Godskolere, wat een avond gisteren

. Geen één, maar dan ook geen één kans gecreëerd. Echt een letterlijke schande. Ik vond Heerenveen ook niet goed spelen, denk dat een gelijkspel terecht was geweest. Kan me niet herinneren dat Stekelenburg naast de vrije trap in actie hoefde te komen.
Vooraf weet je gewoon dat Heerenveen lastig wordt, daarom kan ik hier 'meer mee leven' dan punten verliezen tegen bijvoorbeeld Willem II of FC Utrecht. Heerenveen wint niet voor niks bij Feyenoord, kwam op 2-0 tegen PSV, weet drie keer te scoren tegen AZ. Het is gewoon een goede ploeg en er staat een team.
Een team dat er bij Ajax to-taal niet staat. Van Basten lijkt alleen maar te gokken op Suárez, van georganiseerd aanvallen is geen sprake. Sulejmani speelt echt dramatisch, lijkt zijn acties niet te durven te maken. Al die wissels zorgen dat het team niet ingespeeld raakt. Nu weer Schilder in de basis (ronduit dramatisch) en het helpt natuurlijk ook niet dat de ene keer (door schorsingen en blessures) Lindgren op het middenveld staat. En dan weer Enoh en dan weer Gabri en dan weer Vertonghen.
Het is op zich nog niet over; een programma met NEC, Groningen en Heerenveen is ontzettend lastig, dus ik hoop dat AZ het ook moeilijk gaat krijgen tegen deze tegenstanders. Je ziet nu ook weer dat Twente punten verspeelt, dus wie weet hoe het nog gaat lopen.
Achter-elkaar-bezochte-Ajax-thuiswedstrijden-meter: [b]29[/b].
[b]Laatste wedstrijd:[/b] FC Timişoara. [b]Volgende:[/b] ADO Den Haag.
Ray's Statshoekje - 2009/2010.