Mijn grootste ergernis:quote:Op zondag 1 februari 2009 19:48 schreef Triptamine het volgende:
[..]
Bellende mensen storen mij nooit zo. Ik heb een ov-ergernissen-top-3:
- Vouwfietsen
- Kinderen(sowieso, maar helemaal in het ov)
- Mensen met friet/snacks onder je neus.
Als je stilte wilt, koop je mooi een stel oordoppen of doe je muziek in.
Vouwfiets bezitters gaan over het algemeen (nee idd niet allemaal) vaak op een vol balkon hun fiets in elkaar zetten en blokkeren daarmee de doorstroming. Hierdoor ontstaat er over het algemeen een onnodige wachtrij met bijbehorende irritaties. Mensen met vouwfietsen vinden over het algemeen ook, omdat ze zo'n fiets bezitten dat ze als eerste de deur uit moeten. Geen idee waar dat vandaan komt.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:52 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Hoe kun je je in godsnaam ergeren aan vouwfietsen?Of zit jij altijd bij de deuren ipv in de coupe zelf?
Ja wat is dat nou voor kulargument. Je kunt toch wel gewoon een beetje rekening met elkaar houden, en niet zo luidruchtig bellen/keihard muziek opzetten? Echt asociaal gewoon.
quote:Op zondag 1 februari 2009 19:51 schreef Ravage het volgende:
En het argument dat je wel lawaai zou mogen maken als de trein volzit slaat natuurlijk nergens op.. Toen er in de trein rokers en niet-rokers gedeeltes waren, mocht je ook niet zomaar overal een peuk opsteken omdat je toevallig geen andere zitplaats kon krijgen..
quote:Op zondag 1 februari 2009 19:44 schreef Triptamine het volgende:
Verder: Stiltecoupes![]()
en: Vouwfietsenen de mensen die ze hebben
quote:Op maandag 2 februari 2009 09:28 schreef ach het volgende:
Wat voor sociaal gestoorde ben je wel niet als je last hebt van hard pratende mensen in een trein?
Beide een goed puntquote:Op maandag 2 februari 2009 09:30 schreef motorbloempje het volgende:
waarom zou je HARD praten in een trein en niet op gewoon normaal gespreksniveau ?
Dat zie ik juist nooit. Randstad?quote:Op maandag 2 februari 2009 09:40 schreef kogelbiefstuk het volgende:
En wat een schijterds waren het zeg... Hard muziek aan op de telefoon en dan snel uitzetten als de conducteur komt. Achterom kijken en dan aanzetten als de goede man weg is.
Jep. Van Utrecht richting Rotterdamquote:Op maandag 2 februari 2009 09:43 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Dat zie ik juist nooit. Randstad?
Wat verrassendquote:Op maandag 2 februari 2009 09:45 schreef kogelbiefstuk het volgende:
[..]
Jep. Van Utrecht richting Rotterdam
quote:Op maandag 2 februari 2009 09:45 schreef motorbloempje het volgende:
het gebeurt hier (oosten) helaas ook wel, maar het vervijfvoudigt zodra ik eens bij mijn ouders in Den Haag op bezoek ga
Dus op je werk zit je ook in een isoleercel? Eng hoor!quote:Op zondag 1 februari 2009 20:26 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
In het OV zie je wel eens mensen die nog wat werk willen doen in de trein, eng he?
Bij mij op kantoor is het ook gewoon stil hoorquote:Op maandag 2 februari 2009 09:54 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Dus op je werk zit je ook in een isoleercel? Eng hoor! [ afbeelding ]
wtfquote:Op maandag 2 februari 2009 09:52 schreef motorbloempje het volgende:
in Den Haag heb je trams(ja, ook in andere steden, maar óók in Den Haag) en daar zit dat gespuis rustig te roken achterin (of soms zelfs niet eens achterin
) en de chauffeurs, zelfs de haagse harries, durven er niets van te zeggen
Nee. En als ik elke keer dat ik met een collega moet overleggen naar een vergaderkamer moet lopen dan kan ik net zo goed de Tour de France gaan doen, te voet.quote:Op maandag 2 februari 2009 09:55 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Bij mij op kantoor is het ook gewoon stil hooren die keren dat mensen overleggen kunnen ze dat ook op normaal niveau doen, of gaan ze even naar een vergaderkamer om zo de rest niet te hinderen.
Jij zit nog op school?
Wat is er aan het woord stiltecoupe dat je niet snapt?quote:Op maandag 2 februari 2009 10:08 schreef karr-1 het volgende:
Ik zit ook wel in eens stiltecoupe en zelfs daar mogen mensen van mij best praten of bellen, zolang het maar op normaal niveau gaat.
Precies.quote:Op maandag 2 februari 2009 10:10 schreef ErikT het volgende:
Onvoorstelbaar dat mensen hier zo fel reageren als hun "vrijheid om overal te praten" wordt ingeperkt. Alsof je niet bestaat als je niet praat.
Voor de mensen voor wie dit te moeilijk was:
In een stiltecoupé moet je stil zijn.
het gaat ook niet om elk klein overleg, dat wordt gewoon op normaal niveau gedaan, maar als men echt een boel moet overleggen, dan verhuist men even naar een plek waar niemand er last van heeftquote:Op maandag 2 februari 2009 10:01 schreef Sextreme het volgende:
[..]
Nee. En als ik elke keer dat ik met een collega moet overleggen naar een vergaderkamer moet lopen dan kan ik net zo goed de Tour de France gaan doen, te voet.
IK praat niet in een stiltecoupe, maar IK heb er ook GEEN bezwaar tegen als ANDEREN dat wel doen. In de regels van de NS staat zelfs dat het op fluisterniveau wel mag, dus waarom zou ik er dan over zeuren?quote:Op maandag 2 februari 2009 10:09 schreef Scaurus het volgende:
[..]
Wat is er aan het woord stiltecoupe dat je niet snapt?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |