Hollandse zuinigheid... je moet er soms wel 10 euro per jaar voor betalen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:08 schreef Fogel het volgende:
Ik zie in het vragen over vliegen topic vrij regelmatig mensen voorbij komen die geen credit card hebben. Is het in Nederland nog steeds niet normaal om er (minimaal) een te hebben?
Ja. Dat is in NL erg goedkoop en makkelijk. In andere landen moet je betalen per transactie, kun je alleen bij geldautomaten van je eigen bank geld krijgen etc.quote:
Goeie vraag! Ik lees ook gefascineerd mee!...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:08 schreef Fogel het volgende:
Ik zie in het vragen over vliegen topic vrij regelmatig mensen voorbij komen die geen credit card hebben. Is het in Nederland nog steeds niet normaal om er (minimaal) een te hebben?
Neehoor, dat hoeft helemaal niet het geval te zijn. Alleen als je in het buitenland van je buitenland bent. Maar dàt heb je met de pinpas ook...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:21 schreef DutchTrain het volgende:
Ja. Dat is in NL erg goedkoop en makkelijk. In andere landen moet je betalen per transactie, kun je alleen bij geldautomaten van je eigen bank geld krijgen etc.
Ik kan overal pinnen, maar moet daar inderdaad wel een klein bedrag voor betalen (hoe veel/weinig weet ik echt niet en het boeit me bijzonder weinig, zou zelfs kunnen dat het tegenwoordig gratis is).quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:21 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Ja. Dat is in NL erg goedkoop en makkelijk. In andere landen moet je betalen per transactie, kun je alleen bij geldautomaten van je eigen bank geld krijgen etc.
Hoeveel heb jij er?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:21 schreef Bora-Bora het volgende:
[..]
Goeie vraag! Ik lees ook gefascineerd mee!...
CC betalingen in NL waren lange tijd ook niet gratis en pas mogelijk vanaf 50 gulden / euro dat zal ook wel meegespeeld hebben. Nu betaal je soms ook nog 2 - 5% extra en je moet niet vergeten zijn om je legitimatie mee te nemen als je met cc wil betalen, want ook dat wordt vaak gevraagd.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:25 schreef Fogel het volgende:
Het leuke is dat betalingen per credit card altijd gratis zijn... (maar wel duur voor de winkelier die X% moet afdragen aan de CC maatschappij).
Ik had er drie, maar met twee lukt het ook best. En gebruik ze bijna alleen maar om reizen te boeken of in het buitenland.quote:
Hier zit vaak een pasfoto op de CC, dan is het meteen legitimatie. Erg handigquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:37 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
CC betalingen in NL waren lange tijd ook niet gratis en pas mogelijk vanaf 50 gulden / euro dat zal ook wel meegespeeld hebben. Nu betaal je soms ook nog 2 - 5% extra en je moet niet vergeten zijn om je legitimatie mee te nemen als je met cc wil betalen, want ook dat wordt vaak gevraagd.
Bij mij is het ook al een poos geleden en vlieg pas in Maart weer.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:39 schreef DutchTrain het volgende:
Wat me doet denken aan reizen.... al 4,5 maand niet meer in een vliegtuig gezeten, in het buitenland geweest of iets nieuws gepland...
Ja, die gaat nog door. Maar dat ticket heb ik al zo lang geleden geboekt....quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:51 schreef Vogue het volgende:
DT je had toch een nieuwe reis naar Japan gepland?
Dat lijkt me toch wel een stuk veiliger dan een simpele handtekening!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:41 schreef Fogel het volgende:
Hier zit vaak een pasfoto op de CC, dan is het meteen legitimatie. Erg handig
En pincode op de CC wordt ook steeds normaler.
Ik heb zelfs een Nederlanse credit card zonder dat ik in Nederland woon of inkomen heb. Heb alleen mijn Noorse salarisstrook opgestuurd en het was OK. Is tijdens de credietcrisis aangevraagd en gewoon gehonoreerd, inclusief 3 extra kaarten voor gezinsleden. Is de KLM AmEx kaart (die ik dus met extra kaarten heb aangevraagd omdat de extra kaarten dan automatisch hetzelfde flying blue level krijgen als mij).quote:Op woensdag 11 februari 2009 06:52 schreef ultra_ivo het volgende:
Veel mensen hebben in Nederland een of ander vaag contract van hun baas. Niet alle credictcardmaatschappijen willen dan een creditcard verstrekken.
-11, geen sneeuw, geen files. Klinkt dat beter?quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:02 schreef Vogue het volgende:
Ja reis op zich ging prima. Wel weer wennen aan de kou en de files, moest vandaag naar het westen en stond 5 keer vast terwijl het sneeuwde en stormde... BahQua werk, heb wel wat lijntjes uitstaan, vandaag een sollicitatie gehad, maar weet niet of ik de functie wel zo leuk vind. Maar word regelmatig benaderd via Monsterboard dus dat zal wel goedkomen
Daar ben ik nu ook verbaasd over! Heb in september mijn CV op Monsterboard gezet en heb deze week weer 2 mails gekregen met een concrete functie erin!quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:02 schreef Vogue het volgende:
Qua werk, heb wel wat lijntjes uitstaan, vandaag een sollicitatie gehad, maar weet niet of ik de functie wel zo leuk vind. Maar word regelmatig benaderd via Monsterboard dus dat zal wel goedkomen
Maar waar gebruik je hem in Nederland behalve bij de V&D, de benzinepomp en enkele restaurants (dat zijn de plekken waar ik van weet dat ze CC accepteren)?quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:14 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Owja, en ik kan niet zonder mijn CC.
Voor mn internetaankopen!quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:22 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar waar gebruik je hem in Nederland behalve bij de V&D, de benzinepomp en enkele restaurants (dat zijn de plekken waar ik van weet dat ze CC accepteren)?
OK, dus je gebruikt hem eigenlijk toch 'in het buitenland'quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:31 schreef Liejannuh het volgende:
[..]
Voor mn internetaankopen!
En voor het boeken van hotels en tickets.Via internet, dat dan weer wel.
![]()
Die van mij heeft een tekening van een koe erop.
Mijn VISA is ook bankonafhankelijk. Die van mij loopt via International Card Services en betaal ik gewoon online wanneer ik wil. Naast ICS zijn er nog een heel stel bedrijven waar je een cc kunt hebben. ANWB had zelfs zo'n systeem een tijd geleden.quote:Op woensdag 11 februari 2009 10:51 schreef Fogel het volgende:
Kan je in Nederland geen "bankonafhankelijke" kaart krijgen? Bij mij is maar 1 VISA kaart direct aan mijn rekening gekoppeld, de rest betaal ik gewoon via een factura.
Voor het werk heb ik een Mastercard en kan daar overal mee terecht eigenlijk, is maar een enkele keer voorgekomen dat ik mijn eigen VISA moest gebruiken. (en waar mogelijk gebruik ik Diners, want dan krijg ik bonuspunten)
In ieder geval niet bij de betaalautomaten van de NS.quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:22 schreef Fogel het volgende:
Maar waar gebruik je hem in Nederland behalve bij de V&D, de benzinepomp en enkele restaurants (dat zijn de plekken waar ik van weet dat ze CC accepteren)?
Zelfs niet bij de balie...quote:Op woensdag 11 februari 2009 12:39 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
In ieder geval niet bij de betaalautomaten van de NS.
Tip: ga niet achter een paar toeristen staan als je een kaartje uit de automaat wil halen.
Mastercard is ook van ICS...quote:Op woensdag 11 februari 2009 11:42 schreef Hik het volgende:
[..]
Mijn VISA is ook bankonafhankelijk. Die van mij loopt via International Card Services en betaal ik gewoon online wanneer ik wil. Naast ICS zijn er nog een heel stel bedrijven waar je een cc kunt hebben. ANWB had zelfs zo'n systeem een tijd geleden.
Mastercard is op zich prima, alleen op veel plekken in Afrika kun je er niet veel mee. En de service zuigt.
Waarom heb je vier verschillende creditcards?quote:Op woensdag 11 februari 2009 21:01 schreef Fogel het volgende:
@DT: is dat specifiek voor Nederland? Hier is de extra toeslag/koers nagenoeg gelijk bij VISA en Master. Diners en AmEx heb ik nog niet in het buitenland getest.
En ICS is weer een onderdeel van Fortis.quote:
VISA en Master omdat ze handig zijn om overal mee te betalen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 22:07 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom heb je vier verschillende creditcards?

Niet persé. Mijn mastercard was van de ING. Nu was de service van ING card ook héél slecht, maar ik heb ook een aantal keer met mastercard zelf aan de telefoon gezeten, bijvoorbeeld om te weten waar je zoal met je mastercard terecht kunt. Dat konden ze me niet vertellen.quote:
quote:Amersfoort In top tien laagste lasten
AMERSFOORT - Amersfoort is doorgedrongen tot de top tien van grote steden met de laagste woonlasten. Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van het Centrum voor onderzoek naar de economie van lokale overheden (Coelo) van de Rijksuniversiteit Groningen.
Het Coelo onderzoekt elk jaar de gemeentelijke woonlasten bij de 36 grote steden in Nederland. Hierbij worden de onroerendezaakbelasting, afvalstoffenheffing en rioolrechten bij elkaar opgeteld. Amersfoort staat nu op de tiende plek. In 2006 stond Amersfoort nog op een zevende plek in de lijst met duurste steden. Wethouder Hekman van Financiën stelt dat dit resultaat het gevolg is van een solide financieel beleid.
quote:
Nee nee, volgens de handelsstand is het morgen pas tijd voorquote:
Ik ga morgen gezellig stappen met een vriendin.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:23 schreef Fogel het volgende:
[..]
Nee nee, volgens de handelsstand is het morgen pas tijd voor![]()
![]()
Eitjes in de vorm van een hartje vind ik al heel wat hoor Liejannuhquote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:32 schreef Liejannuh het volgende:
Verder vind ik valentijnsdag commerciele onzin, dus ik zal me beperken tot het bakken van eitjes in de vorm van een hartje.
Gut ja, inderdaad!quote:
Mwa, ik zal ze wel eens uitnodigen op de koffie, maar verder niet hoor. Hoewel die broer wel een leuke vent is overigens. Vorige week nog bij wezen etenquote:
quote:
73 en 137 natuurlijkquote:
Je kunt als ze je echt willen wat extra geld bij de baan in Brabant lullen als je aangeeft dat je liever de baan in brabant hebt, maar de baan in amersfoort je 800 euro meer bied.quote:Op zaterdag 14 februari 2009 12:10 schreef Vogue het volgende:
Thanks vooor de informatie K_ManIk heb een dilemma, heb 2 leuke banen aangeboden gekregen, 1 in Eindhoven en 1 in de omgeving van Amersfoort (non profit sportsector). De functieinhoud is ongeveer hetzelfde, beide product/brandmanagement met een vleugje marketing. In Eindhoven heb ik denk iets meer vrijheid en eigen inbreng.
De baan in Eindhoven betaalt bruto zo'n 800 euro minder (!!) als die in de omgeving als Amersfoort, echter heb ik in Brabant zo een huis, want ik sta al 7 jaar ingeschreven in zowel Tilburg als Breda. In Amersfoort / Utrecht ken ik minder mensen en kom ik veel moeilijker aan woonruimte. Heen en weer reizen is geen optie. Maar de sector is wel weer heel leuk en ik kom tussen allerlei professionals te zitten.
Daar ga ik maar eens over nadenken dit weekend
Maar die bakken met geld zijn niks waard?quote:Op zaterdag 14 februari 2009 21:06 schreef flipsen het volgende:
Ik doe het juist andersom: Ik verdien nu bakken met geld, ik had uiteraard veel liever nog van 9 tot 5 op kantoor in Amstelveen gezeten voor een hongerloontje
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:26 schreef flipsen het volgende:
When hell freezes over?
quote:Op zaterdag 14 februari 2009 22:20 schreef Fogel het volgende:
Winkelen is een hel, en vandaag zijn we in Hell wezen winkelen.
[ afbeelding ]
I went to hell and back
Die is wel extreem cool!quote:Op zaterdag 14 februari 2009 10:31 schreef DutchTrain het volgende:
Iemand nog een tissuedispenser ?
[ afbeelding ]
www.nicedeals.nl
Gisteren 35 euro incl verzenden, nu 40 euro excl. verzenden => http://www.gadgetsentrends.nl/index.php?product&nav=22/129/2241quote:Op zondag 15 februari 2009 19:11 schreef Liejannuh het volgende:
Die is wel extreem cool!![]()
Wat kost dat ding?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |