abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65634208
quote:
3 lightly injured in mortar attack on Negev
Palestinian gunmen fire five mortar shells at western Negev region; two IDF soldiers, civilian sustain mild injuries; total of four Qassam rockets, 13 shells hit Israel since morning hours
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  zondag 1 februari 2009 @ 20:15:28 #102
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_65634461
quote:
Op zondag 1 februari 2009 19:23 schreef quatara het volgende:
Israel-hamas??????

grappig....

bestaat Palestina opeens niet meer?
Palestina bestaat niet!
PAs als er een zelfstandige staat komt, heet dat Palestina
Trotse papa van Eden
  zondag 1 februari 2009 @ 20:50:19 #103
798 voyeur
bemoeit zich
pi_65635768
quote:
Op zondag 1 februari 2009 19:47 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

En wat is je bron?

Als beta is mijn vraag met dit soort zaken altijd: disproportioneel ten opzichte van wat. Disproportioneel ten opzichte van wat de ander heeft gedaan? Israel kan haast niet anders. Disproportioneel ten opzichte van wat nodig is? Een oorlogsmisdaad. Maar dat laatste lijkt mij dan weer een zachte scheidslijn waar over gediscussieerd kan worden.

In een filmpje op France24 zegt Livni dat Israel zal reageren, ook als de raketten geen schade hebben aangericht. Het lijkt me daarom dat ze het eerste ermee bedoelen.

http://www.france24.com/e(...)-new-rocket-attacks-
Bron voor wat?
Here we are now, entertain us.
pi_65635872
quote:
Op zondag 1 februari 2009 19:22 schreef voyeur het volgende:

[..]

Laat ik er nou voor geleerd hebben

En nee. je hoeft de kogels niet af te rekenen, maar als je veel meer geweld inzet dan nodig voor het beoogde militaire doel kan dat disproportioneel zijn. Israel noemt het zelf zo en dan is het een oorlogsmisdaad. .
Heb jij ooit wel eens een proportionele oorlog gezien?

Trouwens wie, en hoe, wordt bepaald of het ingezette geweld proportioneel is om het betoogde miltaire doel te realizeren?
Dit bericht is automatisch gegenereerd. U kunt hierop niet reageren.
  zondag 1 februari 2009 @ 21:07:16 #105
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65636457
quote:
Op zondag 1 februari 2009 19:47 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

En wat is je bron?

Als beta is mijn vraag met dit soort zaken altijd: disproportioneel ten opzichte van wat. Disproportioneel ten opzichte van wat de ander heeft gedaan? Israel kan haast niet anders. Disproportioneel ten opzichte van wat nodig is? Een oorlogsmisdaad. Maar dat laatste lijkt mij dan weer een zachte scheidslijn waar over gediscussieerd kan worden.

In een filmpje op France24 zegt Livni dat Israel zal reageren, ook als de raketten geen schade hebben aangericht. Het lijkt me daarom dat ze het eerste ermee bedoelen.

http://www.france24.com/e(...)-new-rocket-attacks-
Ten opzichte van datgene waar ze op reageren. Dat lijkt mij, als ik bèta zou zijn, een eenvoudige analyse.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zondag 1 februari 2009 @ 21:08:50 #106
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65636519
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:53 schreef Mr_Memory het volgende:

[..]

Heb jij ooit wel eens een proportionele oorlog gezien?

Trouwens wie, en hoe, wordt bepaald of het ingezette geweld proportioneel is om het betoogde miltaire doel te realizeren?
Daar waar bevelhebbers over de schreef gaan, worden ze berecht. Niet alleen Milosevic, ook diverse dictators worden o.a. op basis van buitenproportioneel reageren veroordeeld.

Het hele 'all is fair in love and war' is zooo 2 eeuwen geleden.
Vrouwen hebben ondertussen rechten gekregen, en burgers tegenover bevelhebbers ook.
pi_65636524
Uitgebreid artikel conflict Peres en Erdogan

Erdogan verlaat bijeenkomst
De Turkse premier is teruggekeerd van het World Economic Forum in Davos, hij werd met een warm onthaal ontvangen nadat de zaal was uitgestormd na een debat over de oorlog van Israel in de Gazastrook.

eer dan 5000 mensen hadden zich verzameld zwaaiend met Palestijnse en Turkse vlaggen, om de premier te begroeten.

Erdogan liep weg uit een televisiedebat met Shimon Peres, de Israëlische president, nadat de moderator weigerde hem aan het woord te laten om zijn kritiek te uiten op de oorlog.

Voordat hij wegliep zei Erdogan tegen Shimon Peres, “U doodt mensen”.

Ten minste 1300 Palestijnen werden gedood tijdens het 22 dagen durende offensief, waarbij gebruikt werd gemaakt van lucht-, zee– en landtroepen. Dertien Israëlische burgers kwamen om het leven.

Op het Zwitserse resort werd tegen Aljazeera gezegd door diverse vertegenwoordigers dat gezien de gebeurtenissen het niet vreemd is dat mensen het zwaar nemen.

Erdogan heeft aangegeven dat hij hartstochtelijk verdriet voelt over wat er gebeurd is.
Incidenten zijn onvermijdelijk.

Geen terugkaar

Tijdens de verhitte paneldiscussie, had Peres tegen Erdogan gezegd dat Turkije op dezelfde wijze zou hebben gehandeld als Israel.

Erdogan zei: “Ik vind het zeer triest dat mensen applaudisseren om wat je zei. Er zijn veel mensen gedood en dat is onacceptabel en het is niet humaan.

Peres heeft tegen verslaggevers gezegd dat het een incident was en dat er geen conflict is tussen Turkije en Israel.

“Ik zie dit niet als een persoonlijk of nationaal probleem. De betrekkingen kunnen blijven zoals ze zijn. Mijn respect voor hem is niet verandert. Het was een uitwisseling van meningen en standpunten.”

Hamas , die de leiding heeft over de Gazastrook, hebben Erdogan geprezen voor zijn actie.

“Hamas brengt een hulde aan de moedige houding van de Turkse premier, die in Davos rechtstreeks de slachtoffers van de criminele zionistische oorlog tegen de vrouwen en kinderen van Gaza,” zei Fawzi Barhoum een woordvoerder van Hamas.

Begrijpelijk

Amr Moussa, de secretaris-generaal van de Arabische Liga en de voormalige Egyptische minister van Buitenlandse Zaken, die ook aanwezig was vond de actie begrijpelijk.

“De heer Erdogan zei wat hij wilde zeggen en hij had gelijk.”

De uitwisseling tussen Erdogan en Peres vond plaats op de tweede dag van de top, waar de politiek en het bedrijfsleven bijeen zijn gekomen om de handel, financiële regelgeving en mondiale veiligheid te bespreken.

Gareth Evans, de voorzitter van de International Crisis Group denk tank, zei tegen Aljazeera dat het weglopen van Erdogan, zeer deprimerend was.

“Ik dacht dat de toon van het debat redelijk was, totdat Shimon Peres “zware uitspraken had gedaan en erg compromisloos en niet zoals we van hem gewend zijn.”

“Peres volstrekte onwil om te de echte betekenis van het Arabische vredesinitiatief te erkennen was diep triest.

Peres zei dat zijn uitbarsting kwam door de herhaalde kritiek op Israel voor wat zij hebben aangericht in Gaza.

Hij zei: “Ze proberen de Israëlische politiek zwart te maken. Israel is een democratie, die een van de meest gevaarlijke terroristische, dictatoriale groepen bestrijd.
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_65637286
tvp
pi_65638405
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:08 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Daar waar bevelhebbers over de schreef gaan, worden ze berecht. Niet alleen Milosevic, ook diverse dictators worden o.a. op basis van buitenproportioneel reageren veroordeeld.

Het hele 'all is fair in love and war' is zooo 2 eeuwen geleden.
Vrouwen hebben ondertussen rechten gekregen, en burgers tegenover bevelhebbers ook.
Dat is toch geen antwoord op mijn vraag

Ik vroeg of hij ooit een proportionele oorlog heeft gezien?
En wie, hoe en waar staaf je dat aan?

In mijn ogen is elke oorlog buitenproportineel, en dat daar mensen voor (kunnen) berecht worden begrijp ik ook wel.

Oorlog haalt iets duisters in een mens naar boven, en iemand die geen oorlog heeft meegemaakt heeft, weet helemaal niet hoe hij/zij zal reageren in een tijd van oorlog.
pi_65639458
Oh oh,
Het gaat weer helemaal fout,,

Israel heeft net weer meerdere zware luchtaanvallen uitgevoerd,

zie hier voor nieuws : www.twitter.com/breakingnewson

En dan nog iets,

Hezbollah gaat waarschijnlijk een offensief beginnen tegen Israel ??

Weet iemand daar meer over ??
The war is going on.
  zondag 1 februari 2009 @ 22:39:22 #111
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_65639662
Eigen schuld...
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_65639925
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:33 schreef NewsVan het volgende:
Oh oh,

En dan nog iets,

Waar haal je dat vandaan?
pi_65640518
op www.ynet.com

of www.hareetz.com

zijn israelische news site
The war is going on.
  zondag 1 februari 2009 @ 23:12:11 #114
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_65641006
quote:
Op zondag 1 februari 2009 20:50 schreef voyeur het volgende:

[..]

Bron voor wat?
Jij vertelt wat volgens jou disproportioneel is en claimt dat te weten op basis van wat je geleerd hebt. Zelf roep je bij elke opmerking om een bron, dus ik wil van jou graag ook een bron. Ik geloof jou ook niet op je al-dan-niet blauwe ogen.
Anti-globalisten aller landen verenigt u!
bron
Mjin eerste AKQ: Algemene Kennis Quiz Deel 547
  zondag 1 februari 2009 @ 23:14:16 #115
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_65641086
quote:
Op zondag 1 februari 2009 21:07 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Ten opzichte van datgene waar ze op reageren. Dat lijkt mij, als ik bèta zou zijn, een eenvoudige analyse.
Inderdaad, dat is precies wat mijn conclusie is. Disproportioneel vanuit het strafrecht gaat echter over het tweede, namelijk ten opzichte van wat nodig is. (Als ik het goed begrijp, maar dat kan Voyeur vast bevestigen).
bron
pi_65641441
quote:
Op zondag 1 februari 2009 22:33 schreef NewsVan het volgende:
Oh oh,

En dan nog iets,

Israel begaat een zeer grote fout in hun korte bestaan.
  zondag 1 februari 2009 @ 23:39:28 #117
165040 PhysicsRules
Mr. DaviniaHR
pi_65641888
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:24 schreef Meki het volgende:

[..]

ik weet niet welk nieuws jij volgt, maar ik zie vooral Hamas fout op fout stapelen. Ze leiden hun eigen volk naar de verdoemenis.
bron
  zondag 1 februari 2009 @ 23:39:58 #118
19479 Mr.J
pi_65641906
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:24 schreef Meki het volgende:

[..]

Ja dat is te zien, hoe was de score ook alweer? 1500:13 ofzo?
pi_65642128
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:39 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

ik weet niet welk nieuws jij volgt, maar ik zie vooral Hamas fout op fout stapelen. Ze leiden hun eigen volk naar de verdoemenis.
Hamas is enkel een verzetsorganisatie.
net als Nederlandse verzet jegens de Duitsers.

Maar de meesten zijn dom en angstig om Israel pijn te doen daarmee en kiezen angstig voor Israel.
pi_65642157
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:39 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Leuk he die getallen ?.
  maandag 2 februari 2009 @ 00:08:06 #121
19479 Mr.J
pi_65642681
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:47 schreef Meki het volgende:

[..]

Leuk he die getallen ?.
Niet direct leuk, meer een slecht vooruitzicht voor Hamas die kennelijk niet in staat is te leren van hun eerdere fouten.
  maandag 2 februari 2009 @ 00:31:13 #122
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_65643190
Volgende ronde.
pi_65645498
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:39 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Yeah right, score. We hebben het hier wel over 1500 doden
bron
pi_65645510
quote:
Op zondag 1 februari 2009 23:46 schreef Meki het volgende:

[..]

Hamas is enkel een verzetsorganisatie.
net als Nederlandse verzet jegens de Duitsers.

Maar de meesten zijn dom en angstig om Israel pijn te doen daarmee en kiezen angstig voor Israel.
Dat kan jij vinden, maar Gaza is al sinds 2005 niet meer bezet. Hamas heeft in 2007 een coup gepleegd en Hamas kiest ervoor om de strijd voort te zetten in plaats van het land te ontwikkelen.

Dat zou pas een echte overwinning voor Hamas zijn: als de Gaza een welvarend stuk land wordt. Zolang ze het geweld niet afzweren zullen zowel Israel als Egypte ze boycotten. Geweld leidt tot nergens.
bron
  maandag 2 februari 2009 @ 07:28:05 #125
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_65645621
quote:
Op maandag 2 februari 2009 06:52 schreef PhysicsRules het volgende:

[..]

Dat kan jij vinden, maar Gaza is al sinds 2005 niet meer bezet.
Oh, misschien dat ik het gemist heb, maar is sinds 2005 de grens open, zoals bij elk ander land?
quote:
Hamas heeft in 2007 een coup gepleegd en Hamas kiest ervoor om de strijd voort te zetten in plaats van het land te ontwikkelen.

Dat zou pas een echte overwinning voor Hamas zijn: als de Gaza een welvarend stuk land wordt. Zolang ze het geweld niet afzweren zullen zowel Israel als Egypte ze boycotten. Geweld leidt tot nergens.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')