Staat bovenin je titelbalkquote:Op zaterdag 5 juni 2010 15:06 schreef Dagoduck het volgende:
Waar kan ik in Aldfaer zien hoeveel personen er in mijn stamboom zitten?
Weinig eigenlijk, ik heb een waarschijnlijk wapen Brandts gevonden, die van Buijs echter nog nietquote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:29 schreef De_Kardinaal het volgende:
Houdt iemand zich hier eigenlijk bezig met heraldiek?
Toch niet van internet of iets van dien aard of via een archief?quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:26 schreef TARAraboemdijee het volgende:
[..]
Weinig eigenlijk, ik heb een waarschijnlijk wapen Brandts gevonden, die van Buijs echter nog niet
Dat ik dat niet heb gezienquote:
Ik weet wel dat mijn stamouder (generatie 10) Isaack Gordinou de Gouberville een wapen gebruikte: 'Op het schild een smalle dwarsbalk en drie lelies. Het helmteken: een antieke vlucht" Arend zijn kleinzoon gebruikte het wapen ook.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 19:29 schreef De_Kardinaal het volgende:
Een balk dwars door het midden met erboven of eronder drie lelies (verbintenis met Frankrijk) en een helmteken staat boven de helm als motto of spreuk.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 22:25 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik weet wel dat mijn stamouder (generatie 10) Isaack Gordinou de Gouberville een wapen gebruikte: 'Op het schild een smalle dwarsbalk en drie lelies. Het helmteken: een antieke vlucht" Arend zijn kleinzoon gebruikte het wapen ook.
Maar wat ik me daar nou bij voor moet stellen en waar ik zoiets vind?
Wel gezocht, maar geen familiewapen in de mannelijke lijn. Wel een wapenschild, waarvan onbekend is of onze tak hem mag voeren.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 @ 19:29 schreef De_Kardinaal het volgende:
Burgers mochten hier een wapen voeren en dat mag nog steeds.quote:Op zondag 6 juni 2010 15:10 schreef Dagoduck het volgende:
Droegen simpele burgers ook wapens?
ik denk van niet namelijk dus zal dit:
http://194.171.109.12/index.php?zoekterm=van%20der%20heide&status=L&cat=HDAT&tref=2&exact=JA
wel niet voor mijn tak gelden
Vraag bij het CBG de persoonskaart (hoewel je -gezien het jaar van overlijden- nu een uitdraai van 't GBA krijgt) aan. Aangezien ze in 2002 overleden is (= langer dan twee jaar terug) kun je de gegevens aldaar voor een paar euro krijgen. Je kunt er ook naartoe, als je nabij Den Haag woont. 't CBG ligt naast Den Haag CS.quote:Op zondag 6 juni 2010 @ 17:26 schreef Dagoduck het volgende:
Kan iemand mij helpen met het volgende:
De oma van mijn moeder heette: Aaltje Klasina van den Belt geb. 21-06-1907 ovl. 22-06-2002zij was getrouwd 11-07-1931 Renkum met Daniël Hendrik Gordinou de Gouberville en hadden 3 kinderen.
Kan iemand mij aan de ouders van Aaltje Klasina van den Belt helpen?
Ja, ze is geboren in Arnhem.quote:Op zondag 6 juni 2010 17:59 schreef Leigh het volgende:
[..]
Vraag bij het CBG de persoonskaart (hoewel je -gezien het jaar van overlijden- nu een uitdraai van 't GBA krijgt) aan. Aangezien ze in 2002 overleden is (= langer dan twee jaar terug) kun je de gegevens aldaar voor een paar euro krijgen. Je kunt er ook naartoe, als je nabij Den Haag woont. 't CBG ligt naast Den Haag CS.
Of vraag bij de betreffende gemeente haar overlijdensakte aan. Kost wel wat meer.
Geboorteakte zou openbaar moeten zijn (= meer dan honderd jaar geleden), dus die kun je ook nog uit het archief trekken als je weet waar ze geboren is.
Die ligt in het Gelders Archief. Die wisselt uit met Genlias, maar de geboorteaktes zitten daar niet bij. Als je die geboorteakte wil moet je naar Arnhem.quote:
quote:Op zondag 6 juni 2010 23:25 schreef Bluesdude het volgende:
Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Archieflocatie Drents Archief
Algemeen Toegangnr: 0166.030
Inventarisnr: 1847
Gemeente: Westerbork
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 5
Datum: 14-05-1847
Bruidegom Meinert Snijders
Geboorteplaats: Emmelkamp (Duitsland)
Bruid Grietje Meijers
Geboorteplaats: Zweelo
Vader bruidegom Berend Snijders
Moeder bruidegom Zwaantje Warmink
Vader bruid Jan Meijers
Moeder bruid Hillichje Jacobs
Nadere informatie bruidegom: 39 jaar.; bruid: 33 jaar.; weduwnaar van Willemtje Boer
-----------
zoek je deze acte ?
http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=28&xtr=326291&vgr=2
of deze: ?
Bron Memories van successie
Algemeen Toegangnr: 0119.08
Inventarisnr: 6
Kantoorplaats: Hoogeveen
Memorienr: 109
Registratie datum: 08-05-1846
Overledene Willemtje Boer
Overlijdensplaats: Westerbork
Overlijdensdatum: 09-02-1846
Nadere informatie opnamenr: 1006 (1)
http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=29&xtr=15252971&vgr=1
Actually, in een wapenboek als onderdeel van een wapen van de familie Brandts van Doesburgh, waarbij ik weet dat Brandts dezelfde oorsprong heeft als Brandts uit mijn familienaam (het waren zussen). Niettemin is gebleken dat de familie Brandts van Doesburgh zich beter voordeed dan ze waren, zeker in genealogie, mogelijk in heraldiek. Dus de herkomst van het wapendeel Brandts is niet 100% zeker.quote:Op zaterdag 5 juni 2010 20:48 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Toch niet van internet of iets van dien aard of via een archief?
Kan je toevallig ook de ouders van die Berend Snieders|Snijders vinden?quote:Op zondag 6 juni 2010 23:25 schreef Bluesdude het volgende:
Bron Burgerlijke stand - Huwelijk
Algemeen Toegangnr: 0166.030
Inventarisnr: 1847
Gemeente: Westerbork
Soort akte: Huwelijksakte
Aktenummer: 5
Datum: 14-05-1847
Bruidegom Meinert Snijders
Geboorteplaats: Emmelkamp (Duitsland)
Bruid Grietje Meijers
Geboorteplaats: Zweelo
Vader bruidegom Berend Snijders
Moeder bruidegom Zwaantje Warmink
Vader bruid Jan Meijers
Moeder bruid Hillichje Jacobs
Nadere informatie bruidegom: 39 jaar.; bruid: 33 jaar.; weduwnaar van Willemtje Boer
-----------
zoek je deze acte ?
http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=28&xtr=326291&vgr=2
of deze: ?
Bron Memories van successie
Algemeen Toegangnr: 0119.08
Inventarisnr: 6
Kantoorplaats: Hoogeveen
Memorienr: 109
Registratie datum: 08-05-1846
Overledene Willemtje Boer
Overlijdensplaats: Westerbork
Overlijdensdatum: 09-02-1846
Nadere informatie opnamenr: 1006 (1)
http://www.genlias.nl/nl/searchDetail.jsp?val=29&xtr=15252971&vgr=1
Nee....quote:Op maandag 7 juni 2010 16:03 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Kan je toevallig ook de ouders van die Berend Snieders|Snijders vinden?
koud, robben is geblesseerd, koninklijke olie staat weer laag...quote:
Voetbalquote:
Met dank aan www.allegroningers.nlquote:Op woensdag 9 juni 2010 13:33 schreef Dagoduck het volgende:
Ik zoek de precieze geboortedatum van Grietje Snieders geboren in 1883 in Groningen.. iemand die deze kan vinden?
Mooi als die dingen tastbaar zijnquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:06 schreef Dagoduck het volgende:
Laatst een doos met geboorte en rouw en trouwkaarten van mijn oma geleend om mijn stamboom aan te vullen, zit er nog een familieregister van mijn grootouders bij
Inderdaad.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:25 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Mooi als die dingen tastbaar zijn
welke regio?quote:Op woensdag 9 juni 2010 15:07 schreef Dagoduck het volgende:
Heeft iemand de geboorte datum (~1863) van Jan Baas en (~1871) Trijntje Sluis? en ook overlijdensdata?
Enkhuizen en Enkhuizenquote:
Zijn er plaatsen waar je die écht vast mag houden? Hier in Brabant heb je boeken met tekst en boeken met scans, en scans en een index op internet. Maar de werkelijke boeken zijn ontoegankelijk.quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:26 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Inderdaad.
Dat heb ik ook met oude akten en de DTB-boeken!
Wat een onoriginele achternamen daaroquote:
Baas en Sluis?quote:Op woensdag 9 juni 2010 16:28 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Wat een onoriginele achternamen daaro
Oa. of bijvoorbeeld in Volendam ook (da's daar toch in de buurt?)quote:
Grootste familie in mijn stamboom (van mn oma) heet Keizerquote:Op woensdag 9 juni 2010 16:35 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Oa. of bijvoorbeeld in Volendam ook (da's daar toch in de buurt?)
Schilder, Smit, Keizer, Bootsman enz.
Opa van mijn moeder, ik zal eens zoeken in de kasten hier in huis of ze nog een of andere doos met rouwkaarten van de erfenis heeft van mijn opa en oma, misschien zit daar wat tussen..quote:Op donderdag 10 juni 2010 08:28 schreef Leigh het volgende:
Als ie rond 1990 nog in leven was dat is die overlijdensakte sowieso niet openbaar.
Is het je opa? Misschien dat iemand in de familie zijn akte van overlijden heeft of de datum weet.
Je kunt 'm ook opvragen bij de gemeente. (kost je zeker meer dan 10 euro)
Ja ik heb dat ook vaak.quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:50 schreef Dagoduck het volgende:
Hebben jullie ook dat als je op Genlias een naam invult en op zoek klikt, dat er dan in beeld komt te staan: Fout, Er moet een naam ingevuld zijn.
? Het is heel irritant, en het is elke keer zo.
Pas jij je FOK!-account aan aan je humeur ofzo?quote:Op vrijdag 11 juni 2010 13:50 schreef Dagoduck het volgende:
Hebben jullie ook dat als je op Genlias een naam invult en op zoek klikt, dat er dan in beeld komt te staan: Fout, Er moet een naam ingevuld zijn.
? Het is heel irritant, en het is elke keer zo.
Neuh, aan mijn zinquote:Op vrijdag 11 juni 2010 20:36 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Pas jij je FOK!-account aan aan je humeur ofzo?
Hahaha dat is geen oranje!quote:
Was altijd alquote:Op zaterdag 12 juni 2010 08:47 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Ik heb dat met Genlias de laatste tijd constant inderdaad
Arme dagoduckquote:Op zondag 13 juni 2010 21:02 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb nu een meneer sluijs getrouwd met mevrouw sluis, meneer sluijs heeft een moeder grietje vriend en mevrouw sluis heeft ook een moeder grietje vriend![]()
![]()
![]()
Misschien is die moeder wel dezelfde
edit: Ik zoek nog ff verder en het is nog gekker, want meneer sluijs is de zoon van de vader van arien sluijs en dat is de vader van mevrouw sluis
oftewel grietje sluis trouwd eerst met een man en daarna met zn broer die zn naam verbrasterd heeft tot sluijs en van ene de huwelijk trouwd het ene kind met de andere![]()
Ohnee, toch ook weer niet![]()
![]()
quote:Op zondag 13 juni 2010 21:23 schreef Dagoduck het volgende:
Ik denk dat grietje en grietje misschien zussen zijn
onee, verschillende ouders dat kan niet xD
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.graag verwijderen
Dit soort dingen gebeurden in mijn familie wel vakerquote:Op zondag 13 juni 2010 21:02 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb nu een meneer sluijs getrouwd met mevrouw sluis, meneer sluijs heeft een moeder grietje vriend en mevrouw sluis heeft ook een moeder grietje vriend![]()
![]()
![]()
Misschien is die moeder wel dezelfde
edit: Ik zoek nog ff verder en het is nog gekker, want meneer sluijs is de zoon van de vader van arien sluijs en dat is de vader van mevrouw sluis
oftewel grietje sluis trouwd eerst met een man en daarna met zn broer die zn naam verbrasterd heeft tot sluijs en van ene de huwelijk trouwd het ene kind met de andere![]()
Ohnee, toch ook weer niet![]()
![]()
Is meestal..quote:Op zondag 13 juni 2010 21:37 schreef Leigh het volgende:
Herkenbaar
Ik heb ook nog geen blauw bloed in die directe voorouderlijke lijn gevonden. Gaat ook niet gebeuren, vrees ik. Hahaha!Allemaal hardwerkende arbeiders en schippers in mijn familie.
Tara heeft wel adellijke voorouders, geloof ik. (Toch Tara?)
quote:Op zondag 13 juni 2010 21:36 schreef blckbb het volgende:
[..]
Sorry. xDSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.|| FOK!Stok || tatatatatataatatatattaaaaapiediedieuwtididipieuwpidibididi She said I'll throw myself away pididididum They're just photos after all! || Den Helder || Winnaar VBL Wijndal-award 2020: beste AZ-user! || Mijn concertstatistieken ||
Bij mij is het allemaal, landbouw, arbeider of visserquote:Op zondag 13 juni 2010 21:37 schreef Leigh het volgende:
Herkenbaar
Ik heb ook nog geen blauw bloed in die directe voorouderlijke lijn gevonden. Gaat ook niet gebeuren, vrees ik. Hahaha!Allemaal hardwerkende arbeiders en schippers in mijn familie.
Tara heeft wel adellijke voorouders, geloof ik. (Toch Tara?)
Vissers bij mij niet.. De vissersfamilie's uit de omgeving waren protestants..quote:Op zondag 13 juni 2010 21:51 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Bij mij is het allemaal, landbouw, arbeider of visser
Hoe komt zo'n bijzondere achternaam in Noord-Holland terecht?quote:Op zondag 13 juni 2010 22:32 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb wel waarschijnlijk voorouders die heersten over Gouberville (Frankrijk)
Bergen op Zoom was een garnizoensstad. Dus dat betekent dat er veel soldaten waren uit allerlei landen, Duitsland, Frankrijk, Engeland, Zwitserland, Zweden enz. En dat mengde zich natuurlijk ook met de lokale bevolking.quote:Op maandag 14 juni 2010 08:58 schreef Leigh het volgende:
Ik kom niet verder terug van zo rond 1600. Het wordt allemaal zo onzeker rond die tijd. En dat ze voeren helpt ook niet echt
Komen jullie nog in het buitenland terecht over het algemeen?
Mijn moeder heet Gordinou de Gouberville, is getrouwd met van der Heide en die stammen vanaf mijn opa uit enkhuizen.. mijn moeder is geboren in Arnhem maar opgegroeid in Den Helder omdat mijn opa bij de Marine zat. Mijn opa is geboren in indonesië, uit ouders uit Arnhem en alles daarvoor komt zon beetje uit Arnhem of Zutphen.. en dan in 1600 zoveel kom ik niet verder...quote:Op maandag 14 juni 2010 08:46 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
[..]
Hoe komt zo'n bijzondere achternaam in Noord-Holland terecht?
Af en toe kom ik op een aangetrouwde uit Duitsland, of een familielid die in nederland is geboren en naar italië is verhuisdquote:Op maandag 14 juni 2010 08:58 schreef Leigh het volgende:
Ik kom niet verder terug van zo rond 1600. Het wordt allemaal zo onzeker rond die tijd. En dat ze voeren helpt ook niet echt
Komen jullie nog in het buitenland terecht over het algemeen?
Vind het nog steeds raar dat wij geen link hebben gevonden in Groningen, Taraquote:Op maandag 14 juni 2010 10:45 schreef TARAraboemdijee het volgende:
Grotendeels:
-Groningen (Slochteren, Schildwolde, Pekela's, Zuidbroek)
-Gelderland (Arnhem, Velp, Rheden, Kerk/Kapel-Avezaath, Tiel, Geldermalsen, Erichem)
http://www.genealogiedomein.nl/index.php?option=com_docman&task=doc_view&gid=174&Itemid=27quote:RZ-1616 30.10.1796 Den 30 October. Zijn op vertoon attest getrouwd Arend Gordinon de
Gouberville, Weduwnr. van Aaltjen Soering, gebr. en wonende onder
Steenderen, met Everdina Coops, Dogter van Jan Coops gebr. en
wonende onder Zelhem. Ds. Hummelink.
Welke regio ongeveer?quote:Op maandag 14 juni 2010 16:58 schreef Dagoduck het volgende:
Kan iemand de geboortedatum en overlijdensdata vinden van Gerrit van der Heide geb. ~1830 tr. grietje eggen
paulus arends en neeltje zwier zijn zn ouders.
Enkhuizenquote:
Ja, die ken ik idd. Mijn opa (met hulp) heeft ooit eens een stamboom gemaakt van Gordinou de Gouberville, dus daar staat alles mooi inquote:Op maandag 14 juni 2010 19:17 schreef Bluesdude het volgende:
@ dagoduck... ken je deze?:
http://members.home.nl/wunderinkbw/download/kw-bremer.doc
en deze?:
[..]
http://www.genealogiedomein.nl/index.php?option=com_docman&task=doc_view&gid=174&Itemid=27
en deze ook al gezien:?
http://www.genealogiedomein.nl/index.php?option=com_docman&task=doc_view&gid=1107
Klinkt als een adellijke pausquote:Op maandag 14 juni 2010 20:34 schreef Dagoduck het volgende:
Ik zat zo even te wikipedia'en beetje rondneuzen en steeds op een andere link klikken
kom ik uiteindelijk bij deze gozer uit:
Franz Josef Otto Robert Maria Anton Karl Max Heinrich Sixtus Xavier Felix René Ludwig Gaetano Pius Ignatius von Habsburg-Lothringen
WTF heb je dan voor naam
Direct voorouderlijk of in het algemeen?quote:Op maandag 14 juni 2010 20:44 schreef Dagoduck het volgende:
Wat zijn de langste namen in jullie stamboom?
Ik weet het zo niet uit m'n hoofd maar in ieder geval niet langer dan twee namenquote:Op maandag 14 juni 2010 20:44 schreef Dagoduck het volgende:
Wat zijn de langste namen in jullie stamboom?
Wat zijn je initialen nou ehh heb je even..quote:Op maandag 14 juni 2010 20:44 schreef Leigh het volgende:
Franz Josef Otto Robert Maria Anton Karl Max Heinrich Sixtus Xavier Felix René Ludwig Gaetano Pius Ignatius von Habsburg-Lothringen... Dat klinkt als een prins/aartshertog van 't Oostenrijkse keizerlijke huis.
Allebijquote:Op maandag 14 juni 2010 20:45 schreef Leigh het volgende:
[..]
Direct voorouderlijk of in het algemeen?
quote:Op maandag 14 juni 2010 20:53 schreef chewbacca_maatschappij het volgende:
Jongens ik ben even de lay-out van de OP aan het verbeteren dus laten we even afspreken dat ik de nieuwe open?
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |