abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65678648
Fantastisch verhaal. Maar ik ben erg benieuwd waar je uiteindelijk mee naar huis gaat aan het einde van het jaar. Je geeft aan dat het niet 60 miljoen is Kan je een schatting geven van een goed en een slecht jaar?
pi_65679084
Idd, nice verhaal en ik neem aan dat dat in de city van london was. Ik sta zelf op het punt om voor een tig uur bij een trader te werken. En des te meer uur des te beter.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_65679358
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Idd, nice verhaal en ik neem aan dat dat in de city van london was. Ik sta zelf op het punt om voor een tig uur bij een trader te werken. En des te meer uur des te beter.
Ga je zelf ook trader worden? Zo ja, bij wat voor soort trader en waarin ga je traden?
pi_65683695
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:49 schreef Enric0 het volgende:
Fantastisch verhaal. Maar ik ben erg benieuwd waar je uiteindelijk mee naar huis gaat aan het einde van het jaar. Je geeft aan dat het niet 60 miljoen is Kan je een schatting geven van een goed en een slecht jaar?
Het varieert zo enorm. Ga voor een 1e/2e jaars analyst uit van een basis van £40-50k. Daarbij dan een bonus van 0-50% in een slecht jaar en 75-150% in een goed jaar. Dan stijgt in jaar 3 alles nog een keer 10-25% en vervolgens gaat in de verder jaren eigenlijk alleen je bonus nog omhoog.

Maar dit is echt overal verschillend, zeker op het moment. Veel mensen stappen na 2-3 jaar over richting hedgefunds, private equity, etc... Daar verdienen ze dan vaak weer iets meer, maar dan stijgt het vervolgens niet zo snel meer.
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_65683724
quote:
Op maandag 2 februari 2009 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Yup, de City. Waar ga je werken als trader? Wel de weekenden vrij
  donderdag 5 februari 2009 @ 09:19:20 #36
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_65757565
quote:
PVV en GroenLinks willen spoeddebat over bonus ABN
5 februari 2009 08:10

DEN HAAG - Oppositiepartijen PVV en GroenLinks willen in een spoeddebat opheldering van minister Wouter Bos (Financiën) over berichten dat enkele honderden medewerkers van ABN Amro dit jaar dubbele bonussen zouden krijgen.

''Bos moet het leegroven van ABN Amro stoppen'', aldus PVV-Tweede Kamerlid Tony van Dijck. Sinds vorig najaar is de staat eigenaar van ABN Amro.

Volgens een brief van de centrale ondernemingsraad die de Volkskrant heeft gepubliceerd, is er binnen de bank ook onrust ontstaan over het beloningsbeleid.

Medewerkers in hogere functies zouden structureel hogere bonussen hebben gekregen dan ander personeel. De ondernemingsraad noemt dat ''vreemd''.
Die bonussen worden gestolen van de belastingbetalers. Wat een walgelijke mensen zijn bankiers toch en wat een walgelijke politici hebben wij die dit allemaal goed vinden.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
  donderdag 5 februari 2009 @ 12:29:01 #37
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_65762677
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 09:19 schreef ES57 het volgende:

[..]

Die bonussen worden gestolen van de belastingbetalers. Wat een walgelijke mensen zijn bankiers toch en wat een walgelijke politici hebben wij die dit allemaal goed vinden.
Als die bonussen niet betaald worden, vertrekken de goede bankiers direct naar een andere partij en blijft er van ABN weinig over....... Heb je dat liever?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_65764415
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 09:19 schreef ES57 het volgende:

[..]

Leeg roven? Die bonussen zullen maar een fractie zijn van de omvang van de bank en wat er in een jaar door de bank verdiend worden. Het is echt niet zo dat ze een bankkantoor mee naar huis krijgen.

In bepaalde sectoren liggen de beloningen nu eenmaal anders dan in andere sectoren. Als je bepaalde mensen in je organisatie wil hebben zul je een salaris moeten betalen dat op het niveau ligt van wat op die arbeidsmarkt gebruikelijk is om te betalen. Of deze persoon voldoende aan een organisatie toevoegd om deze kosten te rechtvaardigen is iets waar de onderneming zelf verantwoordelijk voor is.

En juist bij die eigen verantwoordelijkheid van ondernemingen gaat het mis, zij hoeven die niet te nemen omdat de overheid bij springt met genereuze reddingsplannen (ga er maar van uit dat ook ABN-Amro fors in de problemen zou zijn gekomen als zij nu nog zelfstandig waren). En daar zien we ook hoe hypocriet de houding van velen is, aan de ene kant moet Hollands glorie ABN-Amro kosten wat kost overeind gehouden worden terwijl men dan niet accepteert dat risicovol gedrag en hoge beloningen daarmee beloond worden.
  donderdag 5 februari 2009 @ 13:59:05 #39
226255 ES57
pi_65765519
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 12:29 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Als die bonussen niet betaald worden, vertrekken de goede bankiers direct naar een andere partij en blijft er van ABN weinig over....... Heb je dat liever?
ABN is een staatsbedrijf. Het kan prima geleid worden door plichtsgetrouwe ambtenaren die stipt hun taken uitvoeren. Minder efficient allemaal maar er is dan geen risico dat het vermogen van de bank verdampt met 60% zoals de snelle jongens van de bancaire wereld met hun grote, arrogante bek hebben gedaan. Wat een godsklere zooitje hebben die idioten er van gemaakt. Die zijn geen 800 euro per maand waard.
pi_65767352
quote:
Op zondag 1 februari 2009 18:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Leuk stuk, komt eigenlijk wel goed overeen met wat ik had gedacht van hoe zo'n baan er uit zou zien. Het werk moet gewoon af want de volgende week moet de deal er door zijn, erg hard werken dus.
[..]

Als je er plezier in hebt, waarom dan niet? Je moet er wel voor zorgen dat je dat natuurlijk goed in de gaten houdt dat je het ook echt leuk blijft vinden, anders ga je veel stress en tegenzin ervaren en dat is niet goed voor je gezondheid.
en de week daarop start het nieuwe project met een nieuwe deal. maar idd, als iemand het leuk vindt moet die dat vooral doen. zou niks voor mij zijn.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 5 februari 2009 @ 14:52:48 #41
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_65767508
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 13:59 schreef ES57 het volgende:

[..]

ABN is een staatsbedrijf. Het kan prima geleid worden door plichtsgetrouwe ambtenaren die stipt hun taken uitvoeren.
Ik heb je in het vorige topic al het bewijs geleverd dat dit niet het geval is.
quote:
Minder efficient allemaal maar er is dan geen risico dat het vermogen van de bank verdampt met 60% zoals de snelle jongens van de bancaire wereld met hun grote, arrogante bek hebben gedaan. Wat een godsklere zooitje hebben die idioten er van gemaakt. Die zijn geen 800 euro per maand waard.
Ik daag je uit om dit te bewijzen.
Thucydides
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:05:45 #42
226255 ES57
pi_65767910
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 14:52 schreef Xtreem het volgende:

[..]

1. Ik heb je in het vorige topic al het bewijs geleverd dat dit niet het geval is.
[..]

Ik daag je uit om dit te bewijzen.
1. >>> Was geen overtuigend wetenschappelijk bewijs. Eerder een politiek statement.
2. >>> Welk neo-liberaal bewijs is geleverd dat hoge bonussen hebben geleid tot duurzame groei van een onderneming?
  donderdag 5 februari 2009 @ 15:17:22 #43
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_65768326
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:05 schreef ES57 het volgende:

[..]

1. >>> Was geen overtuigend wetenschappelijk bewijs. Eerder een politiek statement.
Grapjas.
Maar voor jouw geheugen:
Wie wil er nog werken in de financiële sector?
Vooral de link naar de ppt.
quote:
2. >>> Welk neo-liberaal bewijs is geleverd dat hoge bonussen hebben geleid tot duurzame groei van een onderneming?
Nee, jij stelt, dus mag jij bewijzen. Niet alleen roepen en naar anderen wijzen, jij stelt dat het risicoloos zou zijn, dus mag jij dat bewijzen.
Thucydides
  vrijdag 6 februari 2009 @ 14:19:59 #44
226255 ES57
pi_65799743
quote:
Op donderdag 5 februari 2009 15:17 schreef Xtreem het volgende:

Nee, jij stelt, dus mag jij bewijzen. Niet alleen roepen en naar anderen wijzen, jij stelt dat het risicoloos zou zijn, dus mag jij dat bewijzen.
Is er bewijs dat de huidige generatie bankiers er een zooitje van heeft gemaakt? Ambtenaren kunnen het niet slechter doen dan die beroepsoplichters en graaiers. Elke boerelul snapt dat.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 14:25:25 #45
216787 vastgoedzeepbel
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_65799981
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:19 schreef ES57 het volgende:

[..]

Is er bewijs dat de huidige generatie bankiers er een zooitje van heeft gemaakt? Ambtenaren kunnen het niet slechter doen dan die beroepsoplichters en graaiers. Elke boerelul snapt dat.
Winterslaapje gehad?
Centrale bankiers zijn criminelen!!!
Nederlanders hebben de hoogste hypotheekschuld ter wereld en de Rabobank betaalbaaheidsindex staat op het laagste niveau sinds 1970. Wanneer knapt deze zeepbel?
huizenmarkt-zeepbel.nl
verwachtingen woningmarkt experts
  vrijdag 6 februari 2009 @ 14:47:03 #46
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_65800845
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:19 schreef ES57 het volgende:

[..]

Sorry, ik ben geen boerenlul. Ik ben slechts afgestudeerd in strategisch en financieel management. Dus als je me toch even zou willen bewijzen dat er bij een staatsbank geen risico is dat het vermogen van de bank met 60% verdampt?
En daarnaast mag je, zeker als iedere boerenlul het snapt, me ook even haarfijn uitleggen waarom ambtenaren het niet slechter kunnen doen.
Thucydides
  vrijdag 6 februari 2009 @ 14:49:57 #47
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65800941
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:47 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Sorry, ik ben geen boerenlul. Ik ben slechts afgestudeerd in strategisch en financieel management. Dus als je me toch even zou willen bewijzen dat er bij een staatsbank geen risico is dat het vermogen van de bank met 60% verdampt?
En daarnaast mag je, zeker als iedere boerenlul het snapt, me ook even haarfijn uitleggen waarom ambtenaren het niet slechter kunnen doen.
Dat laatste lijkt me toch echt een open deur die zelfs jij met jouw achtergrond moet kunnen bedenken.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  vrijdag 6 februari 2009 @ 14:52:06 #48
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_65801027
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:49 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me toch echt een open deur die zelfs jij met jouw achtergrond moet kunnen bedenken.
Als het zo'n open deur is, dan moet het logisch danwel empirisch bewijzen een fluitje van een cent zijn. Toch?
Thucydides
  vrijdag 6 februari 2009 @ 14:54:38 #49
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65801111
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:52 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Als het zo'n open deur is, dan moet het logisch danwel empirisch bewijzen een fluitje van een cent zijn. Toch?
Er valt weinig te bewijzen. Slechter dan de hele bancaire sector en de rest van economie erbij naar de klote helpen, kan zelfs een aap het niet doen. Laat staan een ambtenaar.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 14:58:32 #50
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_65801258
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:54 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Er valt weinig te bewijzen. Slechter dan de hele bancaire sector en de rest van economie erbij naar de klote helpen, kan zelfs een aap het niet doen. Laat staan een ambtenaar.
Nee, het is slechts een loze kreet.
Ik zal je op weg helpen: Als je stelt dat een ambtenaar het niet slechter zou kunnen doen, moet je dus bewijzen (of aannemelijk maken), dat het huidige scenario het slechtst mogelijke is.
Succes!
Thucydides
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:01:51 #51
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65801367
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:58 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Nee, het is slechts een loze kreet.
Nee, het kan gewoon niet slechter. Daar heb ik geen ingewikkeld geneuzel voor nodig, zelfs een boerenlul snapt dat.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:10:22 #52
226255 ES57
pi_65801685
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 14:47 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Bewijs, bewijs? Zelfs de evolutietheorie is volgens de Creationisten een niet bewezen theorie. Toch snapt elk weldenkend mens dat de Aarde geen 6.000 jaar oud is en dat Adam en Eva niet gezellig met de dinosaurussen in het paradijs leefden. Zo snappen de meeste experts in strategisch en financieel management dat een suffige ambtenaar die een bank leidt weliswaar niet efficient is maar dat de kans op brokkenmakerij zeer gering is.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:15:53 #53
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_65801882
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:10 schreef ES57 het volgende:

[..]

Zo snappen de meeste experts in strategisch en financieel management dat een suffige ambtenaar die een bank leidt weliswaar niet efficient is maar dat de kans op brokkenmakerij zeer gering is.
zeer gering, dan is al wat anders dan geen risico, nietwaar?

Maar ik wil je nogmaals attenderen op de ppt die ik eerder postte, omdat daarin het bewijs geleverd wordt dat ambtenaren die een bank runnen, juist brokken maken. Het percentage leningen dat niet terug betaald wordt ligt bij staatsbanken hoger dan bij private banken.
Thucydides
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:16:18 #54
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_65801901
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:01 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, het kan gewoon niet slechter. Daar heb ik geen ingewikkeld geneuzel voor nodig, zelfs een boerenlul snapt dat.
Bijzonder overtuigend.
Thucydides
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:16:48 #55
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65801919
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:16 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Bijzonder overtuigend.
Jij bent zeker geen boerenlul?

Oh wacht...
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:19:15 #56
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_65801995
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:16 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Jij bent zeker geen boerenlul?

Oh wacht...
Ik constateer slechts dat je geen bewijs levert, en je argumentatie niet verder gaat dan 'dat snapt iedere boerenlul'.
Thucydides
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:23:06 #57
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_65802147
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:19 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ik constateer slechts dat je geen bewijs levert, en je argumentatie niet verder gaat dan 'dat snapt iedere boerenlul'.
Dat heb je goed geconstateerd. Erg knap van je, daar heb je vast voor gestudeerd.
pi_65802217
Heren, heren. Het niveau is weer aan het delen en ik hoopte nou zo dat ik het een schopje omhoog gegeven had. Doe me een plezier
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:26:08 #59
226255 ES57
pi_65802244
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:16 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Bijzonder overtuigend.
Zeer overtuigend. In ieder geval verpletterend overtuigend t.o.v. de stelling dat de huidige generatie bankiers met rust moet worden gelaten en dat zij gewoon door moeten gaan met de dingen die zij al 30 jaar lang aan het doen waren.
  vrijdag 6 februari 2009 @ 15:30:02 #60
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_65802391
quote:
Op vrijdag 6 februari 2009 15:26 schreef ES57 het volgende:

[..]

Zeer overtuigend. In ieder geval verpletterend overtuigend t.o.v. de stelling dat de huidige generatie bankiers met rust moet worden gelaten en dat zij gewoon door moeten gaan met de dingen die zij al 30 jaar lang aan het doen waren.
Ik neem aan dat je begrijpt dat financiele innovatie van de afgelopen decennia een van de drijfveren van de economische groei geweest is?
Thucydides
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')