abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65563655
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:35 schreef Ewelina het volgende:
Ik heb pas net ontbeten.
Maar hoe ging je tentamen gister?
En hoe was je housewarming?
En je vader moet je gewoon negeren op het gebied van "je kunt niets en je bent stom".

Ik heb net een poging gedaan tot een stuk rennen in mijn lunchpauze, maar ik had een zeer ernstig geval van pap in mijn benen! Heb het rondje maar beperkt tot 3 km.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:02:13 #102
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_65563712
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:55 schreef Dipkip het volgende:
Oh, de herkenbaarheid.

'Jij bent geen WO-materiaal want je staat gemiddekld maar een 7,5, en echte academici horen minimaal een 9 te staan.'

Ja, want ze geven dezelfde tentamens met dezelfde moeilijkheidsgraad op MBO, HBO en WO en als je een 6 haalt ben je een MBO-er en met een 9 een WO-er. Zo zit de wereld in elkaar, inderdaad
Als het zo zou werken, was ik ook geen WO-materiaal geweest
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_65563727
De wereld zit inderdaad vreemd in elkaar.
Ik kreeg vroeger het advies mavo/havo te gaan doen op basis van de CITO toets . Toch naar VWO gegaan en uiteindelijk WO en postdoc WO gedaan. Dus tja. Rare wereld. En mijn oma was destijds heel erg trots dat ik als enige kleindochter (want de rest kleinzoons) ging studeren .

En ik zit ook in een typisch mannenberoep. Maar ik heb geen last van gehad dat ze me raar aankeken of anders behandelden ofzoiets.

Moraal van het verhaal: niet te veel naar vaders luisteren (die van mij vond me altijd te dik itt mijn graatmagere moeder) en je eigen ding doen als dat lukt . Luister naar de signalen in je omgeving (zoals vrienden enzo).
pi_65563923
Het is me niet gelukt trouwens, m'n eigen omzetbelastingadmie te doen. Die van de galerie en die van de meneer wel, maar die van mij ga ik maar schatten. Ik schat dat ik 324 euro terugkrijg

Dan wordt dat later wel weer rechtgetrokken.

Log ik net in. Blijkt dat ik tot 31 maart de tijd heb, ipv 31 januari. Ik haat mezelf.

[ Bericht 5% gewijzigd door conleche op 30-01-2009 13:29:12 ]
pi_65563976
Volgens mijn cito toets had ik het VWO met m'n ogen dicht kunnen halen. Maar ja, dan blijken de talen niet zo'n succes en loopt het anders dan je dacht. Baalde wel flink toen bleek dat ik voor m'n opleiding weer een vreemde taal moest gaan doen. Heb er niks aan voor mijn werk, zal er ook nooit wat aan hebben maar het moest per se. En een jaar later was het afgeschaft.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_65564203
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:02 schreef Pandorah het volgende:
De wereld zit inderdaad vreemd in elkaar.
Ik kreeg vroeger het advies mavo/havo te gaan doen op basis van de CITO toets . Toch naar VWO gegaan en uiteindelijk WO en postdoc WO gedaan. Dus tja. Rare wereld. En mijn oma was destijds heel erg trots dat ik als enige kleindochter (want de rest kleinzoons) ging studeren .

En ik zit ook in een typisch mannenberoep. Maar ik heb geen last van gehad dat ze me raar aankeken of anders behandelden ofzoiets.

Moraal van het verhaal: niet te veel naar vaders luisteren (die van mij vond me altijd te dik itt mijn graatmagere moeder) en je eigen ding doen als dat lukt . Luister naar de signalen in je omgeving (zoals vrienden enzo).
You and me... We're the same! Inclusief complexen over gewicht
pi_65564264
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:00 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Maar hoe ging je tentamen gister?
En hoe was je housewarming?
En je vader moet je gewoon negeren op het gebied van "je kunt niets en je bent stom".

Ik heb net een poging gedaan tot een stuk rennen in mijn lunchpauze, maar ik had een zeer ernstig geval van pap in mijn benen! Heb het rondje maar beperkt tot 3 km.
Tentamen was bagger, housewarming was leuk
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_65564359
ik heb me voor zeven vakken ingeschreven komend semester..

ik ga gewoon volgen en doen wat ik kán en me op tijd uitschrijven voor tentamens mocht het niet lukken

er moet schot in komen, vind ik...
Ja doei.
pi_65564418
Wow, het is hier echt heel lekker weer!
Ik ging net even naar een ander gebouw om een handtekening te halen, blijkt het gewoon zonnig te zijn, en best warm! Meteen even langs de supermarkt gefietst voor wat lekkers (de oogst: een Optimel smoothie en een pakje Vifit light-drink) en vriendje een muffin gebracht. Ik word er helemaal vrolijk van.
Are you pondering what I'm pondering?
pi_65564504
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:18 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Tentamen was bagger, housewarming was leuk
Gelukkig was je housewarming leuk!
Kun je van het tentamen geen mondeling aanvragen ofzo?
pi_65564544
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:21 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb me voor zeven vakken ingeschreven komend semester..

ik ga gewoon volgen en doen wat ik kán en me op tijd uitschrijven voor tentamens mocht het niet lukken

er moet schot in komen, vind ik...
Hahaha, herkenbaar Alleen vergat ik altijd om me uit te schrijven
pi_65564564
ik ga 't in mn agenda, op de kalender en op ht nog te kopen prikbord hangen én ik laat het René in zijn agenda zetten, moet goed komen, toch?
Ja doei.
pi_65564706
Waarom zou je je ook weer uitschrijven voor een vak dan?
pi_65564754
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:33 schreef Liejannuh het volgende:
Waarom zou je je ook weer uitschrijven voor een vak dan?
omdat je anders een tentamenkans verspilt als je ingeschreven blijft staan
Ja doei.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:34:54 #115
3185 Adelante
To let it go now
pi_65564773
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

omdat je anders een tentamenkans verspilt als je ingeschreven blijft staan
Maken ze daar nog onderscheid in dan? Volgens mij kun je gewoon blijven herkansen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_65564806
Ik had bij de OU gewoon 3 tentamenkansen voor een vak per collegejaar. Zolang als ik ingeschreven stond.
pi_65564820
hier hebben we uberhaupt maar 3 tentamenkansen, dus verspreid over de hele opleiding, per vak. Gaat niet per jaar
Ja doei.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:36:43 #118
3185 Adelante
To let it go now
pi_65564837
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
hier hebben we uberhaupt maar 3 tentamenkansen, dus verspreid over de hele opleiding, per vak. Gaat niet per jaar
Deeltijders niet in Nijmegen
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
pi_65564853
Ik doe dan ook geen deeltijd
Ja doei.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:37:54 #120
3185 Adelante
To let it go now
pi_65564872
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:37 schreef motorbloempje het volgende:
Ik doe dan ook geen deeltijd
'
Ik wel nog enkele vakken, maar ik vind het vreemd dat er een onderscheid is.
pi_65564879
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga 't in mn agenda, op de kalender en op ht nog te kopen prikbord hangen én ik laat het René in zijn agenda zetten, moet goed komen, toch?
Doe het voor de zekerheid met watervaste inkt
  Vis een optie? vrijdag 30 januari 2009 @ 13:38:39 #122
70532 loveli
N
pi_65564897
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:34 schreef Adelante het volgende:

[..]

Maken ze daar nog onderscheid in dan? Volgens mij kun je gewoon blijven herkansen
Bij ons hebben ze op een gegeven moment ingevoerd dat het laatst behaalde cijfer bleef staan. Er waren te veel studenten die ooit een 5 gehaald hadden en zich inschreven, maar niet op kwamen dagen. Na invoering van die regel zat een tentamen minder snel vol en kwamen de meesten wel opfagen.
crap in = crap out
pi_65564898
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:38 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Doe het voor de zekerheid met watervaste inkt

goeie, en dan ook nog boven de bank
Ja doei.
pi_65564904
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:36 schreef Adelante het volgende:

[..]

Deeltijders niet in Nijmegen
Ofwel: als je je studie totaal verneukt, MoBlo, kun je altijd nog in deeltijd gaan studeren
pi_65564934
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:37 schreef Adelante het volgende:

[..]

'
Ik wel nog enkele vakken, maar ik vind het vreemd dat er een onderscheid is.
bij onze opleiding zijn ze dan ook weer zo soepel dat je als je er 3 hebt verspild, dat je dan de examencommissie kan vragen om een extra kans en dat ze dat nagenoeg altijd wel doen

maar we hebben dus ook maar één herkansing per vak per collegejaar.
Ja doei.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:41:41 #126
3185 Adelante
To let it go now
pi_65565009
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:39 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

bij onze opleiding zijn ze dan ook weer zo soepel dat je als je er 3 hebt verspild, dat je dan de examencommissie kan vragen om een extra kans en dat ze dat nagenoeg altijd wel doen

maar we hebben dus ook maar één herkansing per vak per collegejaar.
In augustus zeker als iedereen met vakantie wil
pi_65565018
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:53 schreef Pandorah het volgende:

[..]

Een collega van mij die is bezig als leraar voor de basisschool. Die heeft geregeld dat ie een dag minder kan werken wanneer hij stage moet lopen. Dus wellicht eerlijk zijn en misschien kan er wat geregeld worden?
Een dag minder werken is qua geld geen optie. Wellicht tegen de tijd dat ik aan stage toe zou zijn wel trouwens omdat ik dan zeker hoger zit qua salaris maar je een paar maanden fulltime stage lopen en dat is gewoon geen optie voor mij dus ik stel het studeren nog maar even uit en zit dus sowieso aan mijn studieschuld vast omdat ik de 10 jaren termijn niet meer haal

Ik was trouwens even lunchen en een klant at mee dus we hadden kroketten
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:42:34 #128
3185 Adelante
To let it go now
pi_65565036
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:38 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Ofwel: als je je studie totaal verneukt, MoBlo, kun je altijd nog in deeltijd gaan studeren
Zo klinkt het als 'failure'
Terwijl het naast een baan van 40 uur in de week niet altijd een pretje is om ook nog college te volgen
pi_65565040
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:41 schreef Adelante het volgende:

[..]

In augustus zeker als iedereen met vakantie wil
In augustus zijn de herkansingen van het tweede semester.
De herkansingen van het eerste semester zijn ergens in maart
Ja doei.
pi_65565055
Ik kreeg net een mailtje van mijn scriptiebegeleider: "Long time no see," begint in ons geval op een understatement te lijken.

Duss ik ga ook maar weer eens aan de studie...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_65565112
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:42 schreef Adelante het volgende:

[..]

Zo klinkt het als 'failure'
Terwijl het naast een baan van 40 uur in de week niet altijd een pretje is om ook nog college te volgen
Aai over je gekwetste zieltje Ik bedoel dat je met onbeperkte herkansingen meer kans van slagen hebt. Uiteindelijk
  Vis een optie? vrijdag 30 januari 2009 @ 13:46:57 #132
70532 loveli
N
pi_65565188
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Een dag minder werken is qua geld geen optie. Wellicht tegen de tijd dat ik aan stage toe zou zijn wel trouwens omdat ik dan zeker hoger zit qua salaris maar je een paar maanden fulltime stage lopen en dat is gewoon geen optie voor mij dus ik stel het studeren nog maar even uit en zit dus sowieso aan mijn studieschuld vast omdat ik de 10 jaren termijn niet meer haal

Is het niet "goedkoper" om minder te werken, een lening af te sluiten en af te studeren? Geen idee hoe hoog je studieschuld is.
crap in = crap out
pi_65565191
ik ga zó niet falen, ik ga mega snel afstuderen én dan op wereldreis
Ja doei.
pi_65565227
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:47 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga zó niet falen, ik ga mega snel afstuderen én dan op wereldreis
Ja, dat dacht ik ook. En nu zit ik in België
pi_65565294
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:48 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

ja, maar jij doet promoveren enzo, da's ook nog een soort van studeren eiks
Ja doei.
pi_65565295
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:48 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Waarom ben je dan niet gegaan?
pi_65565371
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:50 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

j/k, ik heb nooit wereldreisplannen gehad (wel altijd heel veel goede voornemens, studie-wise ).
Ik geloof dat ik liever ieder jaar 4 weken op vakantie ga dan ineens een jaar achtereen.
  Vis een optie? vrijdag 30 januari 2009 @ 13:53:31 #138
70532 loveli
N
pi_65565392
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:50 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

CF zit zwaar onder de plak
crap in = crap out
pi_65565447
Hoe zijn de tentamens gedaan, ladies?
En Vik voelt zich weer beter, las ik

Ohh schijnt bij jullie de zon ook zo hard?
Ik heb heel hard mijn spinning cdtje voor vanavond opstaan, en ben ondertussen begonnen aan de grote schoonmaak/puinruimen. Afdeling keuken is bijna klaar
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65565496
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:54 schreef cyclechick het volgende:
Hoe zijn de tentamens gedaan, ladies?
kut
quote:
En Vik voelt zich weer beter, las ik
ja
quote:
Ohh schijnt bij jullie de zon ook zo hard?
ja
Ja doei.
pi_65565612
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Ik sprak pas een fokster (Maeghan) en die heeft de Master vertalen engels gedaan. Volgens haar valt daar geen droog brood in te verdienen.
Ergo: is er niet iets anders wat je kunt/wilt gaan studeren?
pi_65565644
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:58 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Ik sprak pas een fokster (Maeghan) en die heeft de Master vertalen engels gedaan. Volgens haar valt daar geen droog brood in te verdienen.
Ergo: is er niet iets anders wat je kunt/wilt gaan studeren?
Nee
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_65565690
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:55 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

kut
[..]

ja
[..]

ja
Balen van je tentamen, zeg! wanneer krijg je de uitslag? Gelukkig dat het zulk mooi weer is, beter denk je daaraan
Op maandag 12 oktober 2009 12:20 schreef loveli het volgende:
Kortom, eet ook broccoli.
pi_65565700
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:59 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:

[..]

Nee
Ow.
Dat is wel jammer.
pi_65565817
Lijstje:

O: eitje, 2 crackers met 30+ kaas
L: 2 crackers filet A. en 1 met pindakaas/sambal/komkommer.
pi_65565914
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:52 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

j/k, ik heb nooit wereldreisplannen gehad (wel altijd heel veel goede voornemens, studie-wise ).
Ik geloof dat ik liever ieder jaar 4 weken op vakantie ga dan ineens een jaar achtereen.
Oh okee...
Ik ook niet trouwens, maar tegenwoordig lijkt het wel alsof je geen normale student meer bent als je niet een half jaar in India/Thailand/Zuid-Amerika of ergens anders ver weg hebt doorgebracht...
Ach ja, ik studeer 7 jaar, dan nog 4 jaar promoveren en dan ben ik net klaar voor m'n 30ste. Ook leuk.
pi_65565915
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:01 schreef cyclechick het volgende:

[..]

Balen van je tentamen, zeg! wanneer krijg je de uitslag? Gelukkig dat het zulk mooi weer is, beter denk je daaraan
ik gok die van woensdag dit weekend nog
kleine groep mensen, ijverige docenten

die andere geen idee duurt wel ff denk ik
Ja doei.
pi_65565995
Lijstje:

O: 2 crackers met pindakaas
T: 3 spekjes (en ze waren fiesss)
L: grote kom soep van gister en een plakje geitenkaas
T: banaan, vitalinea
D: ??? ga voor het eten nog met lief naar de winkel
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_65566047
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 14:07 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Oh okee...
Ik ook niet trouwens, maar tegenwoordig lijkt het wel alsof je geen normale student meer bent als je niet een half jaar in India/Thailand/Zuid-Amerika of ergens anders ver weg hebt doorgebracht...
Ach ja, ik studeer 7 jaar, dan nog 4 jaar promoveren en dan ben ik net klaar voor m'n 30ste. Ook leuk.
Tijdens je promotie verdien je genoeg om af en toe leuk op vakantie te kunnen En met een beetje mazzel moet je voor allerlei congressen de halve wereld rondreizen op kosten van de baas Met een beetje mazzel voor mij iig Australie en Brazilie
pi_65566111
Mijn behoorlijk vette lijstje:

O: Brinta
T: banaan
T: gekookt eitje
L: 4 volkorenboterhammen met sandwichspread
T: een halve gestoomde makreel (lekker )
T: yoghurt
D: sperziebonen, rijst, kip

.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')