één van de twee is goedquote:Op dinsdag 17 februari 2009 00:03 schreef Monolith het volgende:
Dat zijn de Ophistokonts of de Unikonta volgens mij.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:10 schreef Wouter1989 het volgende:
Dacht ik het niet, Leila ofwel Perejil?
Geologie (wetenschap dus)quote:Wat is trouwens de pertinentie tot wetenschap, filosofie, dan wel levensbeschouwing?
Greenpeace heeft dat eiland toch bezet om te protesteren tegen oliewinning? Volgens mij is het eiland zo omstreden omdat er erg veel olie in de wateren er omheen zit. Degene die het eiland kan claimen (vandaar die schildwachten, het moest bewoond zijn), kan immers ook een flink gebied aan territoriale wateren claimen. Het heet oorspronkelijk Rockall. Welke landen er om strijden/streden weet ik niet precies, in ieder geval Engeland en Ierland, en waarschijnlijk ook IJsland.quote:Op donderdag 5 maart 2009 03:47 schreef barthol het volgende:
Nog even over dat eiland. Behalve dat er claims zijn van 4 landen over de wateren rond dit eiland, is er ook nog een 5e partij geweest die het eiland bezet heeft gehad en het tot hoofdstad van de onafhankelijke natie Waveland heeft uitgroepen. Er is zelfs een vlag, een volkslied en een paspoort van geweest.
[ afbeelding ]
Rockall, helemaal goedquote:Op donderdag 5 maart 2009 11:02 schreef Dunckie het volgende:
Het heet oorspronkelijk Rockall. Welke landen er om strijden/streden weet ik niet precies, in ieder geval Engeland en Ierland, en waarschijnlijk ook IJsland.
Ik stel geen nieuwe vraag, er staat er nog een open.
Helemaal juist, excuses voor de eerste vage formulering:) Ik hoorde het net zelf pas op zo'n Home Academy CD en was er wel verbaasd over.quote:Op donderdag 5 maart 2009 15:19 schreef Iblis het volgende:
Ah, zo. Ik denk dat Zeus en Leda de ouders waren, en dat de dochter Helena (van Troje en Sparta) betreft.
Ja, lag voor de hand natuurlijk. Hij kon volgens mij niet nalaten om echt alles onder de microscoop te leggen. Alleen was het natuurlijk niet zo netjes om te vertellen dat hij speciaal daarvoor de hand aan zichzelf geslagen had, dus zei hij maar dat hij het na de geslachtsgemeenschap bij zijn vrouw had opgevangen.quote:
Mijn professor vertelde dat Antonie in het verslag van zijn spermatoïde verkenningen steeds benadrukte het zaad niet met de rechterhand, maar met door de Heere gezegende copulatie verkregen te hebben.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:30 schreef Iblis het volgende:
Ja, lag voor de hand natuurlijk. Hij kon volgens mij niet nalaten om echt alles onder de microscoop te leggen. Alleen was het natuurlijk niet zo netjes om te vertellen dat hij speciaal daarvoor de hand aan zichzelf geslagen had, dus zei hij maar dat hij het na de geslachtsgemeenschap bij zijn vrouw had opgevangen.
Daar word je ook blij van, zo'n man.
Ik wist het antwoord niet, maar omdat zulke vragen een mooie gelegenheid geven om weer eens wat te leren had ik het "opgegoegeld" . Maar daarom wacht ik eerst op anderen die het antwoord misschien vanuit hun parate kennis kunnen geven.quote:Op maandag 9 maart 2009 12:49 schreef Iblis het volgende:
Ik vrees dat de vraag toch te moeilijk is… zal ik het antwoord maar geven?
Damn, net nog (weekje geleden) iets over gelezen, maar geen flauw idee meerquote:Op maandag 9 maart 2009 12:49 schreef Iblis het volgende:
Ik vrees dat de vraag toch te moeilijk is… zal ik het antwoord maar geven?
Nicolas Bourbaki is de naam. Ik meen dat ze hun werkwijze op Euclidische leer gestoeld hadden, in die context heb ik er in ieder geval iets over gelezen.quote:Op zaterdag 7 maart 2009 13:47 schreef Iblis het volgende:
We zoeken het collectieve pseudoniem waaronder een groep Franse mathematici in de 20e eeuw heeft gewerkt. Deze groep heeft de reeks Éléments de mathématique uitgebracht. Hun doel was de wiskunde te funderen in de verzamelingenleer. Een bekende, door hen ingevoerde notatie, is het symbool voor de lege verzameling: ∅. Dit symbool (voor degenen die het niet kunnen zien) lijkt op de Deense Ø. Ook termen als injectief, surjectief en bijectief zijn door hen bedacht.
Wat was het collectieve pseudoniem van deze groep?
yes sir.quote:Op zondag 15 maart 2009 22:49 schreef TheMagnificent het volgende:
God kan niet geboren worden. Daarom kan Jezus geen God zijn.
Correct!quote:Op zondag 15 maart 2009 23:20 schreef Dunckie het volgende:
Oh sorry, er was al een antwoord en een nieuwe vraag...
Volgens mij moet dat vlinders zijn.
Ik heb geen flauw idee, maar ik vind het een puike vraagquote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:05 schreef Wouter1989 het volgende:
Van de naam van welke filosoof is een algemeen gebruikt (dus niet alleen in filosofische kringen), Engels scheldwoord afgeleid?
Inderdaad.quote:Op woensdag 18 maart 2009 00:11 schreef Wouter1989 het volgende:
Dat zijn geen vragen voor een trivia-wedstrijdje.
quote:SpelregelsEen user stelt een vraag, waarbij hij/zij alle mogelijke hulpmiddelen (plaatjes, video's, etc.) mag gebruiken. De vragen moeten uiteraard betrekking hebben op W, F of L. De vragen moeten zo geformuleerd zijn dat de users het met een korte antwoord kunnen beantwoorden. Verwacht van de users dus geen ellenlange zinnen. Het leukst is natuurlijk dat de users die de vraag moeten beantwoorden geen gebruik maken van zoekmachines. Degene die de vraag stelt zou hier dan ook rekening mee moeten houden, door bijvoorbeeld geen onmogelijk te beantwoorden vragen te stellen. Als het te lang duurt voordat een vraag beantwoord wordt, kan de vragensteller een hint weggeven. Wanneer een vraag juist is beantwoord gaat de beurt om een nieuwe vraag te stellen over op degene die het antwoord heeft geraden. Als hij/zij geen tijd heeft om een nieuwe vraag te bedenken, of er gewoon geen zin in heeft, mag een andere user deze taak van hem/haar overnemen.
Ik kon het weer niet laten om het op te zoeken en daarom zeg ik het antwoord niet. Had bij het opzoeken wel zo'n "O ja" reactie. Vroeger wel eens gehoord of gelezen, dus ook eens geweten, maar het was al zo lang geleden dat het me weer ontschoten was. De "verrek... wie was dat ook al weer?" beleving.quote:Op woensdag 18 maart 2009 11:44 schreef Iblis het volgende:
Welke Nederlandse arts en nobelprijswinnaar heeft de snaargalvanometer uitgevonden waarmee hij als eerste (bruikbare) ECG’s kon maken?
Nou vooruit, Einthoven is de enige Nederlands arts en Nobelprijswinnaar die ik zo kan bedenken.quote:Op donderdag 19 maart 2009 00:47 schreef Iblis het volgende:
Het antwoord is ook te vinden in Museum Boerhaave.Ik had wel een iets sneller antwoord verwacht als ik eerlijk ben. Ik zal dan ook wel donderdagmiddag ergens het goede antwoord geven als niemand antwoordt.
Willem Einthoven is correct!quote:Op donderdag 19 maart 2009 01:13 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou vooruit, Einthoven is de enige Nederlands arts en Nobelprijswinnaar die ik zo kan bedenken.
Even een snelle vraag over een grappig nieuwsfeitje dat ik net tegenkwam dan maar.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:40 schreef Iblis het volgende:
Nieuwe vraag Monolith!
Dat reken ik wel goed.quote:Op maandag 23 maart 2009 16:51 schreef Iblis het volgende:
Verzamelde die geen stenen om dan later naar bezoekers te gooien?
Nee, de ouden kwam niet zover, dit was dan ook voor het eerst in, zeg, 2100 jaar, een flinke stap vooruit.En het was zeker niet de minste der wiskundigen die als eerste aantoonde dat dit mogelijk was.quote:Op maandag 23 maart 2009 23:51 schreef Scaurus het volgende:
Tough one, Iblis. Ik gok Euclides. Ik zeg maar wat.
De prins der wiskundigen, inderdaad. Hij bewees de construeerbaarheid al op 19 jarige leeftijd. Het monument staat in Braunschweig (Brunswijk), zijn geboorteplaats.quote:Op dinsdag 24 maart 2009 00:06 schreef Monolith het volgende:
Volgens mij was het Carl Friedrich Gauss.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |