Barney74 + 1quote:
Robbiev85 +1quote:
net gechecktquote:
quote:is een Frans sigarettenmerk.
In de jaren 1950 werd het roken vaneen van de uiterlijke stijlkenmerken van het existentialisme. Jean-Paul Sartre liet zich regelmatig fotograferen met een
in de hand. Sartre was een Franse filosoof en starter van de stroming existentialisme. Het existentialisme bepaalt dat de mens volledig vrij is in het leven. Door deze manier van denken, staat nu op de zijkant van de pakjes van
"Liberté toujours". Behoorlijk ironisch als je weet dat het over sigaretten gaat, maar toch passend. Ook in George Orwells Down and out in Paris and London (1933) wordt het merk genoemd. Het
-pakje stond prominent op de omslag van Willem Frederik Hermans' verhalenbundel De laatste roker (1991). In het titelverhaal van die bundel schetst Hermans een toekomstbeeld waarin de antirookmentaliteit een absurde omvang heeft aangenomen.
lubje25 +1quote:
Ik ken 1 Frans sigarettenmerkquote:Op donderdag 29 januari 2009 12:36 schreef B.ertha het volgende:
Hee, B, jij weer hier?! Ja
Ik heb niet zo'n verstand van sigaretten..
RoofingBurner + 1quote:Op donderdag 29 januari 2009 12:48 schreef RoofingBurner het volgende:
Gerard Eckdom en Hans Schiffers.
Yup TT +1quote:
RB +1quote:
hihihi, vodafone zie ik er ook wel in, mij trapte niet in het misleidende 'merk'. tt+1quote:
yep, weer terug..quote:Op donderdag 29 januari 2009 13:41 schreef RoofingBurner het volgende:
Dat zijn de Pixies.'where is my mind' whoooo....
met een streepje op de laatste é. Mark +1quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |