Hoi,quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:43 schreef L.Mo het volgende:
Op youtube en de rest van internet is er genoeg te vinden over het stemmen van een gitaar, maar ik kom er echt niet uit.
Ik ben alle snaren van mn gitaar (Ibanez grg170dx) aan het vervangen, maar wanneer ik de hoge e heb gestemd, stem ik de b, dan moet de hoge e weer iets strakker, daarna ook weer de b. Dan staan ze allebei goed. Daarna stem ik de g, en vervolgens moeten de andere twee weer iets strakker..
Uiteindelijk blijf ik bezig met strakker draaien van snaren tot mn brug helemaal schuin staat; er klopt dus helemaal niks van.
Help?
Weet je zeker dat het een GRG170DX is? Want als ik het zo lees, lijkt het er op dat je een floyd rose achtige brug hebt maar die zit volgens mij niet op de GRG170DX.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 22:43 schreef L.Mo het volgende:
Op youtube en de rest van internet is er genoeg te vinden over het stemmen van een gitaar, maar ik kom er echt niet uit.
Ik ben alle snaren van mn gitaar (Ibanez grg170dx) aan het vervangen, maar wanneer ik de hoge e heb gestemd, stem ik de b, dan moet de hoge e weer iets strakker, daarna ook weer de b. Dan staan ze allebei goed. Daarna stem ik de g, en vervolgens moeten de andere twee weer iets strakker..
Uiteindelijk blijf ik bezig met strakker draaien van snaren tot mn brug helemaal schuin staat; er klopt dus helemaal niks van.
Help?
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 23:47 schreef GoodGawd het volgende:
Koop een Fender.
quote:
Heb je een stemapparaat? Dat stemt wat makkelijker. Succes.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:28 schreef L.Mo het volgende:
Ok bedankt allemaal voor de reacties.
@ starla
Dat dacht ik ook, maar voordat ik alle snaren gestemd kon hebben stond de brug echt veel te schuin dat ik ging twijfelen of het wel allemaal klopte
@ brother52: Ja het is een grg170dx met zo'n brug:
[ afbeelding ]
@allsystemshalt + jordy-b:
Ok, voortaan eerst de dikke snaren stemmen. Op zich wel logisch ook want die dunne kunnen veel minder hebben. Ik dacht juist dat die dunne het minst konden rekken en dat het stemmen dan makkelijker zou gaan, maarja de dunste is nu dus net gebrokenEn ik heb er inderdaad een extra veer bij gekregen die ik ook nog kan gebruiken. De dikte is wel goed, 010, dat is hetzelfde als erop zat. Heb nog een nieuw setje liggen waar ik het nu mee ga proberen.
Ik vervang ze altijd in 1 keer. Ik rommel eerst alle snaren er op en zet dan rustig de spanning er op.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:38 schreef brother52 het volgende:
Misschien is het voor de volgende keer handig als je ze één voor één vervangt.
Dan ben je waarschijnlijk een stuk sneller klaar en je brug gaat niet scheef staan.
Ik doe dat met mijn tele en les paul ook, maar met mijn Ibanez met floyd rose achtige brug doe ik ze 1 voor 1, anders is het veel te veel geklooi.quote:Op woensdag 4 februari 2009 21:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik vervang ze altijd in 1 keer. Ik rommel eerst alle snaren er op en zet dan rustig de spanning er op.
Ze liggen naast je linker sok.quote:
Ken je iemand die wel gitaar kan spelen, neem hem/haar dan mee.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:28 schreef Richie_Rich het volgende:
Nu is het wijze advies natuurlijk om ze gewoon uit te proberen in de winkel. Maar ik kan dus nog geen gitaar spelen, hoe gaat dat dan in z'n werk?
Ja, maar die is linkshandigquote:Op vrijdag 6 februari 2009 00:33 schreef brother52 het volgende:
Die gitaren van Vintage schijnen een stuk beter te zijn dan de Epiphones.
en als je toch voor een epiphone kiest, dan zou ik de G400 nemen.
[..]
Ken je iemand die wel gitaar kan spelen, neem hem/haar dan mee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |