Spaaroptimaal hypotheek. Een 100% zuiver spaar hypotheek.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:50 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Weet ik niet... Hoe heet de verzekering die je hebt? Is het een spaarzeker/spaarvast? Of is het een OpMaat?
Ik wel.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Spaaroptimaal hypotheek. Een 100% zuiver spaar hypotheek.
Dus niks met beleggingen of zo.
ik heb tot nu toe nooit gehoord van een woekerpolis die betrekking heeft op een spaarhypotheek..
Jij wel?
Schade... Kansen genoeg wel op dit moment?quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:26 schreef VinnieJones het volgende:
Bah, beide huizen die ik leuk vond zijn al verkocht.
2 zelfde appartementen, nummertje 31 en 41 ofzo .
Met koopgarant , zodat je maar 75% van de koopprijs hoeft te betalen.
maar bij verkopen ook weer de 25 % van verkoopprijs moet inleveren.
Leek me een goede optie, en ook was het een prima stekkie.
Helaasch beide gemist![]()
Ja ik zie nog wel genoeg mogelijkheden. We zoeken nog vrolijk verder.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:27 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Schade... Kansen genoeg wel op dit moment?
Dat werkt zo simpel...quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:04 schreef Errrwin het volgende:
Okee, even een specifieke situatie.
Hypotheek: ¤ 80.000
Spaarpolis: ¤ 7.797
Stel nou ik verkoop het huis voor ¤ 85.000, wat dan?
Kan ik het gedeelte spaarpolis (¤ 7.797) als aflossing voor de spaarhypotheek gebruiken, de resterende hypotheekschuld (80.000 – 7.797 = 72.203) aflossen met de opbrengst van de verkoop en de rest (85.000 – 72.203 = 12.797) als verkoopwinst, onbelast, uit laten betalen?
Of werkt dat niet zo simpel?
De verkoopwinst zou ik graag gebruiken om het nieuwe huis, dat een renovatiewoning betreft en casco opgeleverd wordt, van een behangetje etc. te voorzien.
Overigens staat het nieuwe huis op naam van mijn vriendin, het oude huis op mijn naam en mijn vriendin heeft nooit op het adres van het oude huis ingeschreven gestaan.
(ja, ik heb zoiets al gevraagd...maar ik kwam er nog steeds niet helemaal uit..)
Ligt er ook aan hoeveel die "kosten"zijn, maar afgezien daarvan vind ik het zeer vreemd dat ze die kosten berekenen. Bij een spaarhypotheek vind ik dat NIET normaal. Net zo goed dat het bij een spaarrekening dat ook niet gebeurt. Ik zal je dat toelichten met het volgende voorbeeld:quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat er kosten ingehouden worden, is al zo vaak genoemd. Maar om dat meteen een woekerpolis te noemen: ''
Het artikel wordt echter op dezelfde site bestreden door een ingezonden stuk. : bij een spaarhypotheek zou duidelijk zijn wat je inlegt en wat het deel overlijdensdekking is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 18:26 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik wel.
Google er maar eens op. Dan krijg je bijv. dit te lezen.
"Verborgen kosten van de spaarhypotheek: woekerpolis"
Ja, heb je een link?quote:En als je verder googled, kom je nog veel meer van dit soort shit tegen.
Je vraag was:quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:44 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Het artikel wordt echter op dezelfde site bestreden door een ingezonden stuk. : bij een spaarhypotheek zou duidelijk zijn wat je inlegt en wat het deel overlijdensdekking is.
[..]
Ja, heb je een link?
En daarop geef ik je antwoord. Dat spaarhypotheek en woekerpolis wel degelijk in 1 zin genoemd kunnen worden. Blijft natuurlijk de vraag: Definieer woekerpolis...quote:ik heb tot nu toe nooit gehoord van een woekerpolis die betrekking heeft op een spaarhypotheek..
Jij wel?
Erm: wie zegt dat de Hypotheker daadwerkelijk de meest gunstige hypotheek uitzoekt?quote:Op zondag 22 februari 2009 20:42 schreef whosvegas het volgende:
Ik sta op het punt te gaan bieden op een woning
Laatst ben ik bij (Jazeker) de hypother geweest, om te kijken of het allemaal kan (en het kan)
Maar als ik een woning heb gekocht, heeft het zin om met meer tussenpersonen om de tafel te gaan zitten of rechtstreeks met de geldverstreker? Ik vraag dit omdat de hypotheker, altijd de meest gunstige hypotheek uit kan zoeken
Looptijd polis/betaalde premie/uitkering?quote:
Ach... Op een uitkering van nog geen 8000 euro...quote:Op zondag 22 februari 2009 22:17 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Looptijd polis/betaalde premie/uitkering?
Helaas. Er is geen berekening waar je kan zien of je teveel of te weinig betaald. Je kan wel vergelijken wat je bij andere aanbieders zou betalen maar de kans is groot dat je meer gaat betalen omdat je sterftekans groter is geworden. Daarnaast kan het zijn dat er fiscale gevolgen zijn aan het afkopen/wijzigen van een polis. Wat betaal je per maand voor die polis? En wat is verzekerd op die polis?quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:04 schreef Werewolf het volgende:
Ik ben eens even mijn hypotheek door aan het lopen en heb nog wel een paar vraagjes voor de deskundigen...
Wij hebben bij de Postbank een hypotheek en daarbij een maatwerk levensverzekering.
Nu hoor je vaak dat de tussenpersonen vaak veel commissie krijgen op die verzekeringen.
Is er een berekening die ik kan doen om te kijken of ik veel of weinig betaal voor mijn verzekering?
Kan ik los van mijn hypotheek mijn verzekering aanpassen?
Ik heb wel tussen mijn papieren een wijzigingsformulier gezien, maar daar kan ik volgens alleen adresgegevens, begunstiging en overlijdensdekking aanpassen...
Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen...
Mijn ervaring met de jazeker adviseur is dat hij vooral uit was op de meest gunstige hypotheek voor hem (veel extras verkopen, spaarpolis, verzekering, etc). Zelfs nadat ik vrij duidelijk mijn keuze kenbaar had gemaakt, probeerde hij er toch nog een spaarpolis aan vast te knopen. Ik heb betere ervaringen met een 'onafhankelijk' tussenpersoon en ook met de Eigen Huis hypotheekservice (maar het kan natuurlijk ook zijn dat die latere adviseurs meer hun best moesten doen omdat ik gewoon beter in de materie thuis was intussenquote:Op zondag 22 februari 2009 20:42 schreef whosvegas het volgende:
Maar als ik een woning heb gekocht, heeft het zin om met meer tussenpersonen om de tafel te gaan zitten of rechtstreeks met de geldverstreker? Ik vraag dit omdat de hypotheker, altijd de meest gunstige hypotheek uit kan zoeken
Eigen Huis hypotheek servicequote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:17 schreef anboni het volgende:
[..]
Mijn ervaring met de jazeker adviseur is dat hij vooral uit was op de meest gunstige hypotheek voor hem (veel extras verkopen, spaarpolis, verzekering, etc). Zelfs nadat ik vrij duidelijk mijn keuze kenbaar had gemaakt, probeerde hij er toch nog een spaarpolis aan vast te knopen. Ik heb betere ervaringen met een 'onafhankelijk' tussenpersoon en ook met de Eigen Huis hypotheekservice (maar het kan natuurlijk ook zijn dat die latere adviseurs meer hun best moesten doen omdat ik gewoon beter in de materie thuis was intussen)
De meeste adviseurs waar jij het over hebt zitten vaak bij tussenpersonen in loondienst... De goede (lees: Hypothecair Planners of Financieel Planners mits met de juiste papieren) kan ik je dan ook zeker aanraden. Deze zijn vaak of zelfstandig of in dienst bij banken.quote:Al met al ben ik zeker door mijn ervaring met die jazeker adviseur gesterkt in mijn overtuiging dat de meeste adviseurs niet verder te vertrouwen zijn dan je ze kunt zien (vergeet niet dat geldverstrekkers per product [hypotheek, spaarpolis, orv] provisie betalen aan de adviseur of zijn werkgever). Wat je het beste kunt doen, is zorgen dat je zelf veel te weten komt over de materie. De diverse draadjes hier op fok (WGR en AEX forums met name) zijn zeker interessante informatiebronnen. Ook http://www.spam-forum.nl/ bevat een hoop nuttige info.
Hij is in 2006 afgesloten, dus dat hogere risico valt ook wel mee denk ik.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:17 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Helaas. Er is geen berekening waar je kan zien of je teveel of te weinig betaald. Je kan wel vergelijken wat je bij andere aanbieders zou betalen maar de kans is groot dat je meer gaat betalen omdat je sterftekans groter is geworden. Daarnaast kan het zijn dat er fiscale gevolgen zijn aan het afkopen/wijzigen van een polis. Wat betaal je per maand voor die polis? En wat is verzekerd op die polis?
Of je je polis los van je hypotheek kan aanpassen is vaak afhankelijk van het soort aanpassing. Wat zou je aan willen passen?
Premie is inderdaad een bereking met o.a. je leeftijd, gezondheid en dat wat je als eindkapitaal bij elkaar wil sparen/beleggen... Prijs van je huis staat er los van.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 12:41 schreef Werewolf het volgende:
[..]
Hij is in 2006 afgesloten, dus dat hogere risico valt ook wel mee denk ik.
Ik zou hem graag goedkoper willen![]()
Die premie moet toch een berekening zijn van je leeftijd en de prijs van je huis, of niet?
Dan moet je toch kunnen nagaan wat je ongeveer zou moeten betalen bij een bepaalde prijs, of niet?
Mijn bod op een woning is ook geaccepteerd en moet nu ook die duistere wereld induiken...quote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:52 schreef whosvegas het volgende:de koop is rond
Nu in de duistere wereld van de hypotheken duiken
Een planner werkt op uurtarief. (althans: de meesten) Deze spit alles door en houdt rekening met álle scenario's. Hij doet een aanvraag bij een hypotheekadviseur en kan ervoor zorgen dat zíjn provisie zo laag mogelijk is. Je hebt immers al op de planner betaald en die heeft het meeste werk al gedaan.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:07 schreef Reena het volgende:
Ik zag dat iemand het hier had over een financieel planner? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Is dat net als een hypotheekadviseur?
Ah, bedankt voor je antwoord. Dat klinkt als iets om te overwegen! Maar ik denk dat ik dan alvast wat voor-denkwerk ga doen, zodat ik er niet dagen hoef te zitten.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:14 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Een planner werkt op uurtarief. (althans: de meesten) Deze spit alles door en houdt rekening met álle scenario's. Hij doet een aanvraag bij een hypotheekadviseur en kan ervoor zorgen dat zíjn provisie zo laag mogelijk is. Je hebt immers al op de planner betaald en die heeft het meeste werk al gedaan.
Ja. Bijvoorbeeld dat de verbinding Euribor <--> hypotheekrente bij de meeste banken momenteel een beetje zoek is. Tenzij je een variabele rente neemt die echt voor 100% op Euribor gebaseerd is.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 23:43 schreef Fer het volgende:
Dit jaar loopt mijn renteperiode af. Ik neig naar variabel te gaan, dagelijks de euribor bijhouden en vastzetten als die weer gaat stijgen. Lijkte me de komende 3 jaar nog wel laag blijven staan.
Of zie ik iets over het hoofd?
Veel hypotheekverstrekkers hebben een twee-sporig rentebeleid. Dus een aantrekkelijke rente voor nieuwe hypotheken en een hogere voor bestaande hypotheken waarvan de rentevaste periode afloopt. Dit moet je ook zeker meenemen. Ik heb twee jaar geleden afgesloten. Nieuwe klant en een nieuwbouwwoning. Die korting krijg je echt later niet meer en dan moet de rente toch wel behoorlijk zijn gedaald.quote:Op woensdag 25 februari 2009 02:29 schreef VinnieJones het volgende:
Vraagje .
Stel ik neem nu een hypotheek.
Ik neem aan dat het niet al te snugger is die voor 10 jaar (of langer) voor 5.2% vast te zetten.
Aangezien het vrijwel zeker zal dalen in de toekomst (wanneer weet natuurlijk niemand).
Is het dan slim om nog even af te wachten, en variabel hypotheek rente te nemen.
Wanneer de rentes op 4% of lager zijn, meteen 30 jaar vast zetten ofzo.
Of gaat dat niet zo makkelijk ?
Statistisch gezien staat de rente nog op een redelijk laag nivo. Dus als het een beetje tegenzit kan de rente nog wel wat gaan stijgen ook in de aankomende jaren. Dalen kan natuurlijk ook. Maar inderdaad, niemand die weet wat er in de aankomende 10 jaar met de rente gaat gebeuren.quote:Op woensdag 25 februari 2009 02:29 schreef VinnieJones het volgende:
Vraagje .
Stel ik neem nu een hypotheek.
Ik neem aan dat het niet al te snugger is die voor 10 jaar (of langer) voor 5.2% vast te zetten.
Aangezien het vrijwel zeker zal dalen in de toekomst (wanneer weet natuurlijk niemand).
Is het dan slim om nog even af te wachten, en variabel hypotheek rente te nemen.
Wanneer de rentes op 4% of lager zijn, meteen 30 jaar vast zetten ofzo.
Of gaat dat niet zo makkelijk ?
Jij 5300 euro en je vriendin maar 195? Ben jij soms 95 jaar en rook je 10 pakjes sigaretten per dag?quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:42 schreef inXs het volgende:
Wij zitten nog steeds met onze bouwrijpe grondaannemer (hoogevest bv) is failliet gegaan, bouwfonds was de partner en die heeft het gehele project nu op zich genomen en gelukkig druk in onderhandeling met nieuwe aannemers.
Nog even een vraag, de hypotheek is uiteraard rond, de levensverzekering ook. Alleen heb ik volgens mij ergens zitten slapen want mijn vriendin en ik krijgen nu beide een acceptgiro thuisgestuurd. 1 voor mij met een koopsom / 1e premie van 5300 euro en 1 voor haar met een koopsom / 1e premie van 195 euro... Ik meende dat wij gewoon een maandbedrag zouden gaan betalen, maar zoals ik dit begrijp dan kopen wij de levensverzekering in feite af en hoeven we "nooit" meer hieraan te betalen? Of is er een kans dat het een drukfoutje betreft? Sowieso gek dat we beide een ander bedrag krijgen voorgeschoteld. Afijn.. Hopelijk weet iemand het, mijn adviseur zit natuurlijk alang thuis
Linkje doet het niet, maar op nieuwbouwwoningen zit (vrijwel) nooit BTW.quote:ook leuk die btw verlaging: http://www.livios.be/nl/_...ot%206%%20is%20een%20feit
betekend dit dat we dit fiscaal terug kunnen krijgen? Of waar gaan we dit leuke grapje in terug zien? Wij hebben nieuwbouw, 2ton von. De belasting hierover wordt dus lager?
Wat voor hypotheek is het dan?quote:
Daar heb ik al gekeken. Ik kan echter niet zien wat je betaalt voor die rentemiddeling.quote:Op zondag 1 maart 2009 13:47 schreef Ml-etje het volgende:
Spaarhypotheek
Rentepercentage weten we nog niet (wordt naar gekeken) maar niet meer dan de bankspaar van de rabo dat is nu al zeker
Kijk maar op obvion.nl
Huh? Je neemt toch een spaarhyp? Dus je lost tussentijds niets af. Of wel?quote:Op zondag 1 maart 2009 14:04 schreef Ml-etje het volgende:dat niet aflossen gaat denk ik niet geheel op maar inderdaad we gaan allereerst onze eigen bankrekeningen vol zetten en dan kijken naar de hypotheek.
Zien of het nut heeft om geld op de spaarrek te storten.
Het zal best kunnen, maar dat is niet de intentie van die hypotheekconstructie.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |