abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 31 januari 2009 @ 15:39:21 #1
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_65596569
Daar ik het vorige topic gesloten heb bij deze een nieuwe

Deze lijst is een momentopname. Lees en bekijk de rest van deze topic voor actuele zaken. Wijzigingen worden wel zo veel mogelijk bijgewerkt. De laatste wijziging vond plaats op de hieronder genoemde datum.

Het is momenteel een turbulente tijd in de financiële wereld. De lijstjes hieronder geven wel de actuele rentestand weer, echter de tekst in deze OP kán verouderd zijn als gevolg van nieuwe ontwikkelingen.

Vervolg van:
Banken met hoge rente #19

Rekeningen ZONDER BEPERKENDE VOORWAARDEN:

..

Rekeningen MET MAANDELIJKSE INLEG*:

* Als je in een maand minder dat het minimum inlegt, krijg je soms een lagere rente. Meer inleggen is niet mogelijk. Opnemen heeft over het algemeen geen invloed op het rentepercentage (controleer dit wel per rekening voor je hem opent!)

..

Rekeningen MET VASTE LOOPTIJD EN VASTE RENTE:

..

Rekeningen MET ANDERE VOORWAARDEN:

..

JEUGD-Spaarrekeningen:

..

Belastingdienst (heffingsrente):
Speciaal voor de mensen die graag "sparen" via de Belastingdienst.

Alle banken in het rijtje staan onder toezicht van De Nederlandse Bank (DNB) en vallen onder het Depositogarantiestelsel (TS kan niet aansprakelijk gehouden worden voor fouten in deze post, zelf even controleren natuurlijk!). Dit houdt in dat bij onverhoopt faillissement van de bank in ieder geval de eerste 20.000 euro voor 100% gegarandeerd is door DNB en de volgende 20.000 euro voor 90%. Wil je geen enkel risico lopen, dan kun je dus het beste je geld spreiden over meerdere banken met maximaal 20.000 euro per rekening (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele).

Sinds 7 oktober 2008 is het Depositogarantiestelsel verruimd voor de duur van één jaar. Alle spaartegoeden worden door De Nederlandsche Bank gegarandeerd tot 100.000 euro per rekeninghouder per bank (bij EN/OF rekeningen geldt het dubbele). Wat er na afloop van dat jaar gebeurd met het Depositogarantiestelsel is op dit moment nog niet duidelijk. In de euro-landen geldt nu een minimale garantie van 50.000 euro, dit kan per land verhoogd worden tot 100.000 euro (dat is in Nederland en België dus het geval).

Uitzonderingen:
Argenta valt onder het Belgische Garantiestelsel. De eerste 20.000 euro is dus voor 100% gegarandeerd door de Belgische Collectieve Garantieregeling (CGR), het restant tot 40.000 euro is voor 100% gegarandeerd (is dus 18.000 euro) door DNB. Ook in België wordt nu 100.000 euro volledig gegarandeerd door de Belgische overheid.

Voor hele grote bedragen (waarbij spreiden over meerdere banken lastig wordt) kun je staatobligaties overwegen. Nederlandse staatsobligaties behoren tot de veiligste ter wereld. Je hebt dan wel het nadeel van transactie- en bewaarkosten, maar voor grote bedragen zijn die in verhouding laag.

Yield-curve voor Staatsobligaties per 15 januari 2009**:

** Bovenstaande yield-curve wordt niet automatisch geüpdate. De meest aktuele yield-curve is hier te vinden: www.bloomberg.com -> market data -> rates & bonds -> Germany

Handige links:
http://www.spaarinformatie.nl
http://www.rekeninginfo.nl
http://www.dividendpagina.nl/sparen.asp
http://www.overgeld.nl
http://mistermoney.rtl.nl/sparen.asp
http://www.geldenrecht.nl
http://www.renteplaza.com

Hou dit AUB een spaartopic.
Discusseren over speculeren en beleggen kan hier: Beleggen & aandelen deel 30

De kleine lettertjes:
1. Deze OP vind je hier
2. TS is niet aansprakelijk voor verkeerde of onjuiste informatie in de OP
3. Alle informatie in deze OP is onder voorbehoud
4. De meest actuele informatie is altijd op de website van de bank te vinden
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 15:47:19 #2
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_65596785
idd, hopen dat CEB nog even op 5% blijft. En de 2 jaar deposito op 5,5%.

maar zoals ik al zei ging ibg van 4,19 naar 3,58 en CEB maar met ,25 naar beneden, dus in principe kan ik nog langer studeren
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_65597151
Reken er maar op dat de komende tijd er nog wel een aantal rondes van renteverlagingen volgen. Ik verwacht dat we niet meer lang op 5% zullen zitten.
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 14:05 schreef Greetings het volgende:
Toch nog even over dat deposito-garantiestelsel: als ik nu 100K voor 3 jaar vastzet, hoe groot is de kans dan dat na oktober 2009 de 100K limiet weer verlaagd wordt naar 20K?
Mag ik aannemen dat Bos het niet kan maken om die limiet weer te verlagen?
Ik zou er heel voorzichtig mee zijn. Het zou zo terug kunnen gaan naar het oude systeem of de voorgestelde ¤ 50.000 voor heel Europa. Gokken dat het wel op ¤ 100.000 blijft staan zou ik maar niet doen. Je kan het beste bij een paar banken ¤ 20.000 vastzetten.

Daarbij loop je ook nog het risico dat binnen nu en drie jaar de inflatie erg hard gaat stijgen (geen idee hoe realistisch het is, maar ik heb wel zulke verhalen gehoord en verwacht het zelf ook wel, overheden strooien met honderden miljarden op dit moment), dan is het minder prettig als je geld tegen +/- 5% vaststaat.
pi_65597396
even een ordinair tvptje
ウプピエ 八十三 << u-pu-pi-e hachi-ju-san, ik denk ik zeg het er maar ff bij :P
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 31 januari 2009 @ 16:13:40 #5
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65597547
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 15:38 schreef daNpy het volgende:
Ik hoop niet dat Credit Europe nog meer zakt.
zoals MBG al zegt.. reken er maar wel op...

Had zelf gelukkig al een groter bedrag voor een half jaar vast gezet tegen 6%.. en het restant ook maar voor een jaartje 5%.
In April komt die van 6% al vrij dus dan kan ik weer over het grote bedrag beschikken
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_65597808
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:13 schreef Nizno het volgende:

[..]

zoals MBG al zegt.. reken er maar wel op...

Had zelf gelukkig al een groter bedrag voor een half jaar vast gezet tegen 6%.. en het restant ook maar voor een jaartje 5%.
In April komt die van 6% al vrij dus dan kan ik weer over het grote bedrag beschikken
Zo heb ik het ook gedaan, een groot deel van het bedrag voor 6% een half jaar vastgezet wat in april vrijkomt en de rest staat gewoon nog op de Top Interest rekening.
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 31 januari 2009 @ 16:55:58 #7
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65598767
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:21 schreef Asgard het volgende:

[..]

Zo heb ik het ook gedaan, een groot deel van het bedrag voor 6% een half jaar vastgezet wat in april vrijkomt en de rest staat gewoon nog op de Top Interest rekening.
ja ik had alleen t idee als de rente verder zakt dan ben ik vast niet op tijd om dat laatste voor 5% vast te zetten dus 20 januari maar gedaan... ik weet ik had het voor de 15e moeten doen.... maar ja gedane zaken... enzo
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  zaterdag 31 januari 2009 @ 17:07:51 #8
165392 TeenWolf
You are an animal! Woo!
pi_65599118
Even een vraagje; stel het gaat nog slechter met de economie, mogen banken als noodmaatregel dan ingrijpen in de rente van de al lopende spaardeposito's door deze te verlagen?
Op dinsdag 7 juni 2016 23:04 Papierversnipperaar het volgende:
En waarom staat Groot Brittannië er niet tussen? Alleen al het drugs geld dat door HSBC is witgewassen levert dat land een ereplaats op.
Website ware Islam: http://harun-yahya.net/
pi_65599639
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 17:07 schreef TeenWolf het volgende:
Even een vraagje; stel het gaat nog slechter met de economie, mogen banken als noodmaatregel dan ingrijpen in de rente van de al lopende spaardeposito's door deze te verlagen?
Nee, dat mogen ze niet. Jij hebt samen met de bank een afspraak gemaakt: zij krijgen de zekerheid dat ze een bepaalde periode over je geld kunnen beschikken, jij krijgt de zekerheid dat je een bepaald rendement krijgt. Een partij kan niet eigenhandig deze afspraak negeren.
pi_65601367
en we zijn al weer bij deel 20 (TVP)
Cashback? Check <a href="http://spaarcentje.nl/?ref=10867">Spaarcentje</a> of <a href="http://www.shopbuddie.nl/?r=49a08ba692225eadf6049ca9d63f2518">Shopbuddie</a>
  zaterdag 31 januari 2009 @ 18:52:20 #11
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_65602232
DHB S@ve online is nog maar 4,50% trouwens.. dat vind mijn 1 euro die daar rente krijgt niet leuk...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_65603527
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:52 schreef ozzietukker het volgende:
DHB S@ve online is nog maar 4,50% trouwens.. dat vind mijn 1 euro die daar rente krijgt niet leuk...
Vanaf komende maandag pas, volgens de advertentie in de Telegraaf van vrijdag.
pi_65604240
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 14:43 schreef k_man het volgende:

[..]

Niemand vindt het erg als je eerst even terugleest voor je iets post hoor.
Je wilt dus zeggen dat je pas mag posten in een topic wanneer je het hele topic hebt gelezen? Ohjee, dan heb ik de algemene voorwaarden voor het gebruik van het forum waarschijnlijk niet goed gelezen . Sorry, ik ben een beetje best wel lui... maar ik ga op zoek en ben benieuwd wat er al over is geschreven.

Update: laat maar... het kost gigantisch veel tijd om topic helemaal na te pluizen naar een tekst waar jij misschien ook iets een hebt.

Dus niemand weet de reden waarom een rekening bij CEB kan zijn 'verdwenen'?

[ Bericht 12% gewijzigd door PurpleSky op 31-01-2009 20:10:42 ]
* fake it until you make it *
pi_65605202
tsja het is wel erg logisch dat we gaan dalen, hoewel er zijn ook banken die echt hard geld nodig hebben. Hoewel, bijna alle banken kunnen wel rekenen op een of andere overheid als het mis gaat
Winnaar wielerprono 2006 en biatlon wk prono 2016
pi_65605918
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 16:00 schreef MrBadGuy het volgende:
Reken er maar op dat de komende tijd er nog wel een aantal rondes van renteverlagingen volgen. Ik verwacht dat we niet meer lang op 5% zullen zitten.
Inderdaad, die 5% kun je denk ik snel vergeten, is ook niet erg, zo lang de inflatie maar netjes meezakt (momenteel zakt de inflatie sneller dan de rente op spaartegoeden dus per saldo is dat positief).

Geloof dat veel mensen het hier niet echt begrijpen en alleem maar naar de rente op de spaarrekening kijken. Eigenlijk is dat gegeven niet interessant, het verschil tussen de rente & de inflatie is interessant.
quote:
Daarbij loop je ook nog het risico dat binnen nu en drie jaar de inflatie erg hard gaat stijgen (geen idee hoe realistisch het is, maar ik heb wel zulke verhalen gehoord en verwacht het zelf ook wel, overheden strooien met honderden miljarden op dit moment), dan is het minder prettig als je geld tegen +/- 5% vaststaat.
Waarom verwacht je dat de inflatie gaat stijgen omdat de overheid momenteel het begrotingstekort laat oplopen? Voorlopig gaat de inflatie flink omlaag, je loopt zelfs een risico op deflatie over een aantal maanden. Het inflatiegevaar komt pas weer als de trend omhoog weer ingezet gaat worden en dat zie ik niet (sterk) gebeuren in de termijn welke je aangeeft.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
pi_65606033
Rentedaling valt op dit moment wel mee.
Zitten weer op het niveau van een half jaar geleden.
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:52 schreef PurpleSky het volgende:
Zie Banken met hoge rente # 19 en begin van ‘pagina 10’ (per 25 posts).

[ Bericht 0% gewijzigd door Aether op 31-01-2009 21:48:21 ]
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_65607435
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 19:52 schreef PurpleSky het volgende:
Waarschijnlijk probeer je in te loggen via een link in je favorieten of bladwijzers. Dat werkt dus niet (meer). Probeer het eens door rechtstreeks te surfen naar www.crediteurope.nl en dan inloggen. Dan zou het goed moeten gaan.
pi_65607494
Interessant topic
pi_65607594
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:45 schreef DIGGER het volgende:
Waarom verwacht je dat de inflatie gaat stijgen omdat de overheid momenteel het begrotingstekort laat oplopen?
Er worden wereldwijd honderden miljarden, zo niet biljoenen in steunoperaties gepompt en de Nederlandse staatsschuld is in een paar maanden tijd gigantisch snel gestegen. Nu ben ik geen economisch expert, maar met al dit nieuwe geld wordt het bestaande geld op een gegeven moment ook minder waard lijkt me. Een jaar geleden werd er nergens gesproken over bedragen die we vandaag de dag horen, nu lijkt 100 miljard bijna niks meer.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 22:41:00 #20
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_65609705
Tvp
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_65610541
tvp!
-je UI was te groot en daarom verwijderd-
  Moderator / Kerstkaart terrorist zaterdag 31 januari 2009 @ 23:06:58 #22
29278 crew  Nizno
Versie 4.4
pi_65610623
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 20:50 schreef Aether het volgende:
Rentedaling valt op dit moment wel mee.
Zitten weer op het niveau van een half jaar geleden.
[..]

Zie Banken met hoge rente # 19 en begin van ‘pagina 10’ (per 25 posts).
wel netjes dat je precies de goeie post pakt

Bij mij was het de een na laatste post van pagina 5 trouwens
pi_65612191
tvp
  zondag 1 februari 2009 @ 09:20:15 #24
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_65615930
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 14:01 schreef Aether het volgende:
ING 6 maanden deposito
Van 5% naar 1,75% in minder dan 3 maanden

[ afbeelding ]
En ondertussen betalen ze 8,5% aan Wouter Bos! Rara waarom zouden ze dat doen... Laat me raden: omdat ze nu al weten dat ze dat toch niet gaan terugbetalen...
censuur :O
  zondag 1 februari 2009 @ 09:23:23 #25
98135 TeleluvR
Maar een Gretsch is ook goed!
pi_65615945
CEB is inderdaad weer wat gezakt. Maar vooralsnog een van de hoogste rentes zonder voorwaarden. Wat mij verbaast is dat de 'grote' banken ver achter blijven in rentepercentages!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')