Da's beter dan dat je zelf ook een lulverhaal gaat opbouwen en dat glashard gaat verdedigen alsof je leven ervan afhangt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:36 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ach, alsof de gemiddelde Nederlander wel de evolutietheorie kan verdedigen... Als een creationist naar mij toe zou komen met zo'n zondvloed/aardlagen verhaal, zou ik dat echt niet beargumenteerd onderuit kunnen halen hoor.
Toch merk ik ook wel dat creationisten over het algemeen veel fanatieker en slechter geinformeerd zijn dan evolutionisten, en dat ze bovendien een veel sterkere neiging hebben om je te gaan overtuigenquote:Op donderdag 19 februari 2009 14:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat heeft niet zozeer met Christenen te maken of zo. Als je in NWS leest, zie je dat veel mensen vanuit onderbuik gevoelens praten. Hele stammen hebben een mening over de Islam zonder dat men zich erin verdiept heeft bijvoorbeeld...mens eigen, denk ik dan maar... Je daar bewust van zijn is idd stap 1.
Die overtuigingsdrang komt denk ik ook voort uit het feit dat de meeste diep van binnen ook wel beseffen dat ze pure lulkoek verkondigen en dat maakt hun toch wel wat sneu. Het liefst zouden ze dan ook willen dat iedereen hun geneuzel slikt als zoete koek.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:50 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Toch merk ik ook wel dat creationisten over het algemeen veel fanatieker en slechter geinformeerd zijn dan evolutionisten, en dat ze bovendien een veel sterkere neiging hebben om je te gaan overtuigen
Ik denk dat die mensen vaak wel degelijk overtuigd zijn. Het komt denk ik ook voort uit de zendingsdrang die het Christendom eigen is. Dit is niets meer of minder dan dat. Zending drijven.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:01 schreef Twerk het volgende:
[..]
Die overtuigingsdrang komt denk ik ook voort uit het feit dat de meeste diep van binnen ook wel beseffen dat ze pure lulkoek verkondigen en dat maakt hun toch wel wat sneu. Het liefst zouden ze dan ook willen dat iedereen hun geneuzel slikt als zoete koek.
Vergelijk het maar met een jongetje in groep 4 die 1 oog heeft afgeplakt, ook hij zou liever willen dat alle kinderen dat hebben.
Een aantal ook wel natuurlijk, maar ik denk dat de meeste 'geloven in geloven' in plaats van daadwerkelijk overtuigd zijn van het geloof dat ze aanhangen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:05 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik denk dat die mensen vaak wel degelijk overtuigd zijn. Het komt denk ik ook voort uit de zendingsdrang die het Christendom eigen is. Dit is niets meer of minder dan dat. Zending drijven.
Misschien berust dat op een bepaalde vorm van onzekerheid.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:50 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
[..]
Toch merk ik ook wel dat creationisten over het algemeen veel fanatieker en slechter geinformeerd zijn dan evolutionisten, en dat ze bovendien een veel sterkere neiging hebben om je te gaan overtuigen
quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:09 schreef boyv het volgende:
[..]
Misschien berust dat op een bepaalde vorm van onzekerheid.
quote:Vergelijk het maar met een jongetje in groep 4 die 1 oog heeft afgeplakt, ook hij zou liever willen dat alle kinderen dat hebben.
Menigeen Christen of Jood zal zeggen dat God weldegelijk aanwezig was bij de schepping.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:34 schreef KoosVogels het volgende:
Weet je wat het met de scheppingsleer is, het is te eenvoudig. Twintig eeuwen (en langer) geleden bestond er nog niet zoiets als wetenschap. Mensen hadden echter behoefte aan een verklaring. Wat doen wij hier? Hoe zijn we hier gekomen? Waar gaan we naar toe? enz.
De scheppingsleer voorzag en voorziet in die behoefte. Daarom geloven mensen erin. Het enige 'bewijs' dat wordt gegeven voor de scheppingsleer is de bijbel. En het spijt me, maar dat kun je nauwelijks bewijs noemen aangezien de schrijver van het boek niet aanwezig was toen de aarde werd gemaakt zegmaar. Daarnaast heeft god de bijbel niet uit de hemel gefaxt en dat zegt al genoeg.
Lijkt me ook.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:01 schreef Twerk het volgende:
[..]
Die overtuigingsdrang komt denk ik ook voort uit het feit dat de meeste diep van binnen ook wel beseffen dat ze pure lulkoek verkondigen en dat maakt hun toch wel wat sneu. Het liefst zouden ze dan ook willen dat iedereen hun geneuzel slikt als zoete koek.
Vergelijk het maar met een jongetje in groep 4 die 1 oog heeft afgeplakt, ook hij zou liever willen dat alle kinderen dat hebben.
Denk dat ie liever wil dat z'n oog niet is afgeplakt.quote:
Niet zo stoer doen he. Op de wekelijkse vrije woensdagmiddag liep jij ook met een bomberjackje en een geimproviseerd afgeplakt oog over de lokale markt.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:46 schreef boyv het volgende:
[..]
Denk dat ie liever wil dat z'n oog niet is afgeplakt.
Bij mij in de kleuterklas was de hype overigens omgedraaid. Iedereen wilde toen juist zo'n oogplijster (met plaatje)
Ja, maar god heeft de bijbel niet geschreven. Goed, dit zijn mijn redenen om het hele scheppingsverhaal onzin te vinden. Hoe gelovigen hun zienswijze verdedigen is hun zaak.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:40 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Menigeen Christen of Jood zal zeggen dat God weldegelijk aanwezig was bij de schepping.
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:23 schreef Semisane het volgende:
Het was toch 21 gram of is de ziel opnieuw geindexeerd en komt het nu uit op 23 gram?
Nee je ziet het verkeerd, alles heeft inflatie door de evolutie.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:33 schreef DrDarwin het volgende:
Ik meen dat iemand het becijferd had op 23
Give or take a few....het blijft nonsens.
Meningen verspreiden is één ding, maar ga dan niet lopen verkondigen dat het wetenschappelijke feiten zijn die op eenzelfde voet staan als de evolutietheorie.quote:Op maandag 23 februari 2009 09:16 schreef alors het volgende:
Als je het goed wilt doen, kras je de folder eerst even in, of zet je er tegenargumenten in. Meneer heeft namelijk verkondigd dat er te weinig folders zijn en dat hij blij is met teruggestuurde folders.
Hoewel ik de folder geen overtuigend werkje vind vol met slechte redeneringen, vind ik wel dat er erg gepikeerd wordt gereageerd op de verspreiding hiervan. Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor deze mensen.
Het verspreiden van leugens en misinformatie geeft voldoende aanleiding om heel erg boos te zijn.quote:Op maandag 23 februari 2009 09:16 schreef alors het volgende:
Als je het goed wilt doen, kras je de folder eerst even in, of zet je er tegenargumenten in. Meneer heeft namelijk verkondigd dat er te weinig folders zijn en dat hij blij is met teruggestuurde folders.
Hoewel ik de folder geen overtuigend werkje vind vol met slechte redeneringen, vind ik wel dat er erg gepikeerd wordt gereageerd op de verspreiding hiervan. Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor deze mensen.
Dat zou ik ook zeggen ja. En er dan bij lachen als een boer met kiespijn...quote:Op maandag 23 februari 2009 09:16 schreef alors het volgende:
Het is de manier waarop, de reden waarom en de gedachte erachter die heftige reacties teweeg brengt. Niet zozeer dat deze man niet het recht zou hebben om zijn mening te uiten.quote:Hoewel ik de folder geen overtuigend werkje vind vol met slechte redeneringen, vind ik wel dat er erg gepikeerd wordt gereageerd op de verspreiding hiervan. Vrijheid van meningsuiting geldt ook voor deze mensen.
Het mensen laten verlangen naar dingen die ze eigenlijk niet nodig hebben dmv reclame wordt al decennia gedaan, maar wanneer 1 foldertje het op een andere manier doet gaan de oogjes opeens open.quote:Op maandag 23 februari 2009 10:31 schreef Dethroned het volgende:
Het ontkennen van de Holocaust is strafbaar, maar kennelijk mag je wel deze creationisme promoten....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |