1X per rekeninghouder. En bedenk dat die 100K garantie t/m september loopt. Dus als ze daarna failliet gaan dan weet ik niet wat je terug krijgt...quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:38 schreef Greetings het volgende:
Ook nog maar weer eens een vraagje:
Als ik bijv bij NIBC twee rekeningen op mijn eigen naam open:
- 1 termijndeposito voor 100K
- 1 gowone direct rekening zonder voorwaarden voor 100K
Zijn dan beide rekeningen tot 100K gedekt (totaal dus 200K) omdat het twee losse rekeningen zijn, of krijg ik bij failliet gaan van NIBC maar 100K vergoed ipv 200K?
per wanneer? op site staat nog 4,25%quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:34 schreef l3laster het volgende:
kut argenta heeft het naar 4.0% gegooit godver
Da's niet helemaal waar:quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat DNB daar niet tegen heeft opgetreden is schandalig, maar zoals zo vaak in Nederland: de regels zijn best goed, de naleving niet.
quote:DNB wist van wankel Icesave
Toezichthouder wilde stop op openen van rekeningen
Toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) wist al twee maanden vóór de ondergang van Icesave dat het daar helemaal mis zat. Desondanks kregen Nederlanders die in die laatste maanden bij de IJslandse bank een rekening wilden openen, van DNB te horen dat het veilig was. "De kans dat de bank omvalt, is nihil."
Maar Icesave viel dus wel degelijk om. In de eerste week van oktober maakte de bank bekend dat hij niet langer aan zijn verplichtingen kon voldoen. Op dat moment hadden alleen spaarders uit Nederland al 1,6 miljard euro naar IJsland overgemaakt, waarvan een groot deel in die laatste maanden.
Afgereisd
Al in augustus 2008 blijkt DNB de IJslandse bank tot tweemaal toe verzocht te hebben te stoppen met het openen van nieuwe spaarrekeningen, vanwege de problemen van Icesave. Een delegatie van DNB reisde hiervoor zelfs af naar het hoofdkantoor op IJsland.
Icesave bood toen aan om in Nederland geld te parkeren, als een soort garantiefonds. Maar geen van de gemaakte afspraken werd nagekomen of zelfs maar op papier gezet. Dit blijkt uit naspeuringen van het onderzoeksprogramma KRO Reporter, dat vanavond een uitzending besteedt aan het falen van de toezichthouder bij de ondergang van Icesave. De hoge spaarrente die Icesave afgelopen jaar in Nederland aanbood, was simpelweg een noodsprong om aan geld te komen, aangezien geen enkele internationale bank het nog aandurfde om geld in IJsland te steken. Al bijna een jaar lang prijkten de IJslandse banken bovenaan in overzichten van Europese financiële instellingen die er slecht voor stonden. DNB stelt deze overzichten niet te kennen. In Reporter komen spaarders aan het woord die kort voor het omvallen van Icesave om informatie vroegen bij DNB, zoals ondernemer Jan Quinten, die 250.000 euro kwijtraakte. "Op mijn vraag 'wat als die bank omvalt en hoe groot is die kans eigenlijk', werd wat lacherig gereageerd en het werd afgedaan met: 'die kans is nihil', dat is gewoon gezegd."
Heb je een berichtje over NIBC staatssteun dan?quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:01 schreef RemcoDelft het volgende:
NIBC heeft al staatssteun!
IceSave mocht slechts 500 miljoen ophalen, echter ze hebben 1,6 miljard opgehaald. Dat DNB daar niet tegen heeft opgetreden is schandalig, maar zoals zo vaak in Nederland: de regels zijn best goed, de naleving niet. En uiteraard kunnen deze ambtenaren zelf hier niet voor gestraft worden...
En ja, er is de laatste 5 jaar wel een Nederlandse bank gesneuveld...
Hoe oud ben je?quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:32 schreef Greetings het volgende:
[..]
Heb je een berichtje over NIBC staatssteun dan?
En welke Nederlandse bank (en dan dus geen IceSave) is er dan gesneuveld en wanneer?
Je hele citaat geeft aan dat DNB z'n werk niet goed deed! DNB had moeten zorgen dat IceSave de regels naleeft, en zo niet, sluiten die tent.quote:Icesave bood toen aan om in Nederland geld te parkeren, als een soort garantiefonds. Maar geen van de gemaakte afspraken werd nagekomen of zelfs maar op papier gezet.
Serieuze vraag. Als je het nieuws de afgelopen paar jaar gelezen had, dan had je nl zelf het antwoord wel geweten welke NL bank er nog meer failliet gegaan is. Maar als je bijv. 16 bent of zo, dan snap ik dat je het niet meegekregen hebt.quote:
ABN heeft aandalen NIBC dus lijkt het of NIBC onderdeel is van ABN en kornuitenquote:Op woensdag 11 februari 2009 17:32 schreef Greetings het volgende:
[..]
En welke Nederlandse bank (en dan dus geen IceSave) is er dan gesneuveld en wanneer?
Ja, maar dat had misschien nog meer paniek veroorzaakt.quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:38 schreef RemcoDelft het volgende:
Aether:
[..]
Je hele citaat geeft aan dat DNB z'n werk niet goed deed! DNB had moeten zorgen dat IceSave de regels naleeft, en zo niet, sluiten die tent.
http://www.nibcdirect.nl/service/veelgesteldevragen/staatssteunquote:Op woensdag 11 februari 2009 17:32 schreef Greetings het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_der_Hoop_Bankiersquote:En welke Nederlandse bank (en dan dus geen IceSave) is er dan gesneuveld en wanneer?
Dat NIBC ook zelf had aangevraagd is ook nieuws voor mij..... nou ja niet dat t echt verschil maakt trouwensquote:Op woensdag 11 februari 2009 17:44 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, maar dat had misschien nog meer paniek veroorzaakt.
[..]
http://www.nibcdirect.nl/service/veelgesteldevragen/staatssteun
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Van_der_Hoop_Bankiers
Iemand?quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:31 schreef capricia het volgende:
Wat gebeurt er trouwens met de garantie van het DGS na 1 oktober?
Dat is voor iedereen nog een vraag. Daar is namelijk nog niet over beslist. Volgens mij zijn er twee scenario's denkbaar.quote:
Dat kan toch geen reden zijn om feiten achter te houden?quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:44 schreef Aether het volgende:
[..]
Ja, maar dat had misschien nog meer paniek veroorzaakt.
Men...de ratings worden overnight van A naar C gezet. Dat hebben we gezien bij AIG in Amerika. Bij Icesave ging het ook zo. Bedenk wie die ratings doet...de financiele instellingen...quote:Op donderdag 12 februari 2009 00:59 schreef mrbombastic het volgende:
Wat ik een beetje mis in dit topic zijn de credit ratings.
Als een bank failliet gaat dan krijg je wel je inleg terug, maar bouw je geen rente meer op. Dus ik vraag me af of het nou zo handig is om je geld te zetten bij NIBC (Baa2), Credit Europe (Baa3, bijna speculatief) of bij ATB (Ba1 = speculatief, slechtste rating).
De GarantiBank heeft een veel hogere rating (A3) dan Anadolu bank (Ba1 = speculatief, slechtste rating) en AK bank (ook Ba1), biedt ook 5% rente voor 1 jaar vast, maar staat niet in de top 5.
Wat ik dacht ergens te hebben gelezen, is dat DNB ook de tot het moment van faillissement opgebouwde rente vergoedt. Misschien dat één van jullie hier meer van weet, maar als dat het geval is hou er dan ook rekening mee dat je de opgebouwde rente niet vergoed krijgt als je 100.000 op een spaarrekening zet.quote:Op woensdag 11 februari 2009 16:44 schreef RJD het volgende:
Volgens mij is het 1x per vergunninghouder, dus als jij op twee rekeningen bij dezelfde bank 100K hebt staan (in totaal dus 200K), dan is maximaal 100K gegarandeerd.
Hier alle informatie: http://www.telegraaf.nl/o(...)antieregeling__.html
Ik heb veel geld staan bij de AK-BANK, en heeft volgens jou een BA1 rating. Hoe veilig is dat geld?quote:Op donderdag 12 februari 2009 00:59 schreef mrbombastic het volgende:
Als een bank failliet gaat dan krijg je wel je inleg terug, maar bouw je geen rente meer op. Dus ik vraag me af of het nou zo handig is om je geld te zetten bij NIBC (Baa2), Credit Europe (Baa3, bijna speculatief) of bij ATB (Ba1 = speculatief, slechtste rating). Ook vraag ik me af of je je opgebouwde rente wel uitgekeerd krijgt?
De GarantiBank heeft een veel hogere rating (A3) dan Anadolu bank (Ba1 = speculatief, slechtste rating) en AK bank (ook Ba1), biedt ook 5% rente voor 1 jaar vast, maar staat niet in de top 5.
ING: Aa3quote:Op donderdag 12 februari 2009 00:59 schreef mrbombastic het volgende:
Als een bank failliet gaat dan krijg je wel je inleg terug, maar bouw je geen rente meer op. Dus ik vraag me af of het nou zo handig is om je geld te zetten bij NIBC (Baa2), Credit Europe (Baa3, bijna speculatief) of bij ATB (Ba1 = speculatief, slechtste rating). Ook vraag ik me af of je je opgebouwde rente wel uitgekeerd krijgt?
De ratings zeggen tegenwoordig vrij weinig.quote:Op donderdag 12 februari 2009 09:05 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Ik heb veel geld staan bij de AK-BANK, en heeft volgens jou een BA1 rating. Hoe veilig is dat geld?
Nog even ter herinnering!quote:Let op! U kunt nog een ATB Internet Spaardeposito afsluiten tegen de oude tarieven via ATB Connect t/m vrijdag 13 februari 2009 14:30 uur, hierna gelden de tarieven per 16-02-2009.
ik heb zo'n deposito afgeloten maar wanneer wordt nu maandelijks rente gestort?quote:
Als je deposito een maand oud is natuurlijkquote:Op vrijdag 13 februari 2009 07:30 schreef tinny het volgende:
[..]
ik heb zo'n deposito afgeloten maar wanneer wordt nu maandelijks rente gestort?
Pakken ze altijd het einde van de maand (30ste of 31ste of 28ste) en storten het dan op je ATB I-net spaarrek?
als je inlogt bij ATB en je deposito bekijkt, zie je de begin en einddatum en de opgebouwde rente voor deze maand. Elke maand wordt de rente bijgeschreven op je ATB internetrekening, daar krijg je dus ook rente-over-rente over.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 07:30 schreef tinny het volgende:
[..]
ik heb zo'n deposito afgeloten maar wanneer wordt nu maandelijks rente gestort?
Pakken ze altijd het einde van de maand (30ste of 31ste of 28ste) en storten het dan op je ATB I-net spaarrek?
dus op de 12 feb afgesloten betekent op 12 maart rente vangenquote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:38 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Als je deposito een maand oud is natuurlijk
quote:Met ingang van 16 februari 2009 verlaagt MoneYou de spaarrente. Door voortdurende dalingen van de rente op de geld- en kapitaalmarkten is MoneYou nu ook genoodzaakt de spaarrente voor de variabele spaarrekening te verlagen.
Het rentepercentage van de MoneYou Spaarrekening wordt met ingang van 16 februari 2009 verlaagd naar 4,8% (effectieve rente op jaarbasis).
Ondanks deze renteverlaging spaart u bij MoneYou nog steeds tegen een zeer aantrekkelijk tarief bij een 100% Nederlandse bank.
Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben ingelicht.
Heeft u vragen naar aanleiding van dit bericht? Neem dan contact op met MoneYou Klantenservice: bel 0800 666 3993 (gratis) of mail klantenservice@moneyou.nl .
Met vriendelijke groet,
MoneYou Sparen
handtekeningKoos.jpg
Koos van der Veen
Directeur MoneYou Sparen
www.moneyou.nl
Jammer maar idd beter dan de Rabo, dit weekend ook de spaar maar even in een deposito gooien bij ATB.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 14:39 schreef sandertjuh het volgende:
Kon ook niet anders natuurlijk maargoed het is nog altijd 2,1% meer als bij de rabobank op dit moment.
Leuk, ik heb sinds 3 dagen een rekening bij Moneyou. Ze maken zichzelf hier niet populair...quote:
Tja, het is een variabele rente, dus het kan wel.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:59 schreef dddour het volgende:
Toch maar even een klachtenmailtje eruit gedaan. Je kan niet eerst dmv een grootscheepse mediacampagne spaarders binnenhalen en dan lekker snel de rente verlagen. Ja dat kan wel trouwens, maar niet met mijn geld
Blijkbaar wel, want het is gebeurd... dat heet variabele rente...quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:59 schreef dddour het volgende:
Je kan niet eerst dmv een grootscheepse mediacampagne spaarders binnenhalen en dan lekker snel de rente verlagen. Ja dat kan wel trouwens, maar niet met mijn geld
Dat lijkt me misleidende reclame.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:43 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Leuk, ik heb sinds 3 dagen een rekening bij Moneyou. Ze maken zichzelf hier niet populair...
Beetje jammer ook dat dit nog groot op de site staat:
[ afbeelding ]
Het duurt 2 à 5 weken tot je voordeel van die hogere rente hebt.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:37 schreef RJD het volgende:
[..]
Tja, het is een variabele rente, dus het kan wel.
Je kan ook nog even snel een rekening openen bij NIBC met 5,1% rente.
Nee, de nieuwe rente gaat pas de 16e in.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 16:53 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat lijkt me misleidende reclame.
Wil niet vervelend doen hoor, maar ze moeten wel, anders kost het teveel. Kapitaalmarkt enzoquote:Op vrijdag 13 februari 2009 15:59 schreef dddour het volgende:
Toch maar even een klachtenmailtje eruit gedaan. Je kan niet eerst dmv een grootscheepse mediacampagne spaarders binnenhalen en dan lekker snel de rente verlagen. Ja dat kan wel trouwens, maar niet met mijn geld
Werf dan geen klanten met een rentepercentage wat niet valt te handhaven. Maar goed, kennelijk ben ik de enige hier die dat raar vind.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 17:40 schreef Bulletdodger het volgende:
[..]
Wil niet vervelend doen hoor, maar ze moeten wel, anders kost het teveel. Kapitaalmarkt enzo
Het moet toch ergens vandaan komen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |