Je komt natuurlijk naast de bands ook voor de gezelligheid en alle dingen er om heen. Het is niet voor niks dat Zwolle gegroeid is naar 180.000 mensen vorig jaar (op een doordeweekse maandag)!quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:42 schreef ranja het volgende:
Interessant programma met Triggerfinger (aha, aha haa), Miss Montreal, The Madd en Ilse is ook wel leuk om te zien
Maar eerst weten wat er in andere steden speelt
Chaos daar toen, was om twee uuur vrij, en mocht tegen dreiën geloof ik geeneens meer het terrein opquote:Op donderdag 29 januari 2009 13:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Je komt natuurlijk naast de bands ook voor de gezelligheid en alle dingen er om heen. Het is niet voor niks dat Zwolle gegroeid is naar 180.000 mensen vorig jaar (op een doordeweekse maandag)!
Vergeet je 6 mei nietquote:Op donderdag 29 januari 2009 14:27 schreef JJH het volgende:
[..]
Chaos daar toen, was om twee uuur vrij, en mocht tegen dreiën geloof ik geeneens meer het terrein op
Ge-wel-di-ge line up trouwens, verlofbriefje is de deur uit.
Kiek es an.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:28 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Vergeet je 6 mei niet
En die drukte is er dit jaar niet, het eiland voor de dance is weer open
180.000quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:58 schreef stbabylon het volgende:
Je komt natuurlijk naast de bands ook voor de gezelligheid en alle dingen er om heen. Het is niet voor niks dat Zwolle gegroeid is naar 180.000 mensen vorig jaar (op een doordeweekse maandag)!
Kan zo snel geen plattegrondje vinden, maar er zijn meerdere podia, vorig jaar volgens mij 3.quote:Op donderdag 29 januari 2009 14:51 schreef ranja het volgende:
[..]
180.000Hoeveel podia hebben ze dan? Heb geen zin om alleen voor het geluid te komen en ergens in de verte iets gekleurds te zien wat dan waarschijnlijk Miss Montreal of The Madd is
180.000? Schatting is nog altijd 140.000, verspreid over de hele dag. Voor het hoofdpodium kunnen 40.000 mensen tegelijk staan.quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:58 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Bron http://www.weblogzwolle.nl/content/view/10498/55/quote:Bevrijdingsfestival genomineerd voor beste festival
zaterdag 07 februari 2009
Zwolle - Het Bevrijdingsfestival Overijssel is genomineerd voor een Agendainfo Award in de categorie: Beste gratis festival van 2008. Tot en met 20 februari wordt er uit de totaal 10 genomineerden in de categorie een winnaar gekozen.
De Agendainfo Awards worden georganiseerd door de succesvolle muzieksites Festivalinfo.nl en Podiuminfo.nl. De bezoekers van deze sites kiezen in een online verkiezing de beste concerten, festivals, podia en artiesten van 2008. Vorig jaar werden er ruim 16.000 stemmen uitgebracht in de eindronde van de Agendainfo Awards. Parkpop, Lowlands, Rock am Ring, Paradiso, 013, Mika, Muse, Metallica en Anouk gingen er met de awards van door.
De Agendainfo Awards zijn vernoemd naar Agendainfo.nl, de community bij
Festivalinfo en Podiuminfo. Bijna 30.000 leden houden op Agendainfo bij
welke concerten en festivals ze bezoeken. Verder laten ze zich waarschuwen als hun favoriete artiesten in Nederland of België komen spelen. De Agendainfo Awards worden dus gekozen door de concert- en festivalbezoekers zelf.
In de nominatie-ronde van de Agendainfo Awards 2008, die liep van 7 januari tot en met 28 januari, zijn in totaal maar liefst 6598 nominaties
uitgebracht. Het Bevrijdingsfestival is een van de genomineerden in de categorie Beste gratis festival van 2008en heeft dus al heel veel stemmen ontvangen. Tot en met 20 februari wordt er in de eindronde gestemd om de definitieve winnaar te bepalen. Deze winnaar krijgt naast welhaast eeuwige roem door ons een Agendainfo Award uitgereikt.
De totale lijst met genomineerden (in alfabetische volgorde) van uw
categorie is als volgt:
Appelpop 2008
Bevrijdingsfestival Limburg 2008
Bevrijdingsfestival Overijssel 2008
Bevrijdingspop Haarlem 2008
Breda Barst 2008
De Affaire 2008
Metropolis Festival 2008
Parkpop 2008
Schollenpop 2008
Wantijpop 2008
Door middel van een aantal mooie prijzen, die door partners Pinkpop,
Lowlands, Mojo Concerts, Melkweg, OOR, Tivoli, Paard, 013 en Paradiso
beschikbaar gesteld zijn, wil de organisatie het stemmen op de Agendainfo Awards te stimuleren.
Hier vind u de bekendmaking van de genomineerden aan onze lezers en de
instructie tot stemmen:
http://www.festivalinfo.nl/news_detail.php?news_id=6393
Vorig jaar was ik er de hele dag maar ging ik vóór WT weer op huis aan.quote:Op maandag 9 februari 2009 17:42 schreef Desunoto het volgende:
Vorig jaar was ik er alleen voor Within Temptation. Verder was er weinig boeiends.
Maar het was wel gezellig. Dus ik wacht de line-up even af.
Ik woon om de hoek, dus pik de concerten die ik wil zien eruit en loop verder gewoon tussen huis en festivalquote:Op zaterdag 7 februari 2009 22:44 schreef dragems het volgende:
ik kom uit de buurt das ik moet gewoon gaan
mooi bier drinken bij jou dus hahaquote:Op woensdag 18 februari 2009 16:35 schreef Young_David het volgende:
[..]
Ik woon om de hoek, dus pik de concerten die ik wil zien eruit en loop verder gewoon tussen huis en festival
huh?quote:Op zaterdag 28 februari 2009 20:20 schreef bornslippie het volgende:
Vergeet niet de 3 PREVIEW-CONCERTEN in de nacht van 4 op 5 Mei te bezoeken...
Nice.. dat wordt nog lastig dan Johan / Marike Jager..quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:36 schreef portie het volgende:
op het hedon-plato podium:
tba (20.00-20.50)
dit zal dus Johan worden
Ja, onenigheid tussen Hedon/Plato en Van de Sprong schijnt.quote:Op woensdag 4 maart 2009 22:29 schreef kciR het volgende:
(Het Hedon-Plato podium heet nu trouwens de Kathedraal zag ik)
was er vorig jaar een hoogte punt dan?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 17:52 schreef Ziewoarut het volgende:
Staat Intwine nergens? Vond hun vorig jaar toch echt wel het hoogtepunt en de heren komen ook met een nieuw album uit in mei.
moet nog ff kijken of de betaling er doorheen komt maar denk dat het wel goed gaatquote:Op maandag 30 maart 2009 21:54 schreef Kekaa het volgende:
Heeft iemand de zon al besteld?
Ik dacht dat het met de sponsoring altijd wel goed zat, dus dat moet goed komen. Desnoods plakken ze er een sticker op.quote:Op maandag 30 maart 2009 23:27 schreef dragems het volgende:
moet nog ff kijken of de betaling er doorheen komt maar denk dat het wel goed gaat
ja maar credit crisis en alles hequote:Op maandag 30 maart 2009 23:32 schreef Young_David het volgende:
[..]
Ik dacht dat het met de sponsoring altijd wel goed zat, dus dat moet goed komen. Desnoods plakken ze er een sticker op.
oh shit dan moet ik de betaling ff stoppen anders betalen we dubbelquote:Op maandag 30 maart 2009 23:39 schreef stbabylon het volgende:
Ik heb een dealtje lopen dat de zon de hele dag schijnt op 5 mei. Komt goed.
Goed bezig!quote:Op maandag 30 maart 2009 23:39 schreef stbabylon het volgende:
Ik heb een dealtje lopen dat de zon de hele dag schijnt op 5 mei. Komt goed.
Zo te zien ben ik het grootste gedeelte van de dag daar te vinden.quote:Op donderdag 5 maart 2009 16:31 schreef 69bruno69 het volgende:
En het oogstpodium:
12:45 - 13:15 Symphony of destruction
13:30 - 13:50 Sillo en BBH
13:50 - 14:10 Consequent
14:45 - 15:15 Lickety Split
15:40 - 16:10 Striking Justice
15:40 - 16:10 The Freaks
17:45 - 18:15 Kleazer
18:50 - 19:20 Bigby
19:45 - 20:15 De Geweldigheid
20:50 - 21:20 Drive By Wire
21:50 - 22:20 Load
22:40 - 23:10 Chiraw
23:25 - 23:55 Gascoigne
Die kans zit er inderdaad ook in als het zulk weer is.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:50 schreef pfaf het volgende:
Ik lig gewoon de hele dag op het hoofdveld met m'n harses in de zon te bakken.
quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Die kans zit er inderdaad ook in als het zulk weer is.
Wat dat betreft kan je beter een goede ligplek vinden als het weer ietwat onstuimig is.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 09:56 schreef pfaf het volgende:
[..]![]()
Al vond ik het vorig jaar wel erg druk, té druk, waardoor het wel erg moeilijk was een goede ligplek te vinden en niemand zin had om bier te gaan halen.
doen doen doen doen doenquote:Op woensdag 1 april 2009 15:54 schreef Monolith het volgende:
Ik zit me nog een beetje af te vragen of ik de dag erna ook vrij moet nemen.
De illusie dat je in een stadsbus kunt springen kun je vergeten. Die zijn stuk voor stuk afgeladen en het is tien minuten lopen..quote:Op woensdag 1 april 2009 16:58 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik hoorde van iemand dat het openbaar vervoer de hele dag gratis is op 5 Mei? Klopt dit?
ja lopen is echt het beste. gewoon mensenmassa volgen.quote:Op woensdag 1 april 2009 19:35 schreef JJH het volgende:
[..]
De illusie dat je in een stadsbus kunt springen kun je vergeten. Die zijn stuk voor stuk afgeladen en het is tien minuten lopen..
Is de moeite niet, hier heb je de routequote:Op woensdag 1 april 2009 16:58 schreef Gitaarmat het volgende:
Ik hoorde van iemand dat het openbaar vervoer de hele dag gratis is op 5 Mei? Klopt dit?
Altijd beter als een kleine tien minuten!!quote:Op woensdag 1 april 2009 22:28 schreef stbabylon het volgende:
Of je woont op 5 minuten lopen van het terrein... nou, meer 4 minuten eigenlijk
Dat is het Hedon/Plato podium.quote:Op donderdag 2 april 2009 02:39 schreef HPayne het volgende:
Dit jaar ook Kink FM podium met o.a. Johan http://www.kinkfm.com/nie(...)sfestival_Overijssel
De volledige line-up staat in een blokkenschema:quote:Op donderdag 2 april 2009 08:12 schreef Gitaarmat het volgende:
Ja maar jongens, is het openbaar vervoer nou gratis op 5 mei of niet?
Ik woon namelijk in Groningen en zou wel naar Zwolle willen, alleen vandaag nog ff afwachten voor de volledige line-up
als je de trein bedoelt nee is niet gratis 5 mei is maar 1 keer in de 5 jaar een officiële feestdagquote:Op donderdag 2 april 2009 08:12 schreef Gitaarmat het volgende:
Ja maar jongens, is het openbaar vervoer nou gratis op 5 mei of niet?
Ik woon namelijk in Groningen en zou wel naar Zwolle willen, alleen vandaag nog ff afwachten voor de volledige line-up
Ik meen dat de NS vorig jaar op de dag zelf meldde dat er met OV-jaarkaarten tóch gratis gereisd mocht worden.quote:Op donderdag 2 april 2009 09:58 schreef dragems het volgende:
[..]
als je de trein bedoelt nee is niet gratis 5 mei is maar 1 keer in de 5 jaar een officiële feestdag
zelfs met ov-kaart reizen kost geld
quote:Op donderdag 2 april 2009 15:27 schreef portie het volgende:
Treinen zitten meestal toch ontzettend vol dat de conducteurs er niet meer door kunnen. Staat voor mij gelijk aan gratis reizen
En dat staat voor mij gelijk aan asociaal gedragquote:Op donderdag 2 april 2009 15:27 schreef portie het volgende:
Treinen zitten meestal toch ontzettend vol dat de conducteurs er niet meer door kunnen. Staat voor mij gelijk aan gratis reizen
klopt pokke end reizenquote:Op dinsdag 7 april 2009 18:57 schreef Christiaan het volgende:
Damn, erg toffe line-up. Zwolle is alleen zo ziek ver.
behalve die regenquote:Op vrijdag 10 april 2009 12:52 schreef portie het volgende:
jup, MP is wel cool!!!
btw. perfect bevrijdingsdag weertje vandaag
sorry persoonlijke voorkeur maar hoop wel dat je er weinig last van hebt op 5 mei (en elke andere dagquote:Op zaterdag 11 april 2009 15:32 schreef Young_David het volgende:
Als je zoals ik hooikoorts zou hebben zou je heel blij zijn met een beetje regen
Welke waren van vorig jaar en welke van het jaar daar weer voor dan?quote:Op donderdag 16 april 2009 15:43 schreef Kekaa het volgende:
Die van vorig jaar volgens mij wel... die van het jaar daarvoor dan weer niet.
En ik hoorde dat er volgend jaar andere muntjes komen,... van die breekmuntjes.
nice kan niet wachtenquote:Op dinsdag 21 april 2009 10:47 schreef Metsel het volgende:
Hey hey, volgens mij zijn alle muntjes (geel en roze) dit jaar nog geldig. Dit jaar beginnen we met nieuwe muntjes.. dezelfde als ze bijvoorbeeld op LowLands hebben en dat zijn inderdaad de breekmuntjes. Het voordeel hiervan is dat je je niet gebruikte muntjes weer kunt inleveren en je geld terug kunt halen.
Nog een kleine week en dan begint de opbouw van het festival. Ik heb er zin an.
Spreekt dit elkaar niet tegen?quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:47 schreef Metsel het volgende:
Hey hey, volgens mij zijn alle muntjes (geel en roze) dit jaar nog geldig.
quote:Dit jaar beginnen we met nieuwe muntjes..
Ik snap de link met breekmuntjes en het weer kunnen retourneren niet helemaal. Dat kan met normale muntjes toch ook lijkt me?quote:Op dinsdag 21 april 2009 10:47 schreef Metsel het volgende:
...en dat zijn inderdaad de breekmuntjes. Het voordeel hiervan is dat je je niet gebruikte muntjes weer kunt inleveren en je geld terug kunt halen.
Precies wat ik dacht.quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:52 schreef ikheetmartijn het volgende:
[..]
Ik snap de link met breekmuntjes en het weer kunnen retourneren niet helemaal. Dat kan met normale muntjes toch ook lijkt me?
OK. Ik zal proberen duidelijk te verschaffen. De breekmuntjes zijn maar 1 jaar geldig. Deze moet je dus retourneren en daarmee krijg je je geld terug. Dit is het nieuwe systeem wat in handen is van een externe leverancier.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:15 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Precies wat ik dacht.
Enige voordeel dat ik zie is dat ze makkelijker (per vel) uit een pinautomaat komen vallen.
Missie geslaagd.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:38 schreef Metsel het volgende:
[..]
OK. Ik zal proberen duidelijk te verschaffen.
vooral dat laatste is altijd wel vervelend, weinig verkooppunten dus een hele dikke rij als je bier wil halen. Hopelijk is dat nu dan beter.quote:Op dinsdag 21 april 2009 14:38 schreef Metsel het volgende:
[..]
OK. Ik zal proberen duidelijk te verschaffen. De breekmuntjes zijn maar 1 jaar geldig. Deze moet je dus retourneren en daarmee krijg je je geld terug. Dit is het nieuwe systeem wat in handen is van een externe leverancier.
Tot dit jaar maakt het bevrijdingsfestival gebruik van eigen munten (de gele en roze). Deze munten waren meerdere jaren geldig en konden daardoor ook niet ingewisseld worden voor geld. Vandaar dat er dit jaar nog mee betaald kan worden. Deze munten zullen na dit jaar niet meer te gebruiken zijn, verwacht ik.
Het voordeel van breekmuntjes is inderdaad dat ze gemakkelijk uit pinautomaten komen zetten. Hiermee kan dus het aantal verkooppunten makkelijk uitgebreid worden. Iets wat dit jaar dus ook zo zal zijn. Daarnaast is de horeca ook heel anders opgezet.
Dat is ook heel vervelend en daar is het festival zich zeker wel bewust van. Dit jaar wordt er gebruik gemaakt van nieuwe (6 hoekige) bars, die je misschien wel kent van o.a. LowLands. Hiermee is de verkoopoppervlakte vergroot en maken we het voor de vrijwilligers makkelijker om te werken, waardoor jij sneller je biertje zou moeten krijgen.quote:Op dinsdag 21 april 2009 15:48 schreef Longmen het volgende:
[..]
vooral dat laatste is altijd wel vervelend, weinig verkooppunten dus een hele dikke rij als je bier wil halen. Hopelijk is dat nu dan beter.
klinkt goed, ik laat het weten.quote:Op dinsdag 21 april 2009 17:03 schreef Metsel het volgende:
[..]
Dat is ook heel vervelend en daar is het festival zich zeker wel bewust van. Dit jaar wordt er gebruik gemaakt van nieuwe (6 hoekige) bars, die je misschien wel kent van o.a. LowLands. Hiermee is de verkoopoppervlakte vergroot en maken we het voor de vrijwilligers makkelijker om te werken, waardoor jij sneller je biertje zou moeten krijgen.
De verwachting is dat dit zeker tijdwinst en kortere wachtrijen gaat opleveren... Ik hoor graag na het festival hoe dat verlopen is voor je..
Helemaal mee eens. Ik haal mijn (Alcoholvrije) drankjes wel in het medewerkersrestaurant. Ben te druk om in de rij te gaan staan bij de bar...quote:Op woensdag 22 april 2009 10:52 schreef stbabylon het volgende:
Dan nog is het zo dat het 's middags rustiger is aan de bar, dus sneller. Mijn theorie zal er iig niet onder leiden dat er meet tappunten zijn
hebben ze daar ook bier?quote:Op woensdag 22 april 2009 11:05 schreef Metsel het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik haal mijn (Alcoholvrije) drankjes wel in het medewerkersrestaurant. Ben te druk om in de rij te gaan staan bij de bar...
Helaas (of moet ik zeggen gelukkig) hebben ze daar geen bier. Dat is vooral om er voor te zorgen dat je als bezoeker geen aangeschoten mensen tegenover je hebt als je op een of andere manier geholpen wordt.quote:
en 's avonds gewoon het hoofdpodium mijden.quote:Op woensdag 22 april 2009 10:52 schreef stbabylon het volgende:
Dan nog is het zo dat het 's middags rustiger is aan de bar, dus sneller. Mijn theorie zal er iig niet onder leiden dat er meet tappunten zijn
en die onderste wordt hier weer heen gelinkedquote:Op woensdag 22 april 2009 18:31 schreef JJH het volgende:
2x op weblog Zwolle vandaag!![]()
http://www.weblogzwolle.nl/content/view/11468/55/
http://www.weblogzwolle.nl/content/view/11466/55/
Dat was ik dus. ;')quote:Op woensdag 22 april 2009 19:52 schreef stbabylon het volgende:
[..]
en die onderste wordt hier weer heen gelinked
Ok, duidelijkheid! Muntjes kunnen bij de kassa's omgeruild worden voor de breekmuntjes (nieuwe muntjes). Hiermee kun je dan je biertje weer scoren.quote:Op donderdag 23 april 2009 10:58 schreef Metsel het volgende:
Ik zal proberen om voor het festival nog duidelijk te krijgen over hoe het nu precies gaat lopen met de munten. Dat moet ik volgende week wel weten. Dan laat ik dat nog wel weten hier. Ik neem trouwens aan dat het ook wel gecommuniceerd gaat worden.
Euhhh.. dat was al duidelijk toch? Ik had daar al een bericht over gepost hier.quote:Op donderdag 23 april 2009 10:58 schreef Metsel het volgende:
Ik zal proberen om voor het festival nog duidelijk te krijgen over hoe het nu precies gaat lopen met de munten. Dat moet ik volgende week wel weten. Dan laat ik dat nog wel weten hier. Ik neem trouwens aan dat het ook wel gecommuniceerd gaat worden.
Ik ben wel benieuwd of je dan net zoveel munten terugkrijgt... weet niet meer wat ze vorig jaar kosten, maar volgens mij niet 2,10.quote:Op donderdag 23 april 2009 14:49 schreef Metsel het volgende:
[..]
Ok, duidelijkheid! Muntjes kunnen bij de kassa's omgeruild worden voor de breekmuntjes (nieuwe muntjes). Hiermee kun je dan je biertje weer scoren.
http://www.bevrijdingsfes(...)ema__extra_kolom.pdfquote:Op donderdag 23 april 2009 19:25 schreef Ritmo het volgende:
Komen er nog bekende DJ's?
Jammer van het bedrijvingsfestival is dat er altijd ongestraft van dat tuig rond kan lopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |