Dank u voor deze tip, we kunnen alles gebruiken nml.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:22 schreef RockabeIIa het volgende:
Jurofoon eens bellen morgen?
Ze doen zeker niet onder voor deurwaarderpraktijken.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:33 schreef Chiwakka het volgende:
Dat zijn van die mensen die speciaal daar gaan werken, gewoon om andere mensen te kunnen pesten (kijk: politie)
En dan verschieten andere mensen dat je geirriteerd geraakt van alle anderen die "beloond" worden door de overheid omdat ze:quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:40 schreef OxygeneO2 het volgende:
[..]
Ze doen zeker niet onder voor deurwaarderpraktijken.
Het is onvoorstelbaar dat dit een gezin zomaar kan overkomen. Onze kinderen zijn net opgevoed, zijn goed op school. Leerprestaties boven gemiddelde, plagen andere kinderen niet, schelden niet, luisteren goed. Dus wat is dan het probleem.
Mijn vrouw zorgt voor de kinderen dit hebben wij zo afgesproken nml. is zij dan ook zga langdurig werkeloos of minderwaardig in ogen van deze maatschappij?quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:43 schreef Chiwakka het volgende:
[..]
En dan verschieten andere mensen dat je geirriteerd geraakt van alle anderen die "beloond" worden door de overheid omdat ze:
langdurig werkeloos zijn, illegaal,...
De school is nooit op huisbezoek geweest. Heeft nooit geïnformeerd naar het welzijn van onze dochter. Pas na het vertrek hebben ze een melding gedaan. Zien het vertrek nu als een onmachts uiting die het dus niet was, dit ging over andere zaken nml.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:51 schreef _Ophelia_ het volgende:
Een AMK\ BJZ kan niet zomaar actie ondernemen daar komt voor ernstige problemen altijd een jeugdrechter aan te pas. Ze kunnen je het dus niet zomaar uit wraak moeilijk gaan maken.
Dat je boos bent is duidelijk maar valse meldingen bestaan niet, de school zal zich oprecht zorgen gemaakt hebben en dan moeten ze die melding ook maken dat is hun verantwoordelijkheid. Het is ook niet verstandig om het in gesprekken met BJZ het over valse meldingen en valse rapporten te hebben, dan wordt je niet meer serieus genomen.
Wat je nu kunt doen is bezwaar maken, aangeven dat je het er niet mee eens bent en jouw eigen verhaal uitschrijven\ vertellen.
Vraag na waar en hoe je bezwaar kunt maken en waar je een klacht in kunt dienen. Schrijf een duidelijk verweer en vraag verklaringen van je huisarts en dergelijke en stuur die mee (van alles een kopie bewaren.)
Heeft BJZ al aangekondigd welke acties ondernomen gaan worden?
Het probleem is dat je aan de buitenkant niet kunt zien of er sprake is van mishandeling en een melding van een school wordt serieus genomen (hoewel er gewoonlijk minimaal twee meldingen nodig zijn voor er een onderzoek gestart wordt). Het nare voor jou, als ouder, is dat een dergelijk onderzoek zich in de eerste plaats richt op de rechten en veiligheid van de kinderen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:40 schreef OxygeneO2 het volgende:
[..]
Ze doen zeker niet onder voor deurwaarderpraktijken.
Het is onvoorstelbaar dat dit een gezin zomaar kan overkomen. Onze kinderen zijn net opgevoed, zijn goed op school. Leerprestaties boven gemiddelde, plagen andere kinderen niet, schelden niet, luisteren goed. Dus wat is dan het probleem.
Ooit gehoord van de wet op de jeugdzorg?quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:20 schreef OxygeneO2 het volgende:
Is het niet eens tijd dat dit alles gestopt wordt. Dat er een wet komt., voor dit soort zaken.
Pure nieuwsgierigheid... Minimaal twee meldingen, bedoel je daarmee dat er van twee verschillende personen/instanties een melding moet komen? Of kan ook twee keer door dezelfde gemeld worden, waarop een onderzoek gestart wordt?quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:58 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Het probleem is dat je aan de buitenkant niet kunt zien of er sprake is van mishandeling en een melding van een school wordt serieus genomen (hoewel er gewoonlijk minimaal twee meldingen nodig zijn voor er een onderzoek gestart wordt). Het nare voor jou, als ouder, is dat een dergelijk onderzoek zich in de eerste plaats richt op de rechten en veiligheid van de kinderen.
Overigens is van smaad natuurlijk geen sprake, je bent het niet eens met hun conclusies dat is iets anders.
[..]
Ooit gehoord van de wet op de jeugdzorg?
Twee verschillende, om wraakacties, pesten en dergelijke via het AMK te voorkomen. Maar ik kan me voorstellen dat een goed onderbouwde\ zorgwekkende melding van een school direct onderzocht wordt. Zeker omdat wisselen van school wel eens (al dan niet bewust) gebruikt wordt door ouders om problemen te verbergen of problemen te ontlopen. (waarmee ik niet wil insinueren dat TS dat ook doet)quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:42 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Pure nieuwsgierigheid... Minimaal twee meldingen, bedoel je daarmee dat er van twee verschillende personen/instanties een melding moet komen? Of kan ook twee keer door dezelfde gemeld worden, waarop een onderzoek gestart wordt?
Er vallen me een aantal dingen op: je lijkt nogal kritisch te zijn tegenover een heleboel mensen. De school deugt niet, de ouders op die school deugen niet, de andere kinderen op die school deugen niet en het bureau jeugdzorg en de kinderbescherming deugen niet. Dat zijn nogal veel mensen in 1 omgeving die allemaal niet zouden deugen. Meestal is het zo dat als 1 persoon met vrijwel iedereen in zijn omgeving problemen heeft, dat het aan die ene persoon ligt, en niet aan alle anderen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:20 schreef OxygeneO2 het volgende:
Smaad instanties mag dit zomaar?
Onze dochter van 10 jaar oud, heeft sedert één jaar vaak verzuimd van school. Haar weerstand was niet optimaal. Als ouder sta je hier machteloos tegenover. Behalve goede zorg bieden, huisarts bezoeken, kun je weinig beginnen, afgezien van goed uitzieken. Gezonde voeding etc.
Nu ging het al niet goed op de oude school van onze dochter, en we hebben toch besloten om onze dochter op een andere school te plaatsen. Ivm asociaal gedrag van kinderen en ouders op die school.
Dit gaat inmiddels erg goed. Ook onze andere kinderen zijn mee verhuist naar de nieuwe school waar het erg goed vertoeven is. De weerstand van onze dochter is ook goed momenteel. Ziek is ze niet meer geweest op de nieuwe school.
Ik denk dat eerder alleen maar erger gaat worden, dankzij onze minister Rouvoet die het liefst een camera bij elke ouder inbrengt lijkt het. Ik zou ook, zoals iemand al eerder adviseerde, geen ruzie gaan zoeken met dergelijke instellingen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:20 schreef OxygeneO2 het volgende:
Is het niet eens tijd dat dit alles gestopt wordt. Dat er een wet komt., voor dit soort zaken.
Afhankelijk van de instantie, ernst van de melding en onderbouwing kan 1 keer inderdaad genoeg zijnquote:Op donderdag 29 januari 2009 09:57 schreef Lishe het volgende:
Volgens mij vanuit een instantie 1 keer. Tenminste, zo heb ik het meegemaakt. Uiteindelijk zijn er geen vreselijke vervolgstappen ondernomen, alleen een moeder die eindelijk haar hulpvragen durfde te uiten en goede begeleiding kreeg.
Krijg zelf maar eens dit soort mensen in je leven, terwijl je weet en ook ziet dat het ook anders kan.quote:Op donderdag 29 januari 2009 09:57 schreef Shitney het volgende:
[..]
Er vallen me een aantal dingen op: je lijkt nogal kritisch te zijn tegenover een heleboel mensen. De school deugt niet, de ouders op die school deugen niet, de andere kinderen op die school deugen niet en het bureau jeugdzorg en de kinderbescherming deugen niet. Dat zijn nogal veel mensen in 1 omgeving die allemaal niet zouden deugen. Meestal is het zo dat als 1 persoon met vrijwel iedereen in zijn omgeving problemen heeft, dat het aan die ene persoon ligt, en niet aan alle anderen.
Daarnaast is er een kind dat opvallend vaak afwezig is, zorgwekkend vaak afwezig, en naar ik aanneem na gesprekken daarover met de ouders abrupt van die school verdwijnt.
Ik wil je niet aanvallen verder, maar ik zou in die omstandigheden ook mijn twijfels hebben over het functioneren van dat gezin. Een gezin dat met een heleboel mensen problemen heeft, niet openstaat voor zelfreflectie en kritiek en waarvan de kinderen duidelijk niet functioneren zoals het hoort, lijkt mij reden genoeg voor een school om op zijn minst uit te spreken dat zij daar zorgen om hebben.
Wat staat er precies in dat rapport?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |