abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66150548
Assertiviteit is een leerpunt voor autisten, bij mij is het zo dat ik de humor op de werkvloer niet begrijp en daar vrij moeilijk op kan reageren.
Hoe kun je nou een collega die nogal schuine humor heeft en net de tafel van 10 kent het beste uit zijn/haar tent lokken?
pi_66153920
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 10:14 schreef sempron2400 het volgende:
Assertiviteit is een leerpunt voor autisten, bij mij is het zo dat ik de humor op de werkvloer niet begrijp en daar vrij moeilijk op kan reageren.
Hoe kun je nou een collega die nogal schuine humor heeft en net de tafel van 10 kent het beste uit zijn/haar tent lokken?
Dat eerste herken ik ook wel een beetje. Maar ik kan aardig mee praten met mijn collega´s.
Geen idee.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_66154018
Gistereren weer naar mijn psycholoog geweest. Ik had de uitslag van die competentietest bij en hij leest een klein stukje en zegt nu ik dat lees begin ik te twijfelen of je wel getest moet worden.
Maar gelukkig gaat dat nog door. Ik moet het alleen nog aan mijn ouders vertellen. En ik weet alleen nog niet hoe ik dat ga doen.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_66155785
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:55 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Dat eerste herken ik ook wel een beetje. Maar ik kan aardig mee praten met mijn collega´s.
Geen idee.
Het is de eerste keer dat ik het meemaak. Als deeltijd postbode heb ik er totaal geen last van gehad, en ook bij andere baantjes verliep het contact goed. Ik heb niet het idee dat ‘mijn autisme’ de boosdoener is, maar dat ik bij mijn huidige baan wat moeilijker aansluting kan vinden met collega’s. Dat is iets wat iedereen kan overkomen.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 13:24:30 #285
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_66156867
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 11:57 schreef tijnbrein het volgende:
Gistereren weer naar mijn psycholoog geweest. Ik had de uitslag van die competentietest bij en hij leest een klein stukje en zegt nu ik dat lees begin ik te twijfelen of je wel getest moet worden.
Maar gelukkig gaat dat nog door. Ik moet het alleen nog aan mijn ouders vertellen. En ik weet alleen nog niet hoe ik dat ga doen.
Gewoon door laten gaan die test, ongeacht de uitkomst. Een beetje aanmodderen omdat je psycholoog het niet weet schiet jij niets mee op.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_66157301
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:24 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Gewoon door laten gaan die test, ongeacht de uitkomst. Een beetje aanmodderen omdat je psycholoog het niet weet schiet jij niets mee op.
Die test gaat door. Maar hij begewoon met twijfel naar aanleiding van de uitslag van de competentietest van het CWI.
Maar nu een ander probleem. Mijn ouders weten niet dat ik bij een psycholoog loop en dat ik getest ga worden. Nu moet ik ze dit gaan vertellen. Alleen ik weet nog niet hoe ik dat moet gaan aanpakken.

Inderdaad. Ik heb nu ook niet echt het idee dat er progressie in zit. We praten veel langs elkaar heen heb ik het idee. Ik en mijn psycholoog.
14 SHADES OF GREY
pi_66158519
Waarom zie je zo op tegen het vertellen van alles aan je ouders?
Children of the night. What music they make.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 14:10:42 #288
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66158670
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 13:35 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Die test gaat door. Maar hij begewoon met twijfel naar aanleiding van de uitslag van de competentietest van het CWI.
Maar nu een ander probleem. Mijn ouders weten niet dat ik bij een psycholoog loop en dat ik getest ga worden. Nu moet ik ze dit gaan vertellen. Alleen ik weet nog niet hoe ik dat moet gaan aanpakken.

Inderdaad. Ik heb nu ook niet echt het idee dat er progressie in zit. We praten veel langs elkaar heen heb ik het idee. Ik en mijn psycholoog.
je woont toch niet meer thuis en bent hun toch niets verplicht.... zeg dat is gebleken dat je in het leven tegen een aantal dingen bent aangelopen en dat je hulp hebt gevraagd van een psycholoog om een paar antwoorden te vinden en dat je nu een test gaat doen om een paar van die vragen beantwoord te krijgen...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_66158715
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:07 schreef DeHovenier het volgende:
Waarom zie je zo op tegen het vertellen van alles aan je ouders?
De relatie met mijn ouders is slecht vanwege dingen die er in het verleden gebeurt zijn die ik nog steeds geen plek heb gegeven.
Ik heb eigenlijk twee problemen. Aan de ene kant problemen met sociale interactie. En aan de andere kant een dingen die het in het verleden gebeurt zijn die ik nog geen plek heb kunnen geven.

Mijn moeder heeft een persoonlijkheidsstoornis. En daar zijn een aantallen dingen gebeurt.
14 SHADES OF GREY
pi_66158757
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:10 schreef Re het volgende:

[..]

je woont toch niet meer thuis en bent hun toch niets verplicht.... zeg dat is gebleken dat je in het leven tegen een aantal dingen bent aangelopen en dat je hulp hebt gevraagd van een psycholoog om een paar antwoorden te vinden en dat je nu een test gaat doen om een paar van die vragen beantwoord te krijgen...
Dat is een goed idee.
Mijn psycholoog kwam niet eens met deze optie.
14 SHADES OF GREY
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:44:07 #291
65330 Ruzbeh
Five inches but its thick
pi_66164756
Het is toch een psychiater? Een psycholoog is iemand die gewoon wat dingen weet over de geestelijke gezondheid; een psychiater is iemand die dat ook weet maar daarmee mensen helpt.
De beste user. (Waar jij geen waardering voor hebt.)
pi_66180047
Ik ben een tijdje weg geweest, maar hier ben ik weer.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 15:33 schreef Stupendous76 het volgende:
En ja, iedereen is slaaf van het systeem. Maar hadden we bijvoorbeeld een jager-verzamelaar-systeem, had je ook verplichtingen. Of zoals een uitspraak is: "Veel dingen zijn niet leuk, maar moeten toch. Je kan ze dan maar beter leuk gaan vinden, dan heb je er nog plezier aan."
Dat is zeker waar. Aan de andere kant, ik las in een artikel van Jared Diamond dat een gemiddelde jager-verzamelaar zo'n 22 uur per week bezig is met het verzamelen van voedsel. Dat valt nog best wel mee toch...?
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 16:08 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Je kiest er niet voor om op te groeien in een bepaalde samenleving. Iemand wegsturen uit een land omdat hij moeite heeft met het vergaren van overbodige luxe is dus een behoorlijk kortzichtige manier van doen.
Ik stuur niemand weg. Ik zeg alleen dat het beter zou zijn als mensen die niet willen werken in deze samenleving een samenleving opzoeken waar ze minder verplichtingen hebben. En mensen werken niet alleen om 'overbodige luxe' te vergaren. Het is ook omdat ze geen uitkering willen trekken als dat niet nodig is. Gelukkig hebben veel mensen wel het idee dat ze iets terug moeten doen voor de mooie dingen die een samenleving als de Nederlandse te bieden heeft.
quote:
Ik heb hier ook mijn vriendenkring opgebouwd, moet ik die ook maar meenemen naar een stuk bos in Afrika? Ik neem genoegen met minder, maar mijn straf is dan dat ik maar naar een ander land moet gaan?! De mening van "als je hier niet wil meedoen moet je maar naar de jungle" is echt te kort door de bocht. Ik stel me daar altijd zo'n SBS6 kijker bij voor die dat zegt.
Er zullen vast ook wel jager-verzamelaarsystemen zijn die niet in de jungle zijn Maar dat was je punt niet. Uitkeringen zijn voor mensen die niet kunnen werken. Als je wel kan, maar niet wil, heb ik geen medelijden. En dan kun je het een straf noemen of het onrechtvaardig vinden of mij een SBS6-kijker noemen, maar dat verandert niets aan mijn mening.
quote:
Op donderdag 12 februari 2009 20:23 schreef Maeghan het volgende:
Zolang ik maar bezig ben met iets is het goed. En ach ja, geen intellectuele prikkeling... Je kunt over vrijwel ieder onderwerp nieuwe dingen leren natuurlijk of oefenen om een vaardigheid beter onder de knie te krijgen.
Ik ben anders wel degelijk hersenloos werk tegengekomen hoor. En dat was niet op MBO niveau volgens mij dus ik vraag me soms af wat die mensen dan wel niet doen
quote:
The diagnosis occurs in early childhood to reduce the secondary psychological problems such as depression and denial.
Ik was 16. Ik ben niet depressief geweest, maar ik heb wel een paar jaar ontkend dat ik het had.
quote:
The person and his or her family accept the diagnosis.
Nu wel.
quote:
The person has a mentor—that is, a teacher, relative, professional or person with Asperger's syndrome who understands Asperger's syndrome and provides guidance and inspiration.
Edit: Verkeerd gelezen. Ik heb er meerdere.
quote:
The person acquires knowledge about Asperger's syndrome through reading autobiographies and self-help books written for children or adults with Asperger's syndrome.
Slechts enkele.
quote:
A person, parent or friend is there to provide emotional and practical support, camouflage any difficulties and provide a life-long commitment to the person.
Yep
quote:
The person achieves success at work
Yep.
quote:
or in the special interest which offsets the challenges in his or her social life. Social success eventually becomes less important in the person's life
Ik heb niet 1 "special interest". Mijn sociale leven is zeker een uitdaging, maar het is juist belangrijker voor me geworden in plaats van onbelangrijker. Verder gaat het juist steeds beter met mijn sociale leven. Mag dat ook?
quote:
and a sense of identity and self-worth is not measured by companionship but by achievement.
Yep.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:26:02 #293
65330 Ruzbeh
pi_66180922
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:44 schreef Ruzbeh het volgende:
Het is toch een psychiater? Een psycholoog is iemand die gewoon wat dingen weet over de geestelijke gezondheid; een psychiater is iemand die dat ook weet maar daarmee mensen helpt.
Ik wil natuurlijk niet suggereren dat een psychiater een psycholoog is + mensen helpt en dat een psycholoog daardoor niet zo goed is als een psychiater. Beetje verkeerd verwoord.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:26:24 #294
188877 Stupendous76
pi_66180943
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:07 schreef Black_Tulip het volgende:
Ik ben een tijdje weg geweest, maar hier ben ik weer.
[..]

Dat is zeker waar. Aan de andere kant, ik las in een artikel van Jared Diamond dat een gemiddelde jager-verzamelaar zo'n 22 uur per week bezig is met het verzamelen van voedsel. Dat valt nog best wel mee toch...?
Waar kan ik tekenen?
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:27:36 #295
188877 Stupendous76
pi_66181013
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:26 schreef Ruzbeh het volgende:

[..]

Ik wil natuurlijk niet suggereren dat een psychiater een psycholoog is + mensen helpt en dat een psycholoog daardoor niet zo goed is als een psychiater. Beetje verkeerd verwoord.
Psychiater gaat meer over 'geestesziekten' (of vormen van de geest die over het algemeen als 'niet normaal' worden bestempeld) terwijl een psycholoog meer gaat over de werking van de geest.
Repent, Pray, Forgive
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:40:10 #296
65330 Ruzbeh
pi_66181575
Eensch
pi_66193467
Ik heb een tijdje zonder internet gezeten, maar zal ff een update geven van de situatie.

Inmiddels krijg ik sterk de indruk dat mijn ex alweer een nieuw liefje heeft... blijkbaar was het inderdaad de aandacht an sich die hem deed denken verliefd op mij te zijn, want van deze nieuwe meid krijgt hij zeeën van aandacht.
Ik ga er nu dus ook van uit dat hij niet echt verliefd is op haar, maar gewoonweg geniet van haar aandacht nu hij die van mij niet meer heeft. Toen we nog bij elkaar waren was hij namelijk ook al helemaal vol van haar, maar toen deed hij er nog niks mee omdat hij mij nog had. Ik zou hem ook nooit beschuldigen van vreemdgaan of zo, zo is hij niet. Maar dit laat wel zien dat hij de term 'verliefdheid' heel breed neemt. Dit zal ongetwijfeld zijn wat Nicolaas me al 2 topics lang probeert uit te leggen, maar in dat geval accepteer ik nu dan maar dat hij mij een kortzichtige trut noemt. Ik kan gewoon geen genoegen nemen met iemand die op zo'n onzekere manier 'verliefd' op mij zegt te zijn. De indruk die hij wekt, is dat hij mij de 2e dag nadat het uit was al vergeten was en vrolijk fluitend naar het volgende meissie is gehopt die hem wél aandacht kon geven. Als hij geen PDD-NOS had zou ik me enorm gebruikt voelen, maar na 2.5 jaar met hem doorgebracht te hebben weet ik dat hij mij echt niet probeert te kwetsen en dat hij gewoon doet wat hem goed dunkt. Hij heeft echt geen kwaad in de zin. Dat hou ik zo goed mogelijk voor ogen, dat maakt het iets minder pijnlijk.

Verder weet ik niet echt hoe het met hem gaat, we hebben zo min mogelijk contact met elkaar. Wat niet betekent dat ik me geen zorgen om hem maak, maar daar valt nou eenmaal niks meer aan te doen.

Ik heb zijn begeleider (of hoe noem je zo iemand) gemaild met allemaal vragen over hoe het nu verder met 'm zal gaan, maar ik krijg geen antwoord. Nu het uit is tussen ons is het natuurlijk mijn zaak ook niet meer. Maar hem loslaten zal een stuk makkelijker gaan als ik me geen zorgen om 'm hoef te maken. Misschien weten jullie hoe zoiets in z'n werk gaat? Heeft hij kans op een uitkering of iets dergelijks? Hij is volledig uitgevallen op de arbeidsmarkt en heeft dus al weet ik hoe lang geen inkomen meer. Z'n ouders wonen niet in de buurt en ik denk dat het heel negatief uit zal pakken als hij daar naar terug moet, waar we woonden heeft hij ook al z'n vrienden. Hij is op zoek naar een kamer, maar hoe moet hij dat dan bekostigen? Iemand die hier ervaring mee heeft?
Tyler: Could be worse. A woman could cut off your penis while you're asleep and toss it out the window of a moving car
Jack: There's always that.
pi_66207858
Je doelt op een WAJONG denk ik ... andere mogelijkheid zou WWB Zijn gemeentelijke uitkering (Deze heb ik 0/20% afgekeurd)

http://www.uwv.nl/wajong/wat-is-wajong/index.aspx
Neehj ik spreekdt geen Nederlanders.
140 threads? I don't even have a 3rd of that, you're a fucking whore.
pi_66208433
Vraag ik me ook wel eens af.
Als het niks word allemaal wat kun je dan allemaal aanvragen

Wajong, maar nog een heel totaalpakket toch, waar je lastig in past misschien maar goed, zoals WW
Hoe zit het? Gewoon benieuwd mja.
pi_66209506
Na een heel verhaal neerzet te hebben wat een beetje te chaotisch werd,

denk dat je voor een volledig antwoord het beste contact op kunt nemen met een zorg verstrekker (MEE?)
Het wil vaak verschillen per gemeente , per "geval".

Je hebt de Standaard WWB (Waarbij je weer toeslagen/ en of een Bijzondere bijstand Chronische en Gehandicapten) en de Wajong.

Dat is het eigenlijk wel zover ik het weet.
Neehj ik spreekdt geen Nederlanders.
140 threads? I don't even have a 3rd of that, you're a fucking whore.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')