abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:20:39 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65705331
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:17 schreef dennistd het volgende:

[..]

mja, maar volgens mij zijn alle stellen toch maar voor 140 toegelaten? harder mogen ze toch nergens..
Misschien mag er in de toekomst 160 km/h gereden worden en dan heb je alvast de stellen er voor
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:18 schreef Wadloper het volgende:
Was dat bij de GTW's ook zo eigenlijk, dat ze 176 km/u moesten halen?
Mij staat bij dat ze een kleine 155 km/u hebben gehaald
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65705416
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Misschien mag er in de toekomst 160 km/h gereden worden en dan heb je alvast de stellen er voor
[..]

GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.
gewoon een nieuwer motortje er in en hopsa! dan halen ze die 200 ook wel alleen als je dat nou wil
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:23:15 #253
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65705449
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:20 schreef Peterselieman het volgende:
GTW's zijn toegelaten voor 140 km/h, dus dan hebben ze idd bijna 155 km/h moeten halen.
Oke
Niet dat ze het nu nog zo snel halen... met dat gerommel aan die motoren
*Heeft heimwee naar beginperiode: Lekker wegknallen en dan voor het viaduct weer stilstaan omdat je te snel ging
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:23:31 #254
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_65705458
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

gewoon een nieuwer motortje er in en hopsa! dan halen ze die 200 ook wel alleen als je dat nou wil
Nee Van Fleppenstein, zo eenvoudig gaat dat gewoon niet. Echt niet.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_65705487
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:23 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Oke
Niet dat ze het nu nog zo snel halen... met dat gerommel aan die motoren
*Heeft heimwee naar beginperiode: Lekker wegknallen en dan voor het viaduct weer stilstaan omdat je te snel ging
!

doe mij toch t waslijn model GTW maar :p
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:25:33 #256
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65705553
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:23 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Oke
Niet dat ze het nu nog zo snel halen... met dat gerommel aan die motoren
*Heeft heimwee naar beginperiode: Lekker wegknallen en dan voor het viaduct weer stilstaan omdat je te snel ging
Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens af
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65705613
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens af
geeft niks.. des te sneller is het kapot en moeten er nieuwere motortjes in
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:26:54 #258
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_65705621
VIRM, ICM(m), ICRm, E1600/E1700/E1800: allemaal toegelaten met 160km/u. Alleen laat de ATB het je niet rijden, maar dat is een detail. De bovenleiding vormt ook een beperking. Door de hoge stromen is die vrij zwaar uitgevoerd en is de opdrukkracht van de pantograaf ook vrij hoog, waardoor het lastig is om er met hoge snelheid onderdoor te rijden. De moderne systemen op Asd-Ut moeten geloof ik 200km/u aankunnen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:27:04 #259
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65705627
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is jammergenoeg niet meer het geval nee, al halen sommige mcn's de toerenbegrenser er nog wel eens af
Mja, maar dat kan je wel merken inderdaad.
Maar zo leuk als ze waren in het begin, zijn ze niet meer. Heb ook het idee dat sommige motoren het niet lang meer gaan houden, af en toe hoor je toch een raar geluid uit die motorkamer komen (hele hoge piep aldoor) en van buiten klinken ze ook al niet echt gezond meer
pi_65705641
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:26 schreef Duvel het volgende:
VIRM, ICM(m), ICRm, E1600/E1700/E1800: allemaal toegelaten met 160km/u. Alleen laat de ATB het je niet rijden, maar dat is een detail. De bovenleiding vormt ook een beperking. Door de hoge stromen is die vrij zwaar uitgevoerd en is de opdrukkracht van de pantograaf ook vrij hoog, waardoor het lastig is om er met hoge snelheid onderdoor te rijden. De moderne systemen op Asd-Ut moeten geloof ik 200km/u aankunnen.
mDDM kan toch ook 160 halen?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:28:34 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65705719
Onderhoud mag ook niets kosten he
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_65705907
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:27 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Mja, maar dat kan je wel merken inderdaad.
Maar zo leuk als ze waren in het begin, zijn ze niet meer. Heb ook het idee dat sommige motoren het niet lang meer gaan houden, af en toe hoor je toch een raar geluid uit die motorkamer komen (hele hoge piep aldoor) en van buiten klinken ze ook al niet echt gezond meer
je weet toch .. dat op die motoren MAXIMAAL is bezuinigt?

stap maar eens in een Veolia stel.. die klinken 10x beter
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:34:33 #263
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65705999
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:28 schreef Peterselieman het volgende:
Onderhoud mag ook niets kosten he
Had een bekende machinist inderdaad al een mooie opmerking over toen ik een stukje met hem meekeek (ik stond achter de cabine, buiten de deur en hij had voor mij de deur open laten staan zodat we alsnog konden praten):
We hadden geen zand meer, en de GTW gleed nogal erg...

Zegt ie zo: 'We hebben geen zand meer'
Ik: 'Ohja? Hoe kan je dat zien?'
Hij: 'Zien niet, maar merken wel, we glijden vrij veel... Maar ach, een draaistel is natuurlijk goedkoper dan een zakje zand'
Ik:
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:35:54 #264
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65706077
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:32 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

je weet toch .. dat op die motoren MAXIMAAL is bezuinigt?

stap maar eens in een Veolia stel.. die klinken 10x beter
Veolia motoren zijn ook afgeknepen heb ik begrepen van een machinist
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:38:21 #265
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65706178
Zo opgejaagd worden de treinen in het noorden toch niet?
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:41:17 #266
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65706310
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:38 schreef Peterselieman het volgende:
Zo opgejaagd worden de treinen in het noorden toch niet?
Ze glijden wel, vooral als het motregent
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:43:08 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65706401
Tsja, als de elektronica bij Zwaagwesteinde richting Leeuwarden op glad spoor niet ingrijpt, dan lijkt het net alsof er gewoon een bak uit het spoor getild wordt door de kracht die er uit het Motorpack komt
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:51:08 #268
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65706863
Hehe

Bij Grijpskerk is trouwens die slinger die in de overweg zat verholpen. Is een stuk beter zo!
pi_65706880
Vanmorgen, zo rond kwart voor zeven, wederom een Thalys op Breda. Ze wilden me niet eens even naar Brussel brengen, 'k moest gewoon met de IC en de zuurstik via Roosendaal.

Doet me wel dagen waar die Hispeed lounge op Breda voor dient: koffiekamer voor testpersoneel.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 3 februari 2009 @ 20:53:02 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_65706963
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:51 schreef Wadloper het volgende:
Hehe

Bij Grijpskerk is trouwens die slinger die in de overweg zat verholpen. Is een stuk beter zo!
Nooit last van gehad. En die slinger is er al bijna een half jaar geleden uit gehaald
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 3 februari 2009 @ 20:54:08 #271
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65707025
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:53 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Nooit last van gehad. En die slinger is er al bijna een half jaar geleden uit gehaald
Laatst pas echt gezien
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:00:10 #272
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65707381
Wat ik mij trouwens afvraag:

Hoe gaat de route van de Bentheimer Eisenbahn eigenlijk vanaf Coevorden Heege? Gaat deze via Zl ofzo?
pi_65707547
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 20:35 schreef Wadloper het volgende:

[..]

Veolia motoren zijn ook afgeknepen heb ik begrepen van een machinist
dan nog klinken ze beter
  dinsdag 3 februari 2009 @ 21:04:05 #274
148385 Wadloper
Noorderling
pi_65707610
Recente plaatjes uit januari 2009:


Dieselloc 6416 met de lege buizentrein ri. On


Idem, wachten voor een stoptonend sein


E-loc 1603, houtafvaltrein ri. Vdm


ICM-IV 4241 te Groningen
pi_65707878
quote:
Op dinsdag 3 februari 2009 19:53 schreef dennistd het volgende:

[..]

nee, maar 180 ofzo is ook al leuk natuurlijk
Met een TGV hebben ze in NL is een keer rond de 200 km/h gereden, was begin jaren 90 als proef en ook beetje promotie stunt volgens mij.
Artikel staat op een website van een internationale NS machinist, alleen kan de website jammer genoeg niet meer vinden.
............................
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')