Maar hoe ging je tentamen gister?quote:
Als het zo zou werken, was ik ook geen WO-materiaal geweestquote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:55 schreef Dipkip het volgende:
Oh, de herkenbaarheid.
'Jij bent geen WO-materiaal want je staat gemiddekld maar een 7,5, en echte academici horen minimaal een 9 te staan.'
Ja, want ze geven dezelfde tentamens met dezelfde moeilijkheidsgraad op MBO, HBO en WO en als je een 6 haalt ben je een MBO-er en met een 9 een WO-er. Zo zit de wereld in elkaar, inderdaad
You and me... We're the same! Inclusief complexen over gewichtquote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:02 schreef Pandorah het volgende:
De wereld zit inderdaad vreemd in elkaar.
Ik kreeg vroeger het advies mavo/havo te gaan doen op basis van de CITO toets. Toch naar VWO gegaan en uiteindelijk WO en postdoc WO gedaan. Dus tja. Rare wereld. En mijn oma was destijds heel erg trots dat ik als enige kleindochter (want de rest kleinzoons) ging studeren
.
En ik zit ook in een typisch mannenberoep. Maar ik heb geen last van gehad dat ze me raar aankeken of anders behandelden ofzoiets.
Moraal van het verhaal: niet te veel naar vaders luisteren (die van mij vond me altijd te dik itt mijn graatmagere moeder) en je eigen ding doen als dat lukt. Luister naar de signalen in je omgeving (zoals vrienden enzo).
Tentamen was bagger, housewarming was leukquote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:00 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Maar hoe ging je tentamen gister?
En hoe was je housewarming?![]()
En je vader moet je gewoon negeren op het gebied van "je kunt niets en je bent stom".
Ik heb net een poging gedaan tot een stuk rennen in mijn lunchpauze, maar ik had een zeer ernstig geval van pap in mijn benen! Heb het rondje maar beperkt tot 3 km.
Gelukkig was je housewarming leuk!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:18 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Tentamen was bagger, housewarming was leuk
Hahaha, herkenbaarquote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:21 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb me voorzeven
vakken ingeschreven komend semester..
ik ga gewoon volgen en doen wat ik kán en me op tijd uitschrijven voor tentamens mocht het niet lukken
er moet schot in komen, vind ik...![]()
omdat je anders een tentamenkans verspilt als je ingeschreven blijft staanquote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:33 schreef Liejannuh het volgende:
Waarom zou je je ook weer uitschrijven voor een vak dan?
Maken ze daar nog onderscheid in dan? Volgens mij kun je gewoon blijven herkansenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
omdat je anders een tentamenkans verspilt als je ingeschreven blijft staan
Deeltijders niet in Nijmegenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:36 schreef motorbloempje het volgende:
hier hebben we uberhaupt maar 3 tentamenkansen, dus verspreid over de hele opleiding, per vak. Gaat niet per jaar
'quote:
Doe het voor de zekerheid met watervaste inktquote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:28 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga 't in mn agenda, op de kalender en op ht nog te kopen prikbord hangen én ik laat het René in zijn agenda zetten, moet goed komen, toch?
Bij ons hebben ze op een gegeven moment ingevoerd dat het laatst behaalde cijfer bleef staan. Er waren te veel studenten die ooit een 5 gehaald hadden en zich inschreven, maar niet op kwamen dagen. Na invoering van die regel zat een tentamen minder snel vol en kwamen de meesten wel opfagen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:34 schreef Adelante het volgende:
[..]
Maken ze daar nog onderscheid in dan? Volgens mij kun je gewoon blijven herkansen
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Doe het voor de zekerheid met watervaste inkt
bij onze opleiding zijn ze dan ook weer zo soepel dat je als je er 3 hebt verspild, dat je dan de examencommissie kan vragen om een extra kans en dat ze dat nagenoeg altijd wel doenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:37 schreef Adelante het volgende:
[..]
'
Ik wel nog enkele vakken, maar ik vind het vreemd dat er een onderscheid is.
In augustus zeker als iedereen met vakantie wilquote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:39 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
bij onze opleiding zijn ze dan ook weer zo soepel dat je als je er 3 hebt verspild, dat je dan de examencommissie kan vragen om een extra kans en dat ze dat nagenoeg altijd wel doen
maar we hebben dus ook maar één herkansing per vak per collegejaar.
Een dag minder werken is qua geld geen optie. Wellicht tegen de tijd dat ik aan stage toe zou zijn wel trouwens omdat ik dan zeker hoger zit qua salaris maar je een paar maanden fulltime stage lopen en dat is gewoon geen optie voor mij dus ik stel het studeren nog maar even uit en zit dus sowieso aan mijn studieschuld vast omdat ik de 10 jaren termijn niet meer haalquote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:53 schreef Pandorah het volgende:
[..]
Een collega van mij die is bezig als leraar voor de basisschool. Die heeft geregeld dat ie een dag minder kan werken wanneer hij stage moet lopen. Dus wellicht eerlijk zijn en misschien kan er wat geregeld worden?
Zo klinkt het als 'failure'quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:38 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ofwel: als je je studie totaal verneukt, MoBlo, kun je altijd nog in deeltijd gaan studeren
In augustus zijn de herkansingen van het tweede semester.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:41 schreef Adelante het volgende:
[..]
In augustus zeker als iedereen met vakantie wil
Aai over je gekwetste zieltjequote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:42 schreef Adelante het volgende:
[..]
Zo klinkt het als 'failure'
Terwijl het naast een baan van 40 uur in de week niet altijd een pretje is om ook nog college te volgen
Is het niet "goedkoper" om minder te werken, een lening af te sluiten en af te studeren? Geen idee hoe hoog je studieschuld is.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Een dag minder werken is qua geld geen optie. Wellicht tegen de tijd dat ik aan stage toe zou zijn wel trouwens omdat ik dan zeker hoger zit qua salaris maar je een paar maanden fulltime stage lopen en dat is gewoon geen optie voor mij dus ik stel het studeren nog maar even uit en zit dus sowieso aan mijn studieschuld vast omdat ik de 10 jaren termijn niet meer haal![]()
Ik was trouwens even lunchen en een klant at mee dus we hadden kroketten![]()
Ja, dat dacht ik ook. En nu zit ik in Belgiëquote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:47 schreef motorbloempje het volgende:
ik ga zó niet falen, ik ga mega snel afstuderen én dan op wereldreis
ja, maar jij doet promoveren enzo, da's ook nog een soort van studeren eiksquote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook. En nu zit ik in België
Waarom ben je dan niet gegaan?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:48 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook. En nu zit ik in België
j/k, ik heb nooit wereldreisplannen gehad (wel altijd heel veel goede voornemens, studie-wisequote:
kutquote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:54 schreef cyclechick het volgende:
Hoe zijn de tentamens gedaan, ladies?
jaquote:En Vik voelt zich weer beter, las ik![]()
jaquote:Ohh schijnt bij jullie de zon ook zo hard?
Ik sprak pas een fokster (Maeghan) en die heeft de Master vertalen engels gedaan. Volgens haar valt daar geen droog brood in te verdienen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:42 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Een dag minder werken is qua geld geen optie. Wellicht tegen de tijd dat ik aan stage toe zou zijn wel trouwens omdat ik dan zeker hoger zit qua salaris maar je een paar maanden fulltime stage lopen en dat is gewoon geen optie voor mij dus ik stel het studeren nog maar even uit en zit dus sowieso aan mijn studieschuld vast omdat ik de 10 jaren termijn niet meer haal![]()
Ik was trouwens even lunchen en een klant at mee dus we hadden kroketten![]()
Neequote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:58 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Ik sprak pas een fokster (Maeghan) en die heeft de Master vertalen engels gedaan. Volgens haar valt daar geen droog brood in te verdienen.![]()
Ergo: is er niet iets anders wat je kunt/wilt gaan studeren?
Balen van je tentamen, zeg! wanneer krijg je de uitslag? Gelukkig dat het zulk mooi weer is, beter denk je daaraanquote:
Ow.quote:
Oh okee...quote:Op vrijdag 30 januari 2009 13:52 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
j/k, ik heb nooit wereldreisplannen gehad (wel altijd heel veel goede voornemens, studie-wise).
Ik geloof dat ik liever ieder jaar 4 weken op vakantie ga dan ineens een jaar achtereen.
ik gok die van woensdag dit weekend nogquote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:01 schreef cyclechick het volgende:
[..]
Balen van je tentamen, zeg! wanneer krijg je de uitslag? Gelukkig dat het zulk mooi weer is, beter denk je daaraan
Tijdens je promotie verdien je genoeg om af en toe leuk op vakantie te kunnenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:07 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Oh okee...
Ik ook niet trouwens, maar tegenwoordig lijkt het wel alsof je geen normale student meer bent als je niet een half jaar in India/Thailand/Zuid-Amerika of ergens anders ver weg hebt doorgebracht...
Ach ja, ik studeer 7 jaar, dan nog 4 jaar promoveren en dan ben ik net klaar voor m'n 30ste. Ook leuk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |