abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65508558
ok, ik heb het laatste berichtje geplaatst.. dus open ik het vervolg

De kunst van het loslaten van je ex #71!!!

[ Bericht 28% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 28-01-2009 21:57:51 ]
pi_65508716
Ik plaats maar even een TVP
pi_65509149
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:09 schreef Vandaag... het volgende:
Chev!
Ze belde me net (had ff dat nummer gebeld om in m'n mob te zetten heeft zij het nr dus ook) of ik met haar uit wou gaan..

Heb d'r gebeld om uit te leggen dat het niks word maar d'r mobiel werkte niet goed en ze vroeg me het te sms-en.
Dus maar een smsje gestuurd dat het verders niks word omdat ik geen vriendschap wil, en niet met haar uit wil gaan om de verkeerde reden.
Nog geen reactie ontvangen

Ik wacht wel op iemand waarmee ik wel verder wil
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:12 schreef 2PaCaVeLi het volgende:

[..]

Ok, goed bezig.
Als je er niet schuldig over voelt is het toch prima.
Je kan altijd nog zien of je er wel of iets mee doet toch.
Gebeuren rare dingen in de trein, haha.
1e keer dat me wat raars gebeurd in 8 jaar tijd meetal tuk in een half uurtje namelijk
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 21:48 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Geweldig! Hoewel je wel gelijk hebt dat je er niet verder mee gaat, moet ik toch zeggen dat ik mijn kans wss had waargenomen
Nah het was voelde wel goed maar niet speciaal en als ik daar nog even op moet wachten dan doe ik dat

[ Bericht 7% gewijzigd door Chev op 28-01-2009 22:17:53 ]
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Liefde: Hans Teeuwen || Youp ||Theo Maassen
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_65509158
Mooi verhaal in het vorige topic Chev
I don't really come from outer space || Last.fm
  woensdag 28 januari 2009 @ 22:18:30 #5
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_65509587
Hmm.. tja.. ik loop wel de wijsneus uit te hangen in het vorige topic maar ik kan mijn ex dus toch niet loslaten. Ging ik net lekker heeft ie weer gemaild..

korte samenvatting: hij had veel kritiek op me, gaf me het gevoel dat ik niet goed genoeg was en vond me "zwak" toen ik me een keer kut voelde, kortom; ik had het gevoel dat hij vanaf het begin af aan al twijfels had over ons. Dus ik het uiteindelijk uitgemaakt na een paar maanden (lees: boos uit de auto gestapt) en na paar dagen huilen mijn leven weer opgepakt.

En nu: een groot mea culpa van zijn kant. Hij mist me, hij zat fout, het had nooit mogen gebeuren en zal nooit weer gebeuren, hij weet het nu zeker bladiebla.

En ik.. ik voel alle weggestopte verliefdheid weer opborrelen en fantaseer alweer over vakanties samen, zijn armen om me heen etc. etc. Alsof iemand zomaar veranderd, alsof het deze keer anders zal zijn

Dus: hoe laat je iemand los waar je diepe gevoelens voor hebt, en die hij nu in woord beantwoord maar waarvan je verstandelijk weet dat dit niet gaat werken omdat je hem niet meer vertrouwd?
pi_65511255
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 22:18 schreef Vandaag... het volgende:
Hmm.. tja.. ik loop wel de wijsneus uit te hangen in het vorige topic maar ik kan mijn ex dus toch niet loslaten. Ging ik net lekker heeft ie weer gemaild..

korte samenvatting: hij had veel kritiek op me, gaf me het gevoel dat ik niet goed genoeg was en vond me "zwak" toen ik me een keer kut voelde, kortom; ik had het gevoel dat hij vanaf het begin af aan al twijfels had over ons. Dus ik het uiteindelijk uitgemaakt na een paar maanden (lees: boos uit de auto gestapt) en na paar dagen huilen mijn leven weer opgepakt.

En nu: een groot mea culpa van zijn kant. Hij mist me, hij zat fout, het had nooit mogen gebeuren en zal nooit weer gebeuren, hij weet het nu zeker bladiebla.

En ik.. ik voel alle weggestopte verliefdheid weer opborrelen en fantaseer alweer over vakanties samen, zijn armen om me heen etc. etc. Alsof iemand zomaar veranderd, alsof het deze keer anders zal zijn

Dus: hoe laat je iemand los waar je diepe gevoelens voor hebt, en die hij nu in woord beantwoord maar waarvan je verstandelijk weet dat dit niet gaat werken omdat je hem niet meer vertrouwd?
misschien afvragen of hij ergens een goede reden had om die dingen te zeggen.
zo niet dan kun je het misschien nog wel een keer proberen
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  woensdag 28 januari 2009 @ 23:22:47 #7
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_65512326
Hij zegt dat hij het moeilijk vindt om mensen te vertrouwen en dat hij me daarom wegduwde. En gezien zijn achtergrond en nog wat dingen geloof ik dat ook wel. Of dat wil ik heel graag geloven, dat kan ook.

Maar ja. Zal iemand opeens magisch veranderen en me behandelen zoals ík nodig heb als ik zijn vertrouwen maar win? En wil ik daar zoveel energie insteken?

Hoe dan ook, ik heb hem gemaild dat ik even wat tijd wil omdat ik me op andere zaken (werk) moet richten en nu niet het risico kan lopen om gekwetst te worden in deze periode. Dat kost me gewoon teveel energie. En dat ik hem over een tijdje wel wil zien. En dan kijken wat er nog is. Beetje gemengde gevoelens dus nu.
pi_65512918
ja ik hoor wel vaker dat mensen "even rust" willen.
ivm werk kan ik het snappen.
maar verder lost het toch niks op? als het fout zit wil je elkaar toch spreken om het goed proberen te praten?
dat heb ik wel altijd. als ik dan ook niks kwijt kan word ik gek.
here in hell we like to keep things informal,
as well as infernal
  woensdag 28 januari 2009 @ 23:49:50 #9
140414 Vandaag...
overwegend zonnig
pi_65513195
we hebben ook wel gemaild nadat ik boos was weggelopen. Maar dat leidde toen niet tot een verzoening. Ik was ook zo klaar met hem en hij kwam maar niet met een verklaring of excuses. Nu dus wel.

En rust lost an sich niets op maar als ik me nu weer kwetsbaar opstel naar hem en hij gaat weer twijfelen en raar doen dan heb ik weer luduvudu, slaap ik slecht, kan ik me niet concentreren. Dat kan ik me nu gewoon niet veroorloven. Over een tijdje durf ik dat risico misschien wel te lopen.
pi_65514902
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 23:49 schreef Vandaag... het volgende:
we hebben ook wel gemaild nadat ik boos was weggelopen. Maar dat leidde toen niet tot een verzoening. Ik was ook zo klaar met hem en hij kwam maar niet met een verklaring of excuses. Nu dus wel.

En rust lost an sich niets op maar als ik me nu weer kwetsbaar opstel naar hem en hij gaat weer twijfelen en raar doen dan heb ik weer luduvudu, slaap ik slecht, kan ik me niet concentreren. Dat kan ik me nu gewoon niet veroorloven. Over een tijdje durf ik dat risico misschien wel te lopen.
hij heeft het dus uitgemaakt en welke reden had hij er exact voor?
misschien dat ik me er iets bij kan voorstellen...en je advies kan geven?

komt me namelijk wel bekend voor ....
pi_65517678
quote:
Als je dit verstandelijk al weet moet je ook net even de kracht hebben om dit ook uit te voeren...
Het zei dat het niet altijd goed voelt maar op wat langer termijn zal je er achter komen dat het de juiste beslissing was!

Ik heb er zelf geen ervaring mee maar wel in mijn omgeving gezien dat als mensen het opnieuw proberen dat het vaak toch niet meer lukt omdat er altijd wel iets is dat aan je blijft knagen waarom het de eerste keer uit is gegaan...
Rise or Die Trying!
pi_65519970
Heftig zeg Vandaag..
Een relatie van een paar maanden en dan zulke heftige kritiek geven...

Tja kan me indenken dat dit je behoorlijk aan het twijfelen zet. misschien hij hij iets heeft ervaren waardoor hij van mening is veranderd, of is hij misschien net weer alleen na een kortstondige relatie?

Mensen maken fouten en ik ben van mening dat het nooit te laat is om spijt te betuigen tegen iemand als je het meent.
Dat hij jou nu terug wilt is natuurlijk wel heftig vooral omdat je er nog over nadenkt.

Als mijn ex me terug zou willen dan zou ik eerst maar eens goed gaan praten, omdat de dingen die ze gezegd heeft niet mis waren, me tot het bot geraakt hebben en me gigantisch pijn gedaan heeft.

Ze mag toch een verdomd goed en duidelijk antwoord moeten hebben waarin ze consequent is en blijft wil ik er zelfs maar over nadenken, want op dit moment zie ik dat als een van de stomste dingen die ik zou kunnen doen voor mezelf (let op niet voor anderen), maar zie ik niet gebeuren overigens )

Het is logisch dat je nadenkt over leuke dingen nu hij je terug wilt, maar probeer ook te denken aan de dingen waardoor je uit de auto bent gestapt, vallen die op te lossen?

Sterkte en wijsheid in je keuze Vandaag.. niemand kan of mag het je kwalijk nemen als je het nog een keertje wil proberen, want tegen het gevoel kan geen logica tegenop

Maar als je het doet doe het dan rustig aan en ga niet verder waar je gebleven was..

[ Bericht 1% gewijzigd door Chev op 29-01-2009 10:36:13 ]
Wetenschappelijk is domweg bekend dat verliefdheid je gezonde oordeelsvermogen weg neemt.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_65524290
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 23:22 schreef Vandaag... het volgende:
Hij zegt dat hij het moeilijk vindt om mensen te vertrouwen en dat hij me daarom wegduwde. En gezien zijn achtergrond en nog wat dingen geloof ik dat ook wel. Of dat wil ik heel graag geloven, dat kan ook.

Maar ja. Zal iemand opeens magisch veranderen en me behandelen zoals ík nodig heb als ik zijn vertrouwen maar win? En wil ik daar zoveel energie insteken?

Hoe dan ook, ik heb hem gemaild dat ik even wat tijd wil omdat ik me op andere zaken (werk) moet richten en nu niet het risico kan lopen om gekwetst te worden in deze periode. Dat kost me gewoon teveel energie. En dat ik hem over een tijdje wel wil zien. En dan kijken wat er nog is. Beetje gemengde gevoelens dus nu.
mensen vertrouwen is voor mij ook extreem moeilijk geweest.
heb eigenlijk nooit iemand vertrouwd door dingen die ik heb mee gemaakt.
je wil mensen niet vertrouwen, niet van mensen houden en je bent jezelf dan niet.

onopgemerkt, onderbewust, vind zoiets toch plaats en als je dan merkt dat je van iemand houdt word je bang. je gaat uit van het ergste, dat je weer gekwetst word en dat je niet goed genoeg bent voor die ander.
het is heel moeilijk om iemand te gaan vertrouwen, open te worden en iemand lief te hebben en als het ff goed gaat kan er zomaar een moment komen dat je iemand weer af stoot.

dat heb ik ook gehad en het is idd heel erg kut voor de ander. maar als de ander oprecht van iemand houdt (of dat gevoel geeft) en blijft tonen hoeveel die houdt van de ander dan kun je dat doorbreken, dat kan een tijd duren en is absoluut niet makkelijk.
'het feit dat hij je weg duwt betekend dat hij ontzettend veel van je houdt en bang is voor die gevoelens.

je moet zelf kijken of je ook van hem houdt en de energie kunt opbrengen.
en als je eenmaal door dat alles heen bent gekomen dan zal hij ook veranderen en ws je meer liefde en aandacht geven dan je je kunt voorstellen.
je moet echter wel weten of hij het is...zoniet dan doe je jezelf heel veel pijn en hem ook...
pi_65526083
quote:

In zo'n geval is ervaring de beste leermeester.. Gewoon opnieuw beginnen en binnen twee weken ofzo weet je weer PRECIES waarom het uit is gegaan.. (Wel jammer dat je met je werk zit, nu, maar ja.. Zodra je je dat kunt veroorloven dan)
En wie weet is hij op miraculeuze wijze veranderd en is ie nu je droomprins.. In dat geval heb je er alleen maar bij gewonnen.
pi_65528600
Waarom vliegen mannen tegen het plafond als je het over de toekomst wilt hebben? Het op een langer termijnvlak?
Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
pi_65528816
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:21 schreef Prinsesje4you het volgende:
Waarom vliegen mannen tegen het plafond als je het over de toekomst wilt hebben? Het op een langer termijnvlak?
omdat een man bang is zijn vrijheid te verliezen.
dat doet een man binnen een relatie wel langzaam maar hij denkt het nog onder controle te hebben en zoiets zeggen kan confronterend zijn

zoiets komt vanzelf wel alleen je moet niet pushen
pi_65529333
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:27 schreef thestoryofus2009 het volgende:

[..]

omdat een man bang is zijn vrijheid te verliezen.
dat doet een man binnen een relatie wel langzaam maar hij denkt het nog onder controle te hebben en zoiets zeggen kan confronterend zijn

zoiets komt vanzelf wel alleen je moet niet pushen
Klopt wel ja een man leverd (met liefde) al een stuk vrijheid in om samen met jou te zijn de rest wil hij, zoals traditioneel is een beetje zelf in de hand houden.

Als je dan meteen 't gaat hebben over trouwen, kinderen krijgen en 'de toekomst' dan geeft dat toch een lichte vorm van stres.

Na 3 1/2 jaar had ik stiekem het idee al dat, wanneer we 5 jaar jaar samen waren om haar te vragen om te gaan verloven en trouwen, alleen zover is het nooit gekomen.
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
  donderdag 29 januari 2009 @ 14:43:27 #18
131016 mspoez
Crazy catlady
pi_65529512
quote:
Precies zolas je het zelf al zegt; jij weet dat het je niets gaat brengen dan verdriet, pijn en nog meer hele vervelende tijden. Natuurlijk, de momenten dat je samen bent zijn heerlijk en voelen zo goed en vertrouwd dat je zou willen dat het nooit ophield maar het moment dat hij niet in je gezichtsveld is en je niet precies weet wat hij doet ga je kapot van de achterdocht (en van het gevoel dat je niet achterdochtig wil zijn omdat je zo graag wil dat het toch gaat werken) ...

meisje, wat een k*tsituatie!
Prrrrr
pi_65530074
Grappige is.. zodra het uit is zou je zoiets willen, lange tijd daarna denk je er nog aan maar weet je dat het verstandig is, en als het moment eenmaal aangebroken is dat het gebeurd twijfel je erover pff

Ik hoop écht voor je dat het goed uitpakt Vandaag, en tja als je het niet probeerd weet je het ook niet
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_65533060
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 14:39 schreef Chev het volgende:

[..]

Klopt wel ja een man leverd (met liefde) al een stuk vrijheid in om samen met jou te zijn de rest wil hij, zoals traditioneel is een beetje zelf in de hand houden.

Als je dan meteen 't gaat hebben over trouwen, kinderen krijgen en 'de toekomst' dan geeft dat toch een lichte vorm van stres.

Na 3 1/2 jaar had ik stiekem het idee al dat, wanneer we 5 jaar jaar samen waren om haar te vragen om te gaan verloven en trouwen, alleen zover is het nooit gekomen.
Ik begon er ook niet gelijk over maar jeetje is het zo raar dat je als vrouw zijnde verder denkt. Dan moet je het dus maar voor je houden. Hmzz dus je als je het gewoon puur voor de info over trouwen hebt is het ook logisch dat hij tegen het plafond aanvliegt?
Een vriend is iemand die je verleden kent, in je toekomst gelooft en je vandaag accepteert zoals je bent.
pi_65533294
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 16:07 schreef Prinsesje4you het volgende:
Ik begon er ook niet gelijk over maar jeetje is het zo raar dat je als vrouw zijnde verder denkt. Dan moet je het dus maar voor je houden. Hmzz dus je als je het gewoon puur voor de info over trouwen hebt is het ook logisch dat hij tegen het plafond aanvliegt?
Misschien heeft ie er nog helemaal niet over nagedacht en is dit 't eerste aanzetje geweest
Vriend van me die ging pas na 6 jaar er 's over nadenken en die is er nu helemaal klaar voor.

Beetje informeren is een subtiele hint (of zo komt het over), je kan er naar mijn idee best over praten maar begrijpelijk (en 'm niet kwalijk nemend( als hij 'n beetje in de verdediging spring zó van hòw.. zover ben ik nog niet
Mannen over vrouwen _O-
Altijd blijven lachen
pi_65535400
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 16:11 schreef Chev het volgende:

[..]

Misschien heeft ie er nog helemaal niet over nagedacht en is dit 't eerste aanzetje geweest
Vriend van me die ging pas na 6 jaar er 's over nadenken en die is er nu helemaal klaar voor.

Beetje informeren is een subtiele hint (of zo komt het over), je kan er naar mijn idee best over praten maar begrijpelijk (en 'm niet kwalijk nemend( als hij 'n beetje in de verdediging spring zó van hòw.. zover ben ik nog niet
Ik zal het onthouden dank je.. ben single dus tja valt niet te informeren en hints te geven.
pi_65535633
mwah heb afscheid genomen van mijn ex. ze is niet meer wie ze was en misschien dat ze zichzelf ooit weer word.
romeo en juliet zijn dan uiteindelijk toch ten onder gegaan...

bah, stuur over een maand die email wel of zo. ben er nu 2 weken mee bezig en kan het niet, te verschrikkelijk om aan te zien wat er is gebeurd
pi_65536157
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:06 schreef thestoryofus2009 het volgende:
mwah heb afscheid genomen van mijn ex. ze is niet meer wie ze was en misschien dat ze zichzelf ooit weer word.
romeo en juliet zijn dan uiteindelijk toch ten onder gegaan...

bah, stuur over een maand die email wel of zo. ben er nu 2 weken mee bezig en kan het niet, te verschrikkelijk om aan te zien wat er is gebeurd
Als het je helpt kan je een e-mail schrijven voorjezelf, wellicht vind je dan de rust waarnaar je zo naarstig zoekt.
Het kan nog even duren voordat je weer de oude bent, tot die tijd veel praten werkt bij mij heel goed.
Digitale knuffel..
pi_65536635
quote:
Op donderdag 29 januari 2009 17:18 schreef Prinsesje4you het volgende:

[..]

Als het je helpt kan je een e-mail schrijven voorjezelf, wellicht vind je dan de rust waarnaar je zo naarstig zoekt.
Het kan nog even duren voordat je weer de oude bent, tot die tijd veel praten werkt bij mij heel goed.
Digitale knuffel..
die email is voor haar

ik hou zelf al een dagboek bij min of meer (op aanraden van mijn ex ooit).
de oude ik is zoals zij nu is. ik herken alles in haar van mij en dat is zo naar.

ik ben bang dat het niet goed met der afloopt, dat ze ongelukkig word zoals ze nu doet.
ze heeft slaapproblemen, kan geen rust vinden, en ze doet dingen die dus in strijd zijn met haar waarden en normen.

ze krijgt straks zo'n harde klap als alles tot haar doordringt
dan helpen die oppervlakkige egocentrische kutvriendinnen van der ook niks.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')