quote:3 lightly injured in mortar attack on Negev
Palestinian gunmen fire five mortar shells at western Negev region; two IDF soldiers, civilian sustain mild injuries; total of four Qassam rockets, 13 shells hit Israel since morning hours
Palestina bestaat niet!quote:Op zondag 1 februari 2009 19:23 schreef quatara het volgende:
Israel-hamas??????
grappig....
bestaat Palestina opeens niet meer?
Bron voor wat?quote:Op zondag 1 februari 2009 19:47 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En wat is je bron?
Als beta is mijn vraag met dit soort zaken altijd: disproportioneel ten opzichte van wat. Disproportioneel ten opzichte van wat de ander heeft gedaan? Israel kan haast niet anders. Disproportioneel ten opzichte van wat nodig is? Een oorlogsmisdaad. Maar dat laatste lijkt mij dan weer een zachte scheidslijn waar over gediscussieerd kan worden.
In een filmpje op France24 zegt Livni dat Israel zal reageren, ook als de raketten geen schade hebben aangericht. Het lijkt me daarom dat ze het eerste ermee bedoelen.
http://www.france24.com/e(...)-new-rocket-attacks-
Heb jij ooit wel eens een proportionele oorlog gezien?quote:Op zondag 1 februari 2009 19:22 schreef voyeur het volgende:
[..]
Laat ik er nou voor geleerd hebben
En nee. je hoeft de kogels niet af te rekenen, maar als je veel meer geweld inzet dan nodig voor het beoogde militaire doel kan dat disproportioneel zijn. Israel noemt het zelf zo en dan is het een oorlogsmisdaad. .
Ten opzichte van datgene waar ze op reageren. Dat lijkt mij, als ik bèta zou zijn, een eenvoudige analyse.quote:Op zondag 1 februari 2009 19:47 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En wat is je bron?
Als beta is mijn vraag met dit soort zaken altijd: disproportioneel ten opzichte van wat. Disproportioneel ten opzichte van wat de ander heeft gedaan? Israel kan haast niet anders. Disproportioneel ten opzichte van wat nodig is? Een oorlogsmisdaad. Maar dat laatste lijkt mij dan weer een zachte scheidslijn waar over gediscussieerd kan worden.
In een filmpje op France24 zegt Livni dat Israel zal reageren, ook als de raketten geen schade hebben aangericht. Het lijkt me daarom dat ze het eerste ermee bedoelen.
http://www.france24.com/e(...)-new-rocket-attacks-
Daar waar bevelhebbers over de schreef gaan, worden ze berecht. Niet alleen Milosevic, ook diverse dictators worden o.a. op basis van buitenproportioneel reageren veroordeeld.quote:Op zondag 1 februari 2009 20:53 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Heb jij ooit wel eens een proportionele oorlog gezien?
Trouwens wie, en hoe, wordt bepaald of het ingezette geweld proportioneel is om het betoogde miltaire doel te realizeren?
Dat is toch geen antwoord op mijn vraagquote:Op zondag 1 februari 2009 21:08 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Daar waar bevelhebbers over de schreef gaan, worden ze berecht. Niet alleen Milosevic, ook diverse dictators worden o.a. op basis van buitenproportioneel reageren veroordeeld.
Het hele 'all is fair in love and war' is zooo 2 eeuwen geleden.
Vrouwen hebben ondertussen rechten gekregen, en burgers tegenover bevelhebbers ook.
Waar haal je dat vandaan?quote:Op zondag 1 februari 2009 22:33 schreef NewsVan het volgende:
Oh oh,
Het gaat weer helemaal fout,,
Israel heeft net weer meerdere zware luchtaanvallen uitgevoerd,
zie hier voor nieuws : www.twitter.com/breakingnewson
En dan nog iets,
Hezbollah gaat waarschijnlijk een offensief beginnen tegen Israel ??
![]()
Weet iemand daar meer over ??
Jij vertelt wat volgens jou disproportioneel is en claimt dat te weten op basis van wat je geleerd hebt. Zelf roep je bij elke opmerking om een bron, dus ik wil van jou graag ook een bron. Ik geloof jou ook niet op je al-dan-niet blauwe ogen.quote:
Inderdaad, dat is precies wat mijn conclusie is. Disproportioneel vanuit het strafrecht gaat echter over het tweede, namelijk ten opzichte van wat nodig is. (Als ik het goed begrijp, maar dat kan Voyeur vast bevestigen).quote:Op zondag 1 februari 2009 21:07 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ten opzichte van datgene waar ze op reageren. Dat lijkt mij, als ik bèta zou zijn, een eenvoudige analyse.
Israel begaat een zeer grote fout in hun korte bestaan.quote:Op zondag 1 februari 2009 22:33 schreef NewsVan het volgende:
Oh oh,
Het gaat weer helemaal fout,,
Israel heeft net weer meerdere zware luchtaanvallen uitgevoerd,
zie hier voor nieuws : www.twitter.com/breakingnewson
En dan nog iets,
Hezbollah gaat waarschijnlijk een offensief beginnen tegen Israel ??
![]()
Weet iemand daar meer over ??
ik weet niet welk nieuws jij volgt, maar ik zie vooral Hamas fout op fout stapelen. Ze leiden hun eigen volk naar de verdoemenis.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel begaat een zeer grote fout in hun korte bestaan.
Ja dat is te zien, hoe was de score ook alweer? 1500:13 ofzo?quote:Op zondag 1 februari 2009 23:24 schreef Meki het volgende:
[..]
Israel begaat een zeer grote fout in hun korte bestaan.
Hamas is enkel een verzetsorganisatie.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:39 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
ik weet niet welk nieuws jij volgt, maar ik zie vooral Hamas fout op fout stapelen. Ze leiden hun eigen volk naar de verdoemenis.
Leuk he die getallen ?.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:39 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ja dat is te zien, hoe was de score ook alweer? 1500:13 ofzo?
Niet direct leuk, meer een slecht vooruitzicht voor Hamas die kennelijk niet in staat is te leren van hun eerdere fouten.quote:
Yeah right, score. We hebben het hier wel over 1500 dodenquote:Op zondag 1 februari 2009 23:39 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Ja dat is te zien, hoe was de score ook alweer? 1500:13 ofzo?
Dat kan jij vinden, maar Gaza is al sinds 2005 niet meer bezet. Hamas heeft in 2007 een coup gepleegd en Hamas kiest ervoor om de strijd voort te zetten in plaats van het land te ontwikkelen.quote:Op zondag 1 februari 2009 23:46 schreef Meki het volgende:
[..]
Hamas is enkel een verzetsorganisatie.
net als Nederlandse verzet jegens de Duitsers.
Maar de meesten zijn dom en angstig om Israel pijn te doen daarmee en kiezen angstig voor Israel.
Oh, misschien dat ik het gemist heb, maar is sinds 2005 de grens open, zoals bij elk ander land?quote:Op maandag 2 februari 2009 06:52 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Dat kan jij vinden, maar Gaza is al sinds 2005 niet meer bezet.
quote:Hamas heeft in 2007 een coup gepleegd en Hamas kiest ervoor om de strijd voort te zetten in plaats van het land te ontwikkelen.
Dat zou pas een echte overwinning voor Hamas zijn: als de Gaza een welvarend stuk land wordt. Zolang ze het geweld niet afzweren zullen zowel Israel als Egypte ze boycotten. Geweld leidt tot nergens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |