Volgens mij links!quote:Op vrijdag 27 november 2009 01:39 schreef Ixnay het volgende:
Rijden ze er eigenlijk links of rechts?
Jaag dat kind niet zo op stang joh!!quote:Op donderdag 26 november 2009 23:52 schreef unox1983 het volgende:
[..]
Dat is al mooi, van je huis...
Je bent 'verplicht' belasting te betalen...
Het zijn je inkomsten.. daar moet je belasting over betalen.. zo is dat geregeld in NL.
Stelletje fakking naja..
Word of the wise?
Wel aangeven.. mocht je daarna in de ww komen (na je uitstap in ierland) dan heb je een fakking probleem... (als je het niet aangeeft natuurlijk)
De enigste officiele manier om onder de belasting uit te komen is door te emigreren naar Ierland...
Ja ik woon nog steeds in Ierland, ik woon in Dublinquote:Op vrijdag 27 november 2009 21:20 schreef Anne33 het volgende:
Thanks voor het heldere antwoord Elisabeth en La Forest. Wonen jullie nog steeds in Ierland?
En ik inmiddels 4,5 jaar in een klein dorpje vlakbij Galway City.quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:06 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja ik woon nog steeds in Ierland, ik woon in Dublin
Lekker extra rivieren daaro nuquote:Op zaterdag 28 november 2009 00:05 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
En ik inmiddels 4,5 jaar in een klein dorpje vlakbij Galway City.
Ik ben ook weer terug!quote:Op vrijdag 27 november 2009 23:06 schreef laforest het volgende:
[..]
Ja ik woon nog steeds in Ierland, ik woon in Dublin
Hele meren ja. Wij hebben er nog steeds geen last van gehad, maar een vriendin van mij is geevacueerd. Woont in Claregalway. Heel haar estate stond blank.quote:
Aahh ok, ja in Cork hebben ze het ook niet echt droog meer.quote:Op zaterdag 28 november 2009 21:41 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hele meren ja. Wij hebben er nog steeds geen last van gehad, maar een vriendin van mij is geevacueerd. Woont in Claregalway. Heel haar estate stond blank.
Wij merken er alleen wat van als we de weg opmoeten.
Heej Elizabeth,quote:Op donderdag 19 maart 2009 12:09 schreef ElizabethR het volgende:
Gaaf laforestHeel veel plezier!!!
Hieronder even een fotospammetje van onze Paddy's... Aangezien zoonlief liever de dag met zijn vrienden doorbracht dan met zijn ouwelui (heel begrijpelijk natuurlijk) moest het Headford worden, aangezien daar de meeste van zijn vrienden wonen. Dus toen zijn echtgenoot en ik in ieder geval ook daar blijven hangen voor de parade. Nu moet je je van die parade in een boerengat als Headford natuurlijk niet veel voorstellen, maar toch, de sfeer was fantastisch!! Heel gezellig, iedereen vrolijk en blij, en de zon scheen! Ook niet onbelangrijk.
Na de parade zijn echtgenoot en ik er lekker op uitgetrokken, en heeft zoonlief zich tot 's-avonds laat vermaakt met de vriendenclub in Headford. Toch fijn als ze wat ouder worden en je ze allemaal niet meer in de gaten hoeft te houden
Afijn, foto's
Parade vangt aan:
[ afbeelding ]
Ziet er serieus uit
[ afbeelding ]
Ze hebben gelukkig veel muziek
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En oude ambachten
[ afbeelding ]
En blije guppies
[ afbeelding ]
En een sliert vintage cars, waarvan dit de mooiste was, en de chauffeur leek sprekend op Max Tailleur
[ afbeelding ]
Ook nog een Mustang (foto is extreem bewerkt hoor, het ligt niet aan uw toestel!!)
[ afbeelding ]
Ozzy was er ook
[ afbeelding ]
Nog wat groepjes
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De winnaar van een Cheltenhamrace, wordt dus meteen als een nationale held binnengehaald
[ afbeelding ]
En oma, die was op haar paas Paddy's-best
[ afbeelding ]
Zoals gezegd, na de parade lekker wezen rondtouren, en we kwamen ondermeer het volgende tegen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nog even op het strand geweest met de hond (diegene die zijn stok zo verdedigd is de onze)
[ afbeelding ]
En het bleek definitief lente!!!!
[ afbeelding ]
Dat was onze Paddy's.
Welk dorpje?quote:Op zaterdag 28 november 2009 22:33 schreef Anne33 het volgende:
Hey wat leuk om te lezen! Ik ga naar een dorpje 40 minuten van Dublin! Heb er onwijs zin in!
Inderdaad veel mist gisteren, maar de hele nacht weer een hoop regen.quote:Op zaterdag 28 november 2009 23:08 schreef =HellFire= het volgende:
Zit nu weer in Leopardstown, Dublin 18. Onwijze mist overal, maar de sfeer is er niet minder om: lekker druk in de winkelstraten, overal muziek, vrolijke mensen en gezelligheid alom. Ben er tot februari in ieder geval en ik denk dat ik me wel weer zal vermaken.
Microsoft?quote:Op zondag 29 november 2009 19:01 schreef =HellFire= het volgende:
Tsja, werk zit hier en mijn huis ook en ik betaal wederom bij dit nieuwe contract geen huur. Dat ik dan ff 20 min moet lopen voor de LUAS om vervolgens via Sandyford naar St. Stephen's Green te gaan, ach... Is ook gezond voor me, al dat lopen.En beetje meiden kijken in de LUAS vind ik nooit zo'n probleem....
![]()
Nee, Keywords.quote:Op zondag 29 november 2009 22:00 schreef laforest het volgende:
[..]
Microsoft?
Hahahah ik woon hier bijna 4 jaar en ben nog nooit in de LUAS geweest.
Tja Dublin bus is niet echt best.quote:Op maandag 30 november 2009 01:04 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Nee, Keywords.Kan wel evt. eens in de zoveel tijd bij Microsoft langs, als er nog projecten zijn.
LUAS is een geniaal concept. Okay, een beetje stad had in 1920 al goeie trams, maar goed, Dublin heeft de LUAS en het werkt prima, is snel, schoon en er is veelal genoeg ruimte. En het is niet al te duur.
En twee lijnen die niet met elkaar verbonden zijn. Ook geniaal, in de hilarische zin van 't woord.quote:Op maandag 30 november 2009 01:04 schreef =HellFire= het volgende:
LUAS is een geniaal concept. Okay, een beetje stad had in 1920 al goeie trams, maar goed, Dublin heeft de LUAS en het werkt prima, is snel, schoon en er is veelal genoeg ruimte. En het is niet al te duur.
Inderdaad, moet je toch nog lopen.quote:Op maandag 30 november 2009 09:02 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
En twee lijnen die niet met elkaar verbonden zijn. Ook geniaal, in de hilarische zin van 't woord.
Krijg altijd een beetje een nare nasmaak bij Tallaght. En ik ben er volgens mij slechts een keer door heen gereden. De mensen in de rooie lijn zijn ook anders dan die van de goeie groene (MIJN LIJN HE).quote:Op maandag 30 november 2009 13:34 schreef laforest het volgende:
[..]
Inderdaad, moet je toch nog lopen.![]()
Een Luas die naar Tallaght gaat, nee dat is erg zinvol.
QA onder andere voor videogames. Kan niet meer zeggen.quote:Op maandag 30 november 2009 09:02 schreef LintuxCx het volgende:
[..]
En twee lijnen die niet met elkaar verbonden zijn. Ook geniaal, in de hilarische zin van 't woord.
Wat voor (tijdelijk) werk zou je bij MS doen dan? Mij ligt iig bij dat je vaak voor kortere periodes (paar maanden) in Dublin zit?
Tallaght, je wil er dood nog niet gevonden worden.quote:Op donderdag 3 december 2009 01:13 schreef =HellFire= het volgende:
[..]
Krijg altijd een beetje een nare nasmaak bij Tallaght. En ik ben er volgens mij slechts een keer door heen gereden. De mensen in de rooie lijn zijn ook anders dan die van de goeie groene (MIJN LIJN HE).
Dat hoor ik erg vaak, en ik heb geen idee waarom. Ik kom natuurlijk wel eens in Dublin, maar heb natuurlijk geen uren de tijd om in Tallaght sfeer te proeven. Wat is er nu zo mis met Tallaght?quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:34 schreef laforest het volgende:
[..]
Tallaght, je wil er dood nog niet gevonden worden.
quote:Op vrijdag 4 december 2009 10:53 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat hoor ik erg vaak, en ik heb geen idee waarom. Ik kom natuurlijk wel eens in Dublin, maar heb natuurlijk geen uren de tijd om in Tallaght sfeer te proeven. Wat is er nu zo mis met Tallaght?
Lekker veilig, zoveel politie op straat.quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:03 schreef laforest het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een gemiddelde dag in Tallaght...
Hmmm, je overdrijft vast, maar goedquote:Op vrijdag 4 december 2009 11:03 schreef laforest het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een gemiddelde dag in Tallaght...
Ik zou zeggen, huur er eens een estatewoning of een caravan, kun je het allemaal van dichtbij meemaken.quote:Op vrijdag 4 december 2009 11:28 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Hmmm, je overdrijft vast, maar goed
Tallaght = Ballymun = Finglas = allemaal buurten die gewoon slecht zijn, met veel skangers (ey buuuud where's me dutch goooooold"...). Het is een uitmuntende buurt om tienermoeder te worden... zonder werk natuurlijk en wel lekker vaak dronken worden. En in het weekend lekker naar de Blackerquote:Op vrijdag 4 december 2009 10:53 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Dat hoor ik erg vaak, en ik heb geen idee waarom. Ik kom natuurlijk wel eens in Dublin, maar heb natuurlijk geen uren de tijd om in Tallaght sfeer te proeven. Wat is er nu zo mis met Tallaght?
Ja of tienermoeders te maken.quote:Op zaterdag 26 december 2009 11:03 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Tallaght = Ballymun = Finglas = allemaal buurten die gewoon slecht zijn, met veel skangers (ey buuuud where's me dutch goooooold"...). Het is een uitmuntende buurt om tienermoeder te worden... zonder werk natuurlijk en wel lekker vaak dronken worden. En in het weekend lekker naar de Blacker
Het fotootje boven geeft een leuke sfeerimpressie ja.
Gisteren ben ik ook in mijn tracksuit en bomberjack naar de Centra gegaan...quote:Op zondag 27 december 2009 02:14 schreef =HellFire= het volgende:
Ik ken alleen maar buurten als Leopardstown en Fairview (D3).Maar zelfs hier heb je redelijk pauperkinderen in track suits die bij de plaatselijke Centra of Xtravision de halve dag lopen te chillen... Echt, doe 's wat met je leven.
![]()
Zoals ik, in de pub hangen ofzo!
KNACKER! SKANGER!quote:Op zondag 27 december 2009 13:13 schreef laforest het volgende:
[..]
Gisteren ben ik ook in mijn tracksuit en bomberjack naar de Centra gegaan...![]()
Ik woon boven een Centra en was net wakker en had eieren nodig..
De knackers die altijd bij de Custom House Quay rondhangen... echt waar, wat een stel junks/ alcoholisten zeg....quote:
Ja idd, of als je in Ballybough loopt: Psst mate, you got a spare smoke??quote:Op vrijdag 1 januari 2010 21:07 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
De knackers die altijd bij de Custom House Quay rondhangen... echt waar, wat een stel junks/ alcoholisten zeg....
Ik liep er elke dag langs om naar huis te gaan...
"ey bud, got some change fer me and me mates?"
Ugh...
Dat is wel erg triest iddquote:Op zaterdag 2 januari 2010 12:08 schreef LintuxCx het volgende:
Joh, zelfs @ Oxegen loopt al dat tuig om gratis fags te bedelen. Als je 250 euro kunt betalen voor een festivalkaartje kun je ook best je eigen drugs meenemen.
Ik hoorde het inderdaad van een vriendin daar. Ook kreeg ik een berichtje uit Cork, van mijn oude trainer; Daar ligt ook sneeuw...quote:Op woensdag 6 januari 2010 13:24 schreef laforest het volgende:
WOW het sneeuwt hier big time in Dublin![]()
Ik keek net even uit het raam en alles is nog steeds helemaal wit en meer sneeuw vandaagquote:Op vrijdag 8 januari 2010 19:17 schreef Litton-Lane het volgende:
[..]
Ik hoorde het inderdaad van een vriendin daar. Ook kreeg ik een berichtje uit Cork, van mijn oude trainer; Daar ligt ook sneeuw...
Ik ben net terug uit Ireland. Maar ik ben weer aan het plannen terug te gaan
hahahaha ja dat zag ik hier ookquote:Op zaterdag 9 januari 2010 16:39 schreef =HellFire= het volgende:
Hoppa, 80 miljoen schade vanwege sneeuw. En sommige Ieren gebruiken heet water om van de sneeuw af te komen.Dit land kan er echt niet tegen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |