abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:20:30 #176
55350 Reena
Angelcrusher
pi_66427429
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:14 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Een planner werkt op uurtarief. (althans: de meesten) Deze spit alles door en houdt rekening met álle scenario's. Hij doet een aanvraag bij een hypotheekadviseur en kan ervoor zorgen dat zíjn provisie zo laag mogelijk is. Je hebt immers al op de planner betaald en die heeft het meeste werk al gedaan.
Ah, bedankt voor je antwoord. Dat klinkt als iets om te overwegen! Maar ik denk dat ik dan alvast wat voor-denkwerk ga doen, zodat ik er niet dagen hoef te zitten.
pi_66428312
Dit jaar loopt mijn renteperiode af. Ik neig naar variabel te gaan, dagelijks de euribor bijhouden en vastzetten als die weer gaat stijgen. Lijkte me de komende 3 jaar nog wel laag blijven staan.

Of zie ik iets over het hoofd?
.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:49:01 #178
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_66428536
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 23:43 schreef Fer het volgende:
Dit jaar loopt mijn renteperiode af. Ik neig naar variabel te gaan, dagelijks de euribor bijhouden en vastzetten als die weer gaat stijgen. Lijkte me de komende 3 jaar nog wel laag blijven staan.

Of zie ik iets over het hoofd?
Ja. Bijvoorbeeld dat de verbinding Euribor <--> hypotheekrente bij de meeste banken momenteel een beetje zoek is. Tenzij je een variabele rente neemt die echt voor 100% op Euribor gebaseerd is.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  woensdag 25 februari 2009 @ 02:29:06 #179
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_66432243
Vraagje .

Stel ik neem nu een hypotheek.
Ik neem aan dat het niet al te snugger is die voor 10 jaar (of langer) voor 5.2% vast te zetten.
Aangezien het vrijwel zeker zal dalen in de toekomst (wanneer weet natuurlijk niemand).

Is het dan slim om nog even af te wachten, en variabel hypotheek rente te nemen.
Wanneer de rentes op 4% of lager zijn, meteen 30 jaar vast zetten ofzo.

Of gaat dat niet zo makkelijk ?
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
pi_66434112
Of balen als 'ie langzaam naar 6%, 7% groeit...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_66434198
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 02:29 schreef VinnieJones het volgende:
Vraagje .

Ik neem aan dat het niet al te snugger is die voor 10 jaar (of langer) voor 5.2% vast te zetten.
Aangezien het vrijwel zeker zal dalen in de toekomst (wanneer weet natuurlijk niemand).

Is het dan slim om nog even af te wachten, en variabel hypotheek rente te nemen.

Veel hypotheekverstrekkers hebben een twee-sporig rentebeleid. Dus een aantrekkelijke rente voor nieuwe hypotheken en een hogere voor bestaande hypotheken waarvan de rentevaste periode afloopt. Dit moet je ook zeker meenemen. Ik heb twee jaar geleden afgesloten. Nieuwe klant en een nieuwbouwwoning. Die korting krijg je echt later niet meer en dan moet de rente toch wel behoorlijk zijn gedaald.
  woensdag 25 februari 2009 @ 09:09:01 #182
93427 Echo99
© Boy_Snakeye 21.07.05
pi_66434305
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 02:29 schreef VinnieJones het volgende:
Vraagje .

Statistisch gezien staat de rente nog op een redelijk laag nivo. Dus als het een beetje tegenzit kan de rente nog wel wat gaan stijgen ook in de aankomende jaren. Dalen kan natuurlijk ook. Maar inderdaad, niemand die weet wat er in de aankomende 10 jaar met de rente gaat gebeuren.
M.a.w. statistieken zijn van ondergeschikt belang aan jouw persoonlijke situatie. Probeer een risico inschatting te maken van wat er kan gebeuren als de rente fors gaat stijgen of dalen...
Als jij het je kan veroorloven om te wachten tot de rentes weer op 3 procent zitten (met het risico dat je ook de 6% nog een keertje aantikt) dan moet je dat doen. Ervaring leert dat het (op korte termijn) wel veel geld kan kosten...
Lang leve mij! *O*
pi_66458657
Wij zitten nog steeds met onze bouwrijpe grond aannemer (hoogevest bv) is failliet gegaan, bouwfonds was de partner en die heeft het gehele project nu op zich genomen en gelukkig druk in onderhandeling met nieuwe aannemers.

