Mijn ouders hebben allebei mbo/hbo opleidingen en hebben mij altijd gepushed naar de universiteit te gaan. Ik kon het makkelijk maar wilde het alleen al niet vanwege het gepush.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:55 schreef Ewelina het volgende:
[..]
![]()
Mijn vader vertelt mij al jaren dat ik niet slim genoeg ben voor een universitaire studie. Hij heeft nooit een WO-studie gedaan, al vermoed ik dat hij dat wel had gewild.
Daar ben ik het mee eens hoor, ervaring is minstens zoveel waard!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:57 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Ik heb uiteindelijk geen diploma behaald nog en doe het prima op de economische ladder. Ik heb nu zoveel ervaring dat ik vele kanten uit kan. Goed in mijn eerste jaar stapte ik qua salaris lager in dan als ik toen een diploma op zak had gehad maar voor de rest doet ervaring veel meer dan een diploma heb ik ondervonden.
Nou ja, ik heb er uiteindelijk het meeste profijt van héquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:58 schreef loveli het volgende:
Jemig, Ewelina. Wel goed van je dat je zelf doorzet.
Correct me if I'm wrong... Ik vond ook zeker bij die onderzoeksprojectjes in het 4e jaar dat veel mensen laten zien dat ze nog helemaal niet zelfstandig&wetenschappelijk kunnen denken (van de geneeskundemensen die ik ken hè. Rotterdammers en Leienaren). Dat de docent moet voorkauwen welke procedures gevolgd moeten worden.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:48 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Wat betreft de tentamens heb je gelijk voor het stampen, wat rdam betreft dan iig, maar ik merk wel dat de mensen die een beter inzicht hebben er meer van begrepen hebben dan degenen die het beste kunnen stampen![]()
En het academisch niveau mag ook wel omhoog, een literatuurartikel per jaar en een onderzoek is niet echt veel...
Sympathiekquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:55 schreef Ewelina het volgende:
[..]
![]()
Mijn vader vertelt mij al jaren dat ik niet slim genoeg ben voor een universitaire studie. Hij heeft nooit een WO-studie gedaan, al vermoed ik dat hij dat wel had gewild.
Mijn oma was eigenlijk de enige van de familie die het geweldig vond dat ik naar de universiteit ging. Oma'squote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sympathiek
Ik ben de eerste aan twee kanten van de familie die een WO-opleiding heeft afgemaakt, mijn oma vertelt aan iedereen dat haar kleindochter 'insjenjeur' is; een echte, uit Delft
Keer het om: hoe kan het dat slimme mensen tot voor kort niet gezond met hun lichaam omgingen?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:01 schreef motorbloempje het volgende:
eigenlijk ligt het gemiddelde opleidingsniveau hier best hoog, valt me op
allemaal slimme dames (en een enkele heer) die gezond met hun lichaam willen omgaan
Aanvulling, ik ben uiteindelijk toch gegaan trouwens naar de uni maar maakte het niet af wat net zo'n ramp was voor mijn ouders in hun ogenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
[..]
Mijn ouders hebben allebei mbo/hbo opleidingen en hebben mij altijd gepushed naar de universiteit te gaan. Ik kon het makkelijk maar wilde het alleen al niet vanwege het gepush.
Lief is dat he?!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sympathiek
Ik ben de eerste aan twee kanten van de familie die een WO-opleiding heeft afgemaakt, mijn oma vertelt aan iedereen dat haar kleindochter 'insjenjeur' is; een echte, uit Delft
Niet dat het mij aangaat, maar is dat je niet-biologische vader? En is dat misschien juist zijn reden? Als je het er niet over wilt hebben kan ik het me voorstellen hoor.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:04 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Mijn oma was eigenlijk de enige van de familie die het geweldig vond dat ik naar de universiteit ging. Oma's
Maar ik kan er echt ontzettend boos om worden, dat mijn vader zo doet. Kom op, je gaat je kind toch niet ontmoedigen omdat die graag door wil leren?Hetzelfde toen ik zei dat ik na mijn BA nog een master wil doen, wat krijg ik te horen: "Ja maar ze willen je toch niet hebben."
![]()
![]()
![]()
Ja, dat zit hoog.
Heb je uberhaupt nog contact met je vader, dan?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:04 schreef Ewelina het volgende:
[..]
Mijn oma was eigenlijk de enige van de familie die het geweldig vond dat ik naar de universiteit ging. Oma's
Maar ik kan er echt ontzettend boos om worden, dat mijn vader zo doet. Kom op, je gaat je kind toch niet ontmoedigen omdat die graag door wil leren?Hetzelfde toen ik zei dat ik na mijn BA nog een master wil doen, wat krijg ik te horen: "Ja maar ze willen je toch niet hebben."
![]()
![]()
![]()
Ja, dat zit hoog.
BIj de groothandelquote:Op vrijdag 30 januari 2009 11:57 schreef Greys het volgende:
Elies!![]()
Falderal!
Waar heb jij die lollietjes gezien dan?Tell me! Tell me!
Jezus, wat een kutopmerking!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:04 schreef Ewelina het volgende:
[..]
![]()
![]()
![]()
Ja, dat zit hoog.
Ewelina, laat je alsjeblieft niet ontmoedigen door je vader en ga alsjeblieft niet geloven dat hij gelijk heeft. Hij zit er naast! Je zou jezelf te kort doen.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:04 schreef Ewelina het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ja, dat zit hoog.
Jup. Ik heb nog wel contact met hem hoor (niet met mijn moeder). Ik denk echt serieus dat hij ervan overtuigd is dat ik het niet kan, en dat hij niet eens nadenkt dat die opmerking heel kwetsend kan zijn (hij heeft niet zo'n groot emphatisch vermogen)quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:08 schreef loveli het volgende:
[..]
Niet dat het mij aangaat, maar is dat je niet-biologische vader? En is dat misschien juist zijn reden? Als je het er niet over wilt hebben kan ik het me voorstellen hoor.
Ik probeer het. Gelukkig heb ik een vriend die me dagelijks vertelt hoe leuk, lief, slim, intelligent en geweldig ik benquote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:11 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ewelina, laat je alsjeblieft niet ontmoedigen door je vader en ga alsjeblieft niet geloven dat hij gelijk heeft. Hij zit er naast! Je zou jezelf te kort doen.
Ja, daar heb ik ook nog wel wat leuke verhalen overquote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:13 schreef Ewelina het volgende:
De grote ironie van het hele verhaal is dat hij, jawel, HBO Pedagogiek heeft gestudeerd
quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:14 schreef Anosmie het volgende:
Ik probeer via het Look o Look schat eiland ( the things I do for you..) naar hun webshop te geraken. Maar een of andere vuige gele goochelaar zit me dwars.
Je vriend heeft gelijk; je bent leuk, lief, slim, intelligent en geweldig!quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:15 schreef Ewelina het volgende:
Ik probeer het. Gelukkig heb ik een vriend die me dagelijks vertelt hoe leuk, lief, slim, intelligent en geweldig ik ben![]()
Al heb ik wel last van faalangst. Maar dat is niet alleen zijn schuld.
En dat vind je terwijl je me nooit gezien hebt?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:26 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Je vriend heeft gelijk; je bent leuk, lief, slim, intelligent en geweldig!
Vergeet wat je vader allemaal gezegd heeft, bedenk wat je allemaal bereikt hebt in je leven, laat je niet gek maken, pak je leven in je hand en stuur het jouw kant op!
You can do it girly!
Yups; tis een gavequote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:27 schreef Ewelina het volgende:
En dat vind je terwijl je me nooit gezien hebt?![]()
Dat is je geradenquote:En dat laatste... daar was ik al mee bezig. Anders had ik gisteren ook geen tentamen gemaakt.
Mooi gezegdquote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:36 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Yups; tis een gave
[..]
Dat is je geraden
Weet je wat het is; als je naaste omgeving het maar vaak genoeg zegt, dan ga je het geloven. En zodra je zover bent, hou je er de rest van je leven (onnodig en veel) last van. En dat moet je gewoon niet toestaan. Zonde van je geluk en zonde van je zelfvertrouwen.
Dat dus!
Er is een "grote mensen site" van die snoepfabrikant, mocht het je niet lukkenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:14 schreef Anosmie het volgende:
Ik probeer via het Look o Look schat eiland ( the things I do for you..) naar hun webshop te geraken. Maar een of andere vuige gele goochelaar zit me dwars.
BRB. Hoop ik.
Hoe lang moet die stage zijn? Zou het in je vakantiedagen kunnen? 80% werken is qua lasten waarschijnlijk niet mogelijk? Pfffff das wel lastig ja. Mensen die ik ken die zoiets moesten doen, hebben al hun vakantiedagen eraan opgemaakt en zijn in de avonduren gaan werken. Maar dat lijkt me wel erg ... zwaar.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wil dus HBO vertaler Engels gaan doen maar daar kan ik bij mijn huidige werk niks mee. Ik heb deze fulltime baan wel nodig qua lasten maar hoe ga ik dat oplossen met een stage die ik zou moeten lopen?
Dat lijkt me ook wel erg zwaar ja.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:47 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hoe lang moet die stage zijn? Zou het in je vakantiedagen kunnen? 80% werken is qua lasten waarschijnlijk niet mogelijk? Pfffff das wel lastig ja. Mensen die ik ken die zoiets moesten doen, hebben al hun vakantiedagen eraan opgemaakt en zijn in de avonduren gaan werken. Maar dat lijkt me wel erg ... zwaar.
Een collega van mij die is bezig als leraar voor de basisschool. Die heeft geregeld dat ie een dag minder kan werken wanneer hij stage moet lopen. Dus wellicht eerlijk zijn en misschien kan er wat geregeld worden?quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:43 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Ik wil dus HBO vertaler Engels gaan doen maar daar kan ik bij mijn huidige werk niks mee. Ik heb deze fulltime baan wel nodig qua lasten maar hoe ga ik dat oplossen met een stage die ik zou moeten lopen?
Oh, de herkenbaarheid.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 12:04 schreef Ewelina het volgende:
![]()
![]()
![]()
Ja, dat zit hoog.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |