abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65563667
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:58 schreef Babbelzz het volgende:

Dat zegt iets over de organisatie van een huishouden en de kwaliteit van leven in zo'n gezin.
Wat een onzin. Bemoeifreak.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_65563694
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:53 schreef Babbelzz het volgende:
das een lastige. Alle mensen die met kinderen werken hebben de VERANTWOORDELIJKHEID om meldingen te doen als ze zich zorgen etc maken. Zit tussen moreel en wettelijk in, en de meldcode is wel weer wettelijk, is een vaag gebied, maar het mag iemand er niet van weerhouden zijn plicht te doen. Het is zuur als de school of welke hulpverlener / kinderwerker dan ook een emmer stront over zich heen krijgt... Weten we nog hoe het bij savannah is gegaan (ja de discussie dat zij al onbder jeugdzorg stond hoeven we niet te voeren); het gaat er om dat iedereen vermoedens had en niemand wat deed...
Veel blabla maar ik kan er niks mee. Kom eens terzake vwb het geponeerde: de MELDPLICHT (voor professionals die met kinderen werken). Je begint nu te wauwelen over "verantwoordelijkheid", "meldcode", "zijn plicht".

To the point: welke WETTELIJKE meldplicht hebben professonals (mensen die met kinderen werken)?
"PLICHT" impliceert wettelijk. Zo vaag is dat gebied echt niet hoor, het is klip en klaar afgekaderd.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:01:55 #103
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_65563702
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:59 schreef Jarno het volgende:

[..]

Achja, zoals ik al eerder zei, mensen zijn maar wat blij tegenwoordig als ze dit soort zaken af kunnen schuiven richting Vadertje Staat. Het past toch helemaal niet in hun heerlijk SBS6/IKEA leventje, wat zou je je bekommeren om de buurman of je opa? Om daarna zelfs nog kwaad te kunnen worden op de overheid wanneer al hun Geweldige Maatregelen tóch niet blijken te werken (waarna Nog Strengere Regels verzonnen moeten worden om het volk koest te houden). Het is een doodlopende straat waar mensen kennelijk graag inlopen nowadays.
Waarom zou het een het ander uitsluiten?
Zoals ik al zei, sociale controle en een meldpunt kindermishandeling/kindertelefoon/bureau jeugdzorg etc kunnen elkaar prima aanvullen.
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:03:42 #104
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_65563755
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:00 schreef Jarno het volgende:

[..]

Wat een onzin. Bemoeifreak.
Dus wat jou betreft mag een kind met verstandelijk gehandycapte ouders gewoon ziek worden door de onkundigheid qua opvoeden? En wat denk je van verwaarlozing of mishandeling? Ook niet mee bemoeien?
Devil, just come on back if you ever wanna try again, because I told you once you son of a bitch, I'm the best there's ever been!
  Admin vrijdag 30 januari 2009 @ 13:04:28 #105
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65563795
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:58 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

Dit laatste ben ik niet met je eens.
Natuurlijk valt over smaak niet te twisten, maar ik heb egwerkt met gezinnen waarvan de ouders een verstandelijke beperking hebben, en qua kledingkeuze ook tav hun kinderen was daar het nodige over op te merken.
Zo waren deze mensen dikwijls niet in staat om hun kind (of henzelf) passende kleding te geven bij het weer. In de hitte een wintertrui; in de winter zomerrokje en geen maillotjes etc.

Dat zegt iets over de organisatie van een huishouden en de kwaliteit van leven in zo'n gezin.
Als je nou eens het artikeltje erbij pakt?
Er worden leerlingendossiers aangelegd door lui die niet opgeleid zijn om rapporten te maken en waarin wel degelijk de subjectiviteit de boventoon voert.
En wederom preek je voor eigen parochie, je gaat uit van je eigen werkervaring, dat was met ouders met een verstandelijke beperking, daarover gaat dit topic niet, maar mensen als TS worden wél afgerekend op ervaringen van Jeugdzorg/AMK-achtigen met ouders met beperkingen. En je bent niet de enige die dat doet.

Over subjectief gesproken..
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:04:38 #106
3542 Gia
User under construction
pi_65563801
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:01 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Waarom zou het een het ander uitsluiten?
Zoals ik al zei, sociale controle en een meldpunt kindermishandeling/kindertelefoon/bureau jeugdzorg etc kunnen elkaar prima aanvullen.
Ja, kan. Maar een ouder die in de supermarkt een keer wat al te heftig haar stem verheft, kan dus al een melding aan haar kont krijgen. Als twee klanten of personeelsleden dit melden, kan er al een onderzoek volgen. Want je mag je kind niet afblaffen. Hoe lief die mensen verder ook voor hun kinderen zijn, hoe goed ze ook verzorgd worden, het AMK vindt altijd wel wat, omdat niemand, geen enkele ouder, perfect is.
pi_65563804
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:03 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Dus wat jou betreft mag een kind met verstandelijk gehandycapte ouders gewoon ziek worden door de onkundigheid qua opvoeden? En wat denk je van verwaarlozing of mishandeling? Ook niet mee bemoeien?
Volgens mij worden die verstandelijk gehandicapten er aan de oren bijgesleept om een punt te maken. Waar het mij omgaat is de uitspraak dat de kleding van de ouders maatstaf zou zijn voor 'de kwaliteit van leven in het gezin'. Dát is kolder.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 30 januari 2009 @ 13:05:58 #108
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65563853
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:53 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

das een lastige. Alle mensen die met kinderen werken hebben de VERANTWOORDELIJKHEID om meldingen te doen als ze zich zorgen etc maken. Zit tussen moreel en wettelijk in, en de meldcode is wel weer wettelijk, is een vaag gebied, maar het mag iemand er niet van weerhouden zijn plicht te doen. Het is zuur als de school of welke hulpverlener / kinderwerker dan ook een emmer stront over zich heen krijgt... Weten we nog hoe het bij savannah is gegaan (ja de discussie dat zij al onbder jeugdzorg stond hoeven we niet te voeren); het gaat er om dat iedereen vermoedens had en niemand wat deed...
Open deur dus ik trap 'm finaal in.
Jeugdzorg heeft daar gefaald en gigantisch ook.
Wie zegt dat buurtbewoners niet massaal gebeld hebben om het te melden?
Jeugdzorg probeerde het enigsinds goed te praten door te zeggen dat ze het te druk hadden.
Ik geloof best dat ze het druk hebben maar dat is geen reden om dan maar niet in te grijpen.
Het huidige jeugdzorgsysteem is een gezwel en moet asap worden weg gesneden zodat er er een nieuwe goede gezonde organisatie kan komen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:06:21 #109
13777 DoctorB
Bomba je hoofd
pi_65563865
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:59 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

Omdat ze het kind niet meer konden volgen, school zich toch verantwoordelijk voelde ?
toen pas?
Als er melding gedaan is bij het amk omdat ze het kind NIET meer konden volgen, was er eerder dus aanleiding tot zorg en had er eerder melding gemaakt moeten worden.
Dus OFWEL de school wil zich indekken omdat ze te laks zijn geweest, OFWEL de school trapt na.
Indien u het niet eens bent met een van de door mij gedane uitlatingen bent u te dom om deze te begrijpen. Ik verzoek u dan ook zich verder van commentaar te onthouden.
  Admin vrijdag 30 januari 2009 @ 13:06:24 #110
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65563867
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:00 schreef DoctorB het volgende:

[..]

De mensen waarbij het AMK ECHT op bezoek zou moeten komen, daar loopt het AMK het liefst met een boog omheen, want die mensen zijn niet beschaafd, reageren niet beschaafd en dan wordt de "hulpverlener" als snel angstig voor klappen en gedoe. Dan maar de fatsoenlijke ouder wat meer pesten om je eigen frustratie te verdringen.
En dit is precies de essentie.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

vrijdag 30 januari 2009 @ 13:07:04 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65563890
Ik lees vooral veel kritiek op het AMK, maar ik lees weinig over hoe dan kinderen te beschermen tegen mishandeling en misbruik. Ja, ik lees 'sociale controle', maar mij wordt niet duidelijk hoe dat in dit geval zou moeten werken.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:07:18 #112
3542 Gia
User under construction
pi_65563902
In het geval van Savannah had jeugdzorg het te druk. Zeker met mensen zoals TS?
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:07:27 #113
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_65563905
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, kan. Maar een ouder die in de supermarkt een keer wat al te heftig haar stem verheft, kan dus al een melding aan haar kont krijgen. Als twee klanten of personeelsleden dit melden, kan er al een onderzoek volgen. Want je mag je kind niet afblaffen. Hoe lief die mensen verder ook voor hun kinderen zijn, hoe goed ze ook verzorgd worden, het AMK vindt altijd wel wat, omdat niemand, geen enkele ouder, perfect is.
Idd, ik heb ook een hekel aan mensen die hun kind afblaffen in de supermarkt.

Kom op, hoe serieus denk je dat een professionele instantie zo'n supermarkt-stem-verhef-melding zal nemen?
pi_65563934
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:07 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Kom op, hoe serieus denk je dat een professionele instantie zo'n supermarkt-stem-verhef-melding zal nemen?
Als je al een kruisje achter je naam hebt staan zoals TS? En zelfs het gore lef hebt gehad er tegenin te gaan? Ik ben er serieus bang voor...
  Admin vrijdag 30 januari 2009 @ 13:08:58 #115
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65563961
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:06 schreef DoctorB het volgende:

[..]

toen pas?
Als er melding gedaan is bij het amk omdat ze het kind NIET meer konden volgen, was er eerder dus aanleiding tot zorg en had er eerder melding gemaakt moeten worden.
Dus OFWEL de school wil zich indekken omdat ze te laks zijn geweest, OFWEL de school trapt na.
Daarom moet TS ook als de donder achter het leerlingdossier aan en verder de rest van je goede tips volgen, je moet deze moloch stoppen voor ie helemaal op volle vaart is.

vrijdag 30 januari 2009 @ 13:09:01 #116
3542 Gia
User under construction
pi_65563962
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:07 schreef _Flash_ het volgende:

[..]

Eén melding niet, nee, maar als meer mensen dit melden, wat we volgens Babbelz moreel verplicht zijn, dan wellicht wel.
  Admin vrijdag 30 januari 2009 @ 13:11:09 #117
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65564025
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:07 schreef Lienekien het volgende:
Ik lees vooral veel kritiek op het AMK, maar ik lees weinig over hoe dan kinderen te beschermen tegen mishandeling en misbruik. Ja, ik lees 'sociale controle', maar mij wordt niet duidelijk hoe dat in dit geval zou moeten werken.
Zullen we het nou eens gewoon blijven houden over het geval van de OP?
Mishandeling en misbruik is hier nieteens aan de orde dus kunnen we daar wel een topic over vollullen maar daar heeft TS niks aan.

vrijdag 30 januari 2009 @ 13:11:32 #118
12348 _Flash_
Heeft altijd blackjack
pi_65564038
Als een kind bij ieder supermarkt bezoek een paar meppen krijgt van mamma omdat hij zich niet gedraagd lijkt mij een grondig onderzoek zeker nodig.

Een stemverheffing (ook al is dat een uiting van onmacht van de ouder) zal in alle redelijkheid geen reden zijn tot verder onderzoek.
pi_65564046
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 12:56 schreef Babbelzz het volgende:
Ik heb geen zin in discussie of ik nu wel of geen inlevingsvermogen heb
Ik heb met gezinnen gewerkt, waarvan de ouders een verstandelijke beperking hadden, de kinderen meestal niet. Ik heb te maken gehad met het zelf melding doen bij het AMK (en ja dat is een waanzinnig dilemma, omdat je weet wat je overhoop kunt halen en kan voorspellen wat dat met ouders doet). je gaat dus erg kort door de bocht, maar dat is je goed recht hoor....
Da's fijn voor je maar dat maakt je niet meer deskundig ( terug )

Het ging me om je kwalificatie 'vervelend'. Een valse melding afdoen met 'vervelend' vind ik niet getuigen van een professionele inschatting. Het strookt ook niet met wat je nu typt ("wat je overhoop kunt halen en kan voorspellen wat dat met ouders doet").
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_65564067
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:00 schreef Gia het volgende:

[..]

Als ze zich zo verantwoordelijk voelden, waarom hebben ze dan nooit het zieke kindje thuis bezocht?
staat nergens dat ze dat wel of niet gedaan hebben
  Admin vrijdag 30 januari 2009 @ 13:12:19 #121
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_65564069
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:07 schreef Gia het volgende:
In het geval van Savannah had jeugdzorg het te druk. Zeker met mensen zoals TS?
Ja, omdat dat de "makkelijke" targets zijn, want vergis je niet, deze instanties hebben ene target.

Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 30 januari 2009 @ 13:12:19 #122
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_65564070
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:11 schreef _Flash_ het volgende:
Als een kind bij ieder supermarkt bezoek een paar meppen krijgt van mamma omdat hij zich niet gedraagd lijkt mij een grondig onderzoek zeker nodig.
Weet jij dan ook waarom die een paar draaien om z'n oren krijgt?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:12:54 #123
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_65564090
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:11 schreef yvonne het volgende:

[..]

Zullen we het nou eens gewoon blijven houden over het geval van de OP?
Mishandeling en misbruik is hier nieteens aan de orde dus kunnen we daar wel een topic over vollullen maar daar heeft TS niks aan.
Ok, dus de discussie mag alleen gaan over de slechte kanten van het AMK. Dan is dat duidelijk.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:13:10 #124
3542 Gia
User under construction
pi_65564101
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:11 schreef _Flash_ het volgende:

Een stemverheffing (ook al is dat een uiting van onmacht van de ouder) zal in alle redelijkheid geen reden zijn tot verder onderzoek.
Onze buuv scheldt haar kinderen regelmatig de huid vol (kutkind e.d.), maar ze slaat niet, ze zijn keurig gekleed en doen het goed op school. Aangeven?
  vrijdag 30 januari 2009 @ 13:14:49 #125
3542 Gia
User under construction
pi_65564148
quote:
Op vrijdag 30 januari 2009 13:12 schreef Babbelzz het volgende:

[..]

staat nergens dat ze dat wel of niet gedaan hebben
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 23:20 schreef OxygeneO2 het volgende:
Waarom zou je een ziek kind zomaar thuis houden en waarom is die school nooit op huisbezoek geweest toen ons kind ziek was?
Of je leest de OP in zijn geheel door.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')