abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65590663
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 08:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zijn er eigenlijk instanties waar je hierover een klacht kunt indienen? Ik heb helemaal geen behoefte aan een dergelijke folder. Ik heb ook alle Jehova's en dergelijke verteld niet bij mij aan te bellen op straffe van lichamelijk geweld, dus ik zit ook niet te wachten op religieuze indoctrinatie via mijn brievenbus.
De Gamma en de Aldi mogen je naar hartelust 'indoctrineren'?
pi_65590681
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 00:17 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Weke geloven bedoel je dan?
Ah, iemands moslimbotje begint te stuiten.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 11:17:52 #128
13250 Lod
Sapere aude!
pi_65590796
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:10 schreef Dichtpiet. het volgende:
Hebben die een geloof in de aanbieding dan? Heb hun folder niet, kom alleen bij de AH namelijk.
GNU Terry Pratchett
  zaterdag 31 januari 2009 @ 11:25:46 #129
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_65590930
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:10 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Ja, dat is ook precies hetzelfde. Een folder met prijzen of een folder waarin een stel achterlijken een wetenschappelijk onderbouwde theorie aanvalt op basis van een overtuiging
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  zaterdag 31 januari 2009 @ 11:58:28 #130
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_65591555
Wat heeft godsdienst allemaal gebracht naast feestdagen? Dood en verderf. In naam van god.

Laten we even niet vergeten hoeveel ellende godsdienst heeft en nog veroorzaakt! Bidt en predik in je eigen omgeving, hou iedereen in hun waarde maar als je probeert zieltjes te winnen op een brutale manier, dan zie ik het als terreur en terreur moet op een gepaste manier bestreden worden.
The Internets, I needs it..
pi_65591695
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 15:07 schreef yvonne het volgende:
Blijven ze bezig?
En als atheïsten zoiets zouden willen doen is het weer provocatie zeker?

Ik wacht nog steeds op m'n abortuspoppetje trouwens
Yeah, waar blijft dat poppetje! Wat een gezever de laatste tijd over het geloof, ieder z'n meug maar de laatste tijd worden we bedolven met discussies, allerlei groepen voeren het hoogste woord. En nu hebben ze ook nog de brievenbus gevonden, donder toch eens met al die betweters. De bible belt wordt al groter als tegenwicht tov de Islam? Wat je wel of niet gelooft, of helemaal niks, wat kan mij dat nou schelen, het is nog altijd een privézaak. Opzouten!
pi_65591878
Oja, was ik vergeten, als er geen adres op de post staat krijg ik al die zooi niet, anti-reclame-stickertje, weet u wel...
pi_65592569
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:25 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ja, dat is ook precies hetzelfde. Een folder met prijzen of een folder waarin een stel achterlijken een wetenschappelijk onderbouwde theorie aanvalt op basis van een overtuiging
Ik doel op reclame natuurlijk, niet op de prijzen.

De ene reclame toestaan omdat het de tijdsgeest is en de andere reclame verbieden omdat het niet in je straatje past: dat is net zo achterlijk.

Zo gaat dat altijd in de mensheid. Bij het ene worden terecht vraagtekens gezet, het andere slikt men als zoete koek.
pi_65592613
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 11:17 schreef Lod het volgende:

[..]

Hebben die een geloof in de aanbieding dan? Heb hun folder niet, kom alleen bij de AH namelijk.
Ja. Dat hun product beter is dan een ander.
pi_65593094
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 12:13 schreef Suko het volgende:
Oja, was ik vergeten, als er geen adres op de post staat krijg ik al die zooi niet, anti-reclame-stickertje, weet u wel...
Tenzij het foldertje wordt verspreid door je lokale kerk natuurlijk. Want de meeste gelovigen zullen dit niet zien als reclame maar als een Belangrijke Boodschap Die Iedereen Moet Ontvangen dus die negeren die sticker gewoon.
There is no love sincerer than the love of food.
pi_65593392
Geloof wordt ingegeven door angst. Mensen geloven omdat zij bang zijn dat er niets is, geen hemel, walhalla of weet ik het. Tegelijkertijd geloven mensen omdat zij bang zijn dat er juist wel iets is. De mensen zijn daarom bang dat zij, wanneer zij niet naar de regels van hun boek leven, naar de hel worden gestuurd.

Deze gedachtengang maakt dat ik religie echt absurd vind.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_65598091
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 13:11 schreef KoosVogels het volgende:
Geloof wordt ingegeven door angst. Mensen geloven omdat zij bang zijn dat er niets is, geen hemel, walhalla of weet ik het. Tegelijkertijd geloven mensen omdat zij bang zijn dat er juist wel iets is. De mensen zijn daarom bang dat zij, wanneer zij niet naar de regels van hun boek leven, naar de hel worden gestuurd.

Deze gedachtengang maakt dat ik religie echt absurd vind.
Idd.. Wat je eigenlijk beschrijft is een beetje het "geloven in geloof"-principe. Veel mensen zeggen te geloven, omdat ze dit ooit vanaf kinds af aan is aangeleerd of omdat het troost etc. zou bieden, maar wat dat geloof nou precies verkondigt of voor staat hebben ze vaak geen benul van.. Ze hebben er vaak ook nooit serieus over nagedacht en als je echt zou doorvragen blijkt dat veel mensen helemaal niet daadwerkelijk geloven wat ze 'geloven'.

Een beetje hetzelfde verhaal als iemand die zegt Feyenoorder te zijn, maar er pas maandagochtend via een collega achterkomt dat ze weer verloren hebben van het weekend.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_65600894
Wanneer zou die foetus nou eens een keer komen Ik wacht er nog steeds op.Laten ze daar eens ff mee beginnen, stelletje luie christenhonden met hun valse beloftes
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
pi_65601035
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:48 schreef Dichtpiet. het volgende:
Hier hebben ze al een mooi lijstje: http://www.bijbelenonderwijs.nl/index.php?page=15&id=984
[..]

Ja hoor, alle "evolutionisten" zijn egoistische mensen die alleen maar aan zichzelf denken. Ik ken christenen die net zo oppervlakkig leven als het verhaaltje beschrijft.

Ze willen iets bewijzen over het onstaan van soorten en komen opeens via een zijweg over moraal van mensen te spreken.
Wat is er precies mis met 'leven om het leven' of 'zeilen om het zeilen'? Wat een kul-argument.
pi_65601163
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 12:40 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

het andere slikt men als zoete koek.
zoals religie.
  zaterdag 31 januari 2009 @ 20:35:43 #141
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_65605637
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:38 schreef Basp1 het volgende:
Ik wil graag die folder hebben om deze zonder porto terug te sturen naar die organisatie.
Schitterend idee wat ik zeker ga uitvoeren

Religie
pi_65606813
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 18:16 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

zoals religie.
Precies, religieuzen hebben er ook last van. Dat zeg ik, alle mensen hebben er last van.

Maar ik zie niet in waarom de Gamma en de Aldi ons wel plat mogen spammen en mensen met een afwijkende mening niet. Die zijn dan opeens aan het 'indoctrineren'.
pi_65606973
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 21:17 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Precies, religieuzen hebben er ook last van. Dat zeg ik, alle mensen hebben er last van.

Maar ik zie niet in waarom de Gamma en de Aldi ons wel plat mogen spammen en mensen met een afwijkende mening niet. Die zijn dan opeens aan het 'indoctrineren'.
Doorgaans staan er in de folders van de Aldi en Gamma geen leugens. Dat boormachietje van 39 euro kun je daar gewoon ophalen voor 39 euro etc.

Het bezwaar tegen dit soort propaganda is dat men verwarring probeert te stichten en mensen verkeerd voor probeert te lichten door het verkrachten en kortzichtig interpreteren van theorieen als de evolutietheorie. Waar het in weze op neerkomt is dat ze de mens dom willen houden, zodat ze zelf denken weg te komen met hun eigen lulkoek.. Dit lijkt me niet wenselijk op grote schaal, zeker niet als je van de andere kant miljarden in onderwijs steekt.
The poet presents the imagination with images from life and human characters and situations, sets them all in motion and leaves it to the beholder to let these images take his thoughts as far as his mental powers will permit.
pi_65608617
Ik heb net die folder gelezen... Verkrachting, pure verkrachting is het. Walgelijk.

Ik heb de neiging om een rode stift te pakken als ik dat ding ontvang, overal commentaar en verbeteringen bij te zetten en hem terug te sturen. Maar dat zal wel zonde van de moeite zijn.
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
pi_65608668
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 21:22 schreef Twerk het volgende:

[..]

Doorgaans staan er in de folders van de Aldi en Gamma geen leugens. Dat boormachietje van 39 euro kun je daar gewoon ophalen voor 39 euro etc.

Het bezwaar tegen dit soort propaganda is dat men verwarring probeert te stichten en mensen verkeerd voor probeert te lichten door het verkrachten en kortzichtig interpreteren van theorieen als de evolutietheorie. Waar het in weze op neerkomt is dat ze de mens dom willen houden, zodat ze zelf denken weg te komen met hun eigen lulkoek.. Dit lijkt me niet wenselijk op grote schaal, zeker niet als je van de andere kant miljarden in onderwijs steekt.
Reclame zit vol met leugens. Dat is het nut van reclame, een beeld neer zetten wat eigenlijk niet klopt met de werkelijkheid. Anders konden ze gewoon saaie briefjes rond brengen met inlichtingen wat iedereen verkoopt.

Óf schaf alle ongeadresseerde post af óf regel het nu zoals met die stickertjes óf sta alles toe. Maar ga geen onderscheid maken tussen de ene leugen en de ander.
pi_65609930
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:14 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Reclame zit vol met leugens. Dat is het nut van reclame, een beeld neer zetten wat eigenlijk niet klopt met de werkelijkheid. Anders konden ze gewoon saaie briefjes rond brengen met inlichtingen wat iedereen verkoopt.

Óf schaf alle ongeadresseerde post af óf regel het nu zoals met die stickertjes óf sta alles toe. Maar ga geen onderscheid maken tussen de ene leugen en de ander.
Onzin. In een reclameblad van bijv de mediamarkt staan gewoon de producten + specificaties + prijzen.. En als jij als consument meer info wil kun jij die krijgen. Er worden doorgaans geen alternatieven/concurrenten beschadigt om er zelf van te profiteren.

Deze brochure is er enkel op gericht om de mensen zand in de ogen te strooien om hun eigen sprookje in stand te houden.
pi_65610158
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:47 schreef Twerk het volgende:

[..]
Deze brochure is er enkel op gericht om de mensen zand in de ogen te strooien om hun eigen sprookje in stand te houden.
Het enige verschil wat ik zie met reclame is dat het ene klein en afwijkend is, en het andere groot en populair. Een wereld aan de klanten voorliegen die mooier is dan die bij de concurrenten, dat is zo'n beetje de taak van reclamebureau's.

Gelovigen zijn snel op hun teentjes getrapt, maar sommige atheïsten kunnen er ook wat van.
pi_65610577
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 22:52 schreef Dichtpiet. het volgende:

[..]

Het enige verschil wat ik zie met reclame is dat het ene klein en afwijkend is, en het andere groot en populair. Een wereld aan de klanten voorliegen die mooier is dan die bij de concurrenten, dat is zo'n beetje de taak van reclamebureau's.

Gelovigen zijn snel op hun teentjes getrapt, maar sommige atheïsten kunnen er ook wat van.
Dat zie je dan toch verkeerd. Daarom is er ook een reclame code commissie in het leven geroepen.. Het is namelijk verboden om de concurrent (op valse gronden) af te kraken om te doen laten lijken of jouw product zoveel beter is..
Wat zou je ervan vinden als Sony e-mails gaat rondsturen dat er in producten van philips goedkope, oude chips zitten?
Daarom zijn er in het verleden ook al reclames van de buis o.a. gehaald en zijn er zelfs rechtzaken aangespannen.

Als je het dan toch wil vergelijken met de reguliere reclame dan zou je dus moeten concluderen dat deze brochure verboden zou moeten worden omdat deze onjuistheden bevat en misleidend is.
pi_66230294
quote:
Darwin is dood, de discussie lééft

Maandag en dinsdag worden 6,2 miljoen brochures huis aan huis verspreid met het opschrift 'levensbelang' en 'wat geloof jij?'. Met foto's van parende libellen en een door de elementen uitgesleten rots in een woestijn op de voorkant.

Typisch zo'n rots waarvan je denkt: dat heeft de natuur miljoenen jaren gekost om het zo te krijgen.

Kees van Helden uit Urk lacht. "We zochten kleur en afwisseling op de voorkant van de brochure. En wie zegt dat God het zo niet heeft geschapen?" Vandaag worden alvast - voor het oog van camera's - de eerste brochures bezorgd op Urk. "Tv-stations wilden dat graag", zegt Van Helden.

De Urker - voorzitter van Bijbel en Onderwijs (uit Amersfoort) - wilde 'iets doen' met het Darwinjaar 2009. Het doel om de discussie over schepping en evolutie los te maken heeft hij ruimschoots gehaald. Met dank aan degenen die het niet met hem eens zijn. Met name de stickeractie via www.neecreationisme-jadarwin.nl - reactie op Van Heldens plannen - bezorgde hem de nodige media-aandacht. Deze maand bracht het toeval nog een kanon in stelling: Andries Knevel. De EO-coryfee biechtte nota bene voor de EO-camera op dat hij wel gelooft in de Schepper, maar ook dat die zijn ding deed via evolutionisme. De discussie bleef niet beperkt tot seculier Nederland, maar waaierde ook uit over het christelijk erf. Een groot deel van de ingezonden brieven die Stentor-lezers naar de krant sturen gaat daar over.

En de discussie is fel, merkt Van Helden. Via e-mail wordt hij zowel vervloekt als de hemel in geprezen. Ook 'doodsbedreigingen' krijgt hij binnen. "Van mensen die zeggen dat we niet zouden moeten bestaan, dat mensen als wij uitgeroeid zouden moeten worden." Haalt zijn schouders op: "Ze doen me niets."

Achter het project gaat wel degelijk een stukje evangelisatie schuil. "Ik kan het niet los zien van elkaar", zegt Van Helden. "Als je het hebt over creationisme, dan heb je het over God." Niet minder dan 120.000 exemplaren van evangelieschrijver Johannes - 'kun je zien als een samenvatting van de bijbel' - liggen klaar voor geïnteresseerden. En wie dan nog meer wil weten: de Gereformeerde Bijbelstichting heeft honderden gratis complete bijbels klaar liggen. Weliswaar in de versie van de Statenvertaling - Oudhollands, lastig te begrijpen. De hedendaagse versie van de NBV was wat dat betreft beter geweest, geeft Van Helden toe.

Van Helden moet nog afwachten of zijn eigenlijke doel slaagt: creationisme naast evolutionisme als lesstof in het onderwijs te krijgen. Want: "Beiden zijn technisch niet sluitend te bewijzen. Beiden zijn dus een geloof. Waarom zou je dan wel de een, maar niet de ander doceren?"
De folder is overigens hier te bekijken

Irritante vent die Van Helden met zn evangalisatie
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_66230549
quote:
Op zaterdag 31 januari 2009 23:05 schreef Twerk het volgende:

[..]

Dat zie je dan toch verkeerd. Daarom is er ook een reclame code commissie in het leven geroepen.. Het is namelijk verboden om de concurrent (op valse gronden) af te kraken om te doen laten lijken of jouw product zoveel beter is..
Wat zou je ervan vinden als Sony e-mails gaat rondsturen dat er in producten van philips goedkope, oude chips zitten?
Daarom zijn er in het verleden ook al reclames van de buis o.a. gehaald en zijn er zelfs rechtzaken aangespannen.

Als je het dan toch wil vergelijken met de reguliere reclame dan zou je dus moeten concluderen dat deze brochure verboden zou moeten worden omdat deze onjuistheden bevat en misleidend is.
Ze liegen niet he. Dat van dat plaatje met die embryo's, dat is bijv echt. Ze trekken alleen hele rare conclusies.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')