abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65699691
Nou zeg het maar Snowgoon, fraude is niet mogelijk met de chipkaart of te kostbaar ?


AMSTERDAM - Een beveiligingsonderzoeker heeft aangetoond dat het mogelijk is om de informatie op chips in paspoorten te kopiëren zonder dat de drager dat merkt.

Moderne paspoorten zijn in de Verenigde Staten net als in onder meer Nederland voorzien van een chip met persoonlijke gegevens van de eigenaar. Dat moet helpen vervalsingen op te sporen. Volgens critici is de gebruikte technologie echter onveilig: de informatie op de RFID-chip kan op afstand worden uitgelezen.
Hacker Chris Paget reed met een zelfgebouwde chiplezer door de binnenstad van San Francisco, en slaagde er volgens The Register in om binnen 20 minuten twee paspoortchips van voorbijganger te klonen, zonder dat de houders daar iets van merkten.

Tien meter
Paget wilde met zijn demonstratie het ongelijk aantonen van voorstanders van de RFID-chip. Die beweren vaak dat gebruik van de chip geen reëel gevaar zou opleveren, omdat kopiëren alleen onder gecontroleerde omstandigheden zou kunnen. Hij bouwde zijn apparaat, dat een bereik heeft van tien meter, voor slechts 250 dollar.
Paget heeft een filmpje op Youtube geplaatst, waarin hij zijn techniek demonstreert.
pi_65700193
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 08:50 schreef wdn het volgende:

[..]

Jij gebruikt een schrijven uit 2007 als feit voor een discussie!?!!?!?!?

Hier: Gepubliceerd: Woensdag 20 augustus 2008
http://webwereld.nl/article/view/id/52361
[..]

Aanleiding voor de eerste was deze http://webwereld.nl/article/view/id/52292:
Gepubliceerd: Donderdag 14 augustus 2008
[..]

Jouw argumentatie en informatie is in dit geval fout om 2 redenen:

1. mijn links komen uit 2008 en zijn dus nieuwer dan jouw link uit 2007;
2. niet alleen de retour maar ook de dagkaart verdwijnt.
1. Jouw links zeggen NIKS over het verdwijnen van 'producten' zoals een traject op een kaart zetten.
2. Ja dus? Daaruit blijkt ook niet dat het niet mogelijk is om een 'traject' op de kaart te zetten.
pi_65700317
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 08:55 schreef wdn het volgende:

[..]

Dan kun je op je bestemming niet naar buiten

Die 20 euro borg (10 euro bij een voordeelurenkaart)
14.1.2009: http://press.jrc.it/NewsE(...)34cec55aadbe563.html
http://www.nos.nl/nosjour(...)09_ov-chipkaart.html
[..]

Ja dat was om alle stations af te sluiten.
http://www.trouw.nl/nieuw(...)nder_poortjes__.html
- Uit deze link kun je halen dat de problemen op de kleine stations van Enkhuizen (met 1 ingang) en Hoorn aanleiding waren voor het geven van die 500m (nu 700/750m door rente) om ALLE reizigers door poortjes te laten gaan.

Ze wilden meer dan 20 euro trouwens maar zijn teruggefloten

Ik heb er meer gevonden maar denk niet dat ik de moeite nog neem
Dus mensen kunnen niet meer van Maastricht naar Groningen reizen straks
Reizen boven de 30 euro zijn niet mogelijk. Dat is het max tarief wat op de chipkaart kan. Dan moet je straks dus saldo op de kaart zetten voordat je gaat en saldo voordat je terug gaat.
Lijkt me zeer onlogisch en klantonvriendelijk.

Ik zie nergens in het artikel staan dat alle stations met poortjes zouden worden voorzien. Misschien dat een paar mensen dat gedacht hebben en daarvan uitgingen, maar om eerder genoemde redenen lijkt me dat ook niet haalbaar.
pi_65700360
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 16:43 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja precies, geef je een zeer recent persbericht van de NS waaruit vrijwel onomstotelijk blijkt dat alleen op saldo reizen er komt, komt meneer snowgoon nog even met informatie uit de oertijd aanzetten om toch maar zijn gelijk te kunnen halen.
Als jij het zo goed weet, leg jij dan eens uit hoe mensen straks van Maastricht naar Groningen op saldo kunnen reizen.

Nu kost die enkele reis al meer dan de 20 euro 'borg'. En als je terug wilt, moet je dus ook de kaart 2 keer opladen omdat er maar 30 euro op de kaart kan.
pi_65700445
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:57 schreef macca728 het volgende:
Nou zeg het maar Snowgoon, fraude is niet mogelijk met de chipkaart of te kostbaar ?


AMSTERDAM - Een beveiligingsonderzoeker heeft aangetoond dat het mogelijk is om de informatie op chips in paspoorten te kopiëren zonder dat de drager dat merkt.

Moderne paspoorten zijn in de Verenigde Staten net als in onder meer Nederland voorzien van een chip met persoonlijke gegevens van de eigenaar. Dat moet helpen vervalsingen op te sporen. Volgens critici is de gebruikte technologie echter onveilig: de informatie op de RFID-chip kan op afstand worden uitgelezen.
Hacker Chris Paget reed met een zelfgebouwde chiplezer door de binnenstad van San Francisco, en slaagde er volgens The Register in om binnen 20 minuten twee paspoortchips van voorbijganger te klonen, zonder dat de houders daar iets van merkten.

Tien meter
Paget wilde met zijn demonstratie het ongelijk aantonen van voorstanders van de RFID-chip. Die beweren vaak dat gebruik van de chip geen reëel gevaar zou opleveren, omdat kopiëren alleen onder gecontroleerde omstandigheden zou kunnen. Hij bouwde zijn apparaat, dat een bereik heeft van tien meter, voor slechts 250 dollar.
Paget heeft een filmpje op Youtube geplaatst, waarin hij zijn techniek demonstreert.
Als jij mij aanwijst waar ik heb gezegd dat fraude niet kan, ga ik reageren op deze reactie.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 18:17:40 #281
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65700508
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65700541
waarom gaat trouwens zovaak het alarm af bij de poortjes in de metro ?
pi_65701375
Als een schaap over de dam is...
quote:
Qbuzz: vanaf april aan ov-chipkaart
Door GERT ONNINK

ROTTERDAM - Buspassagiers die in de Rotterdamse regio op pad gaan met Qbuzz, kunnen uiterlijk in april reizen met de ov-chipkaart.
Dat heeft directeur Leon Struijk van Qbuzz laten weten. Vanaf dat moment hebben de busoverstappers van Qbuzz op de Rotterdamse metro de gele compensatiekaart niet meer nodig. Ook de strippenkaart gaat dan in de ban.

Vorige week donderdag stapte vervoersbedrijf RET in de metro definitief over op de ov-chipkaart. De Rotterdamse wethouder Jeannette Baljeu riep andere bedrijven op die stap snel te volgen. Volgens RET-baas Pedro Peters gold Qbuzz daarbij als de voornaamste speler.

Qbuzz laat weten er naar te streven om over twee tot drie maanden alle negentig bussen in het Rijnmond-gebied uitgerust te hebben met de nieuwe ov-chipkaartapparatuur. ,,De spullen moeten komen uit een fabriek in China en worden vervolgens gemonteerd in onze bussen. Daarna gaan we nog uitvoerig testen,’’ zegt Struijk. Hij zegt geen reden te hebben om te twijfelen aan invoering vanaf april.

Struijk stipt aan dat er in het Westland, waar Qbuzz een standplaats heeft in Maasdijk, al zeven bussen met de nieuwe apparatuur rond rijden. Verder is Qbuzz gevestigd in Ridderkerk, Krimpen aan den IJssel en Zevenhuizen (bij de vinexwijk Nesselande). Qbuzz vervoert dagelijks zesduizend mensen, het bedrijf heeft 260 chauffeurs in dienst.

,,De RET heeft een topjob gedaan met de ov-chipkaart in de metro. Wij sluiten graag zo snel mogelijk aan,’’ zegt Struijk. ,,Het wordt voor onze klanten dan ook veel makkelijker.’’
pi_65701765
is het dan wel bekend hoe alles gaat werken in de bus ?

Of moeten we dat ook maar weer afwachten als consument ?
pi_65701807
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 18:46 schreef macca728 het volgende:
is het dan wel bekend hoe alles gaat werken in de bus ?

Of moeten we dat ook maar weer afwachten als consument ?
Het is mij niet bekend dat het NIET werkt. En het lijkt mij ook niet dat ze zoiets in gaan voeren als ze weten dat het niet werkt.
pi_65701879
Ik bedoel daarmee de tarieven, de verschillen tusen verschillende buslijnen, de soorten kaarten en de webshop

Of komt dat allemaal weer achteraf
  dinsdag 3 februari 2009 @ 18:58:38 #287
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65702315
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 18:09 schreef snowgoon het volgende:

[..]

1. Jouw links zeggen NIKS over het verdwijnen van 'producten' zoals een traject op een kaart zetten.
2. Ja dus? Daaruit blijk1.t ook niet dat het niet mogelijk is om een 'traject' op de kaart te zetten.
1. Er staat duidelijk dat de 2 producten: retour en dagkaart verdwijnen. Blijft over het enkeltje (eventueel icm. een voordeelurenkaart (die blijft bestaan)). (abo's even buiten beschouwing gelaten!).

Nogmaals:
Wat we nu een enkeltje noemen wordt: inchecken en uitchecken. Waar je dat doet maak geen zak meer uit.
Een eventuele conducteur hoeft dan met een lezer alleen maar te controleren of je OV kaart ingecheckt is. Meer niet. Het maakt voor hem op dat moment namelijk niet meer uit waar je naar toe gaat.
Het enige wat hij moet kunnen is je kaart van niet ingecheckt naar wel ingechekt te zetten. Overigens laat NS nog even in het midden vanaf wel station dan geteld wordt ( )

Nogmaals: Je koopt dus niet meer een kaartje van A naar B.
(abo's buiten beschouwing gelaten).
(nog een opmerking: de NS is ook nog steeds bezig met analyseren).

2. Van wat ik heb gelezen zijn wegwerpkaarten niet gebonden aan een plaats van uitstappen.

Nogmaals: de reden voor het vervallen van retouren is de administratieve rompslomp die je krijgt.
Voor een enkeltje is dat beduidend minder: je gaat van A naar B. Punt. En zodra B bereikt is hoef je daar niets meer voor te onthouden. Zo'n OV chip hoeft dan namelijk maar 1 status bij te houden: deze kaart is of 0=uitgechecked of 1=ingechecked. De afrekening gebeurd via een backoffice applicatie die kontakt heeft met het poortje.
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 17:57 schreef macca728 het volgende:

Nou zeg het maar Snowgoon, fraude is niet mogelijk met de chipkaart of te kostbaar ?

<..>
Dat was al bekend edoch denk ik niet dat er iemand hier is die niet weet dat die dingen te kopieren zijn.

- Op de OV kaart staan trouwens de laatste 10 ritten+klantnummer maar GEEN adresgevens.
Het wordt pas interessant icm. fraude idien wegwerpkaarten van een nieuw saldo voorzien kunnen worden. Ik hoop ten zeerste dat die saldo's via een backoffice gaan en niet op de kaart zelf staan. Zelfs snowgoon niet
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 18:12 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dus mensen kunnen niet meer van Maastricht naar Groningen reizen straks
Reizen boven de 30 euro zijn niet mogelijk. Dat is het max tarief wat op de chipkaart kan. Dan moet je straks dus saldo op de kaart zetten voordat je gaat en saldo voordat je terug gaat.
Lijkt me zeer onlogisch en klantonvriendelijk.

Ik zie nergens in het artikel staan dat alle stations met poortjes zouden worden voorzien. Misschien dat een paar mensen dat gedacht hebben en daarvan uitgingen, maar om eerder genoemde redenen lijkt me dat ook niet haalbaar.
Ja maar DAAR verbaas ik me dan ook nog over.
We zijn het over de volgende dingen eens hoop ik:
1. Een kaart mag maximaal 30 euro bevatten. Ik neem aan dat dit niet door de NS is besloten (misschien dat dit 1 van de regels is van de DNB voor deze vorm van betalen?)
Onduidelijk: kan het zijn dat die 30 euro alleen voor METRO is?? Die RET medewerker die ik af en toe in berichten zie vertrouw ik niet meer als het om de NS gaat.
2. Borg wordt 20 euro bij de NS (meerdere links met info zien hier van gepost).
3. Een maximale rit kost meer dan 20 euro. 42 of 43 euro hadden we ergens gezien dacht ik.

Financieel komt dit niet rond. Want je zult dan dus ooit je saldo dik de min in zien gaan (en dus kun je zo'n wegwerpkaart weggooien en een andere kopen). Of je zult ergens op het eindstation moeten afrekenen.

Het lijkt mij dat punt 1 niet kan kloppen: het maximale saldo moet minimaal 2x de prijs van de langste rit zijn (zodat je ook weer thuis kan komen).
Punt 1: maximale bedrag voor de metro is 6 euro (is een dagkaart).Met een bedrag van 30 euro als maximaal saldo zit je altijd safe.
Maar met de NS zeker niet...

[ Bericht 0% gewijzigd door wdn op 03-02-2009 19:06:30 ]
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:00:45 #288
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65702398
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 18:48 schreef macca728 het volgende:
Ik bedoel daarmee de tarieven, de verschillen tusen verschillende buslijnen, de soorten kaarten en de webshop

Of komt dat allemaal weer achteraf
Is per provincie anders dus het zit er dik in dat dit wel even zal duren voor we dat weten.
Hier in Limburg zijn ze nog aan het discussieren over de OV Chip zelf
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_65702629
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:00 schreef wdn het volgende:

[..]

Is per provincie anders dus het zit er dik in dat dit wel even zal duren voor we dat weten.
Hier in Limburg zijn ze nog aan het discussieren over de OV Chip zelf
nee maar bij Qbuzz komt dat al verplicht per april, dus binnen 2 maanden.

Lijkt me wel makkelijk dat mensen dan ook weten waar ze aan toe zijn
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:07:07 #290
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65702683
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:05 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee maar bij Qbuzz komt dat al verplicht per april, dus binnen 2 maanden.

Lijkt me wel makkelijk dat mensen dan ook weten waar ze aan toe zijn
Oh zo. Ja dat lijkt me ook dan ja
Eens even zoeken

Dit is alles
http://www.qbuzz.nl/regio(...)U9_OV-chipkaart.aspx
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_65702700
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 18:58 schreef wdn het volgende:

[..]

1. Er staat duidelijk dat de 2 producten: retour en dagkaart verdwijnen. Blijft over het enkeltje (eventueel icm. een voordeelurenkaart (die blijft bestaan)). (abo's even buiten beschouwing gelaten!).

Nogmaals:
Wat we nu een enkeltje noemen wordt: inchecken en uitchecken. Waar je dat doet maak geen zak meer uit.
Een eventuele conducteur hoeft dan met een lezer alleen maar te controleren of je OV kaart ingecheckt is. Meer niet. Het maakt voor hem op dat moment namelijk niet meer uit waar je naar toe gaat.
Het enige wat hij moet kunnen is je kaart van niet ingecheckt naar wel ingechekt te zetten. Overigens laat NS nog even in het midden vanaf wel station dan geteld wordt ( )

Nogmaals: Je koopt dus niet meer een kaartje van A naar B.
(abo's buiten beschouwing gelaten).
(nog een opmerking: de NS is ook nog steeds bezig met analyseren).

2. Van wat ik heb gelezen zijn wegwerpkaarten niet gebonden aan een plaats van uitstappen.

Nogmaals: de reden voor het vervallen van retouren is de administratieve rompslomp die je krijgt.
Voor een enkeltje is dat beduidend minder: je gaat van A naar B. Punt. En zodra B bereikt is hoef je daar niets meer voor te onthouden. Zo'n OV chip hoeft dan namelijk maar 1 status bij te houden: deze kaart is of 0=uitgechecked of 1=ingechecked. De afrekening gebeurd via een backoffice applicatie die kontakt heeft met het poortje.
[..]

Dat was al bekend edoch denk ik niet dat er iemand hier is die niet weet dat die dingen te kopieren zijn.

- Op de OV kaart staan trouwens de laatste 10 ritten+klantnummer maar GEEN adresgevens.
Het wordt pas interessant icm. fraude idien wegwerpkaarten van een nieuw saldo voorzien kunnen worden. Ik hoop ten zeerste dat die saldo's via een backoffice gaan en niet op de kaart zelf staan. Zelfs snowgoon niet
[..]

Ja maar DAAR verbaas ik me dan ook nog over.
We zijn het over de volgende dingen eens hoop ik:
1. Een kaart mag maximaal 30 euro bevatten. Ik neem aan dat dit niet door de NS is besloten (misschien dat dit 1 van de regels is van de DNB voor deze vorm van betalen?)
Onduidelijk: kan het zijn dat die 30 euro alleen voor METRO is?? Die RET medewerker die ik af en toe in berichten zie vertrouw ik niet meer als het om de NS gaat.
2. Borg wordt 20 euro bij de NS (meerdere links met info zien hier van gepost).
3. Een maximale rit kost meer dan 20 euro. 42 of 43 euro hadden we ergens gezien dacht ik.

Financieel komt dit niet rond.Want je zult dan dus ergens je saldo of dik de min in zien gaan (en dus kun je zo'n wegwerpkaart weggooien en een andere kopen).

Het lijkt mij dat punt 1 niet kan kloppen: het maximale saldo moet minimaal 2x de prijs van de langste rit zijn (zodat je ook weer thuis kan komen).
Punt 1: maximale bedrag voor de metro is 6 euro (is een dagkaart).Met een bedrag van 30 euro als maximaal saldo zit je altijd safe.
Maar met de NS zeker niet...
Ik zie een heleboel tekst, maar nog geen uitleg over hoe men van Maastricht naar Groningen reist zonder 2 keer je kaart op te laden.

En als de analyses nog bezig zijn en dingen niet duidelijk zijn, hoe kun je dan zo overtuigd stellen dat mijn idee van "trajecten" op kaart zetten fout is is?
Het artikel wat ik aanhaalde was volgens mij heel duidelijk en ik heb nog geen enkele andere bron gezien waaruit blijkt dat dat artikel fout was.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:25:58 #292
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65703433
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:07 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ik zie een heleboel tekst, maar nog geen uitleg over hoe men van Maastricht naar Groningen reist zonder 2 keer je kaart op te laden.
Lees het laatste stuk. Ruim een kwart van mijn reply gaat daarover. En daar staat toch echt heel duidelijk dat ik dat met de huidige opzet niet kan verklaren. Kom bij mij niet aan met dat selektieve leesgedrag van je.

Nogmaals: met de huidige informatie kom je er zelfs niet met 2 keer opladen want je wilt meestal ook nog terug naar huis als het een dagrit is

Ik zou het zeer dom vinden als men de dagkaart afschaft. Daarmee dek je de lading wel (net als nu is Maastricht-Groningen meer dan het maximale tarief en dus een dagkaart).

Wil je stoppen met zieken aub? Ik heb al verschillende keren aangegeven dat je gelijk hebt bij sommige punten en ook een aantal keren gesteld dat ik denk dat macca+cijfertjes het mis heeft.

Oh en deze reply is genoeg voor me ...
Je begint hierboven met een link uit 2007 die duidelijk te weerleggen is met meerdere links met een datum uit 2008. Ipv aan te geven dat je ongelijk heb eikel je nog even erover door. Iedereen behalve jij gelooft die informatie niet die in die link van jou staat. (indien er nog iemand anders is wordt ik GRAAG gecorrigeerd). Hou je gewoon aan de feiten en kom met recente informatie. En nu commentaar geven dat ik niet inhoudelijk reageer terwijl er duidelijk staat dat ik daar geen antwoord op heb (ja ik ben niet te beroerd om te vertellen dat ik dit niet weet en ook niet kan vinden). Een kwart van mijn reply is duidelijk over dat punt en wordt onder jouw post gezet. Lijkt me duidelijk.

De informatie die IK geef zal altijd voorzien zijn van recente gegevens (juli 2008 of jonger) en niet alles zal ik volgen of begrijpen. Maar ik kan je wel garanderen dat en de retour en de dagkaart in zijn huidige vorm verdwijnen. En dat de NS het plaatje niet rond heeft want het max saldo op een kaart en de max prijs van de langste rit komen niet met elkaar overeen. Het systeem zoals nu bekend is staat gewoon open voor fraude.

En ik had die reply nog veel langer kunnen maken hoor

edit op de wijzigingt:dat artikel wat je aanhaalde was van TWEEDUIZENDZEVEN. Dat is verdomme 2.5 jaar geleden. NIEMAND hier accepteert die link nog als correct. Vooral nietr als ik 2 links erbij zet die domweg het tegenovergestelde beweren en veel recenter zijn.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  dinsdag 3 februari 2009 @ 19:30:43 #293
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_65703601
Trouwens snowgoon. Ik accepteer geen enkele informatie over de OV indien deze van voor 29 februari 2008 is.
Ik laat het aan jou om uit te zoeken waarom ik die datum noem.
Hint: heeft te maken met
verkeerenwaterstaat.nl
onderwerpen
openbaar_vervoer

Alle informatie voor die dag is onbetrouwbaar en speculatie.

Nog leuker:en alle informatie van voor 4 december 2008 dient extra gecontroleerd te worden of daar later niet een korrektie/aanpassing op is gekomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_65703631
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:25 schreef wdn het volgende:

[..]

Lees het laatste stuk. Ruim een kwart van mijn reply gaat daarover. En daar staat toch echt heel duidelijk dat ik dat met de huidige opzet niet kan verklaren. Kom bij mij niet aan met dat selektieve leesgedrag van je.

Nogmaals: met de huidige informatie kom je er zelfs niet met 2 keer opladen want je wilt meestal ook nog terug naar huis als het een dagrit is

Ik zou het zeer dom vinden als men de dagkaart afschaft. Daarmee dek je de lading wel (net als nu is Maastricht-Groningen meer dan het maximale tarief en dus een dagkaart).

Wil je stoppen met zieken aub? Ik heb al verschillende keren aangegeven dat je gelijk hebt bij sommige punten en ook een aantal keren gesteld dat ik denk dat macca+cijfertjes het mis heeft.

Oh en deze reply is genoeg voor me ...
Je begint hierboven met een link uit 2007 die duidelijk te weerleggen is met meerdere links met een datum uit 2008. Ipv aan te geven dat je ongelijk heb eikel je nog even erover door. Iedereen behalve jij gelooft die informatie niet die in die link van jou staat. (indien er nog iemand anders is wordt ik GRAAG gecorrigeerd). Hou je gewoon aan de feiten en kom met recente informatie. En nu commentaar geven dat ik niet inhoudelijk reageer terwijl er duidelijk staat dat ik daar geen antwoord op heb (ja ik ben niet te beroerd om te vertellen dat ik dit niet weet en ook niet kan vinden). Een kwart van mijn reply is duidelijk over dat punt en wordt onder jouw post gezet. Lijkt me duidelijk.

De informatie die IK geef zal altijd voorzien zijn van recente gegevens (juli 2008 of jonger) en niet alles zal ik volgen of begrijpen. Maar ik kan je wel garanderen dat en de retour en de dagkaart in zijn huidige vorm verdwijnen. En dat de NS het plaatje niet rond heeft want het max saldo op een kaart en de max prijs van de langste rit komen niet met elkaar overeen. Het systeem zoals nu bekend is staat gewoon open voor fraude.

En ik had die reply nog veel langer kunnen maken hoor

edit op de wijzigingt:dat artikel wat je aanhaalde was van TWEEDUIZENDZEVEN. Dat is verdomme 2.5 jaar geleden. NIEMAND hier accepteert die link nog als correct. Vooral nietr als ik 2 links erbij zet die domweg het tegenovergestelde beweren en veel recenter zijn.

Sorry hoor, maar de links waar jij mee aankomt, weerleggen mijn link uit 2007 totaal niet.
Ze zijn gewoon een aanvulling op elkaar.
Simpelweg stellen dat een bericht uit 2007 te oud is en daarom niet correct vind ik een zeer slap argument.

En zolang jij of Zelva geen goede uitleg hebben hoe men dan van Maastricht naar Groningen gaat reizen, zou ik het fijn vinden als je mij er niet van wilt overtuigen dat er alleen nog maar op saldo gereisd kan worden straks.
pi_65703776
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:30 schreef wdn het volgende:
Trouwens snowgoon. Ik accepteer geen enkele informatie over de OV indien deze van voor 29 februari 2008 is.
Ik laat het aan jou om uit te zoeken waarom ik die datum noem.
Hint: heeft te maken met
verkeerenwaterstaat.nl
onderwerpen
openbaar_vervoer

Alle informatie voor die dag is onbetrouwbaar en speculatie.

Nog leuker:en alle informatie van voor 4 december 2008 dient extra gecontroleerd te worden of daar later niet een korrektie/aanpassing op is gekomen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prima dan. Verwacht van mij alleen niet dat ik jouw verhalen geloof als ze incompleet zijn of nog grote vragen veroorzaken.
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:36:07 #296
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_65709470
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:36 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Prima dan. Verwacht van mij alleen niet dat ik jouw verhalen geloof als ze incompleet zijn of nog grote vragen veroorzaken.
Reageer dan ook even op wat er in de spoiler staat...
Neerkomen wel!
pi_65710424
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 21:36 schreef Freeflyer het volgende:

[..]

Reageer dan ook even op wat er in de spoiler staat...
Die spoiler heb ik meegenomen in mijn reactie.

Als zelfs die rapporten niet kunnen vertellen hoe men grote afstanden kan reizen met de NS zonder diverse malen je OV chipkaart op te laden, dan is het duidelijk dat nog helemaal niet zeker is dat men straks alleen maar op saldo kan reizen.
pi_65712625
Zwartrijden nog steeds mogelijk via metro liften


http://www.rijnmond.nl/Homepage/Teletekst

pag 109
pi_65713124
Tja, je moet toch wat he, als blijkt dat het allemaal niet zo rampzalig gaat met die chipkaart als gedacht....
pi_65713670
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 22:34 schreef snowgoon het volgende:
Tja, je moet toch wat he, als blijkt dat het allemaal niet zo rampzalig gaat met die chipkaart als gedacht....
haha, heb je al gereisd in Rotterdam dan.

het alarm van de poortjes gaat om de 10 sec
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')