abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66155852
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:50 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Weet ik niet... Hoe heet de verzekering die je hebt? Is het een spaarzeker/spaarvast? Of is het een OpMaat?
Spaaroptimaal hypotheek. Een 100% zuiver spaar hypotheek.

Dus niks met beleggingen of zo.

ik heb tot nu toe nooit gehoord van een woekerpolis die betrekking heeft op een spaarhypotheek..

Jij wel?
  Moderator dinsdag 17 februari 2009 @ 18:26:07 #152
236264 crew  capricia
pi_66168210
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 12:54 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Spaaroptimaal hypotheek. Een 100% zuiver spaar hypotheek.

Dus niks met beleggingen of zo.

ik heb tot nu toe nooit gehoord van een woekerpolis die betrekking heeft op een spaarhypotheek..

Jij wel?
Ik wel.
Google er maar eens op. Dan krijg je bijv. dit te lezen.
"Verborgen kosten van de spaarhypotheek: woekerpolis"
En als je verder googled, kom je nog veel meer van dit soort shit tegen.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66168587
Dat er kosten ingehouden worden, is al zo vaak genoemd. Maar om dat meteen een woekerpolis te noemen: ' '
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:26:56 #154
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_66198027
Bah, beide huizen die ik leuk vond zijn al verkocht.

2 zelfde appartementen, nummertje 31 en 41 ofzo .
Met koopgarant , zodat je maar 75% van de koopprijs hoeft te betalen.
maar bij verkopen ook weer de 25 % van verkoopprijs moet inleveren.

Leek me een goede optie, en ook was het een prima stekkie.

Helaasch beide gemist
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:27:57 #155
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66198069
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:26 schreef VinnieJones het volgende:
Bah, beide huizen die ik leuk vond zijn al verkocht.

2 zelfde appartementen, nummertje 31 en 41 ofzo .
Met koopgarant , zodat je maar 75% van de koopprijs hoeft te betalen.
maar bij verkopen ook weer de 25 % van verkoopprijs moet inleveren.

Leek me een goede optie, en ook was het een prima stekkie.

Helaasch beide gemist
Schade... Kansen genoeg wel op dit moment?
Lang leve mij! *O*
  woensdag 18 februari 2009 @ 15:08:43 #156
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_66199732
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:27 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Schade... Kansen genoeg wel op dit moment?
Ja ik zie nog wel genoeg mogelijkheden. We zoeken nog vrolijk verder.
Ik verwacht begin maart een paar woningen te bekijken met open huizen.
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_66204641
Okee, even een specifieke situatie.

Hypotheek: ¤ 80.000
Spaarpolis: ¤ 7.797

Stel nou ik verkoop het huis voor ¤ 85.000, wat dan?

Kan ik het gedeelte spaarpolis (¤ 7.797) als aflossing voor de spaarhypotheek gebruiken, de resterende hypotheekschuld (80.000 – 7.797 = 72.203) aflossen met de opbrengst van de verkoop en de rest (85.000 – 72.203 = 12.797) als verkoopwinst, onbelast, uit laten betalen?

Of werkt dat niet zo simpel?

De verkoopwinst zou ik graag gebruiken om het nieuwe huis, dat een renovatiewoning betreft en casco opgeleverd wordt, van een behangetje etc. te voorzien.

Overigens staat het nieuwe huis op naam van mijn vriendin, het oude huis op mijn naam en mijn vriendin heeft nooit op het adres van het oude huis ingeschreven gestaan.

(ja, ik heb zoiets al gevraagd...maar ik kwam er nog steeds niet helemaal uit.. )
  woensdag 18 februari 2009 @ 20:05:45 #158
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66210648
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:04 schreef Errrwin het volgende:
Okee, even een specifieke situatie.

Hypotheek: ¤ 80.000
Spaarpolis: ¤ 7.797

Stel nou ik verkoop het huis voor ¤ 85.000, wat dan?

Kan ik het gedeelte spaarpolis (¤ 7.797) als aflossing voor de spaarhypotheek gebruiken, de resterende hypotheekschuld (80.000 – 7.797 = 72.203) aflossen met de opbrengst van de verkoop en de rest (85.000 – 72.203 = 12.797) als verkoopwinst, onbelast, uit laten betalen?

Of werkt dat niet zo simpel?

De verkoopwinst zou ik graag gebruiken om het nieuwe huis, dat een renovatiewoning betreft en casco opgeleverd wordt, van een behangetje etc. te voorzien.

Overigens staat het nieuwe huis op naam van mijn vriendin, het oude huis op mijn naam en mijn vriendin heeft nooit op het adres van het oude huis ingeschreven gestaan.

(ja, ik heb zoiets al gevraagd...maar ik kwam er nog steeds niet helemaal uit.. )
Dat werkt zo simpel...
Lang leve mij! *O*
pi_66210805
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:39 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat er kosten ingehouden worden, is al zo vaak genoemd. Maar om dat meteen een woekerpolis te noemen: ' '
Ligt er ook aan hoeveel die "kosten"zijn, maar afgezien daarvan vind ik het zeer vreemd dat ze die kosten berekenen. Bij een spaarhypotheek vind ik dat NIET normaal. Net zo goed dat het bij een spaarrekening dat ook niet gebeurt. Ik zal je dat toelichten met het volgende voorbeeld:

-Bank leent mij 50k aan geld in de vorm van hypotheek tegen 8% rente. Die rente betaal ik trouw. Het geleende geld beleg ik in de vorm van mijn huis.
-Ik leen op mijn beurt geld uit aan dezelfde bank, doordat ik een spaartegoed opbouw. Ook tegen dezelfde rente van 8% . De bank kan net zoals ik dat doe het geld beleggen in vastgoed of whatever.

Het principe lijkt mij toch redelijk wederigkerig qua insteek.

Na 15 jaar wil ik er van af. Niets meer dan logisch lijkt mij dat

- ik dan 50k, het tegoed van de bank dus, keurig netjes aflos.
- en de bank mijn tegoed keurig netjes betaal . Du het volledige bedrag wat op het jaaroverzicht staat vermeld. (en ja dat daarin zit de verdiscontering van de risicoprimiedeel wat geen spaardeel is!)

Dan is het van tweeën één:

We doen als beide partijen niet lullig en betalen elkaar elkaars tegoed uit. Einde verhaal punt.

of

Beide partijen doen lullig door ineens met extra kosten in rekening te brengen. Kosten die niet eens gemaakt zijn, als je voor de goede belegging hebt gekozen. Als mijn geldverstrekker kosten in rekening gaat brengen, dan zal ik dat hen ook maar eens doen!

Naar rato uiteraard van het tegoed!

Dat is toch net zo idioot

[ Bericht 1% gewijzigd door EchtGaaf op 18-02-2009 20:16:03 ]
pi_66211908
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:26 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik wel.
Google er maar eens op. Dan krijg je bijv. dit te lezen.
"Verborgen kosten van de spaarhypotheek: woekerpolis"
Het artikel wordt echter op dezelfde site bestreden door een ingezonden stuk. : bij een spaarhypotheek zou duidelijk zijn wat je inlegt en wat het deel overlijdensdekking is.
quote:
En als je verder googled, kom je nog veel meer van dit soort shit tegen.
Ja, heb je een link?
pi_66230197
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:44 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Het artikel wordt echter op dezelfde site bestreden door een ingezonden stuk. : bij een spaarhypotheek zou duidelijk zijn wat je inlegt en wat het deel overlijdensdekking is.
[..]

Ja, heb je een link?
Je vraag was:
quote:

Jij wel?
En daarop geef ik je antwoord. Dat spaarhypotheek en woekerpolis wel degelijk in 1 zin genoemd kunnen worden. Blijft natuurlijk de vraag: Definieer woekerpolis...

Of jij zo'n constructie hebt, dat kan ik van de buitenkant niet beoordelen. Wellicht zou je eens moeten kijken wat de kosten en opbrengst is als je voortijdig besluit de spaarpolis te beeindigen...bijv. doordat je wil verhuizen of een andere hyp. wil nemen. Vaak zijn die kosten vrij hoog. Maar dat hoeft echt niet altijd het geval te zijn.

Enne, googlen kun je ook zelf. Ik heb je een link gegeven, de rest is aan jou!
There is a name for it:
We call them Poor"
  zondag 22 februari 2009 @ 20:42:25 #162
52513 whosvegas
The Trickster
pi_66352117
Ik sta op het punt te gaan bieden op een woning
Laatst ben ik bij (Jazeker) de hypother geweest, om te kijken of het allemaal kan (en het kan )
Maar als ik een woning heb gekocht, heeft het zin om met meer tussenpersonen om de tafel te gaan zitten of rechtstreeks met de geldverstreker? Ik vraag dit omdat de hypotheker, altijd de meest gunstige hypotheek uit kan zoeken
Are you nuts??
pi_66355361
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:42 schreef whosvegas het volgende:
Ik sta op het punt te gaan bieden op een woning
Laatst ben ik bij (Jazeker) de hypother geweest, om te kijken of het allemaal kan (en het kan )
Maar als ik een woning heb gekocht, heeft het zin om met meer tussenpersonen om de tafel te gaan zitten of rechtstreeks met de geldverstreker? Ik vraag dit omdat de hypotheker, altijd de meest gunstige hypotheek uit kan zoeken
Erm: wie zegt dat de Hypotheker daadwerkelijk de meest gunstige hypotheek uitzoekt?
Dus: naar meer mensen toe of ga naar een financieel planner.
pi_66355455
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:05 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Dat werkt zo simpel...
Looptijd polis/betaalde premie/uitkering?
pi_66380466
Rente is toch niet gewijzigd bij mijn Rabo

[ Bericht 81% gewijzigd door InnocentFR op 23-02-2009 19:31:16 ]
  dinsdag 24 februari 2009 @ 10:24:21 #166
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66400287
quote:
Op zondag 22 februari 2009 22:17 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Looptijd polis/betaalde premie/uitkering?
Ach... Op een uitkering van nog geen 8000 euro...
Lang leve mij! *O*
pi_66401324
Ik ben eens even mijn hypotheek door aan het lopen en heb nog wel een paar vraagjes voor de deskundigen...

Wij hebben bij de Postbank een hypotheek en daarbij een maatwerk levensverzekering.
Nu hoor je vaak dat de tussenpersonen vaak veel commissie krijgen op die verzekeringen.

Is er een berekening die ik kan doen om te kijken of ik veel of weinig betaal voor mijn verzekering?
Kan ik los van mijn hypotheek mijn verzekering aanpassen?
Ik heb wel tussen mijn papieren een wijzigingsformulier gezien, maar daar kan ik volgens alleen adresgegevens, begunstiging en overlijdensdekking aanpassen...

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen...
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:17:54 #168
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66401769
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:04 schreef Werewolf het volgende:
Ik ben eens even mijn hypotheek door aan het lopen en heb nog wel een paar vraagjes voor de deskundigen...

Wij hebben bij de Postbank een hypotheek en daarbij een maatwerk levensverzekering.
Nu hoor je vaak dat de tussenpersonen vaak veel commissie krijgen op die verzekeringen.

Is er een berekening die ik kan doen om te kijken of ik veel of weinig betaal voor mijn verzekering?
Kan ik los van mijn hypotheek mijn verzekering aanpassen?
Ik heb wel tussen mijn papieren een wijzigingsformulier gezien, maar daar kan ik volgens alleen adresgegevens, begunstiging en overlijdensdekking aanpassen...

Ik hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen...
Helaas. Er is geen berekening waar je kan zien of je teveel of te weinig betaald. Je kan wel vergelijken wat je bij andere aanbieders zou betalen maar de kans is groot dat je meer gaat betalen omdat je sterftekans groter is geworden. Daarnaast kan het zijn dat er fiscale gevolgen zijn aan het afkopen/wijzigen van een polis. Wat betaal je per maand voor die polis? En wat is verzekerd op die polis?

Of je je polis los van je hypotheek kan aanpassen is vaak afhankelijk van het soort aanpassing. Wat zou je aan willen passen?
Lang leve mij! *O*
pi_66404046
quote:
Op zondag 22 februari 2009 20:42 schreef whosvegas het volgende:
Mijn ervaring met de jazeker adviseur is dat hij vooral uit was op de meest gunstige hypotheek voor hem (veel extras verkopen, spaarpolis, verzekering, etc). Zelfs nadat ik vrij duidelijk mijn keuze kenbaar had gemaakt, probeerde hij er toch nog een spaarpolis aan vast te knopen. Ik heb betere ervaringen met een 'onafhankelijk' tussenpersoon en ook met de Eigen Huis hypotheekservice (maar het kan natuurlijk ook zijn dat die latere adviseurs meer hun best moesten doen omdat ik gewoon beter in de materie thuis was intussen )

Al met al ben ik zeker door mijn ervaring met die jazeker adviseur gesterkt in mijn overtuiging dat de meeste adviseurs niet verder te vertrouwen zijn dan je ze kunt zien (vergeet niet dat geldverstrekkers per product [hypotheek, spaarpolis, orv] provisie betalen aan de adviseur of zijn werkgever). Wat je het beste kunt doen, is zorgen dat je zelf veel te weten komt over de materie. De diverse draadjes hier op fok (WGR en AEX forums met name) zijn zeker interessante informatiebronnen. Ook http://www.hypotheken-forum.nl/ bevat een hoop nuttige info.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:24:42 #170
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66404296
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:17 schreef anboni het volgende:

[..]

Mijn ervaring met de jazeker adviseur is dat hij vooral uit was op de meest gunstige hypotheek voor hem (veel extras verkopen, spaarpolis, verzekering, etc). Zelfs nadat ik vrij duidelijk mijn keuze kenbaar had gemaakt, probeerde hij er toch nog een spaarpolis aan vast te knopen. Ik heb betere ervaringen met een 'onafhankelijk' tussenpersoon en ook met de Eigen Huis hypotheekservice (maar het kan natuurlijk ook zijn dat die latere adviseurs meer hun best moesten doen omdat ik gewoon beter in de materie thuis was intussen )
Eigen Huis hypotheek service De hebben ook maar 2 polissen in hun assortiment. Namelijk die 2 waar ze het meest mee verdienen...
quote:
Al met al ben ik zeker door mijn ervaring met die jazeker adviseur gesterkt in mijn overtuiging dat de meeste adviseurs niet verder te vertrouwen zijn dan je ze kunt zien (vergeet niet dat geldverstrekkers per product [hypotheek, spaarpolis, orv] provisie betalen aan de adviseur of zijn werkgever). Wat je het beste kunt doen, is zorgen dat je zelf veel te weten komt over de materie. De diverse draadjes hier op fok (WGR en AEX forums met name) zijn zeker interessante informatiebronnen. Ook http://www.spam-forum.nl/ bevat een hoop nuttige info.
De meeste adviseurs waar jij het over hebt zitten vaak bij tussenpersonen in loondienst... De goede (lees: Hypothecair Planners of Financieel Planners mits met de juiste papieren) kan ik je dan ook zeker aanraden. Deze zijn vaak of zelfstandig of in dienst bij banken.
Lang leve mij! *O*
pi_66404813
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:17 schreef Echo99 het volgende:

[..]

Helaas. Er is geen berekening waar je kan zien of je teveel of te weinig betaald. Je kan wel vergelijken wat je bij andere aanbieders zou betalen maar de kans is groot dat je meer gaat betalen omdat je sterftekans groter is geworden. Daarnaast kan het zijn dat er fiscale gevolgen zijn aan het afkopen/wijzigen van een polis. Wat betaal je per maand voor die polis? En wat is verzekerd op die polis?

Of je je polis los van je hypotheek kan aanpassen is vaak afhankelijk van het soort aanpassing. Wat zou je aan willen passen?
Hij is in 2006 afgesloten, dus dat hogere risico valt ook wel mee denk ik.
Ik zou hem graag goedkoper willen
Die premie moet toch een berekening zijn van je leeftijd en de prijs van je huis, of niet?
Dan moet je toch kunnen nagaan wat je ongeveer zou moeten betalen bij een bepaalde prijs, of niet?
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:42:58 #172
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66404887
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 12:41 schreef Werewolf het volgende:

[..]

Hij is in 2006 afgesloten, dus dat hogere risico valt ook wel mee denk ik.
Ik zou hem graag goedkoper willen
Die premie moet toch een berekening zijn van je leeftijd en de prijs van je huis, of niet?
Dan moet je toch kunnen nagaan wat je ongeveer zou moeten betalen bij een bepaalde prijs, of niet?
Premie is inderdaad een bereking met o.a. je leeftijd, gezondheid en dat wat je als eindkapitaal bij elkaar wil sparen/beleggen... Prijs van je huis staat er los van.

Als je weet wat je huidige polis als verzekerd bedrag heeft en als doelkapitaal kan je wel wat gaan shoppen ja...
Lang leve mij! *O*
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:52:40 #173
52513 whosvegas
The Trickster
pi_66423681
de koop is rond
Nu in de duistere wereld van de hypotheken duiken
Are you nuts??
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:07:04 #174
55350 Reena
Angelcrusher
pi_66426863
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:52 schreef whosvegas het volgende:
de koop is rond
Nu in de duistere wereld van de hypotheken duiken
Mijn bod op een woning is ook geaccepteerd en moet nu ook die duistere wereld induiken...

Ik heb alleen geen idee waar ik moet beginnen...ik weet dat ik graag zekerheid heb, niet te lange rente vaste periode (omdat ik niet weet of ik er 10 jaar blijf wonen, maar zeker wel 5 of 6 jaar en ik weet niet hoe het zit met de hoogte van de boete als je eerder wil verhuizen) en niet te hoge maandlasten wil hebben (zoals iedereen). Maar ik wil ook wel een beetje aflossen, denk ik. Of anders na 5 jaar ermee beginnen...ok dat stukje weet ik niet zeker.
ik denk dat ik even dit topic door ga spitten

Ik zag dat iemand het hier had over een financieel planner? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Is dat net als een hypotheekadviseur?
pi_66427170
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:07 schreef Reena het volgende:

Ik zag dat iemand het hier had over een financieel planner? Wat moet ik me daarbij voorstellen? Is dat net als een hypotheekadviseur?
Een planner werkt op uurtarief. (althans: de meesten) Deze spit alles door en houdt rekening met álle scenario's. Hij doet een aanvraag bij een hypotheekadviseur en kan ervoor zorgen dat zíjn provisie zo laag mogelijk is. Je hebt immers al op de planner betaald en die heeft het meeste werk al gedaan.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:20:30 #176
55350 Reena
Angelcrusher
pi_66427429
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Een planner werkt op uurtarief. (althans: de meesten) Deze spit alles door en houdt rekening met álle scenario's. Hij doet een aanvraag bij een hypotheekadviseur en kan ervoor zorgen dat zíjn provisie zo laag mogelijk is. Je hebt immers al op de planner betaald en die heeft het meeste werk al gedaan.
Ah, bedankt voor je antwoord. Dat klinkt als iets om te overwegen! Maar ik denk dat ik dan alvast wat voor-denkwerk ga doen, zodat ik er niet dagen hoef te zitten.
pi_66428312
Dit jaar loopt mijn renteperiode af. Ik neig naar variabel te gaan, dagelijks de euribor bijhouden en vastzetten als die weer gaat stijgen. Lijkte me de komende 3 jaar nog wel laag blijven staan.

Of zie ik iets over het hoofd?
.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:49:01 #178
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66428536
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:43 schreef Fer het volgende:
Dit jaar loopt mijn renteperiode af. Ik neig naar variabel te gaan, dagelijks de euribor bijhouden en vastzetten als die weer gaat stijgen. Lijkte me de komende 3 jaar nog wel laag blijven staan.

Of zie ik iets over het hoofd?
Ja. Bijvoorbeeld dat de verbinding Euribor <--> hypotheekrente bij de meeste banken momenteel een beetje zoek is. Tenzij je een variabele rente neemt die echt voor 100% op Euribor gebaseerd is.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 25 februari 2009 @ 02:29:06 #179
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_66432243
Vraagje .

Stel ik neem nu een hypotheek.
Ik neem aan dat het niet al te snugger is die voor 10 jaar (of langer) voor 5.2% vast te zetten.
Aangezien het vrijwel zeker zal dalen in de toekomst (wanneer weet natuurlijk niemand).

Is het dan slim om nog even af te wachten, en variabel hypotheek rente te nemen.
Wanneer de rentes op 4% of lager zijn, meteen 30 jaar vast zetten ofzo.

Of gaat dat niet zo makkelijk ?
pi_66434112
Of balen als 'ie langzaam naar 6%, 7% groeit...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_66434198
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 02:29 schreef VinnieJones het volgende:
Vraagje .

Ik neem aan dat het niet al te snugger is die voor 10 jaar (of langer) voor 5.2% vast te zetten.
Aangezien het vrijwel zeker zal dalen in de toekomst (wanneer weet natuurlijk niemand).

Is het dan slim om nog even af te wachten, en variabel hypotheek rente te nemen.

Veel hypotheekverstrekkers hebben een twee-sporig rentebeleid. Dus een aantrekkelijke rente voor nieuwe hypotheken en een hogere voor bestaande hypotheken waarvan de rentevaste periode afloopt. Dit moet je ook zeker meenemen. Ik heb twee jaar geleden afgesloten. Nieuwe klant en een nieuwbouwwoning. Die korting krijg je echt later niet meer en dan moet de rente toch wel behoorlijk zijn gedaald.
  woensdag 25 februari 2009 @ 09:09:01 #182
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66434305
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 02:29 schreef VinnieJones het volgende:
Vraagje .

Statistisch gezien staat de rente nog op een redelijk laag nivo. Dus als het een beetje tegenzit kan de rente nog wel wat gaan stijgen ook in de aankomende jaren. Dalen kan natuurlijk ook. Maar inderdaad, niemand die weet wat er in de aankomende 10 jaar met de rente gaat gebeuren.
M.a.w. statistieken zijn van ondergeschikt belang aan jouw persoonlijke situatie. Probeer een risico inschatting te maken van wat er kan gebeuren als de rente fors gaat stijgen of dalen...
Als jij het je kan veroorloven om te wachten tot de rentes weer op 3 procent zitten (met het risico dat je ook de 6% nog een keertje aantikt) dan moet je dat doen. Ervaring leert dat het (op korte termijn) wel veel geld kan kosten...
Lang leve mij! *O*
pi_66458657
Wij zitten nog steeds met onze bouwrijpe grond aannemer (hoogevest bv) is failliet gegaan, bouwfonds was de partner en die heeft het gehele project nu op zich genomen en gelukkig druk in onderhandeling met nieuwe aannemers.

Nog even een vraag, de hypotheek is uiteraard rond, de levensverzekering ook. Alleen heb ik volgens mij ergens zitten slapen want mijn vriendin en ik krijgen nu beide een acceptgiro thuisgestuurd. 1 voor mij met een koopsom / 1e premie van 5300 euro en 1 voor haar met een koopsom / 1e premie van 195 euro... Ik meende dat wij gewoon een maandbedrag zouden gaan betalen, maar zoals ik dit begrijp dan kopen wij de levensverzekering in feite af en hoeven we "nooit" meer hieraan te betalen? Of is er een kans dat het een drukfoutje betreft? Sowieso gek dat we beide een ander bedrag krijgen voorgeschoteld. Afijn.. Hopelijk weet iemand het, mijn adviseur zit natuurlijk alang thuis

ook leuk die btw verlaging: http://www.livios.be/nl/_...ot%206%%20is%20een%20feit

betekend dit dat we dit fiscaal terug kunnen krijgen? Of waar gaan we dit leuke grapje in terug zien? Wij hebben nieuwbouw, 2ton von. De belasting hierover wordt dus lager?
pi_66459411
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:42 schreef inXs het volgende:
Wij zitten nog steeds met onze bouwrijpe grond aannemer (hoogevest bv) is failliet gegaan, bouwfonds was de partner en die heeft het gehele project nu op zich genomen en gelukkig druk in onderhandeling met nieuwe aannemers.

Nog even een vraag, de hypotheek is uiteraard rond, de levensverzekering ook. Alleen heb ik volgens mij ergens zitten slapen want mijn vriendin en ik krijgen nu beide een acceptgiro thuisgestuurd. 1 voor mij met een koopsom / 1e premie van 5300 euro en 1 voor haar met een koopsom / 1e premie van 195 euro... Ik meende dat wij gewoon een maandbedrag zouden gaan betalen, maar zoals ik dit begrijp dan kopen wij de levensverzekering in feite af en hoeven we "nooit" meer hieraan te betalen? Of is er een kans dat het een drukfoutje betreft? Sowieso gek dat we beide een ander bedrag krijgen voorgeschoteld. Afijn.. Hopelijk weet iemand het, mijn adviseur zit natuurlijk alang thuis
Jij 5300 euro en je vriendin maar 195? Ben jij soms 95 jaar en rook je 10 pakjes sigaretten per dag?
quote:
ook leuk die btw verlaging: http://www.livios.be/nl/_...ot%206%%20is%20een%20feit

betekend dit dat we dit fiscaal terug kunnen krijgen? Of waar gaan we dit leuke grapje in terug zien? Wij hebben nieuwbouw, 2ton von. De belasting hierover wordt dus lager?
Linkje doet het niet, maar op nieuwbouwwoningen zit (vrijwel) nooit BTW.

edit: Belgisch zie ik. Geen verstand van.
pi_66459969
Je vriendin werkt bijna niet?

Behalve een dikke bonus voor de verstrekker zie ik het voordeel van een eenmalige koopsom niet, tenzij je die koopsom financiert en de rente weer gaat aftrekken. (Mag dit eigenlijk wel??)

Over variabele rente, ING hanteert euribor + vaste opslag afhankelijk van %EW.
.
pi_66461174
nee, ik ben zelfs jonger, 25, vriendin is 26. Roken beide niet, verdienen ook ongeveer even veel

edit: http://www.spaargids.be/sparen/index.php?option=com_smf&Itemid=38&topic=3672.0&lang=nl
ik zie inderdaad dat het voor belgie geldt, wij wonen in NL, dus dat btw verhaal mogen jullie vergeten.

[ Bericht 32% gewijzigd door inXs op 26-02-2009 08:03:38 ]
pi_66576817
Even een schopje;
Heb hier in het begin gepost dat we bezig waren met banksparen bij de rabobank.
Inmiddels ook een hypotheekplanner bezocht en uitgekomen bij de Obivion deluxe.
Zelfde rente als bij rabo maar veel meer mogelijkheden.
O.a. rentemiddeling.
Als de voorwaarden die ik zo even door ga lezen goed zijn gaan we zeker hiervoor.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 13:10:13 #188
236264 crew  capricia
pi_66578046
Maar is dat nog steeds banksparen, 30 jaar vast?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66578197
Nope 20 jaar met rentemiddeling enz enz
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 13:24:22 #190
236264 crew  capricia
pi_66578474
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:14 schreef Ml-etje het volgende:
Nope 20 jaar met rentemiddeling enz enz
Wat voor hypotheek is het dan?
- Hoe ga je aflossen
- Welke rentepercentage

[ Bericht 7% gewijzigd door capricia op 01-03-2009 13:29:46 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66579284
Spaarhypotheek
Rentepercentage weten we nog niet (wordt naar gekeken) maar niet meer dan de bankspaar van de rabo dat is nu al zeker
Kijk maar op obvion.nl
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 13:51:02 #192
236264 crew  capricia
pi_66579443
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:47 schreef Ml-etje het volgende:
Spaarhypotheek
Rentepercentage weten we nog niet (wordt naar gekeken) maar niet meer dan de bankspaar van de rabo dat is nu al zeker
Kijk maar op obvion.nl
Daar heb ik al gekeken. Ik kan echter niet zien wat je betaalt voor die rentemiddeling.
Bovendien vraag ik me af of je wel een groot voordeel aan rentemiddeling hebt, icm een spaarhypotheek.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66579606
De rentemiddeling is minder voordelig dat klopt. Hij wordt gedempt.
Rentemiddeling betaal je de administratie kosten voor en hij is iets duurder dan een hypotheek van bijvoorbeeld DVB
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 13:56:39 #194
236264 crew  capricia
pi_66579640
Dus je neemt een spaarhypotheek en zet het 20 jaar vast.
Je bedoeling is dus om 20 jaar niets af te lossen en om maximaal te profiteren van de HRA.
Klopt dat?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66579948
dat niet aflossen gaat denk ik niet geheel op maar inderdaad we gaan allereerst onze eigen bankrekeningen vol zetten en dan kijken naar de hypotheek.
Zien of het nut heeft om geld op de spaarrek te storten.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 14:05:20 #196
236264 crew  capricia
pi_66579986
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:04 schreef Ml-etje het volgende:
dat niet aflossen gaat denk ik niet geheel op maar inderdaad we gaan allereerst onze eigen bankrekeningen vol zetten en dan kijken naar de hypotheek.
Zien of het nut heeft om geld op de spaarrek te storten.
Huh? Je neemt toch een spaarhyp? Dus je lost tussentijds niets af. Of wel?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66580139
Bij mijn weten kan dat wel.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 14:12:09 #198
236264 crew  capricia
pi_66580215
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:09 schreef Ml-etje het volgende:
Bij mijn weten kan dat wel.
Het zal best kunnen, maar dat is niet de intentie van die hypotheekconstructie.
Als je tussentijds af wilt lossen, kun je beter een andere constructie nemen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 14:13:14 #199
236264 crew  capricia
pi_66580271
De vraag is:
Is het je intentie om tussentijds af te lossen?
Zo ja, waarom dan een constructie die dat niet in zich heeft?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66580672
We doen het alleen als het daadwerkelijk iets oplevert.
We gaan voor de zekerheid van de spaarhypotheek en mochten we af willen lossen dan kan dat.
Denk dat ik al snap waar de spraakverwarring alhier zit
Wij bedoelen met aflossen geld op de spaarrekening storten (extra).
Jij bedoelt de hypotheek echt aflossen.
Nee dat gaan we natuurlijk niet doen.

[ Bericht 51% gewijzigd door Ml-etje op 01-03-2009 14:53:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')