quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:29 schreef Sugar het volgende:
Oh, mag ik nog een tussendoor-culinair-vraagje stellen?
Ik heb een tulbandvorm (siliconending) en daar kan 0,5 liter in (net getest). Maar als ik nu een standaardtulbandrecept doe van internet, zou het dan passen? Of zijn die dingen normaal veel groter? Ikkeniewetenie.![]()
Danku!
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 15:54 schreef Spuuglokje het volgende:
Sugar, dat is dan wel een mini-tubandvormpje.Als je bijvoorbeeld kijkt naar dit klassieke tulbandrecept bij Koopmans, heb je een vorm van 1,75 liter inhoud nodig.
Ik heb daar een superhandig spuitbusje van Dr. Oetker voor! Zo ziet het eruit:quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:23 schreef Sugar het volgende:
Oei, dan gooi ik de rest maar gewoon in een cakevorm...
Maar inderdaad, hoe vet je zo'n siliconentulband nou goed in! Ik ga weer verder stuntelen!
ja dat klopt maar dat siliconenspul word ook warm en vind t verdomd lastig om iets er dan uit te krijgen zonder dat het breekt, maar dat zal dan wel aan mijn gestuntel liggenquote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:31 schreef Noli. het volgende:
*oud-floeperwaredemo-modus*
Die siliconenvormen zijn ooit juist in het leven geroepen om juist niet meer in te hoeven vetten. En omdat ze juist zo flexibel zijn moet de cake (of iets anders) en juist makkelijker uit willen.
Normaal heb je genoeg aan even aan de handvaten/zijkanten te trekken (komt de boel iets los) en dan storten.
(Tupperware was één van de eersten die met siliconenvormen op de markt kwam)
Nou dat is, wat ingewikkeld. Iets nieuws kopen voor een bestaande kamer, is moeilijker, dan iets nieuws kopen voor een hele nieuwe kamer. Ik heb zegmaar, meer moeite met kleine veranderingen, dan met grote. Het kost ook altijd heel wat wen-tijd voor ik aan nieuwe spullen gewend ben. We doen alles stap voor stap, ik kan alles beter verwerken, als, het nieuwe ding in mijn buurt staat van mijn stoel en ik er aan kan voelen, ruiken, romndom kan lopen of er op kan zitten, om te wennen.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 16:37 schreef Rewimo het volgende:
Leuk Oxy! Nieuwe spullen uitzoeken, vind je dat moeilijk?
Nee die nieuwe spullen, komen mijn oude kamer niet in.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 17:46 schreef Noli. het volgende:
Maar Oxy ben je dan al bezig met wennen aan de nieuwe dingen voor je nieuwe stekje op je 'oude' kamer? Moet je dan straks ook weer opnieuw wennen of valt dat wel mee? (omdat dan de nieuwe spullen ook weer in een nieuwe omgeving staan)
taco's zijn toch gewoon in frituurvet of oven gebakken tortilla's? dus dan zou het toch gewoon bv voor klassieke taco's in een klassieke oven de tortilla's in een rekje (ik weet niet hoe het heet, het traliehekje in de oven) kunnen hangen (dus vertikaal, itt normaal iets er horizontaal inhangen). maar missch vergis ik me hoor, zoiets stond me echter bij. ik lust heul geen taco'squote:Weet iemand hoe je zelf tacoschelpen kunt maken? Ik heb gegoogled, maar vond nog niks.
Ik kom wel niet maar ik stem voor!!!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:36 schreef huuphuup het volgende:
Oooooh dames van de denhaag draagdoekmeetik heb nog keiveel taart over!!!
![]()
brownietaart/appelkruimelvlaai/aardbeikwarktaart.
zal k et meenemen morgen? (anders gaat het weg)
Dan had je hier toch wat af kunnen geven!!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 19:57 schreef huuphuup het volgende:
* huuphuup schuift stukjes taart het bankje op
Asyniur, hij komt juist uit Z-Limburg!!
Heel fijnquote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:00 schreef huuphuup het volgende:
Ghehehe, ja das waarsorry, volgende keer zal k aan de multivlaaimeneer vragen of ie even bij je stopt
PRIK!quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:21 schreef Maneki.Neko het volgende:
Als jij al je taart meeneemt ga ik geen muffins meer bakken hoor
Gaat sowieso een beetje lastig vanavond met maar 1 oogKreeg er vanmiddag een heel klein vingertje met een heel klein nageltje in. Nu voelt het of er een bak zand in is gestrooid
Voor de verandering was het niet Bep, das ook wel weer eens fijn
quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:52 schreef simmu het volgende:
ooooooohh, had ik zonet ff een goed argument. ik denk dat ik het ga winnen!
sangdrax vindt me te onsociaal, en dat selene en ik te weinig de deur uitkomen (als mijn hielen niet suk zijn gaan we heus wel wandelen en naar de bieb en de supermarkt en het marktje en ik was laatst nog bij de nuren geweest!)
dus toen zei ik "als ik een hondje heb kom ik vanzelf de deur uit, want die moet uitgelaten worden en dan kom ik vanzelf buren tegen want die hebben allemaal ook een hondje![]()
ja, ik wil al heel lang heel graag een honbdje, maar ik vond het niet kunnen op die flatjes
ff spoelen anders met boorwate r(of gewoon 10 minuutjes doorgekookt en afgekoeld water)quote:Op zaterdag 31 januari 2009 20:58 schreef RockabeIIa het volgende:
Maneki, kijk maar uit dat je geen vuil door de nagel in je oog gekregen hebt. Heb ik ook es gehad met B. En dat ging mooi ontsteken ook (en ik heb maar 1 oog waar ik mee kan zien. En ik kan heel goed taart en muffins bakken!! En ook brownies!!!)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |