Helemaal juist, excuses voor de eerste vage formulering:) Ik hoorde het net zelf pas op zo'n Home Academy CD en was er wel verbaasd over.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:19 schreef Iblis het volgende:
Ah, zo. Ik denk dat Zeus en Leda de ouders waren, en dat de dochter Helena (van Troje en Sparta) betreft.
Ja, lag voor de hand natuurlijk. Hij kon volgens mij niet nalaten om echt alles onder de microscoop te leggen. Alleen was het natuurlijk niet zo netjes om te vertellen dat hij speciaal daarvoor de hand aan zichzelf geslagen had, dus zei hij maar dat hij het na de geslachtsgemeenschap bij zijn vrouw had opgevangen.quote:
Mijn professor vertelde dat Antonie in het verslag van zijn spermatoïde verkenningen steeds benadrukte het zaad niet met de rechterhand, maar met door de Heere gezegende copulatie verkregen te hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:30 schreef Iblis het volgende:
Ja, lag voor de hand natuurlijk. Hij kon volgens mij niet nalaten om echt alles onder de microscoop te leggen. Alleen was het natuurlijk niet zo netjes om te vertellen dat hij speciaal daarvoor de hand aan zichzelf geslagen had, dus zei hij maar dat hij het na de geslachtsgemeenschap bij zijn vrouw had opgevangen.
Daar word je ook blij van, zo'n man.
Ik wist het antwoord niet, maar omdat zulke vragen een mooie gelegenheid geven om weer eens wat te leren had ik het "opgegoegeld" . Maar daarom wacht ik eerst op anderen die het antwoord misschien vanuit hun parate kennis kunnen geven.quote:Op maandag 9 maart 2009 12:49 schreef Iblis het volgende:
Ik vrees dat de vraag toch te moeilijk is… zal ik het antwoord maar geven?
Damn, net nog (weekje geleden) iets over gelezen, maar geen flauw idee meerquote:Op maandag 9 maart 2009 12:49 schreef Iblis het volgende:
Ik vrees dat de vraag toch te moeilijk is… zal ik het antwoord maar geven?
Nicolas Bourbaki is de naam. Ik meen dat ze hun werkwijze op Euclidische leer gestoeld hadden, in die context heb ik er in ieder geval iets over gelezen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:47 schreef Iblis het volgende:
We zoeken het collectieve pseudoniem waaronder een groep Franse mathematici in de 20e eeuw heeft gewerkt. Deze groep heeft de reeks Éléments de mathématique uitgebracht. Hun doel was de wiskunde te funderen in de verzamelingenleer. Een bekende, door hen ingevoerde notatie, is het symbool voor de lege verzameling: ∅. Dit symbool (voor degenen die het niet kunnen zien) lijkt op de Deense Ø. Ook termen als injectief, surjectief en bijectief zijn door hen bedacht.
Wat was het collectieve pseudoniem van deze groep?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |