Ga je zelf ook trader worden? Zo ja, bij wat voor soort trader en waarin ga je traden?quote:Op maandag 2 februari 2009 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Idd, nice verhaalen ik neem aan dat dat in de city van london was. Ik sta zelf op het punt om voor een tig uur bij een trader te werken. En des te meer uur des te beter.
Het varieert zo enorm. Ga voor een 1e/2e jaars analyst uit van een basis van £40-50k. Daarbij dan een bonus van 0-50% in een slecht jaar en 75-150% in een goed jaar. Dan stijgt in jaar 3 alles nog een keer 10-25% en vervolgens gaat in de verder jaren eigenlijk alleen je bonus nog omhoog.quote:Op maandag 2 februari 2009 23:49 schreef Enric0 het volgende:
Fantastisch verhaal. Maar ik ben erg benieuwd waar je uiteindelijk mee naar huis gaat aan het einde van het jaar. Je geeft aan dat het niet 60 miljoen isKan je een schatting geven van een goed en een slecht jaar?
Yup, de City. Waar ga je werken als trader? Wel de weekenden vrijquote:Op maandag 2 februari 2009 23:59 schreef sitting_elfling het volgende:
Idd, nice verhaalen ik neem aan dat dat in de city van london was. Ik sta zelf op het punt om voor een tig uur bij een trader te werken. En des te meer uur des te beter.
Die bonussen worden gestolen van de belastingbetalers. Wat een walgelijke mensen zijn bankiers toch en wat een walgelijke politici hebben wij die dit allemaal goed vinden.quote:PVV en GroenLinks willen spoeddebat over bonus ABN
5 februari 2009 08:10
DEN HAAG - Oppositiepartijen PVV en GroenLinks willen in een spoeddebat opheldering van minister Wouter Bos (Financiën) over berichten dat enkele honderden medewerkers van ABN Amro dit jaar dubbele bonussen zouden krijgen.
''Bos moet het leegroven van ABN Amro stoppen'', aldus PVV-Tweede Kamerlid Tony van Dijck. Sinds vorig najaar is de staat eigenaar van ABN Amro.
Volgens een brief van de centrale ondernemingsraad die de Volkskrant heeft gepubliceerd, is er binnen de bank ook onrust ontstaan over het beloningsbeleid.
Medewerkers in hogere functies zouden structureel hogere bonussen hebben gekregen dan ander personeel. De ondernemingsraad noemt dat ''vreemd''.
Als die bonussen niet betaald worden, vertrekken de goede bankiers direct naar een andere partij en blijft er van ABN weinig over....... Heb je dat liever?quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:19 schreef ES57 het volgende:
[..]
Die bonussen worden gestolen van de belastingbetalers. Wat een walgelijke mensen zijn bankiers toch en wat een walgelijke politici hebben wij die dit allemaal goed vinden.
Leeg roven? Die bonussen zullen maar een fractie zijn van de omvang van de bank en wat er in een jaar door de bank verdiend worden. Het is echt niet zo dat ze een bankkantoor mee naar huis krijgen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:19 schreef ES57 het volgende:
[..]
Die bonussen worden gestolen van de belastingbetalers. Wat een walgelijke mensen zijn bankiers toch en wat een walgelijke politici hebben wij die dit allemaal goed vinden.
ABN is een staatsbedrijf. Het kan prima geleid worden door plichtsgetrouwe ambtenaren die stipt hun taken uitvoeren. Minder efficient allemaal maar er is dan geen risico dat het vermogen van de bank verdampt met 60% zoals de snelle jongens van de bancaire wereld met hun grote, arrogante bek hebben gedaan. Wat een godsklere zooitje hebben die idioten er van gemaakt. Die zijn geen 800 euro per maand waard.quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:29 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Als die bonussen niet betaald worden, vertrekken de goede bankiers direct naar een andere partij en blijft er van ABN weinig over....... Heb je dat liever?
en de week daarop start het nieuwe project met een nieuwe deal. maar idd, als iemand het leuk vindt moet die dat vooral doen. zou niks voor mij zijn.quote:Op zondag 1 februari 2009 18:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
Leuk stuk, komt eigenlijk wel goed overeen met wat ik had gedacht van hoe zo'n baan er uit zou zien. Het werk moet gewoon af want de volgende week moet de deal er door zijn, erg hard werken dus.
[..]
Als je er plezier in hebt, waarom dan niet?Je moet er wel voor zorgen dat je dat natuurlijk goed in de gaten houdt dat je het ook echt leuk blijft vinden, anders ga je veel stress en tegenzin ervaren en dat is niet goed voor je gezondheid.
Ik heb je in het vorige topic al het bewijs geleverd dat dit niet het geval is.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:59 schreef ES57 het volgende:
[..]
ABN is een staatsbedrijf. Het kan prima geleid worden door plichtsgetrouwe ambtenaren die stipt hun taken uitvoeren.
Ik daag je uit om dit te bewijzen.quote:Minder efficient allemaal maar er is dan geen risico dat het vermogen van de bank verdampt met 60% zoals de snelle jongens van de bancaire wereld met hun grote, arrogante bek hebben gedaan. Wat een godsklere zooitje hebben die idioten er van gemaakt. Die zijn geen 800 euro per maand waard.
1. >>> Was geen overtuigend wetenschappelijk bewijs. Eerder een politiek statement.quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:52 schreef Xtreem het volgende:
[..]
1. Ik heb je in het vorige topic al het bewijs geleverd dat dit niet het geval is.
[..]
Ik daag je uit om dit te bewijzen.
Grapjas.quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:05 schreef ES57 het volgende:
[..]
1. >>> Was geen overtuigend wetenschappelijk bewijs. Eerder een politiek statement.
Nee, jij stelt, dus mag jij bewijzen. Niet alleen roepen en naar anderen wijzen, jij stelt dat het risicoloos zou zijn, dus mag jij dat bewijzen.quote:2. >>> Welk neo-liberaal bewijs is geleverd dat hoge bonussen hebben geleid tot duurzame groei van een onderneming?
Is er bewijs dat de huidige generatie bankiers er een zooitje van heeft gemaakt? Ambtenaren kunnen het niet slechter doen dan die beroepsoplichters en graaiers. Elke boerelul snapt dat.quote:Op donderdag 5 februari 2009 15:17 schreef Xtreem het volgende:
Nee, jij stelt, dus mag jij bewijzen. Niet alleen roepen en naar anderen wijzen, jij stelt dat het risicoloos zou zijn, dus mag jij dat bewijzen.
Winterslaapje gehad?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:19 schreef ES57 het volgende:
[..]
Is er bewijs dat de huidige generatie bankiers er een zooitje van heeft gemaakt? Ambtenaren kunnen het niet slechter doen dan die beroepsoplichters en graaiers. Elke boerelul snapt dat.
Sorry, ik ben geen boerenlul. Ik ben slechts afgestudeerd in strategisch en financieel management. Dus als je me toch even zou willen bewijzen dat er bij een staatsbank geen risico is dat het vermogen van de bank met 60% verdampt?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:19 schreef ES57 het volgende:
[..]
Is er bewijs dat de huidige generatie bankiers er een zooitje van heeft gemaakt? Ambtenaren kunnen het niet slechter doen dan die beroepsoplichters en graaiers. Elke boerelul snapt dat.
Dat laatste lijkt me toch echt een open deur die zelfs jij met jouw achtergrond moet kunnen bedenken.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:47 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Sorry, ik ben geen boerenlul. Ik ben slechts afgestudeerd in strategisch en financieel management. Dus als je me toch even zou willen bewijzen dat er bij een staatsbank geen risico is dat het vermogen van de bank met 60% verdampt?
En daarnaast mag je, zeker als iedere boerenlul het snapt, me ook even haarfijn uitleggen waarom ambtenaren het niet slechter kunnen doen.
Als het zo'n open deur is, dan moet het logisch danwel empirisch bewijzen een fluitje van een cent zijn. Toch?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:49 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat laatste lijkt me toch echt een open deur die zelfs jij met jouw achtergrond moet kunnen bedenken.
Er valt weinig te bewijzen. Slechter dan de hele bancaire sector en de rest van economie erbij naar de klote helpen, kan zelfs een aap het niet doen. Laat staan een ambtenaar.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:52 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Als het zo'n open deur is, dan moet het logisch danwel empirisch bewijzen een fluitje van een cent zijn. Toch?
Nee, het is slechts een loze kreet.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:54 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Er valt weinig te bewijzen. Slechter dan de hele bancaire sector en de rest van economie erbij naar de klote helpen, kan zelfs een aap het niet doen. Laat staan een ambtenaar.
Nee, het kan gewoon niet slechter. Daar heb ik geen ingewikkeld geneuzel voor nodig, zelfs een boerenlul snapt dat.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:58 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Nee, het is slechts een loze kreet.
Bewijs, bewijs? Zelfs de evolutietheorie is volgens de Creationisten een niet bewezen theorie. Toch snapt elk weldenkend mens dat de Aarde geen 6.000 jaar oud is en dat Adam en Eva niet gezellig met de dinosaurussen in het paradijs leefden. Zo snappen de meeste experts in strategisch en financieel management dat een suffige ambtenaar die een bank leidt weliswaar niet efficient is maar dat de kans op brokkenmakerij zeer gering is.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:47 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Sorry, ik ben geen boerenlul. Ik ben slechts afgestudeerd in strategisch en financieel management. Dus als je me toch even zou willen bewijzen dat er bij een staatsbank geen risico is dat het vermogen van de bank met 60% verdampt?
En daarnaast mag je, zeker als iedere boerenlul het snapt, me ook even haarfijn uitleggen waarom ambtenaren het niet slechter kunnen doen.
zeer gering, dan is al wat anders dan geen risico, nietwaar?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:10 schreef ES57 het volgende:
[..]
Zo snappen de meeste experts in strategisch en financieel management dat een suffige ambtenaar die een bank leidt weliswaar niet efficient is maar dat de kans op brokkenmakerij zeer gering is.
Bijzonder overtuigend.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:01 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Nee, het kan gewoon niet slechter. Daar heb ik geen ingewikkeld geneuzel voor nodig, zelfs een boerenlul snapt dat.
Jij bent zeker geen boerenlul?quote:
Ik constateer slechts dat je geen bewijs levert, en je argumentatie niet verder gaat dan 'dat snapt iedere boerenlul'.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:16 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij bent zeker geen boerenlul?
Oh wacht...
Dat heb je goed geconstateerd. Erg knap van je, daar heb je vast voor gestudeerd.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:19 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Ik constateer slechts dat je geen bewijs levert, en je argumentatie niet verder gaat dan 'dat snapt iedere boerenlul'.
Zeer overtuigend. In ieder geval verpletterend overtuigend t.o.v. de stelling dat de huidige generatie bankiers met rust moet worden gelaten en dat zij gewoon door moeten gaan met de dingen die zij al 30 jaar lang aan het doen waren.quote:
Ik neem aan dat je begrijpt dat financiele innovatie van de afgelopen decennia een van de drijfveren van de economische groei geweest is?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 15:26 schreef ES57 het volgende:
[..]
Zeer overtuigend. In ieder geval verpletterend overtuigend t.o.v. de stelling dat de huidige generatie bankiers met rust moet worden gelaten en dat zij gewoon door moeten gaan met de dingen die zij al 30 jaar lang aan het doen waren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |