Jezus dit concept heb jij ook echt totaal nog niet onder de knie hequote:Op zondag 1 februari 2009 20:52 schreef Maanvis het volgende:
stil werken in een stiltecoupe? Als je op een kantoor gaat werken is het daar ook niet stil.
De stiltecoupe is een concept dat alleen werkt bij nachttreinen, want de rest van de tijd zitten de treinen toch vol met mensen die eigenlijk helemaal geen stilte willen, en die toch in de stiltecoupe's plaats nemen.
Mensen moeten eens wat verdraagzamer naar elkander zijn en gewoon anderen accepteren voor wat ze doen en willen doen. Daarom zeg ik ook: Afschaffen die stiltecoupe's, dan is er ook minder reden om je aan elkaar te irriteren.
1) Omdat je dan ook in de bus, op het schoolplein, in het vondelpark of op het treinstation van je stilte kunt genieten.quote:Op zondag 1 februari 2009 20:45 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik heb op maat gemaakte oordoppen voor het motorrijden
maar waarom zouden de mensen die zich aan de regels houden, 100 euro uit moeten geven aan oordoppen die ze niet nodig zouden moeten hebben omdat ze in een friggin' STILTE-coupé zitten
Als er geen stiltecoupe's waren, zou je dan nog steeds vinden dat anderen je in stilte moeten laten werken?quote:Op zondag 1 februari 2009 20:54 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Jezus dit concept heb jij ook echt totaal nog niet onder de knie heDus mensen moeten accepteren wat anderen willen zolang het maar overeen komt met wat jij vind. Volg je eigen uitspraak en accepteer dat er ook mensen zijn die stil willen werken
Wat is dat nou weer voor een nutteloze opmerking. Als iets er niet is moet het er dus ook niet komen volgens jou? De NS heeft dit ingevoerd omdat het wel degelijk signalen kreeg dat er mensen waren die wilden werken maar dat niet konden omdat er zon herrie was. Doe dan niet zo moeilijk als er 15% van de trein is ingericht voor deze mensen manquote:Op zondag 1 februari 2009 20:59 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Als er geen stiltecoupe's waren, zou je dan nog steeds vinden dat anderen je in stilte moeten laten werken?
Oja zeg, laten wij ons nu massaal gaan aanpassen aan die aso's die teveel geluid veroorzaken. Over omgekeerde wereld gesproken.quote:Op zondag 1 februari 2009 20:40 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Er zijn ook doppies die wel absolute stilte veroorzaken. Je kunt ze ook op maat laten maken, da's uiteindelijk goedkoper.
Dan kom je al snel op het 'make me' verhaal.quote:Op zondag 1 februari 2009 15:51 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Maakt niks uit. In een stiltecoupe houd je gewoon je smoelwerk. En als je dat niet kan; ga dan lekker ergens anders zitten.
Stiltecoupes ftw.
Mensen die niet stil zijn in een stiltecoupe.
Tja, dan is het inderdaad net als met de familie tokkie waar de hele straat last van heeft, de mens met een beetje beschaving trekt aan het kortste eind.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:15 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Dan kom je al snel op het 'make me' verhaal.
Dus gewoon vette pech.
Als de trein verder bomvol is ga ik daar zitten. Wil best rekening met je houden, zeker na een vriendelijk verzoek.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:17 schreef Nobu het volgende:
[..]
Tja, dan is het inderdaad net als met de familie tokkie waar de hele straat last van heeft, de mens met een beetje beschaving trekt aan het kortste eind.
Alsof je meteen een aso bent als je in andermans ogen teveel geluid veroorzaakt?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:13 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Oja zeg, laten wij ons nu massaal gaan aanpassen aan die aso's die teveel geluid veroorzaken. Over omgekeerde wereld gesproken.
Als de NS zo slim is moeten ze ook zorgen dat iedereen die wil zitten in een coupe waar normaal gepraat wordt, dat ook kan. Maar dat doen ze niet. Hoevaak heb ik het niet gezien dat van die kutkoters en hun mamma's in de stiltecoupe kwamen zitten en mama tevergeefs probeert om het kind stil te houden maar aan de andere kant ook geen behoefte heeft om het kind te laten staan in de trein?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:11 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een nutteloze opmerking. Als iets er niet is moet het er dus ook niet komen volgens jou? De NS heeft dit ingevoerd omdat het wel degelijk signalen kreeg dat er mensen waren die wilden werken maar dat niet konden omdat er zon herrie was. Doe dan niet zo moeilijk als er 15% van de trein is ingericht voor deze mensen man
Mensen die heel hard praten aan de telefoon of hun muziek op levensgevaarlijk hebben staan vind ik (en vinden veel meer mensen) asociaal ja. En al helemaal als dit in een stilecoupe gebeurt.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Alsof je meteen een aso bent als je in andermans ogen teveel geluid veroorzaakt?
Onbeschaafd is dat jij de hele coupe bij elkaar meent te moeten schreeuwen omdat jij ook een kaartje hebt. Hoe moeilijk is het om even kalm aan te doen als je in de stiltecoupe zit?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Als de trein verder bomvol is ga ik daar zitten. Wil best rekening met je houden, zeker na een vriendelijk verzoek.
Maar als je op je stiltecoupé strepen gaat staan dan kan ik er alleen hartelijk om lachen en je verder succes wensen.
Vind ik niet onbeschaafd.
Onbeschaafd is te denken dat je een goddelijk recht hebt met hetzelfde kaartje als mij.
De definitie van asociaal eens opzoeken?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:21 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Alsof je meteen een aso bent als je in andermans ogen teveel geluid veroorzaakt?
Het gaat erom dat mensen die op normale toon praten ook al vervelend worden aangekeken. Of mensen die op zachte toon een telefoongesprek voeren al vervelend worden aangekeken. Of mensen met kinderen vervelend worden aangekeken. Of de conducteur vervelend wordt aangekeken.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:23 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Mensen die heel hard praten aan de telefoon of hun muziek op levensgevaarlijk hebben staan vind ik (en vinden veel meer mensen) asociaal ja. En al helemaal als dit in een stilecoupe gebeurt.
In een stiltecoupe moet je ook gewoon stil zijn. En bellen moet je gewoon niet doen, hoe zacht je zelf ook denkt dat je het doet. Praten indem. En kinderen.. oke laat ik daar maar geen woorden aan vuil maken.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:25 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Het gaat erom dat mensen die op normale toon praten ook al vervelend worden aangekeken. Of mensen die op zachte toon een telefoongesprek voeren al vervelend worden aangekeken. Of mensen met kinderen vervelend worden aangekeken. Of de conducteur vervelend wordt aangekeken.
Tja, da's de verdraagzaamheid waarover ik het heb hoor.
Ik schreeuw sowieso nooit de boel bij elkaar.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:24 schreef Nobu het volgende:
[..]
Onbeschaafd is dat jij de hele coupe bij elkaar meent te moeten schreeuwen omdat jij ook een kaartje hebt. Hoe moeilijk is het om even kalm aan te doen als je in de stiltecoupe zit?
Kom zeg, als je een beetje kalm met iemand anders praat in een stiltecoupe gaat daar heus niemand over zeuren. Schreeuwen omdat je weet dat iemand anders daar last van heeft is trouwens wel erg triest zeg.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:31 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik schreeuw sowieso nooit de boel bij elkaar.
Ja, als zo'n halfzachte aso met z'n supersensitieve studio oortjes verwacht dat we voor hem wel even blijven staan, want hij moet leren en dat doet ie lekker in de trein zodat ie lekker een uurtje langer kan blijven liggen.
Ook dat doe ik niet. Het wordt meer schreeuwen in de zin van verbaal vernederen.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:36 schreef Nobu het volgende:
[..]
Kom zeg, als je een beetje kalm met iemand anders praat in een stiltecoupe gaat daar heus niemand over zeuren. Schreeuwen omdat je weet dat iemand anders daar last van heeft is trouwens wel erg triest zeg.
als je in een stiltecoupé zit en je telefoon gaat, dan sta je even op, voer je je telefoongesprek en ga je weer terug naar je zitplaatsquote:U hebt gezocht op het woord: stilte.
RESULTAAT
1stil·te de; v -n, -s afwezigheid van geluid of beweging: in ~ heimelijk, ongemerkt
En zoek nu de definitie van de stiltecoupe op die de NS hanteert?quote:Op zondag 1 februari 2009 21:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
als je in een stiltecoupé zit en je telefoon gaat, dan sta je even op, voer je je telefoongesprek en ga je weer terug naar je zitplaats
Geen telefoongesprekken voeren.quote:Op zondag 1 februari 2009 21:58 schreef Maanvis het volgende:
[..]
En zoek nu de definitie van de stiltecoupe op die de NS hanteert?
En de conducteurs die er luidruchtig gesprekken met collega's en passagiers voeren over kaartjes etc?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |