gemiddeld per week over de Pass dal Güglia (Julierpass). Of: als men het wc-bezoek als functie van de tijd zou meten op een wc op een camping, waarbij het verschil tussen poepen en plassen aan de hand van een grote en kleine knop voor doortrekken wordt bepaald, hoe zou deze functie er dan uitzien, en hoe hangt de vorm en omvang daarvan af van de plaats van de camping, het seizoen en de demografische omstandigheden? Tot mijn verbazing zijn er ook mensen die dit niet zouden willen weten. Mijn ouders willen niet dat ik dit soort vragen stel waar anderen bij zijn. Ook dat begrijp ik niet.
Hmm, ik ken wel iemand die zo iets dergelijks heeft met feiten/data, maar dan (lang niet) zo erg als hier staat (gelukkig)quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:49 schreef Maeghan het volgende:
Ik kwam dus net een stukje tegen van iemand op een site wat ik jullie toch niet wil onthouden:
[..]
http://www.topjaklont.org/nl/asperger/asperger.html
Ik prijs mij gelukkig dat ik dat probleem niet heb.
Lijkt heel sterk op wiskunde die ik heb gehad...quote:Of: als men het wc-bezoek als functie van de tijd zou meten op een wc op een camping, waarbij het verschil tussen poepen en plassen aan de hand van een grote en kleine knop voor doortrekken wordt bepaald, hoe zou deze functie er dan uitzien, en hoe hangt de vorm en omvang daarvan af van de plaats van de camping, het seizoen en de demografische omstandigheden?
Ik zeg: bij twijfel niet oversteken.quote:Op donderdag 12 februari 2009 01:17 schreef tijnbrein het volgende:
Ik heb zitten nadenken en ben er achter gekomen dat mijn enige houvast die ik op dit moment heb is dat ik binnenkort getest word. En dat is eigenlijk niet goed. Maar ik voel dat dit voor mij op dit moment nodig die zekerheid. Aangezien ik ben vast gelopen op de arbeidsmarkt. Misschien kan dit labeltje duidelijkheid scheppen voor mij.
Als er niks uit die test komt dan weet ik eigenlijk wat ik dan verder moet.
Ook twijfel ik of ik het werk waarvoor ik ben opgeleid nog wel wil blijven doen. Of misschien toch iets anders gaan doen. Maar wat dan? En is het wel verstandig om die beslissen nu te maken. Ik weet het niet.
Ik heb dat wel een beetjequote:Op woensdag 11 februari 2009 23:49 schreef Maeghan het volgende:
Ik kwam dus net een stukje tegen van iemand op een site wat ik jullie toch niet wil onthouden:
[..]
http://www.topjaklont.org/nl/asperger/asperger.html
Ik prijs mij gelukkig dat ik dat probleem niet heb.
Maar wat als je verknalt wat je besluit te doen of iemand anders is het al aan het doen of je staat verschrikkelijk in de weg?quote:Op woensdag 11 februari 2009 13:26 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat gevoel ken ik ook. Maar nu zeg ik gewoon dat ga ik doen en dan voel ik mij niet zo hulpeloos meer.
Trouwens ik heb ook op scouting gezeten. Al dat was niet altijd even leuk door dit soort dingen.
Welke dingen waren dat? Zou je in staat zijn geweest om genoegen te nemen met het gebrek aan intellectuele prikkeling?quote:Op woensdag 11 februari 2009 14:44 schreef Maeghan het volgende:
Ja dat ook wel. Ik had ook wel affiniteit met andere dingen waarbij eigenlijk alleen opleidingen op MBO-niveau waren (of misschien zijn ze er wel op hoger niveau, maar ik heb er iig nooit van gehoord). Maar dat viel dus af, want na VWO ga je niet zo snel MBO doen.
Dat is ook weer zo natuurlijk. Maar ik dacht eigenlijk niet alleen aan docenten. Overigens zijn veelal de slechtste docenten juist degene die geen onderzoek doen, maar wel jong zijn en zijn aangenomen om een gat te vullen. Wat voor opleiding zij hebben gehad weet ik niet.quote:Tja, hebben we eht al eens over gehad geloof ik... Normale mensen worden opgeleid voor een beroep, universitaire docenten zijn vaak onderzoekers die zonder docentenopleiding ook les geven. En soms vinden ze dat ook minder leuk dan onderzoek en laten ze dat iets te duidelijk merken.
Je kent de lege D's!quote:Och, je brengt nare herinneringen boven met die lege D's. Overigens hadden we die lessen van een docent die ik altijd Cowboy Bill noemde en die onwijs stonk.
quote:Ik ben bezig hoor. Ik leer me suf over wijn en gedistilleerd in de hoop daar ooit 'verder' mee te komen, ik ben lid van WNF, Greenpeace en de Vogelbescherming en ik begin binnenkort als vakbondskaderlid.
Lol... Ik moest het zelf even typen en je hebt gelijk; het ontstaat omdat je linkerringvinger net iets te snel is. Maar corrigeer jij dat niet dan?quote:Kwestie van een snelle linkerringvinger (overigesn een leuk woord om te typen - en zie je, ik doe het weer... Weer eerst linkerringvinger en dan de rechterwijsvinger...).
quote:En de combiwasmachien gaat naar.... *tromgeroffel*
Ik heb weer tijdelijk werk dat leidt wat af. Alhoewel het erg saai is dan ga je nadenken.quote:Op donderdag 12 februari 2009 07:09 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik zeg: bij twijfel niet oversteken.
En dat je die duidelijkheid nodig hebt kan ik me heel goed voorstellen, dus wacht het onderzoek lekker af. Dat het nu een grote rol in je leven speelt is denk ik niet meer dan normaal, al zou het wel goed zijn als je probeerde af en toe afleiding te zoeken.
Ik zeg toch ook niet dat het altijd werkt. Vaak voel ik mij compleet nutteloos in dat soort situaties maar dat zullen "normale" mensen ook wel eens hebben.quote:Op donderdag 12 februari 2009 08:00 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Maar wat als je verknalt wat je besluit te doen of iemand anders is het al aan het doen of je staat verschrikkelijk in de weg?
Waarom ben je eigenlijk zo gebrand op het hebben van werk? Waarom is je positie op de arbeidsmarkt zo'n heet hangijzer voor je?quote:Op donderdag 12 februari 2009 11:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb weer tijdelijk werk dat leidt wat af. Alhoewel het erg saai is dan ga je nadenken.![]()
Maar inderdaad afleiding zoeken is een goed idee.
[..]
Ik zeg toch ook niet dat het altijd werkt. Vaak voel ik mij compleet nutteloos in dat soort situaties maar dat zullen "normale" mensen ook wel eens hebben.
Ten eerst heb ik vaste lasten dus heb ik inkomen nodig. Eigen huis enzo. Ten tweede wil ik gewoon werken. Dat is toch normaal.quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:31 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Waarom ben je eigenlijk zo gebrand op het hebben van werk? Waarom is je positie op de arbeidsmarkt zo'n heet hangijzer voor je?
Als die vaste lasten je uiteindelijk de kop kosten... Tja...quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:43 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ten eerst heb ik vaste lasten dus heb ik inkomen nodig. Eigen huis enzo. Ten tweede wil ik gewoon werken. Dat is toch normaal.
Ja eigenlijk wel. Ik weet dat ik iets kan dat wil ik bewijzen maar tot nu toe heb ik die mogelijkheid nog niet gehad.
Ik heb een huis gekocht met hypotheek die ik op basis van mij vorige saleris. En ik ga mijn huis niet verkopen omdat ik geen werk heb. Dat gaat mij toch iets te ver.quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:59 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Als die vaste lasten je uiteindelijk de kop kosten... Tja...
Ik heb gelukkig geleerd om met heel weinig te kunnen rondkomen en daar ook heel tevreden mee te zijn. De uitbanning van luxe scheelt mij een hele hoop kopzorgen.
Wie ik?quote:Op donderdag 12 februari 2009 13:06 schreef DeHovenier het volgende:
Je hebt dus alleen de basiskosten (gwl, huur, verzekeringen, eten, benzine?) en voor de rest drink je weinig alcohol en ga je niet uit?
Je ontkomt er niet aan wat te moeten doen om in leven te blijven. De tijd van berenvellen en kampvuren is (helaas) voorbij, maar ook toen moest je al moeite doen. Dat gaat nu (bijna enkel nog) met werk + inkomen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 12:59 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Als die vaste lasten je uiteindelijk de kop kosten... Tja...
Ik heb gelukkig geleerd om met heel weinig te kunnen rondkomen en daar ook heel tevreden mee te zijn. De uitbanning van luxe scheelt mij een hele hoop kopzorgen.
Je leeft inderdaad om te werken.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:24 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Je ontkomt er niet aan wat te moeten doen om in leven te blijven. De tijd van berenvellen en kampvuren is (helaas) voorbij, maar ook toen moest je al moeite doen. Dat gaat nu (bijna enkel nog) met werk + inkomen.
In Nederland is er de WWB.quote:Op donderdag 12 februari 2009 14:24 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Je ontkomt er niet aan wat te moeten doen om in leven te blijven. De tijd van berenvellen en kampvuren is (helaas) voorbij, maar ook toen moest je al moeite doen. Dat gaat nu (bijna enkel nog) met werk + inkomen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |