Tja, je moet er wel creatief genoeg voor zijn natuurlijk. Nederland is ook een soort van jungle en ook hier moet je soms improviseren om te kunnen overleven. Een jungle, maar dan met de mens als gevaarlijkste roofdier.quote:Op donderdag 12 februari 2009 20:30 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ik vind jouw levensstijl anders niet bijzonder zuinig klinken. Voor wat jij opnoemt (auto, uitgaan, electronica, etc.) heb je toch echt wel een baan nodig. Ik heb geen idee van wat voor bedrag je leeft natuurlijk, maar ik kan me niet voorstellen dat dat van niveau bijstandsuitkering is.
Tja dat zou ik niet redden. Ik heb al ongeveer duizend euro aan vaste lasten.quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:25 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Tja, je moet er wel creatief genoeg voor zijn natuurlijk. Nederland is ook een soort van jungle en ook hier moet je soms improviseren om te kunnen overleven. Een jungle, maar dan met de mens als gevaarlijkste roofdier.
Een auto hoeft niet duur te zijn, uitgaan hoeft niet duur te zijn, electronica hoeft niet duur te zijn. Ik ben vorig jaar zelfs twee keer naar Marokko op vakantie geweest en ik heb van dat jaar maar 6 maanden gewerkt. En m'n spaarrekening heeft nog een behoorlijk bedrag als buffer.
En mijn inkomen ligt wel eens een aantal maanden 200 euro beneden bijstandsniveau. Dan lijkt de bijstand ineens de jackpot. Mensen zeuren soms gewoon te makkelijk.
Hetzelfde geldt voor mij. Maar ik heb voorlopig weer werk. Dus het komt vast wel goed.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 23:03 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Tja dat zou ik niet redden. Ik heb al ongeveer duizend euro aan vaste lasten.
Dit gaat dan over stoornis van Asperger, de meest voorkomende vorm van autisme, maar kan prima voor alle autisten gelden, denk ik:quote:Op zondag 15 februari 2009 00:26 schreef Ruzbeh het volgende:
Ik zal morgen hier eens een boek citeren over wat de kansen op een leuk, succesvol leven voor een autist vegroot.
Uit The Complete Guide to Aperger's Syndrome, door Tony Attwood.quote:[...] For those who have had a successful outcome, I (de auteur) have identified several important factors that have contributed to the success. The important factors are:The diagnosis occurs in early childhood to reduce the secondary psychological problems such as depression and denial. The person and his or her family accept the diagnosis. The person has a mentor—that is, a teacher, relative, professional or person with Asperger's syndrome who understands Asperger's syndrome and provides guidance and inspiration. The person acquires knowledge about Asperger's syndrome through reading autobiographies and self-help books written for children or adults with Asperger's syndrome. A person, parent or friend is there to provide emotional and practical support, camouflage any difficulties and provide a life-long commitment to the person. The person achieves success at work or in the special interest which offsets the challenges in his or her social life. Social success eventually becomes less important in the person's life, and a sense of identity and self-worth is not measures by companionship but by achievement.
Dan zou inderdaad de helft van de bevolking ASS hebben. Dat zou trouwens wel een hoop verklaren.quote:Op zondag 15 februari 2009 18:39 schreef Maeghan het volgende:
Ik wel. Alles van chocolade. Maar ik geloof niet dat dat typisch is voor een ASS
Ja, flauw grapje
Mijn hypotheek is al 600 euro. Dus dan ben je al over de helft.quote:Op maandag 16 februari 2009 11:11 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Duizend euro aan vaste lasten voor 1 persoon klinkt als een hele hoop overbodige luxe. Als je daar niets van kunt missen, dan noem ik het gewoon verwend.
Met een hypotheek van 600 euro heb je een behoorlijk huis, vol met luxe. Is niet van levensbelang, dus ook geen argument.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:10 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Mijn hypotheek is al 600 euro. Dus dan ben je al over de helft.
Ik weet niet hoe en waar en wat jij bewoont, maar je kan niet zondermeer stellen dat zo'n bedrag luxe is.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:14 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Met een hypotheek van 600 euro heb je een behoorlijk huis, vol met luxe. Is niet van levensbelang, dus ook geen argument.
Dat valt heel erg tegen. Twee kamersflat zonder eigen berging en maar 40 m2 dus zo luxe en groot huis heb ik nu ook weer niet. En welke luxe?quote:Op maandag 16 februari 2009 12:14 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Met een hypotheek van 600 euro heb je een behoorlijk huis, vol met luxe. Is niet van levensbelang, dus ook geen argument.
Inderdaad. Een voor 100.000 euro heb je tegenwoordig een kleine 2-kamerflat. En dan heb je ongeveer een hypotheek van 600 euro per maand.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:26 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe en waar en wat jij bewoont, maar je kan niet zondermeer stellen dat zo'n bedrag luxe is.
Voor 1 persoon is dat een behoorlijk bedrag voor huisvesting. Een alleenstaande kan voor 300 euro incl. g/w/l wonen hoor, maar dan moet je genoegen nemen met minder luxe. Daar is dat hele bijstandsbedrag aan verbonden: hoeveel heeft iemand nodig om te kunnen leven.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:26 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe en waar en wat jij bewoont, maar je kan niet zondermeer stellen dat zo'n bedrag luxe is.
Oke dat klopt.quote:Op maandag 16 februari 2009 12:36 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
[..]
Voor 1 persoon is dat een behoorlijk bedrag voor huisvesting. Een alleenstaande kan voor 300 euro incl. g/w/l wonen hoor, maar dan moet je genoegen nemen met minder luxe. Daar is dat hele bijstandsbedrag aan verbonden: hoeveel heeft iemand nodig om te kunnen leven.
Wil iemand meer luxe en dus 600 euro uitgeven aan een hypotheek, dan niet zeiken dat je niets te eten hebt of dat je veel moet werken, want het kan anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |