Eerste gate?quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:10 schreef Pek het volgende:
De eerste keer speelde ik het als Orc, fuck magic, beuken met die hap![]()
Ging prima, tot ik in Kvatch kwam
Gewoon de Main Quest niet doen, dies toch lamequote:Op maandag 19 oktober 2009 18:10 schreef Pek het volgende:
De MQ lijkt me juist best vet. Waarom valt het tegen?quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:48 schreef Cudles het volgende:
Gewoon de Main Quest niet doen, dies toch lame
Die gate niet zozeer, meer Kvatch zelf en dat kasteel. Ik was al best een hoog level, maar n00b had z'n skills verkeerd gekozen etc. dus ik was nog niet zo sterk. Maar wel dus een horde daedroths, Xivilai enzo achter me aanquote:
Tsja, andere mensen vinden dat weer het grootste nadeel van het spel. Je hebt nooit het gevoel dat je je tot uberheld ontwikkeld hebt als zelfs de random bandieten ook opeens in de duurste armors rondlopen en je nog steeds moeite moeten laten doenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:41 schreef Lyzio het volgende:
Wel chill dat de creatures met je mee levelen. Zo zou je het hele spel dus op level 1 uit kunnen spelen.
De kunst is je level zo laag mogelijk houden en de volle 10 punten pakken voor de +5 in de stats van je keuze, rekennerds hebben een voordeel met dit spelquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:41 schreef Lyzio het volgende:
Wel chill dat de creatures met je mee levelen. Zo zou je het hele spel dus op level 1 uit kunnen spelen.
Ik heb 't in de gaten. Hou ik niet zo van.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:02 schreef Pek het volgende:
De kunst is je level zo laag mogelijk houden en de volle 10 punten pakken voor de +5 in de stats van je keuze, rekennerds hebben een voordeel met dit spel
Ik had de eerste keer een boself stealth boogschuttertjequote:Op maandag 19 oktober 2009 18:10 schreef Pek het volgende:
Ik was een master en dat kon niet nee. Misschien bedoel je dat je ook nog chameleon spells oid hebt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:34 schreef Dennis_enzo het volgende:
Stealth is echt het simpelste, als je een beetje goed word kan je voor mensen heen en weer springen zonder dat ze je zien
Viel me inderdaad ook al opquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:34 schreef Dennis_enzo het volgende:
Stealth is echt het simpelste, als je een beetje goed word kan je voor mensen heen en weer springen zonder dat ze je zien
Ja, nu herinner ik het weer. Ik had ook permanente charmeleon op m'n armor. Maar tochquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:37 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik was een master en dat kon niet nee. Misschien bedoel je dat je ook nog chameleon spells oid hebt.
Dacht alquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:26 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ja, nu herinner ik het weer. Ik had ook permanente charmeleon op m'n armor. Maar toch
Het hele spellcast systeem was erg kut gedaan imo, net zoals die charges op je wapensquote:Sowieso zaten er meer rare dingen in. Ik was master van de mage guild terwijl ik 1 spel kon castenMaar ja, het was toch een leuk spel.
Dan doet je wapen bijv 10 frost damage per slag, maar kan je maar bijv 100 keer slaan met die frost damage, ofwel 100 charges. Om het te rechargen is echt een hel.quote:
Er zijn anders genoeg Varla Stones te vindenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:28 schreef Siniti het volgende:
[..]
Om het te rechargen is echt een hel.
Vertel, wat snap je niet dan?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:17 schreef Lyzio het volgende:
Veel te veel dingen die ik niet snap.
Dat levelsysteem vind ik niet goed, en ontoegankelijk voor sommige gamers. Zoals ik dus. Je hebt van die aparte levels (begint bij Apprentice ofzo) en dan ga je steeds hoger. De rest van je skills (je subskills) worden ook al niet bijster veel beter.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:32 schreef Pek het volgende:
Vertel, wat snap je niet dan?![]()
En als je op de PC speelt, zijn er genoeg goede mods die het levelsysteem aanpakken.
Dat is toch ook veel handiger? Dan kun jezelf bepalen wat je belangrijk vindt en shit.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:19 schreef Siniti het volgende:
Wat trouwens wel een erg groot pluspunt is aan dit systeem, dat je in theorie in alles master kan worden, dus ook de subskills. Bij Fallout 3 bijv kan dit niet omdat je een x aantal punten hebt die je kan verdelen.
Dat kan hier toch ook? Al je major skills vind je belangrijk en die lvl je dan. Je gaat toch niet met een zwaard slaan als één van je major skills blunt is?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:20 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Dat is toch ook veel handiger? Dan kun jezelf bepalen wat je belangrijk vindt en shit.
Eh...juist wel.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:29 schreef Siniti het volgende:
[..]
Je gaat toch niet met een zwaard slaan als één van je major skills blunt is?
Na Morrowind was er zoveel kritiek, dat ze met Oblivion een beetje zijn doorgeslagen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:34 schreef Lyzio het volgende:
Dat gereken bedoel ik dus. Dat staat me waarschijnlijk tegen.
Was er minder rekenwerk in Morrorwind dan, of juist meer? In Fallout 3 had je toch totaal niks te rekenen zeg. Je kreeg XP en daardoor ging je levellen. Daarna kon je de skills die je wou opkrikken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:37 schreef Pek het volgende:
Na Morrowind was er zoveel kritiek, dat ze met Oblivion een beetje zijn doorgeslagen.
In Fallout normaliseert het weer wat, maar perfect is het nog niet
Hierbij een tip om makkelijk de belangrijkste skills (intelligence, endurance, strength) te trainen: koop een goedkope conjuration-spell (int), zoals "summon scamp" en een aantal repair hammers (armorer = end.) en grijp je favo wapen (str). Summon de scamp tot je er bij neervalt, moet jij eens kijken hoe snel het gaatquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:34 schreef Lyzio het volgende:
Dat gereken bedoel ik dus. Dat staat me waarschijnlijk tegen.
Ja, zo zijn er nog wel meer trucs zoals ik gelezen heb. Punt blijft dat dit toch niks met het RPG-genre te maken heeft? Of met levellen opzich?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:45 schreef Pek het volgende:
Hierbij een tip om makkelijk de belangrijkste skills (intelligence, endurance, strength) te trainen: koop een goedkope conjuration-spell (int), zoals "summon scamp" en een aantal repair hammers (armorer = end.) en grijp je favo wapen (str). Summon de scamp tot je er bij neervalt, moet jij eens kijken hoe snel het gaat
In Morrowind kon je op level 1 al een lvl 20 monster tegenkomen, als je toevallig de verkeerde deur open deed. En was sowieso veel te ingewikkeld voor het grote publiek, vandaar dat het wat "dumbed down" is daarna, zeker toen de consolemarkt er kwam (kindvriendelijk!) en Microsoft zich ermee ging bemoeienquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:39 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Was er minder rekenwerk in Morrorwind dan, of juist meer?
Kan in Fallout 3 ook hoor, en toch was het veel simpeler dan Oblivion.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:51 schreef Pek het volgende:
In Morrowind kon je op level 1 al een lvl 20 monster tegenkomen, als je toevallig de verkeerde deur open deed. En was sowieso veel te ingewikkeld voor het grote publiek, vandaar dat het wat "dumbed down" is daarna, zeker toen de consolemarkt er kwam (kindvriendelijk!) en Microsoft zich ermee ging bemoeien
Ze hebben van die fouten in Oblivion geleerd, blijkbaarquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:52 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Kan in Fallout 3 ook hoor, en toch was het veel simpeler dan Oblivion.
Het heeft alles met levellen te maken en qua RPG, mja, toch wel meer dan een Killzone 2.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:47 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Ja, zo zijn er nog wel meer trucs zoals ik gelezen heb. Punt blijft dat dit toch niks met het RPG-genre te maken heeft? Of met levellen opzich?
Je hebt ook gelijk kerel. Ik moet stoppen met Oblivion te vergelijken met Fallout 3. Ik trek Fallout gewoon veel beter dan Oblivion. En dat komt toch door het level-systeem in Oblivion, en het gereken. Dat is voor mij gewoon een brug te ver. Speelt niet lekker en neemt mijn speelplezier weg.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:00 schreef Pek het volgende:
Ze hebben van die fouten in Oblivion geleerd, blijkbaar![]()
Maar vergeet niet dat ze bij Fallout aan een bestaand concept vastzaten van de francise, perks etc. Elder Scrolls is wat dat betreft heel andere koek, veel meer RPG dan Fallout uiteindelijk, dat is toch meer een FPS. Laten we eerlijk wezen
Waarom in Godsnaamquote:
Je levelt toch? Hoe zie jij het dan los van levellen? Dat het een flauwe cheat is, is wat anders. Maar je valt je eigen wezen aan, dat daardoor je vijand wordt. Dat is experience voor je strength (meppen) en armor (mocht je geraakt worden en dus moeten repairen). En het casten is intelligence in dit geval.quote:
Autoswim? Is dat een pc addon? Ik speel het clean op een PS3, maar die ken ik nietquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:09 schreef Lyzio het volgende:
Dat zijn toch allemaal truukjes die Bethesda onbewust in de game gepropt heeft. Kom nou zeg, als je een character 5 uur kunt laten auto-swimmen en je bent een paar levels omhoog heeft dat niets, maar dan ook werkelijk niets met een RPG te maken.
Ik kan ook Godmode aanzetten op elk 3D FPS. Maar toch doe ik het nietquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:15 schreef Lyzio het volgende:
Nee, maar het feit dat het wel KAN zegt al genoeg. Snap het nouhoooou!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |