abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65618628
quote:
Nieuw Haags Peil van 1 februari 2009

De electorale dynamiek van de afgelopen twee weken heeft ervoor gezorgd dat de PVV 6 zetels is gestegen (vorige week 3 en nu weer 3 zetels). Maar ook dat daarmee Trots op NL tot 2 zetels is gereduceerd. (In twee weken 4 zetels gedaald). In feite zijn we daarmee terug bij de situatie die er was voordat in september 2007 Verdonk haar eigen beweging aankondigde. Toen stond de PVV boven de 20 zetels en de VVD er iets onder. De twee regeringspartijen zijn een zetel gedaald, waarbij het CDA nu op
het niveau staat van kort na de Gemeenteraadsverkiezingen van 2006. Dat is dus de laagste score in 3 jaar.

Deze uitslag is trouwens uniek in de politieke geschiedenis van Nederland. Noch bij Tweede Kamerverkiezingen sinds 1918, noch bij de peilingen, die in Nederland sinds de vijftiger jaren in de vorige eeuw worden gehouden was de grootste parti, welke het ook was, zo klein (minder dan 20%, 28 zetels). De fragmentatie van het electoraat komt ook nog tot uiting in het feit dat 4 partijen tussen 20 en 28 zetels scoren en dan scoren nog 2 partijen tussen 15 en 20 zetels.
bron: www.peil.nl

Yes we can!
pi_65618640
-dubbel-
  zondag 1 februari 2009 @ 12:15:13 #3
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65618838
Hoe hoog stond PVV in de peilingen de dag vóór de verkiezingen?
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 1 februari 2009 @ 12:19:20 #4
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_65618924
Wanneer worden peilingen eens gewoon verboden? Wat is er nou interessant aan deze nietszeggende peilingen?
censuur :O
  zondag 1 februari 2009 @ 12:23:36 #5
239156 0100
Lux et Libertas.
pi_65619033
Het wordt zo onmogelijk om te regeren . Of je wil van die monstercoalities. We wachten wel gewoon lekker af tot de volgende verkiezingen
pi_65619140
Bizar, het valt steeds meer op hoe racistisch nederlanders worden. En natuurlijk dan met zijn allen gaan stemmen voor iemand die inhoudelijk niets nuttigs te zeggen heeft
stupidity has become as common as common sense was before
  zondag 1 februari 2009 @ 12:29:27 #7
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65619200
Als de kredietcrisis doorzet kan het aantal zetels van de PVV gemakkelijk nog eens verdubbelen.
The End Times are wild
  zondag 1 februari 2009 @ 12:31:54 #8
207527 SchoppenKoning
The Ace of Spades is overrated
pi_65619254
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:15 schreef Yildiz het volgende:
Hoe hoog stond PVV in de peilingen de dag vóór de verkiezingen?
Ik dacht op 2
pi_65619264
No, you can't.

Wacht maar af.
pi_65619288
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:29 schreef LXIV het volgende:
Als de kredietcrisis doorzet kan het aantal zetels van de PVV gemakkelijk nog eens verdubbelen.
En het kan ook makkelijk halveren. Dat is het leuke van peilingen in deze fase. Die zijn helemaal niets waard .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_65619290
Even terug naar 2006 voor wat leedvermaak
quote:
Venlo geschrokken van winst Wilders

In Venlo is door de politiek geschrokken gereageerd op de grote score die Geert Wilders daar met zijn Partij voor de Vrijheid heeft gehaald. Wilders wist in Venlo bijna 18% van de stemmen te halen. In sommige buurten scoorde hij zelfs 23,7%.

GroenLinks wethouder Peter Frey zei tegen de regionale omroep L1 dat de populariteit van Wilders de stad ''imagoschade'' toebrengt. Burgemeester en wethouders van de gemeente Venlo hebben donderdagmiddag overleg gehad over de opmars van Wilders, die vooral in de achterstandswijk Genooi veel kiezers aan zich wist te binden.

De PvdA-fractie in Venlo zei ''overdonderd'' te zijn door de verkiezingszege van Wilders. Ook PvdA-fractievoorzitter Hay Janssen noemt de uitkomst slecht voor het imago van de stad. De PvdA-voorman zegt zich ''niet prettig te voelen'' in een gemeente waar zoveel mensen een geheel ander geluid hebben laten horen. ''De stad probeert al jaren haar imago op te krikken, na alle negatieve publiciteit over de Bende van Venlo. Ik zie deze uitslag als een stap terug.''.
pi_65619312
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

En het kan ook makkelijk halveren. Dat is het leuke van peilingen in deze fase. Die zijn helemaal niets waard .
Slotjuh!
  zondag 1 februari 2009 @ 12:34:26 #13
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65619333
-

[ Bericht 49% gewijzigd door Yildiz op 01-02-2009 12:34:52 ]
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_65619391
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:27 schreef marcb1974 het volgende:
Bizar, het valt steeds meer op hoe racistisch nederlanders worden. En natuurlijk dan met zijn allen gaan stemmen voor iemand die inhoudelijk niets nuttigs te zeggen heeft
Welja, iedereen die op de PVV stemt is natuurlijk weer rascistisch.
Kun je dat ook even onderbouwen, svp?

Wie is er nu aan het generaliseren?
pi_65619523
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:23 schreef 0100 het volgende:
Het wordt zo onmogelijk om te regeren . Of je wil van die monstercoalities. We wachten wel gewoon lekker af tot de volgende verkiezingen
CDA, VVD, PVV en CU?
Lekker conservatief.
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:32 schreef Registratiedienst het volgende:
No, you can't.

Wacht maar af.
pi_65619618
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:35 schreef Sphere het volgende:

[..]

Welja, iedereen die op de PVV stemt is natuurlijk weer rascistisch.
Kun je dat ook even onderbouwen, svp?
Niet iedereen inderdaad. Maar een wat te groot percentage helaas wel .

Maar goed welke argumenten die niet over buitenlanders of moslims gaan kan jij bedenken om op de PVV te willen stemmen?
pi_65619699
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:42 schreef du_ke het volgende:

[..]

Maar goed welke argumenten die niet over buitenlanders of moslims gaan kan jij bedenken om op de PVV te willen stemmen?
Belastingverlaging, meer blauw op straat, betere ouderenzorg, minder Europa.
pi_65619711
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:39 schreef Sphere het volgende:

[..]

CDA, VVD, PVV en CU?
Lekker conservatief.
[..]

Mwah denk niet dat er een partij is die zin heeft in samenwerken in een coalitie met dhr Wilders. Zeker niet de partijen die jij daar opnoemt. Daarvoor zit er veel te veel oud zeer tussen . En niemand heeft zin in een tweede Fortuynesk debacle.

Er zal dan wel een brede coalitie komen van de middenpartijen
pi_65619732
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:45 schreef Registratiedienst het volgende:

[..]

Belastingverlaging, meer blauw op straat, betere ouderenzorg, minder Europa.
Nou niet bepaald punten waarop hij zich voluit probeert te profileren. En ook nog eens punten die onderling tegenstrijdig zijn
pi_65619737
quote:

[..]

- Minder bestuurslagen (kleinere overheid)
- Meer veiligheid op straat door hogere straffen en vooral harder optreden van de politie.
(De politie moet nu veel te veel op haar tenen lopen.)
- Lagere belastingen.

Ik weet heel goed dat die laatste makkelijker geroepen is dan gedaan, maar er zijn echt wel mogelijkheden.
pi_65619816
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:46 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nou niet bepaald punten waarop hij zich voluit probeert te profileren. En ook nog eens punten die onderling tegenstrijdig zijn
Oplossing: geen ontwikkelingshulp.

.
pi_65619838
quote:

[..]

Op de punten die in teken staan van de toekomstige, huidige en voormalige belastingbetaler wat socialer, zoals op het gebied van onderwijs, zorg en arbeid. En op alle andere punten conservatief-liberaal.

Ik vind het een prima combinatie.
pi_65619897
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:06 schreef Sphere het volgende:
[ afbeelding ]
[..]

bron: www.peil.nl

Yes we can!
Het zijn maar peilingen natuurlijk, maar het ziet er niet slecht uit voor Geert.

Wat me wel zorgen baart is de verdeling over de partijen. Hoe wil men hieruit in hemelsnaam een coalitie smeden?

De enige mogelijkheden zijn coalities met 4 of meer partijen. Dat wordt al gauw erg wankel.
pi_65619954
Er wordt al gesproken over het Spong-effect.
quote:
Het Spong Effect. +7 zetels voor Geert Wilders

Dat krijg je er nou van! Hele land in rep en roer. Gerard Spong twee heteroseksuele sportschooljongens in zijn rug, Els Lucas ondergedoken achter een boekenkast vol Konsaliks, René Danen van Nederland Bekent Kleur een roodgloeiend telefoonoor, alle rechters van het Amsterdamse Hof met naam, toenaam en volksdansclub op het internet, internationale hoon voor The Netherlands, die voormalige safe haven of enlighted spirits, CDA naar historisch dieptepunt, Rita gehalveerd, en de PVV van Geert Wilders naar een bemmende 23 zetels. En dat allemaal met dank aan een paar easy sound bites in de dode boom media. (Zie de lees verder voor de gewraakte Wilders Quotes.) En dan had ome Geert het nog niet eens over "die geitenneuker uit Mekka" en de "potentiële moordenaars", twee uitspraken van Theo van Gogh, waar het Hof in 2001 geen enkele moeite mee had. Mooi was die tijd. Toen stonden die twee torens in NY trouwens ook nog. We peilen!

bron: Geenstijl.
Het zou beter zijn dat de omroep van Geenstijl nu ook door gaat, want dan zit Nederland eindelijk een keer in de lift.

"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_65620032
quote:

[..]

En niemand heeft zin in een tweede Fortuynesk debacle.
Het debacle van de LPF komt vooral doordat Pim er niet meer was toen ze gingen regeren. De LPF bleek een redelijk bijeengeraapt zooitje. Dat had Pim niet goed geregeld.

Geert heeft het beter voor elkaar. Mocht hij ooit worden geliquideerd, dan blijft er een goede partij met stevige pijlers overeind staan.
  zondag 1 februari 2009 @ 12:57:24 #26
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65620073
Zou wel vermakelijk zijn.
pi_65620077
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:53 schreef JohnDope het volgende:
Nederland wordt weer van ONS!
Komen de Joden weer in actie?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
  zondag 1 februari 2009 @ 12:57:44 #28
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_65620090
quote:

[..]

Strengere straffen in het algemeen bijvoorbeeld. Het is alleen jammer dat Wilders een groep of een geloof verantwoordelijk houdt voor de daden van bepaalde individuën, anders zou ik misschien ook op hem gaan stemmen. Mensen moeten gewoon op hun eigen daden worden beoordeeld en dan kan ik me wel vinden in flinke straffen.
pi_65620098
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:56 schreef Sphere het volgende:

[..]

Het debacle van de LPF komt vooral doordat Pim er niet meer was toen ze gingen regeren. De LPF bleek een redelijk bijeengeraapt zooitje. Dat had Pim niet goed geregeld.

Geert heeft het beter voor elkaar. Mocht hij ooit worden geliquideerd, dan blijft er een goede partij met stevige pijlers overeind staan.
Nou, zonder Wilders is de PVV niets denk ik.
pi_65620120
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:57 schreef Mendeljev het volgende:

[..]

Komen de Joden weer in actie?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_65620124
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:49 schreef Registratiedienst het volgende:

[..]

Oplossing: geen ontwikkelingshulp.

.
Minder ontwikkelingshulp. Beter selecteren waar het geld naartoe gaat en controleren of het juist besteed word.
pi_65620154
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:58 schreef Halcon het volgende:

[..]

Nou, zonder Wilders is de PVV niets denk ik.
Politieke partijen zijn sowieso achterhaald. Je moet de media bezitten, want de media maakt en breekt presidenten.

En als je de media bezit, kan je pas een solide politieke partij oprichten.
pi_65620170
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:58 schreef Sphere het volgende:

[..]

Minder ontwikkelingshulp. Beter selecteren waar het geld naartoe gaat en controleren of het juist besteed word.
Minder? Gewoon geen ontwikkelingshulp meer.
  zondag 1 februari 2009 @ 13:01:09 #34
207527 SchoppenKoning
pi_65620207
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:52 schreef Halcon het volgende:

[..]

Het zijn maar peilingen natuurlijk, maar het ziet er niet slecht uit voor Geert.

Wat me wel zorgen baart is de verdeling over de partijen. Hoe wil men hieruit in hemelsnaam een coalitie smeden?

De enige mogelijkheden zijn coalities met 4 of meer partijen. Dat wordt al gauw erg wankel.
Klopt, ik zie daar ook helemaal niks in.
De enige twee oplossingen die ik zie is.
- Er voor zorgen dat de overheid steeds minder te zeggen krijgt.
- Of zoiets als een toplaag ambtenaren die zelf niet verkiesbaar is. Belangrijke lange termijn zaken door referenda laten beslissen. Controleren volksvertegenwoordigers, die partij onafhankelijk opereren en per persoon verkiesbaar zijn. Die bestuurslaag heeft dan vooral een uitvoerende en controlerende taak
  zondag 1 februari 2009 @ 13:01:27 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_65620216
Verder vind ik Wilders een vrij zwakke politicus die met een doorzichtige strategie (relletjes trappen waardoor hij in het middelpunt van de aandacht blijft) gestaag opklimt in de peilingen. Ik vraag me af hoe hij het zou doen als regeringsleider. Ik denk niet al te geweldig.

Maar het feit alleen al dat een zwakke politicus als Wilders met een nog veel zwakkere partij als de PVV zo gemakkelijk zoveel stemmen wint geeft al aan hoe intens ontevreden het Nederlandse volk is. En dan hebben we het nog gewoon heel goed.

Stel je voor dat we het slecht hebben en dat een politicus van het formaat Philip de Winter zou opkomen! Dan kan heeft hij geen coalitiegenoten meer nodig, dan haalt hij die 75 zetels in zijn eentje.
The End Times are wild
pi_65620238
Geert Wilders en deze crisis... als die aan de macht zou komen
pi_65620316
quote:
Op zondag 1 februari 2009 13:02 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Geert Wilders en deze crisis... als die aan de macht zou komen
Nu valt het nog reuze mee.
Als straks ook nog het plan van Bos (het redden van de banken met 200 miljard belasting geld) mislukt, dan gaat Wilders pas echt groeien.
pi_65620337
Overzichtje:

A = Peil.nl
B. = Politieke Barometer.nl
C = Huidig
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
                          A            B           C

CDA                       28           35          41
PvdA                      26           32          33
SP                        15           17          25
VVD                       20           17          22
PVV/Wilders               23           16           9 
GroenLinks                10           9            7
ChristenUnie               5           5            6
D66                       17           12           3
SGP                        2           2            2
Partij vd Dieren           2           2            2  
Verdonk                    2           3            0
Andere Partijen            0           0            0 
pi_65620340
TON nog maar op 2 zetels Ik gun het de PVV duizend maal liever dan TON

Volgensmij is Spong gewoon een PVV'er
  zondag 1 februari 2009 @ 13:05:05 #40
207527 SchoppenKoning
pi_65620358
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:53 schreef JohnDope het volgende:
Er wordt al gesproken over het Spong-effect.
[..]

Het zou beter zijn dat de omroep van Geenstijl nu ook door gaat, want dan zit Nederland eindelijk een keer in de lift.

Hooguit dat er het een en ander op de korrel wordt genomen, maar in de lift door geenstijl...
De "wij gaan voor de wereldheerschappij" indoctrinatie te serieus genomen ben ik bang.
  zondag 1 februari 2009 @ 13:05:22 #41
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_65620368
Gewoon een reactie op zijn publiciteit en strafrechtelijke vervolging van afgelopen week. Waait wel weer over.
pi_65620373
quote:
Op zondag 1 februari 2009 13:04 schreef MrBadGuy het volgende:
Volgensmij is Spong trouwens gewoon een PVV'er
Dat zou inderdaad heel goed kunnen.

Als dat zo is, dan is dat in ieder geval een hele geniale zet.
pi_65620403
quote:
Op zondag 1 februari 2009 13:05 schreef SchoppenKoning het volgende:

[..]

Hooguit dat er het een en ander op de korrel wordt genomen, maar in de lift door geenstijl...
De "wij gaan voor de wereldheerschappij" indoctrinatie te serieus genomen ben ik bang.
Geenstijl blijft groeien, het zal me niks verbazen als ze ooit op een dag de politieke partij "Geenstijl" gaan beginnen.
pi_65620407
quote:
Op zondag 1 februari 2009 13:04 schreef DJKoster het volgende:
Overzichtje:

A = Peil.nl
B. = Politieke Barometer.nl
C = Huidig
[ code verwijderd ]
Die verschillen begrijp ik ook niet.
pi_65620414
quote:
Op zondag 1 februari 2009 13:05 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad heel goed kunnen.

Als dat zo is, dan is dat in ieder geval een hele geniale zet.
Alle PVV'ers onder militaire quarantaine. Geniaal.
pi_65620420
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:56 schreef Sphere het volgende:

[..]

Zie jij in de mensen die er nu rondlopen in zijn partij potentiële ministers?

Zou Fleur Agema op Economische zaken of Brinkman op Defensie goed zijn voor dit land? Of Graus op landbouw . Ook de PVV is een bijeen geraapt zooitje dat vooral achter de grote leider aan moet lopen en zelf geen al te sterke mening mag hebben...
pi_65620432
quote:
Op zondag 1 februari 2009 13:07 schreef Picchia het volgende:

[..]

Alle PVV'ers onder militaire quarantaine. Geniaal.
Als het zo zit, dan is dit nou Politiek 2.0.
pi_65620467
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:57 schreef Heremeteit het volgende:

[..]

Strengere straffen in het algemeen bijvoorbeeld. Het is alleen jammer dat Wilders een groep of een geloof verantwoordelijk houdt voor de daden van bepaalde individuën, anders zou ik misschien ook op hem gaan stemmen. Mensen moeten gewoon op hun eigen daden worden beoordeeld en dan kan ik me wel vinden in flinke straffen.
Hij concentreert zich inderdaad nogal op bepaalde groepen en geloven.

En ach strenger straffen doen we al decennia maar dat het helpt is niet bepaald bewezen .
  zondag 1 februari 2009 @ 13:10:03 #49
207884 Heremeteit
alweer een poort
pi_65620512
quote:
Op zondag 1 februari 2009 13:01 schreef LXIV het volgende:
Verder vind ik Wilders een vrij zwakke politicus die met een doorzichtige strategie (relletjes trappen waardoor hij in het middelpunt van de aandacht blijft) (...)
Dat zie ik anders wel graag, net als zijn bombastische woordkeuze.

Als deze man nou gewoon geen standpunten had en lekker als troll in de kamer zat had ik mijn ideale kandidaat gevonden .
pi_65620526
quote:
Op zondag 1 februari 2009 12:58 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Nederland wordt weer van ons zeg je. Wat bedoel je daar mee?
Ain't nothing to it but to do it.
Greece
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')