abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66091892
Ik wel. Alles van chocolade. Maar ik geloof niet dat dat typisch is voor een ASS
Ja, flauw grapje
Sanity is (not) statistical
pi_66092548
quote:
Op zondag 15 februari 2009 18:39 schreef Maeghan het volgende:
Ik wel. Alles van chocolade. Maar ik geloof niet dat dat typisch is voor een ASS
Ja, flauw grapje
Dan zou inderdaad de helft van de bevolking ASS hebben. Dat zou trouwens wel een hoop verklaren.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_66113087
Duizend euro aan vaste lasten voor 1 persoon klinkt als een hele hoop overbodige luxe. Als je daar niets van kunt missen, dan noem ik het gewoon verwend.
pi_66114890
quote:
Op maandag 16 februari 2009 11:11 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:
Duizend euro aan vaste lasten voor 1 persoon klinkt als een hele hoop overbodige luxe. Als je daar niets van kunt missen, dan noem ik het gewoon verwend.
Mijn hypotheek is al 600 euro. Dus dan ben je al over de helft.
14 SHADES OF GREY
Nothing is black or white. Nothing is wrong or right. But everything is 14 shades of grey.
pi_66115012
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:10 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Mijn hypotheek is al 600 euro. Dus dan ben je al over de helft.
Met een hypotheek van 600 euro heb je een behoorlijk huis, vol met luxe. Is niet van levensbelang, dus ook geen argument.
  maandag 16 februari 2009 @ 12:26:25 #256
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_66115334
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:14 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Met een hypotheek van 600 euro heb je een behoorlijk huis, vol met luxe. Is niet van levensbelang, dus ook geen argument.
Ik weet niet hoe en waar en wat jij bewoont, maar je kan niet zondermeer stellen dat zo'n bedrag luxe is.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_66115385
quote:

[..]

Dat valt heel erg tegen. Twee kamersflat zonder eigen berging en maar 40 m2 dus zo luxe en groot huis heb ik nu ook weer niet. En welke luxe?
14 SHADES OF GREY
pi_66115417
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:26 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Ik weet niet hoe en waar en wat jij bewoont, maar je kan niet zondermeer stellen dat zo'n bedrag luxe is.
Inderdaad. Een voor 100.000 euro heb je tegenwoordig een kleine 2-kamerflat. En dan heb je ongeveer een hypotheek van 600 euro per maand.
14 SHADES OF GREY
pi_66115596
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:26 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Voor 1 persoon is dat een behoorlijk bedrag voor huisvesting. Een alleenstaande kan voor 300 euro incl. g/w/l wonen hoor, maar dan moet je genoegen nemen met minder luxe. Daar is dat hele bijstandsbedrag aan verbonden: hoeveel heeft iemand nodig om te kunnen leven.

Wil iemand meer luxe en dus 600 euro uitgeven aan een hypotheek, dan niet zeiken dat je niets te eten hebt of dat je veel moet werken, want het kan anders.
pi_66115707
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:36 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Voor 1 persoon is dat een behoorlijk bedrag voor huisvesting. Een alleenstaande kan voor 300 euro incl. g/w/l wonen hoor, maar dan moet je genoegen nemen met minder luxe. Daar is dat hele bijstandsbedrag aan verbonden: hoeveel heeft iemand nodig om te kunnen leven.

Wil iemand meer luxe en dus 600 euro uitgeven aan een hypotheek, dan niet zeiken dat je niets te eten hebt of dat je veel moet werken, want het kan anders.
Oke dat klopt.
Maar wat noem je luxe dan?
14 SHADES OF GREY
pi_66115785
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:29 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Inderdaad. Een voor 100.000 euro heb je tegenwoordig een kleine 2-kamerflat. En dan heb je ongeveer een hypotheek van 600 euro per maand.
Je hebt een eigen huis gekocht, dat noem je armoede?! Ik noem dat luxe hoor, er zijn een hoop lui die dat niet kunnen betalen en misschien ook niet willen betalen.

En dat 600 euro luxe is heb ik niet vastgesteld, dat doet de overheid. Die stelt dat je van een bijstandsuitkering kunt leven.
pi_66115886
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:43 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Je hebt een eigen huis gekocht, dat noem je armoede?! Ik noem dat luxe hoor, er zijn een hoop lui die dat niet kunnen betalen en misschien ook niet willen betalen.

En dat 600 euro luxe is heb ik niet vastgesteld, dat doet de overheid. Die stelt dat je van een bijstandsuitkering kunt leven.
Ja omdat ik tot oktober vorig een jaar een normaal inkomen had. Maar op dit moment niet. En nu kan ik het eigenlijk niet betalen. Alleen omdat mijn ouders bijspringen kan ik daar blijven wonen als ik de komende tijd geen andere werk vind.

En wat is er nu luxe om een eigen huis te hebben? Als ik was gaan huren had ik waarschijnlijk meer gehad.
14 SHADES OF GREY
pi_66115902
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:40 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Oke dat klopt.
Maar wat noem je luxe dan?
Alles wat je niet nodig hebt om van te leven is luxe. En omdat ik hier in Nederland ben opgegroeid komen daar dingen bij als: onderdak, een verwarming, schoon drinkwater, etc.
pi_66115966
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:48 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Alles wat je niet nodig hebt om van te leven is luxe. En omdat ik hier in Nederland ben opgegroeid komen daar dingen bij als: onderdak, een verwarming, schoon drinkwater, etc.
Ik heb niet veel meer dan dat, onderdak, een verwaring, eten en drinken. Dus waar maak je uit op dat ik een luxe leef dan? Omdat ik een eigen huis heb.
14 SHADES OF GREY
pi_66116100
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:47 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ja omdat ik tot oktober vorig een jaar een normaal inkomen had. Maar op dit moment niet. En nu kan ik het eigenlijk niet betalen. Alleen omdat mijn ouders bijspringen kan ik daar blijven wonen als ik de komende tijd geen andere werk vind.

En wat is er nu luxe om een eigen huis te hebben? Als ik was gaan huren had ik waarschijnlijk meer gehad.
Als je iets niet meer kunt betalen moet je gaan verkopen, dat moet ik ook als ik de belasting/verzekering niet meer kan betalen van de auto. Dakloos worden is in Nederland volgens mij niet zo makkelijk hoor, zeker niet voor mensen die al de kans hebben gehad om een huis te kopen.
pi_66116136
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:50 schreef tijnbrein het volgende:

[..]

Ik heb niet veel meer dan dat, onderdak, een verwaring, eten en drinken. Dus waar maak je uit op dat ik een luxe leef dan? Omdat ik een eigen huis heb.
Je hebt 100.000 euro van de bank gekregen zeg je toch? Dat geld heb je geleend. Dat is een behoorlijke luxe hoor...
pi_66117633
Mag het hier weer OT?
Voor discussies over wat nu rijk is en wat niet kun je beter een apart topic openen.
  maandag 16 februari 2009 @ 13:55:09 #268
3542 Gia
User under construction
pi_66117778
quote:

[..]

Hallo!! 600 Euro betaal je al voor een huurhuis, in een rij. Minimaal, meestal nog wel meer zelfs.

1000 euro vaste lasten zijn voor een gezin helemaal niet uitzinnig.

Maar goed, is inderdaad nogal offtopic
pi_66117869
quote:
Op maandag 16 februari 2009 12:36 schreef Nicolaas_Copernicaars het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ik heb de pech dat ik met hele hoge stookkosten zit opgescheept. In de meeste woningen kun je het in diverse ruimten tot 20°C stoken zonder veel geld kwijt te zijn. In mijn slecht geïsoleerde appartementje lopen de kosten echter torenhoog op, en laten nu net de goedkopere woningen vaak over slechte isolatie beschikken - al is een jaren-60 portiekwoning van beton wel het summum op dit gebied.
pi_66118173
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Hallo!! 600 Euro betaal je al voor een huurhuis, in een rij. Minimaal, meestal nog wel meer zelfs.

1000 euro vaste lasten zijn voor een gezin helemaal niet uitzinnig.

Maar goed, is inderdaad nogal offtopic
Ik schrijf duidelijk "Voor 1 persoon". En 600 euro huur is geen sociale huurwoning hoor... Daar ging het nou net om, wat is luxe. Iemand die alleen woont heeft echt geen huis met 600 euro huur nodig om te overleven. Anders zouden de bijstandsuitkeringen in plaats van 700 euro per maand 1400 euro per maand zijn.

600 Euro huur voor een sociale huurwoning heb ik in Eindhoven nog nooit gezien, zelfs niet voor gezinnen.
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:58 schreef sempron2400 het volgende:

[..]

Niet mee eens. Ik heb de pech dat ik met hele hoge stookkosten zit opgescheept. In de meeste woningen kun je het in diverse ruimten tot 20°C stoken zonder veel geld kwijt te zijn. In mijn slecht geïsoleerde appartementje lopen de kosten echter torenhoog op, en laten nu net de goedkopere woningen vaak over slechte isolatie beschikken - al is een jaren-60 portiekwoning van beton wel het summum op dit gebied.
Er zijn altijd uitzonderingen. Ik heb die bedragen ook niet vastgesteld, die heeft de overheid vastgesteld. Het bedrag wat iemand krijgt in de WWB is voldoende om van te leven stelt die. En ook bij de WWB maken ze onderscheid tussen alleenstaanden en gezinnen.
  maandag 16 februari 2009 @ 14:19:18 #271
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66118660
laten we inderdaad weer gewoon on-topic gaan, over autisme en PDD enzo, niet over topic-kapende dominerende beslommeringen van definities want dat jaagt mensen hier weg, en dat is niet echt de bedoeling
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 16 februari 2009 @ 16:19:44 #272
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_66123421
quote:
Op maandag 16 februari 2009 14:19 schreef Re het volgende:
laten we inderdaad weer gewoon on-topic gaan, over autisme en PDD enzo, niet over topic-kapende dominerende beslommeringen van definities want dat jaagt mensen hier weg, en dat is niet echt de bedoeling
Voorzet:
Ik ben mijn diagnose nog eens aan het doorpluizen en weet ongeveer wel wat waar voor staat. Wat het precies betekent ben ik nog niet achter, daarom de volgende vragen: de 5 verschillende onderdelen van de DSM IV-TR kennen een waarde of betekenis, wat is die?
Voorbeeld:
Bij mij staat bij AS III: 000 geen diagnose; waarvoor staat die 000?
(Anders gezegd: is er een overzicht of uitleg van de AS I t/m IV classificering?)
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  maandag 16 februari 2009 @ 16:45:34 #273
262 Re
Kiss & Swallow
pi_66124452
Axis I:

• Clinical Disorders, most V-Codes, and conditions that need Clinical attention.
    Diagnosis Flow Charts.

Axis II:

• Personality Disorders and Mental Retardation.

Axis III:

• General Medical Conditions.

Axis IV:

• Psychosocial and Environmental Problems.

Axis V:

• Global Assessment of Functioning Scale.

de codes: http://www.behavenet.com/capsules/disorders/dsmivtrcodes.htm

000 moet ik ff opzoeken... kan ook gewoon betekenen dat er geen code is
  • 04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
      maandag 16 februari 2009 @ 16:50:44 #274
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_66124707
    of op zijn Nederlands:

As I: ziektebeelden die klinisch zijn vast te stellen.
    As II: persoonlijkheidsstoornissen.
    As III: lichamelijke aandoeningen.
    As IV: psychosociale en omgevingsproblemen (stressfactoren).
    As V: algemeen niveau van functioneren.

1. primaire symptomatologie, (de 'psychiatrische ziekte') (een klinisch syndroom, ziektebeeld dat niet altijd aanwezig of geweest is, of voorbijgaand is, de zogenaamde acute pathologie)
    2. achterliggende persoonlijkheidsstoornissen (en de specifieke ontwikkelingsstoornissen, kenmerken die blijvend zijn),
    3. (bijkomende) somatische ziekten (lichamelijke ziekten die psychische ziektebeelden geven) (een wisselende schildklierwerking kan bijvoorbeeld lijden tot depressie, bij te lage werking, of anorexia, bij te hoge werking),
    4. psychosociale en uitlokkende factoren (de intensiteit van de psychologische stressor, bv alleen gaan wonen na een scheiding zal een ander effect hebben dan samenwonen na een scheiding),
    5. niveau van functioneren (op een schaal van 1 tot 100, waarbij 100 perfect is en 1 vrijwel nihil) (G.A.F of Global Assessment of Functioning-schaal, de mate waarin men zich weet aan te passen aan de omgeving, waarbij 0 betekent dat men geen duidelijke informatie heeft. Deze schaal is belangrijk voor de therapieplanning)
      maandag 16 februari 2009 @ 16:55:52 #275
    262 Re
    Kiss & Swallow
    pi_66124962
    ICD-10 is trouwens een net zoveel gebruikte classificatie

http://www.who.int/classifications/apps/icd/icd10online/
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar: