abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66230626
Ik heb al een NEE NEE sticker besteld tegen dit soort onzin.

Waar blijft trouwens die foetus?
pi_66230712
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:36 schreef McKillem het volgende:
Waar blijft trouwens die foetus?
Dat vraag ik me ook nog wel eens af ja. Hopelijk gaat het met die brochure dezelfde kant op. Of dat ze alleen op Urk bezorgen ofzo, die zijn toch niet meer te redden.
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
pi_66230741
Het typische is dat gelovigen op de achterste benen staan als een bus rondrijdt die het atheïsme promoot, maar dan ondertussen doodleuk zelf ook hun mening aan andere mensen opdringen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Selectieve blindheid.
pi_66230826
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:39 schreef Elfletterig het volgende:
Het typische is dat gelovigen op de achterste benen staan als een bus rondrijdt die het atheïsme promoot, maar dan ondertussen doodleuk zelf ook hun mening aan andere mensen opdringen alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Selectieve blindheid.
Wat mij nou verbaast is dat economische crisis al het woord van de dag is sinds begin 08 maar kennelijk kunnen ze zich wel dit soort dingen veroorloven.
Hoe kan dat... Hoe komen ze aan het geld...
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:43:55 #155
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_66230882
quote:
Ja, en dat atheïsten zich ergeren aan dit soort folders en billboards over God, maar het wel toejuichen als er bussen rondrijden met een atheïstische boodschap. Selectieve verontwaardiging.
pi_66230900
Uit de folder:
quote:
B. Aardlagen. Als men in de aarde gaat graven,
komt men verschillende aardlagen tegen.
In deze aardlagen vindt men verschillende
fossielen die soms kenmerkend zijn voor die
laag. Men heeft hiervan een kolom gemaakt: de
geologische kolom (afbeelding B).
In de onderste lagen bevinden zich vooral
kleine diersoorten die in water leven en
bovenin vindt men de grote dieren, maar ook
fossiele resten van mensen. De evolutietheorie
ziet in deze opeenvolging van lagen het bewijs
voor een geleidelijke ontwikkeling van leven.
De meest eenvoudige diersoorten worden in
de oudste lagen onderin de kolom gevonden,
de meer ingewikkelde diersoorten in de
jongste aardlagen bovenin de kolom.

Er is echter ook een andere theoretische
verklaring mogelijk voor deze volgorde.
Die staat in afbeelding C afgebeeld.
De afbeelding C toont een geweldige
natuurramp: aardbevingen,
vulkaanuitbarstingen, overstromingen,
aardverschuivingen enz. De kleine diertjes
en vissen worden het eerst bedolven.
Mensen en dieren vluchten zo goed
mogelijk naar hoger gelegen terrein, maar
verdrinken en tenslotte worden ook hun
lijken bedolven door het zand.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_66231001
quote:
Inhoudelijk ben ik het met je eens. Er zijn veel mensen hypocriet.
Maar ik vind dat je wel heel generaliserend schrijft.
De gelovige bestaat helemaal niet. En ze zijn zeker niet allemaal hetzelfde of over 1 kam te scheren.
Net als atheisten eigenlijk...
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:47:16 #158
226255 ES57
Live from Van Aartsen City
pi_66231020
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:44 schreef KoosVogels het volgende:
Uit de folder:
[onzin]
En hoe willen ze dit wetenschappelijk onderbouwen?

O wacht even, de wetenschap is volgens de Creationisten allemaal gelogen en onzin want de Bijbel zegt wat anders.
"Friends, Romans, countrymen, lend me your ears"
pi_66231028
quote:
Uit de folder:
[..]

Vandaar dat dinosaurussen minder diep in de aarde liggen dan mensen, want die zijn groter En gieren en zwaluwen liggen bovenop, want die kunnen het langst achter elkaar in de lucht blijven.
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
pi_66231099
quote:
Uit de folder:
[..]

Zitten ze nou een theorie te verzinnen op iets dat allang aangetoond is?
pi_66231157
wie betaalt die folders eigenlijk?
pi_66231290
Mooi ook dat ze in hun conclusie gelijk een argument tegen het geloof presenteren
quote:
2. Geschiedenis wordt geschreven vanuit een bepaald standpunt, met een
bepaald doel.
Juistem. De geschiedenis is grotendeels geschreven door het geloof (met name de katholieken) Die hebben de bijbel in elkaar geflanst vanuit een bepaald standpunt met een bepaald doel. Niet omdat het een wetenschappelijk onderbouwd verhaal was/
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:00:15 #163
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_66231553
quote:
Uit de folder:
[..]

Het is idd om te lachen en huilen te gelijk, het gaat totaal mijn voorstelling te boven dat er mensen zijn die deze onzin niet alleen verkondigen, maar ook geloven.
Het kan toch niet anders zijn dat ze toch wel beseffen dat dit verhaaltje toch wel heel erg simpel is en bijzonder zwak onderbouwt.

Na ja, het zal wel aan mij liggen dat ik zulke mensen echt niet kan begrijpen. Dat men gelooft, prima, maar dat men achter dit soort rare gedachtenkronkels staat...nee, dat kan er bij mij echt niet in.

Ik blijf me hierover verbazen...Ik doe me best om dat niet te zijn, maar het lukt me gewoon niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Semisane op 19-02-2009 12:08:24 ]
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_66232406
Ze stonden gistern voor mijn deur, niet met die folder, maar de openingszin was:

Meneer weet u dat het dit jaar het darwin jaar is?

Ik : Ja perfect dan krijgt de evolutie theorie tenminste een nog betere basis.
hun . Maar gelooft u echt dat we van apen af stammen.
Ik : Ja , en daarvoor vanuit nog andere beesten.
hun: Maar het is toch onverstelbaar dat zoiet uit het niets ontstaan is.
Ik: Nou minder onverstelbaar dan een boek uit de oudheid waarin een god bedacht werd om leven op aarde te verklaren.
Hun : maar zou je dan niet eeuwig willen leven, want zo had god het bedacht.
Ik : Nee, de definitie van leven voor mij is geboren worden en weer doodgaan. Dat hoort bij de natuurlijke cylicy, daardoor is het ook mogelijk dat dieren en planten evolueren.
Hun: Maar wilt u toch niet dit blad lezen.
Ik Nee dank u wel, perttige avond nog.
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:30:44 #165
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_66232736
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:00 schreef Semisane het volgende:

[..]

Het is idd om te lachen en huilen te gelijk, het gaat totaal mijn voorstelling te boven dat er mensen zijn die deze onzin niet alleen verkondigen, maar ook geloven.
Het kan toch niet anders zijn dat ze toch wel beseffen dat dit verhaaltje toch wel heel erg simpel is en bijzonder zwak onderbouwt.

Na ja, het zal wel aan mij liggen dat ik zulke mensen echt niet kan begrijpen. Dat men gelooft, prima, maar dat men achter dit soort rare gedachtenkronkels staat...nee, dat kan er bij mij echt niet in.

Ik blijf me hierover verbazen...Ik doe me best om dat niet te zijn, maar het lukt me gewoon niet.
Mja, ik verbaas me daar ook wel over De verklaring die ik voor mezelf maar aanhoud is dat als je héél graag wil dat iets waar is, je alles aangrijpt aan om dat te kunnen staven, hoe ongeloofwaardig het ook is.

Een beetje als de drugsverslaafde die elk klein argument aangrijpt om tegen zichzelf te kunnen volhouden dat ie niet verslaafd is.
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:30:55 #166
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_66232744
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:22 schreef Basp1 het volgende:
Ze stonden gistern voor mijn deur, niet met die folder, maar de openingszin was:

Meneer weet u dat het dit jaar het darwin jaar is?

Ik : Ja perfect dan krijgt de evolutie theorie tenminste een nog betere basis.
hun . Maar gelooft u echt dat we van apen af stammen.
Ik : Ja , en daarvoor vanuit nog andere beesten.

Het is jammer dat je het moment niet aangreep om aan te geven dat de evolutietheorie helemaal niet stelt dat we van apen afstammen, maar dat apen en mensen de zelfde voorouder delen. Een subtiel doch belangrijk verschil.

Daarna had je kunnen aangeven, dat als ze toch zo weinig kennis hebben over de evolutietheorie, waarom ze dan niet eerst eens een paar boeken er over gaan lezen, voordat ze er over in discussie gaan. Het pleit namelijk niet zo voor hun, dat ze zo blijk geven van ontwetendheid over dat onderwerp.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:39:11 #167
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_66233090
Overigens kreeg ik gisteren zoveel post. Nee, dat is niet waar, ik heb gewoon al een week niet in de brievenbus gekeken.
Hoe dan ook, ik heb dus enkel gescanned op post welke persoonlijk gericht was op mij, ik heb een donker vermoeden dat ik de folder, mocht deze al in mijn brievenbus gedeponeerd zijn, resoluut met de rest van de spam de papierbak in heb gedonderd. En nu ga ik een partijtje hard lachen missen....toch jammer.
  donderdag 19 februari 2009 @ 12:51:22 #168
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66233542
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:30 schreef Semisane het volgende:

[..]

Het is jammer dat je het moment niet aangreep om aan te geven dat de evolutietheorie helemaal niet stelt dat we van apen afstammen, maar dat apen en mensen de zelfde voorouder delen. Een subtiel doch belangrijk verschil.
Sterker nog, ik zou ze zelf voor apen uitmaken.
pi_66237080
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Inhoudelijk ben ik het met je eens. Er zijn veel mensen hypocriet.
Maar ik vind dat je wel heel generaliserend schrijft.
De gelovige bestaat helemaal niet. En ze zijn zeker niet allemaal hetzelfde of over 1 kam te scheren.
Net als atheisten eigenlijk...
True. Eigenlijk stoort het woord atheist mij al. We hebben toch ook geen woord voor niet-astrologen etc.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_66237307
Heb net even die folder doorgenomen.

Echt diep triest, vooral de redenatie is om te huilen. Mensen die hier intrappen verdienen gewoon niet beter.
pi_66237581
De wat fanatiekere christenen zijn nou eenmaal mensen die doorgaans van de realiteit (en de wetenschap) niets hebben begrepen.

Dan zie je op tv weleens een gezette zestiger bij een viskraam in Urk op de markt met een heel geleerd gezicht vertellen dat de evolutietheorie onmogelijk kan kloppen en dan denk ik altijd maar: Ach mensen die na de basisschool het nog 2 jaar op de mulo geprobeerd hebben en erna nog 47 jaar in de bouw hebben gewerkt weten ook niet beter.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:36:31 #172
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_66237968
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:27 schreef Twerk het volgende:
De wat fanatiekere christenen zijn nou eenmaal mensen die doorgaans van de realiteit (en de wetenschap) niets hebben begrepen.

Dan zie je op tv weleens een gezette zestiger bij een viskraam in Urk op de markt met een heel geleerd gezicht vertellen dat de evolutietheorie onmogelijk kan kloppen en dan denk ik altijd maar: Ach mensen die na de basisschool het nog 2 jaar op de mulo geprobeerd hebben en erna nog 47 jaar in de bouw hebben gewerkt weten ook niet beter.
Ach, alsof de gemiddelde Nederlander wel de evolutietheorie kan verdedigen... Als een creationist naar mij toe zou komen met zo'n zondvloed/aardlagen verhaal, zou ik dat echt niet beargumenteerd onderuit kunnen halen hoor.
pi_66238087
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:36 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Ach, alsof de gemiddelde Nederlander wel de evolutietheorie kan verdedigen... Als een creationist naar mij toe zou komen met zo'n zondvloed/aardlagen verhaal, zou ik dat echt niet beargumenteerd onderuit kunnen halen hoor.
Eens...dus ik zoek het tegenwoordig HIER op.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66238156
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:36 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat klopt, maar wat jou siert in deze is dat jij ook beseft en toegeeft dat jij niet helemaal thuis bent in de materie.
Veel christenen daarentegen zeggen maar gewoon dat iets onzin is, zonder dat ze überhaupt weten wat hetgeen ze verwerpen daadwerkelijk inhoudt.
pi_66238322
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:42 schreef Twerk het volgende:

[..]

Dat klopt, maar wat jou siert in deze is dat jij ook beseft en toegeeft dat jij niet helemaal thuis bent in de materie.
Veel christenen daarentegen zeggen maar gewoon dat iets onzin is, zonder dat ze überhaupt weten wat hetgeen ze verwerpen daadwerkelijk inhoudt.
Dat heeft niet zozeer met Christenen te maken of zo. Als je in NWS leest, zie je dat veel mensen vanuit onderbuik gevoelens praten. Hele stammen hebben een mening over de Islam zonder dat men zich erin verdiept heeft bijvoorbeeld...mens eigen, denk ik dan maar... Je daar bewust van zijn is idd stap 1.
There is a name for it:
We call them Poor"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')