Nog even een vraag, de hypotheek is uiteraard rond, de levensverzekering ook. Alleen heb ik volgens mij ergens zitten slapen want mijn vriendin en ik krijgen nu beide een acceptgiro thuisgestuurd. 1 voor mij met een koopsom / 1e premie van 5300 euro en 1 voor haar met een koopsom / 1e premie van 195 euro... Ik meende dat wij gewoon een maandbedrag zouden gaan betalen, maar zoals ik dit begrijp dan kopen wij de levensverzekering in feite af en hoeven we "nooit" meer hieraan te betalen? Of is er een kans dat het een drukfoutje betreft? Sowieso gek dat we beide een ander bedrag krijgen voorgeschoteld. Afijn.. Hopelijk weet iemand het, mijn adviseur zit natuurlijk alang thuis

ook leuk die btw verlaging: http://www.livios.be/nl/_...ot%206%%20is%20een%20feit

betekend dit dat we dit fiscaal terug kunnen krijgen? Of waar gaan we dit leuke grapje in terug zien? Wij hebben nieuwbouw, 2ton von. De belasting hierover wordt dus lager?
pi_66459411
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:42 schreef inXs het volgende:
Wij zitten nog steeds met onze bouwrijpe grond aannemer (hoogevest bv) is failliet gegaan, bouwfonds was de partner en die heeft het gehele project nu op zich genomen en gelukkig druk in onderhandeling met nieuwe aannemers.

Nog even een vraag, de hypotheek is uiteraard rond, de levensverzekering ook. Alleen heb ik volgens mij ergens zitten slapen want mijn vriendin en ik krijgen nu beide een acceptgiro thuisgestuurd. 1 voor mij met een koopsom / 1e premie van 5300 euro en 1 voor haar met een koopsom / 1e premie van 195 euro... Ik meende dat wij gewoon een maandbedrag zouden gaan betalen, maar zoals ik dit begrijp dan kopen wij de levensverzekering in feite af en hoeven we "nooit" meer hieraan te betalen? Of is er een kans dat het een drukfoutje betreft? Sowieso gek dat we beide een ander bedrag krijgen voorgeschoteld. Afijn.. Hopelijk weet iemand het, mijn adviseur zit natuurlijk alang thuis
Jij 5300 euro en je vriendin maar 195? Ben jij soms 95 jaar en rook je 10 pakjes sigaretten per dag?
quote:
ook leuk die btw verlaging: http://www.livios.be/nl/_...ot%206%%20is%20een%20feit

betekend dit dat we dit fiscaal terug kunnen krijgen? Of waar gaan we dit leuke grapje in terug zien? Wij hebben nieuwbouw, 2ton von. De belasting hierover wordt dus lager?
Linkje doet het niet, maar op nieuwbouwwoningen zit (vrijwel) nooit BTW.

edit: Belgisch zie ik. Geen verstand van.
pi_66459969
Je vriendin werkt bijna niet?

Behalve een dikke bonus voor de verstrekker zie ik het voordeel van een eenmalige koopsom niet, tenzij je die koopsom financiert en de rente weer gaat aftrekken. (Mag dit eigenlijk wel??)

Over variabele rente, ING hanteert euribor + vaste opslag afhankelijk van %EW.
.
pi_66461174
nee, ik ben zelfs jonger, 25, vriendin is 26. Roken beide niet, verdienen ook ongeveer even veel

edit: http://www.spaargids.be/sparen/index.php?option=com_smf&Itemid=38&topic=3672.0&lang=nl
ik zie inderdaad dat het voor belgie geldt, wij wonen in NL, dus dat btw verhaal mogen jullie vergeten.

[ Bericht 32% gewijzigd door inXs op 26-02-2009 08:03:38 ]
pi_66576817
Even een schopje;
Heb hier in het begin gepost dat we bezig waren met banksparen bij de rabobank.
Inmiddels ook een hypotheekplanner bezocht en uitgekomen bij de Obivion deluxe.
Zelfde rente als bij rabo maar veel meer mogelijkheden.
O.a. rentemiddeling.
Als de voorwaarden die ik zo even door ga lezen goed zijn gaan we zeker hiervoor.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 13:10:13 #188
236264 crew  capricia
pi_66578046
Maar is dat nog steeds banksparen, 30 jaar vast?
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66578197
Nope 20 jaar met rentemiddeling enz enz
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 13:24:22 #190
236264 crew  capricia
pi_66578474
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:14 schreef Ml-etje het volgende:
Nope 20 jaar met rentemiddeling enz enz
Wat voor hypotheek is het dan?
- Hoe ga je aflossen
- Welke rentepercentage

[ Bericht 7% gewijzigd door capricia op 01-03-2009 13:29:46 ]
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66579284
Spaarhypotheek
Rentepercentage weten we nog niet (wordt naar gekeken) maar niet meer dan de bankspaar van de rabo dat is nu al zeker
Kijk maar op obvion.nl
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 13:51:02 #192
236264 crew  capricia
pi_66579443
quote:
Op zondag 1 maart 2009 13:47 schreef Ml-etje het volgende:
Spaarhypotheek
Rentepercentage weten we nog niet (wordt naar gekeken) maar niet meer dan de bankspaar van de rabo dat is nu al zeker
Kijk maar op obvion.nl
Daar heb ik al gekeken. Ik kan echter niet zien wat je betaalt voor die rentemiddeling.
Bovendien vraag ik me af of je wel een groot voordeel aan rentemiddeling hebt, icm een spaarhypotheek.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66579606
De rentemiddeling is minder voordelig dat klopt. Hij wordt gedempt.
Rentemiddeling betaal je de administratie kosten voor en hij is iets duurder dan een hypotheek van bijvoorbeeld DVB
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 13:56:39 #194
236264 crew  capricia
pi_66579640
Dus je neemt een spaarhypotheek en zet het 20 jaar vast.
Je bedoeling is dus om 20 jaar niets af te lossen en om maximaal te profiteren van de HRA.
Klopt dat?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66579948
dat niet aflossen gaat denk ik niet geheel op maar inderdaad we gaan allereerst onze eigen bankrekeningen vol zetten en dan kijken naar de hypotheek.
Zien of het nut heeft om geld op de spaarrek te storten.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 14:05:20 #196
236264 crew  capricia
pi_66579986
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:04 schreef Ml-etje het volgende:
dat niet aflossen gaat denk ik niet geheel op maar inderdaad we gaan allereerst onze eigen bankrekeningen vol zetten en dan kijken naar de hypotheek.
Zien of het nut heeft om geld op de spaarrek te storten.
Huh? Je neemt toch een spaarhyp? Dus je lost tussentijds niets af. Of wel?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66580139
Bij mijn weten kan dat wel.
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 14:12:09 #198
236264 crew  capricia
pi_66580215
quote:
Op zondag 1 maart 2009 14:09 schreef Ml-etje het volgende:
Bij mijn weten kan dat wel.
Het zal best kunnen, maar dat is niet de intentie van die hypotheekconstructie.
Als je tussentijds af wilt lossen, kun je beter een andere constructie nemen.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator zondag 1 maart 2009 @ 14:13:14 #199
236264 crew  capricia
pi_66580271
De vraag is:
Is het je intentie om tussentijds af te lossen?
Zo ja, waarom dan een constructie die dat niet in zich heeft?
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_66580672
We doen het alleen als het daadwerkelijk iets oplevert.
We gaan voor de zekerheid van de spaarhypotheek en mochten we af willen lossen dan kan dat.
Denk dat ik al snap waar de spraakverwarring alhier zit
Wij bedoelen met aflossen geld op de spaarrekening storten (extra).
Jij bedoelt de hypotheek echt aflossen.
Nee dat gaan we natuurlijk niet doen.

[ Bericht 51% gewijzigd door Ml-etje op 01-03-2009 14:53:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')