Nee dat was niet nodig hé . Blinde mensen konden voelen door de groeven in de strippenkaart waar ze moesten stempelen. OV chip opladen met een touchscreen lijkt me toch wat lastigerquote:Op woensdag 28 januari 2009 17:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Owja. De spraak software die ze hadden bij de strippenkaart is uitgezet... Schande!
Bj ieder goed ontwikkeld product houden ze ook in de gaten hoe groot het risico is dat iets gebeurd. Dus poortjes worden zo min mogelijk in smalle gangetjes gezet en zoveel mogelijk in open weide ruimtes.quote:Op woensdag 28 januari 2009 17:37 schreef iszinloos het volgende:
[..]
Grappig...
''Dat zou kunnen gebeuren'' is de basis van ieder goed ontwikkeld product.
Het zou kunnen gebeuren dat je auto bij een ongeluk betrokken raakt.
Het zou kunnen gebeuren dat de kerstversiering in een cafe in de fik vliegt
Het zou kunnen gebeuren dat je kerncentrale niet goed functioneert.
En daarom moet je zeker zijn dat het niet kan gebeuren. Of dat de kans zeer klein is.
OT: Het systeem is er gewoon niet klaar voor!
In Engeland hebben ze 7 jaar lang proef gedraaid hier maar 3.
En de privacy schending is te groot.
En hoe kunnen ze voelen hoeveel strippen er al gebruikt zijn?quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:15 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Nee dat was niet nodig hé . Blinde mensen konden voelen door de groeven in de strippenkaart waar ze moesten stempelen. OV chip opladen met een touchscreen lijkt me toch wat lastiger
Teveel gerukt dat je geen stempels op de strippenkaart kan voelen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:18 schreef snowgoon het volgende:
En hoe kunnen ze voelen hoeveel strippen er al gebruikt zijn?
Zie mijn bovenstaande stukje.quote:Het opladen van je OV chip kun je automatisch laten gebeuren. Dus daar hoeven ze helemaal niet naar om te kijken.
Zou het niet opvallen als er 2 kaartnummers zijn met een (verschillend) saldo? Ja dat zou wel degelijk opvallen. Misschien niet op het moment zelf, maar uiteindelijk 's nachts wel als alle transacties en kaarten naast elkaar worden gelegd. Dan zou de kaart dus binnen een dag al geblokkeerd kunnen worden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:22 schreef Basp1 het volgende:
Ik ga ervan uit dat degene die de kaarten kopieerd ook het unieke nummer moet kopieren. Je koopt een anonieme kaart, vervolgens waardeer je die kaart tot het maximum op. Van deze kaart maak je een kopie en gaat met de kopie lustig mee rondreizen totdat het saldo op is. Hoe kan translink aan een transactie zien of het een gekopierde kaart is. Volgens mij kan dat alleen maar op het moment dat een gekopierde kaart op 2 plaatsen tegelijk gebruikt zijn.
ja translink wil graag ons wat anders doen geloven, maar als je gewoon logisch nadenkt kan het toch niet anders werken. Snowgoon kom er maar in, verklap maar hoe zo'n kaart anders moet werken om toch uniek te blijven en saldo bij te houden, en toch een kopie te kunnen zijn.
Dan is het helemaal gevaarlijk als je die kaart zo geconfigueerd hebt dat je bij een saldo tekort automagisch een opwaardering krijgt. Vooral als normalitair niet veel reist en iemand maakt er een kopie van dan kan deze met de kopiekaart net zolang totdat er dubbele reizen op 1 tijdstip plaatsvinden mee blijven reizen. Of moet je dan als burger dagelijks je ov-chip gegevens op de site gaat checken opmdat ht zo'n perfect systeem is.
Wanneer we met een kaart zouden werken die contact moet maken zou die gehele ongewenste kopier actie natuurlijk nooit kunnen plaatsvinden.
Nee wel veel echt geneukt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Teveel gerukt dat je geen stempels op de strippenkaart kan voelen.![]()
[..]
Zie mijn bovenstaande stukje.
zijn toch geen 2 kaartnummers in omloop, het origineel wordt niet gebruikt, later pasquote:Op woensdag 28 januari 2009 18:27 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Zou het niet opvallen als er 2 kaartnummers zijn met een (verschillend) saldo? Ja dat zou wel degelijk opvallen. Misschien niet op het moment zelf, maar uiteindelijk 's nachts wel als alle transacties en kaarten naast elkaar worden gelegd. Dan zou de kaart dus binnen een dag al geblokkeerd kunnen worden.
Er wordt nu al gezanniked dat het lezen van die kaarten zo ontzettend veel tijd kost, dat zou nog meer worden als de kaart echt contact moet maken.
haha slecht voor je prostaatquote:Op woensdag 28 januari 2009 18:28 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Nee wel veel echt geneukt.
Maar wat dat te maken heeft met kunnen voelen van inkt op papier....
Ze kunnen toch bijhouden hoeveel ze gestempeld hebben en dan afstempelen waar ze gebleven zijn?quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:18 schreef snowgoon het volgende:
[..]
En hoe kunnen ze voelen hoeveel strippen er al gebruikt zijn?
Het opladen van je OV chip kun je automatisch laten gebeuren. Dus daar hoeven ze helemaal niet naar om te kijken.
Dus je koopt een kaart, gaat die niet gebruiken maar kopierenquote:Op woensdag 28 januari 2009 18:28 schreef macca728 het volgende:
[..]
zijn toch geen 2 kaartnummers in omloop, het origineel wordt niet genruikt, later pas
Hoe kan een blinde bijhouden dat hoeveel er gestempeld is?quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:30 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Ze kunnen toch bijhouden hoeveel ze gestempeld hebben en dan afstempelen waar ze gebleven zijn?
Zo moeilijk is het allemaal niet . Mja we worden besodemieterd waar we bijstaan ook met die 4 euro regeling er klopt geen reet van!
OV-chipkaartdatabase kan boetetransacties niet ophoesten #2
Aangezien inkstempels niet contactloos met het papier gezet kunnen blijven bij de meeste stempels (en vooral die uit automaten) een contactafdruk over. Dus relief in het papier, wat de blinden weer kunnen voelen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:28 schreef snowgoon het volgende:
Nee wel veel echt geneukt.
Maar wat dat te maken heeft met kunnen voelen van inkt op papier....
eerst kopieren, die kopie gebruikenquote:Op woensdag 28 januari 2009 18:30 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Dus je koopt een kaart, gaat die niet gebruiken maar kopieren
Ik zet mijn DVD's ook altijd om naar AVI en ga ze dan op de PC kijken
En natuurlijk kunnen blinde mensen niet tellenquote:Op woensdag 28 januari 2009 18:31 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Hoe kan een blinde bijhouden dat hoeveel er gestempeld is?
Lijstjes bij gaan houden ofzo? nee dat is handig...
En wat heeft dat 4 euro gedoe er nou mee te maken?
nee dat is niet waarquote:Op woensdag 28 januari 2009 18:33 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
En natuurlijk kunnen blinde mensen niet tellen![]()
Dat heeft er in zoverre mee te maken dat het argument nummer 232342 is en jij nog geen steekhoudend argument heb kunnen opnoemen waarom wij "blij" zouden moeten zijn met die OV chip.
Uhh ja, en dan reis je dus voor 30 euro met je gekopieerde kaart. En waar zit dan je winst? Zodra je je originele kaart weer gaat gebruiken wordt het gesignaleerd dat je plotsklaps weer 30 euro op je kaart hebt staan.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:22 schreef Basp1 het volgende:
Ik ga ervan uit dat degene die de kaarten kopieerd ook het unieke nummer moet kopieren. Je koopt een anonieme kaart, vervolgens waardeer je die kaart tot het maximum op. Van deze kaart maak je een kopie en gaat met de kopie lustig mee rondreizen totdat het saldo op is. Hoe kan translink aan een transactie zien of het een gekopierde kaart is. Volgens mij kan dat alleen maar op het moment dat een gekopierde kaart op 2 plaatsen tegelijk gebruikt zijn.
ja translink wil graag ons wat anders doen geloven, maar als je gewoon logisch nadenkt kan het toch niet anders werken. Snowgoon kom er maar in, verklap maar hoe zo'n kaart anders moet werken om toch uniek te blijven en saldo bij te houden, en toch een kopie te kunnen zijn.
We hadden het net nog over een anonieme kaart. Daarbij kan je, als ik het goed heb, niet automatisch opwaarderen.quote:Dan is het helemaal gevaarlijk als je die kaart zo geconfigueerd hebt dat je bij een saldo tekort automagisch een opwaardering krijgt. Vooral als normalitair niet veel reist en iemand maakt er een kopie van dan kan deze met de kopiekaart net zolang totdat er dubbele reizen op 1 tijdstip plaatsvinden mee blijven reizen. Of moet je dan als burger dagelijks je ov-chip gegevens op de site gaat checken opmdat ht zo'n perfect systeem is.
Wanneer we met een kaart zouden werken die contact moet maken zou die gehele ongewenste kopier actie natuurlijk nooit kunnen plaatsvinden.
Is dat een verbetering? Wat kan mij dat schelen. Ik maak me meer zorgen om mijn privacy gegevens die straks letterlijk op straat liggen dan dat ik exact kan zien wat en waarvoor ik betaal want dokken moeten we toch wel.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
nee dat is niet waar
hij zei dat je nu je transacties kan zien
Ik zeg nergens dat blinde mensen niet kunnen tellen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:33 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
En natuurlijk kunnen blinde mensen niet tellen![]()
Dat heeft er in zoverre mee te maken dat het argument nummer 232342 is en jij nog geen steekhoudend argument heb kunnen opnoemen waarom wij "blij" zouden moeten zijn met die OV chip.
grapje, volgens hem wel, ik vind van nietquote:Op woensdag 28 januari 2009 18:36 schreef Pacmaniac het volgende:
[..]
Is dat een verbetering? Wat kan mij dat schelen. Ik maak me meer zorgen om mijn privacy gegevens die straks letterlijk op straat liggen dan dat ik exact kan zien wat en waarvoor ik betaal want dokken moeten we toch wel.
Diegene die als tweede de kaart gebruikt is gewoon de lul dan. Als er ineens een kaart is die zegt 30 euro te hebben terwijl de computer weet dat die kaart opgebruikt is, dan is het duidelijk dat er iets niet klopt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:33 schreef macca728 het volgende:
[..]
eerst kopieren, die kopie gebruiken
en daarna origineel
laat ze dan maar bewijzen dat jij die kopie gebruikt heb of een ander
Nee dat klopt ook, maar jij heb een originele kaart snappiequote:Op woensdag 28 januari 2009 18:41 schreef snowgoon het volgende:
[..]
Diegene die als tweede de kaart gebruikt is gewoon de lul dan. Als er ineens een kaart is die zegt 30 euro te hebben terwijl de computer weet dat die kaart opgebruikt is, dan is het duidelijk dat er iets niet klopt.
Ook nadat de strippenkaart een paar dagen in de portemonee heeft gezeten?quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Aangezien inkstempels niet contactloos met het papier gezet kunnen blijven bij de meeste stempels (en vooral die uit automaten) een contactafdruk over. Dus relief in het papier, wat de blinden weer kunnen voelen.
2 voor de prijs van 1 reizen wordt dat dan op den duur.quote:Op woensdag 28 januari 2009 18:34 schreef Hephaistos. het volgende:
Uhh ja, en dan reis je dus voor 30 euro met je gekopieerde kaart. En waar zit dan je winst? Zodra je je originele kaart weer gaat gebruiken wordt het gesignaleerd dat je plotsklaps weer 30 euro op je kaart hebt staan.
Dat klopt maar maar wat dan bij dit toch niet heel onwaarschijnlijke scenario, denk je nu echt dat mensen de overige kaarten niet kunnen klonen.quote:We hadden het net nog over een anonieme kaart. Daarbij kan je, als ik het goed heb, niet automatisch opwaarderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |