Misschien mag er in de toekomst 160 km/h gereden worden en dan heb je alvast de stellen er voorquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:17 schreef dennistd het volgende:
[..]
mja, maar volgens mij zijn alle stellen toch maar voor 140 toegelaten? harder mogen ze toch nergens..
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:18 schreef Wadloper het volgende:
Was dat bij de GTW's ook zo eigenlijk, dat ze 176 km/u moesten halen?
Mij staat bij dat ze een kleine 155 km/u hebben gehaald
gewoon een nieuwer motortje er in en hopsa! dan halen ze die 200 ook welquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Misschien mag er in de toekomst 160 km/h gereden worden en dan heb je alvast de stellen er voor
[..]
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.
Okequote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.
Nee Van Fleppenstein, zo eenvoudig gaat dat gewoon niet. Echt niet.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
gewoon een nieuwer motortje er in en hopsa! dan halen ze die 200 ook welalleen als je dat nou wil
quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:23 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Oke
Niet dat ze het nu nog zo snel halen... met dat gerommel aan die motoren![]()
*Heeft heimwee naar beginperiode: Lekker wegknallen en dan voor het viaduct weer stilstaan omdat je te snel ging![]()
![]()
Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens afquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:23 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Oke
Niet dat ze het nu nog zo snel halen... met dat gerommel aan die motoren![]()
*Heeft heimwee naar beginperiode: Lekker wegknallen en dan voor het viaduct weer stilstaan omdat je te snel ging![]()
![]()
geeft niks.. des te sneller is het kapot en moeten er nieuwere motortjes inquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens af
Mja, maar dat kan je wel merken inderdaad.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens af
mDDM kan toch ook 160 halen?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:26 schreef Duvel het volgende:
VIRM, ICM(m), ICRm, E1600/E1700/E1800: allemaal toegelaten met 160km/u. Alleen laat de ATB het je niet rijden, maar dat is een detail. De bovenleiding vormt ook een beperking. Door de hoge stromen is die vrij zwaar uitgevoerd en is de opdrukkracht van de pantograaf ook vrij hoog, waardoor het lastig is om er met hoge snelheid onderdoor te rijden. De moderne systemen op Asd-Ut moeten geloof ik 200km/u aankunnen.
je weet toch .. dat op die motoren MAXIMAAL is bezuinigt?quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:27 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Mja, maar dat kan je wel merken inderdaad.
Maar zo leuk als ze waren in het begin, zijn ze niet meer. Heb ook het idee dat sommige motoren het niet lang meer gaan houden, af en toe hoor je toch een raar geluid uit die motorkamer komen (hele hoge piep aldoor) en van buiten klinken ze ook al niet echt gezond meer
Had een bekende machinist inderdaad al een mooie opmerking over toen ik een stukje met hem meekeek (ik stond achter de cabine, buiten de deur en hij had voor mij de deur open laten staan zodat we alsnog konden praten):quote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Onderhoud mag ook niets kosten he
Veolia motoren zijn ook afgeknepen heb ik begrepen van een machinistquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:32 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
je weet toch .. dat op die motoren MAXIMAAL is bezuinigt?
stap maar eens in een Veolia stel.. die klinken 10x beter
Ze glijden wel, vooral als het motregentquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
Zo opgejaagd worden de treinen in het noorden toch niet?
Nooit last van gehad. En die slinger is er al bijna een half jaar geleden uit gehaaldquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef Wadloper het volgende:
Hehe
Bij Grijpskerk is trouwens die slinger die in de overweg zat verholpen. Is een stuk beter zo!
Laatst pas echt gezienquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:53 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Nooit last van gehad. En die slinger is er al bijna een half jaar geleden uit gehaald
dan nog klinken ze beterquote:Op dinsdag 3 februari 2009 20:35 schreef Wadloper het volgende:
[..]
Veolia motoren zijn ook afgeknepen heb ik begrepen van een machinist
Met een TGV hebben ze in NL is een keer rond de 200 km/h gereden, was begin jaren 90 als proef en ook beetje promotie stunt volgens mij.quote:Op dinsdag 3 februari 2009 19:53 schreef dennistd het volgende:
[..]
nee, maar 180 ofzo is ook al leuk natuurlijk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |