abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 1 februari 2009 @ 20:54:53 #51
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_65635926
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:52 schreef Maanvis het volgende:
stil werken in een stiltecoupe? Als je op een kantoor gaat werken is het daar ook niet stil .
De stiltecoupe is een concept dat alleen werkt bij nachttreinen, want de rest van de tijd zitten de treinen toch vol met mensen die eigenlijk helemaal geen stilte willen, en die toch in de stiltecoupe's plaats nemen.
Mensen moeten eens wat verdraagzamer naar elkander zijn en gewoon anderen accepteren voor wat ze doen en willen doen . Daarom zeg ik ook: Afschaffen die stiltecoupe's, dan is er ook minder reden om je aan elkaar te irriteren.
Jezus dit concept heb jij ook echt totaal nog niet onder de knie he Dus mensen moeten accepteren wat anderen willen zolang het maar overeen komt met wat jij vind. Volg je eigen uitspraak en accepteer dat er ook mensen zijn die stil willen werken
  zondag 1 februari 2009 @ 20:55:47 #52
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65635967
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:45 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

ik heb op maat gemaakte oordoppen voor het motorrijden

maar waarom zouden de mensen die zich aan de regels houden, 100 euro uit moeten geven aan oordoppen die ze niet nodig zouden moeten hebben omdat ze in een friggin' STILTE-coupé zitten
1) Omdat je dan ook in de bus, op het schoolplein, in het vondelpark of op het treinstation van je stilte kunt genieten.
2) De regels zijn bullshit en geven alleen maar reden aan mensen om elkaar te becommanderen. Vrijheid is blijheid.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_65636004
meestal heb ik pas na 124 minuten door dat ik zo'n coupe zit.
ik reis toch bijna altijd alleen dus veel heb ik niet te zeggen.
boeit me ook niet als andere mensjes praten in zo'n ding. als ik stilte wil doe ik gewoon mn oordopjes met een muziekje in.
  zondag 1 februari 2009 @ 20:59:44 #54
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65636133
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:54 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Jezus dit concept heb jij ook echt totaal nog niet onder de knie he Dus mensen moeten accepteren wat anderen willen zolang het maar overeen komt met wat jij vind. Volg je eigen uitspraak en accepteer dat er ook mensen zijn die stil willen werken
Als er geen stiltecoupe's waren, zou je dan nog steeds vinden dat anderen je in stilte moeten laten werken?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 1 februari 2009 @ 21:10:21 #55
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_65636571
Goede klacht.
Primum non nocere
  zondag 1 februari 2009 @ 21:11:21 #56
152531 Vincenski
Je Maintiendrai
pi_65636607
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als er geen stiltecoupe's waren, zou je dan nog steeds vinden dat anderen je in stilte moeten laten werken?
Wat is dat nou weer voor een nutteloze opmerking. Als iets er niet is moet het er dus ook niet komen volgens jou? De NS heeft dit ingevoerd omdat het wel degelijk signalen kreeg dat er mensen waren die wilden werken maar dat niet konden omdat er zon herrie was. Doe dan niet zo moeilijk als er 15% van de trein is ingericht voor deze mensen man
pi_65636666
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:40 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Er zijn ook doppies die wel absolute stilte veroorzaken. Je kunt ze ook op maat laten maken, da's uiteindelijk goedkoper.
Oja zeg, laten wij ons nu massaal gaan aanpassen aan die aso's die teveel geluid veroorzaken. Over omgekeerde wereld gesproken.
  zondag 1 februari 2009 @ 21:15:32 #58
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65636762
quote:
Op zondag 1 februari 2009 15:51 schreef i2Them2 het volgende:

[..]

Maakt niks uit. In een stiltecoupe houd je gewoon je smoelwerk. En als je dat niet kan; ga dan lekker ergens anders zitten .

Stiltecoupes ftw .
Mensen die niet stil zijn in een stiltecoupe .
Dan kom je al snel op het 'make me' verhaal.

Dus gewoon vette pech.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zondag 1 februari 2009 @ 21:17:45 #59
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_65636871
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:15 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Dan kom je al snel op het 'make me' verhaal.

Dus gewoon vette pech.
Tja, dan is het inderdaad net als met de familie tokkie waar de hele straat last van heeft, de mens met een beetje beschaving trekt aan het kortste eind.
  zondag 1 februari 2009 @ 21:20:57 #60
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65637003
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:17 schreef Nobu het volgende:

[..]

Tja, dan is het inderdaad net als met de familie tokkie waar de hele straat last van heeft, de mens met een beetje beschaving trekt aan het kortste eind.
Als de trein verder bomvol is ga ik daar zitten. Wil best rekening met je houden, zeker na een vriendelijk verzoek.

Maar als je op je stiltecoupé strepen gaat staan dan kan ik er alleen hartelijk om lachen en je verder succes wensen.

Vind ik niet onbeschaafd.

Onbeschaafd is te denken dat je een goddelijk recht hebt met hetzelfde kaartje als mij.
  zondag 1 februari 2009 @ 21:21:18 #61
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65637018
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:13 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Oja zeg, laten wij ons nu massaal gaan aanpassen aan die aso's die teveel geluid veroorzaken. Over omgekeerde wereld gesproken.
Alsof je meteen een aso bent als je in andermans ogen teveel geluid veroorzaakt?
Een gedicht over Maanvis
  zondag 1 februari 2009 @ 21:23:06 #62
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65637087
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:11 schreef Vincenski het volgende:

[..]

Wat is dat nou weer voor een nutteloze opmerking. Als iets er niet is moet het er dus ook niet komen volgens jou? De NS heeft dit ingevoerd omdat het wel degelijk signalen kreeg dat er mensen waren die wilden werken maar dat niet konden omdat er zon herrie was. Doe dan niet zo moeilijk als er 15% van de trein is ingericht voor deze mensen man
Als de NS zo slim is moeten ze ook zorgen dat iedereen die wil zitten in een coupe waar normaal gepraat wordt, dat ook kan. Maar dat doen ze niet. Hoevaak heb ik het niet gezien dat van die kutkoters en hun mamma's in de stiltecoupe kwamen zitten en mama tevergeefs probeert om het kind stil te houden maar aan de andere kant ook geen behoefte heeft om het kind te laten staan in de trein?
Een gedicht over Maanvis
pi_65637088
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Alsof je meteen een aso bent als je in andermans ogen teveel geluid veroorzaakt?
Mensen die heel hard praten aan de telefoon of hun muziek op levensgevaarlijk hebben staan vind ik (en vinden veel meer mensen) asociaal ja. En al helemaal als dit in een stilecoupe gebeurt.
  zondag 1 februari 2009 @ 21:24:18 #64
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_65637133
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:20 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Als de trein verder bomvol is ga ik daar zitten. Wil best rekening met je houden, zeker na een vriendelijk verzoek.

Maar als je op je stiltecoupé strepen gaat staan dan kan ik er alleen hartelijk om lachen en je verder succes wensen.

Vind ik niet onbeschaafd.

Onbeschaafd is te denken dat je een goddelijk recht hebt met hetzelfde kaartje als mij.
Onbeschaafd is dat jij de hele coupe bij elkaar meent te moeten schreeuwen omdat jij ook een kaartje hebt. Hoe moeilijk is het om even kalm aan te doen als je in de stiltecoupe zit?
  zondag 1 februari 2009 @ 21:25:01 #65
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_65637153
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:21 schreef Maanvis het volgende:

[..]

De definitie van asociaal eens opzoeken?
  zondag 1 februari 2009 @ 21:25:24 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65637169
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:23 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Mensen die heel hard praten aan de telefoon of hun muziek op levensgevaarlijk hebben staan vind ik (en vinden veel meer mensen) asociaal ja. En al helemaal als dit in een stilecoupe gebeurt.
Het gaat erom dat mensen die op normale toon praten ook al vervelend worden aangekeken. Of mensen die op zachte toon een telefoongesprek voeren al vervelend worden aangekeken. Of mensen met kinderen vervelend worden aangekeken. Of de conducteur vervelend wordt aangekeken.

Tja, da's de verdraagzaamheid waarover ik het heb hoor .
Een gedicht over Maanvis
pi_65637216
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:25 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Het gaat erom dat mensen die op normale toon praten ook al vervelend worden aangekeken. Of mensen die op zachte toon een telefoongesprek voeren al vervelend worden aangekeken. Of mensen met kinderen vervelend worden aangekeken. Of de conducteur vervelend wordt aangekeken.

Tja, da's de verdraagzaamheid waarover ik het heb hoor .
In een stiltecoupe moet je ook gewoon stil zijn. En bellen moet je gewoon niet doen, hoe zacht je zelf ook denkt dat je het doet. Praten indem. En kinderen.. oke laat ik daar maar geen woorden aan vuil maken.
  zondag 1 februari 2009 @ 21:31:48 #68
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65637406
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:24 schreef Nobu het volgende:

[..]

Onbeschaafd is dat jij de hele coupe bij elkaar meent te moeten schreeuwen omdat jij ook een kaartje hebt. Hoe moeilijk is het om even kalm aan te doen als je in de stiltecoupe zit?
Ik schreeuw sowieso nooit de boel bij elkaar.

Ja, als zo'n halfzachte aso met z'n supersensitieve studio oortjes verwacht dat we voor hem wel even blijven staan, want hij moet leren en dat doet ie lekker in de trein zodat ie lekker een uurtje langer kan blijven liggen.
  zondag 1 februari 2009 @ 21:36:18 #69
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_65637562
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:31 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ik schreeuw sowieso nooit de boel bij elkaar.

Ja, als zo'n halfzachte aso met z'n supersensitieve studio oortjes verwacht dat we voor hem wel even blijven staan, want hij moet leren en dat doet ie lekker in de trein zodat ie lekker een uurtje langer kan blijven liggen.
Kom zeg, als je een beetje kalm met iemand anders praat in een stiltecoupe gaat daar heus niemand over zeuren. Schreeuwen omdat je weet dat iemand anders daar last van heeft is trouwens wel erg triest zeg.
  zondag 1 februari 2009 @ 21:37:56 #70
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_65637631
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:36 schreef Nobu het volgende:

[..]

Kom zeg, als je een beetje kalm met iemand anders praat in een stiltecoupe gaat daar heus niemand over zeuren. Schreeuwen omdat je weet dat iemand anders daar last van heeft is trouwens wel erg triest zeg.
Ook dat doe ik niet. Het wordt meer schreeuwen in de zin van verbaal vernederen.

Maar ook dat is me veel te vermoeiend om langdurig mee aan de gang te zijn.

Gelukkig ga ik zelden met de trein
pi_65637911
Waarom zou je niet zachtjes een telefoongesprek mogen voeren?
Als ik in een stiltecoupé zit en ik wordt gebeld dan wil ik best even twee of drie minuten een gesprek aangaan. Heb dan niet het idee dat ik er anderen mee lastig val ofzo.
En andersom vind ik het ook niet vervelend als andere mensen zachtjes een gesprek voeren.
Het kan natuurlijk te ver gaan, ik zat een paar maanden terug in de trein met een man die schreeuwde "Okay kalmeer ik kom NU naar huis! Nee, doe jij zélf even normaal! Ik kom NU terug."
pi_65638044
quote:
U hebt gezocht op het woord: stilte.
RESULTAAT
1stil·te de; v -n, -s afwezigheid van geluid of beweging: in ~ heimelijk, ongemerkt
als je in een stiltecoupé zit en je telefoon gaat, dan sta je even op, voer je je telefoongesprek en ga je weer terug naar je zitplaats
Ja doei.
  zondag 1 februari 2009 @ 21:58:05 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65638314
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

als je in een stiltecoupé zit en je telefoon gaat, dan sta je even op, voer je je telefoongesprek en ga je weer terug naar je zitplaats
En zoek nu de definitie van de stiltecoupe op die de NS hanteert?
Een gedicht over Maanvis
  zondag 1 februari 2009 @ 22:00:29 #74
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_65638373
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

En zoek nu de definitie van de stiltecoupe op die de NS hanteert?
Geen telefoongesprekken voeren.
  zondag 1 februari 2009 @ 22:01:23 #75
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_65638397
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:00 schreef Nobu het volgende:

[..]

Geen telefoongesprekken voeren.
En de conducteurs die er luidruchtig gesprekken met collega's en passagiers voeren over kaartjes etc?
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')