Eerste gate?quote:Op maandag 19 oktober 2009 18:10 schreef Pek het volgende:
De eerste keer speelde ik het als Orc, fuck magic, beuken met die hap![]()
Ging prima, tot ik in Kvatch kwam
Gewoon de Main Quest niet doen, dies toch lamequote:Op maandag 19 oktober 2009 18:10 schreef Pek het volgende:
De MQ lijkt me juist best vet. Waarom valt het tegen?quote:Op maandag 19 oktober 2009 19:48 schreef Cudles het volgende:
Gewoon de Main Quest niet doen, dies toch lame
Die gate niet zozeer, meer Kvatch zelf en dat kasteel. Ik was al best een hoog level, maar n00b had z'n skills verkeerd gekozen etc. dus ik was nog niet zo sterk. Maar wel dus een horde daedroths, Xivilai enzo achter me aanquote:
Tsja, andere mensen vinden dat weer het grootste nadeel van het spel. Je hebt nooit het gevoel dat je je tot uberheld ontwikkeld hebt als zelfs de random bandieten ook opeens in de duurste armors rondlopen en je nog steeds moeite moeten laten doenquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:41 schreef Lyzio het volgende:
Wel chill dat de creatures met je mee levelen. Zo zou je het hele spel dus op level 1 uit kunnen spelen.
De kunst is je level zo laag mogelijk houden en de volle 10 punten pakken voor de +5 in de stats van je keuze, rekennerds hebben een voordeel met dit spelquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 18:41 schreef Lyzio het volgende:
Wel chill dat de creatures met je mee levelen. Zo zou je het hele spel dus op level 1 uit kunnen spelen.
Ik heb 't in de gaten. Hou ik niet zo van.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 19:02 schreef Pek het volgende:
De kunst is je level zo laag mogelijk houden en de volle 10 punten pakken voor de +5 in de stats van je keuze, rekennerds hebben een voordeel met dit spel
Ik had de eerste keer een boself stealth boogschuttertjequote:Op maandag 19 oktober 2009 18:10 schreef Pek het volgende:
Ik was een master en dat kon niet nee. Misschien bedoel je dat je ook nog chameleon spells oid hebt.quote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:34 schreef Dennis_enzo het volgende:
Stealth is echt het simpelste, als je een beetje goed word kan je voor mensen heen en weer springen zonder dat ze je zien
Viel me inderdaad ook al opquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:34 schreef Dennis_enzo het volgende:
Stealth is echt het simpelste, als je een beetje goed word kan je voor mensen heen en weer springen zonder dat ze je zien
Ja, nu herinner ik het weer. Ik had ook permanente charmeleon op m'n armor. Maar tochquote:Op dinsdag 20 oktober 2009 23:37 schreef Siniti het volgende:
[..]
Ik was een master en dat kon niet nee. Misschien bedoel je dat je ook nog chameleon spells oid hebt.
Dacht alquote:Op woensdag 21 oktober 2009 00:26 schreef Dennis_enzo het volgende:
[..]
Ja, nu herinner ik het weer. Ik had ook permanente charmeleon op m'n armor. Maar toch
Het hele spellcast systeem was erg kut gedaan imo, net zoals die charges op je wapensquote:Sowieso zaten er meer rare dingen in. Ik was master van de mage guild terwijl ik 1 spel kon castenMaar ja, het was toch een leuk spel.
Dan doet je wapen bijv 10 frost damage per slag, maar kan je maar bijv 100 keer slaan met die frost damage, ofwel 100 charges. Om het te rechargen is echt een hel.quote:
Er zijn anders genoeg Varla Stones te vindenquote:Op woensdag 21 oktober 2009 16:28 schreef Siniti het volgende:
[..]
Om het te rechargen is echt een hel.
Vertel, wat snap je niet dan?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:17 schreef Lyzio het volgende:
Veel te veel dingen die ik niet snap.
Dat levelsysteem vind ik niet goed, en ontoegankelijk voor sommige gamers. Zoals ik dus. Je hebt van die aparte levels (begint bij Apprentice ofzo) en dan ga je steeds hoger. De rest van je skills (je subskills) worden ook al niet bijster veel beter.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 17:32 schreef Pek het volgende:
Vertel, wat snap je niet dan?![]()
En als je op de PC speelt, zijn er genoeg goede mods die het levelsysteem aanpakken.
Dat is toch ook veel handiger? Dan kun jezelf bepalen wat je belangrijk vindt en shit.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:19 schreef Siniti het volgende:
Wat trouwens wel een erg groot pluspunt is aan dit systeem, dat je in theorie in alles master kan worden, dus ook de subskills. Bij Fallout 3 bijv kan dit niet omdat je een x aantal punten hebt die je kan verdelen.
Dat kan hier toch ook? Al je major skills vind je belangrijk en die lvl je dan. Je gaat toch niet met een zwaard slaan als één van je major skills blunt is?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:20 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Dat is toch ook veel handiger? Dan kun jezelf bepalen wat je belangrijk vindt en shit.
Eh...juist wel.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 19:29 schreef Siniti het volgende:
[..]
Je gaat toch niet met een zwaard slaan als één van je major skills blunt is?
Na Morrowind was er zoveel kritiek, dat ze met Oblivion een beetje zijn doorgeslagen.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:34 schreef Lyzio het volgende:
Dat gereken bedoel ik dus. Dat staat me waarschijnlijk tegen.
Was er minder rekenwerk in Morrorwind dan, of juist meer? In Fallout 3 had je toch totaal niks te rekenen zeg. Je kreeg XP en daardoor ging je levellen. Daarna kon je de skills die je wou opkrikken.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:37 schreef Pek het volgende:
Na Morrowind was er zoveel kritiek, dat ze met Oblivion een beetje zijn doorgeslagen.
In Fallout normaliseert het weer wat, maar perfect is het nog niet
Hierbij een tip om makkelijk de belangrijkste skills (intelligence, endurance, strength) te trainen: koop een goedkope conjuration-spell (int), zoals "summon scamp" en een aantal repair hammers (armorer = end.) en grijp je favo wapen (str). Summon de scamp tot je er bij neervalt, moet jij eens kijken hoe snel het gaatquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:34 schreef Lyzio het volgende:
Dat gereken bedoel ik dus. Dat staat me waarschijnlijk tegen.
Ja, zo zijn er nog wel meer trucs zoals ik gelezen heb. Punt blijft dat dit toch niks met het RPG-genre te maken heeft? Of met levellen opzich?quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:45 schreef Pek het volgende:
Hierbij een tip om makkelijk de belangrijkste skills (intelligence, endurance, strength) te trainen: koop een goedkope conjuration-spell (int), zoals "summon scamp" en een aantal repair hammers (armorer = end.) en grijp je favo wapen (str). Summon de scamp tot je er bij neervalt, moet jij eens kijken hoe snel het gaat
In Morrowind kon je op level 1 al een lvl 20 monster tegenkomen, als je toevallig de verkeerde deur open deed. En was sowieso veel te ingewikkeld voor het grote publiek, vandaar dat het wat "dumbed down" is daarna, zeker toen de consolemarkt er kwam (kindvriendelijk!) en Microsoft zich ermee ging bemoeienquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:39 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Was er minder rekenwerk in Morrorwind dan, of juist meer?
Kan in Fallout 3 ook hoor, en toch was het veel simpeler dan Oblivion.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:51 schreef Pek het volgende:
In Morrowind kon je op level 1 al een lvl 20 monster tegenkomen, als je toevallig de verkeerde deur open deed. En was sowieso veel te ingewikkeld voor het grote publiek, vandaar dat het wat "dumbed down" is daarna, zeker toen de consolemarkt er kwam (kindvriendelijk!) en Microsoft zich ermee ging bemoeien
Ze hebben van die fouten in Oblivion geleerd, blijkbaarquote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:52 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Kan in Fallout 3 ook hoor, en toch was het veel simpeler dan Oblivion.
Het heeft alles met levellen te maken en qua RPG, mja, toch wel meer dan een Killzone 2.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 21:47 schreef Lyzio het volgende:
[..]
Ja, zo zijn er nog wel meer trucs zoals ik gelezen heb. Punt blijft dat dit toch niks met het RPG-genre te maken heeft? Of met levellen opzich?
Je hebt ook gelijk kerel. Ik moet stoppen met Oblivion te vergelijken met Fallout 3. Ik trek Fallout gewoon veel beter dan Oblivion. En dat komt toch door het level-systeem in Oblivion, en het gereken. Dat is voor mij gewoon een brug te ver. Speelt niet lekker en neemt mijn speelplezier weg.quote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:00 schreef Pek het volgende:
Ze hebben van die fouten in Oblivion geleerd, blijkbaar![]()
Maar vergeet niet dat ze bij Fallout aan een bestaand concept vastzaten van de francise, perks etc. Elder Scrolls is wat dat betreft heel andere koek, veel meer RPG dan Fallout uiteindelijk, dat is toch meer een FPS. Laten we eerlijk wezen
Waarom in Godsnaamquote:
Je levelt toch? Hoe zie jij het dan los van levellen? Dat het een flauwe cheat is, is wat anders. Maar je valt je eigen wezen aan, dat daardoor je vijand wordt. Dat is experience voor je strength (meppen) en armor (mocht je geraakt worden en dus moeten repairen). En het casten is intelligence in dit geval.quote:
Autoswim? Is dat een pc addon? Ik speel het clean op een PS3, maar die ken ik nietquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:09 schreef Lyzio het volgende:
Dat zijn toch allemaal truukjes die Bethesda onbewust in de game gepropt heeft. Kom nou zeg, als je een character 5 uur kunt laten auto-swimmen en je bent een paar levels omhoog heeft dat niets, maar dan ook werkelijk niets met een RPG te maken.
Ik kan ook Godmode aanzetten op elk 3D FPS. Maar toch doe ik het nietquote:Op woensdag 21 oktober 2009 22:15 schreef Lyzio het volgende:
Nee, maar het feit dat het wel KAN zegt al genoeg. Snap het nouhoooou!
Oh wat een foute opmerkingquote:Op maandag 19 oktober 2009 16:20 schreef kakner2 het volgende:
Ik vind 't maar een raar spel, ik ben een mage en heb fireballs maar ik kill mobs een stuk sneller met m'n zwaard dan lopen te pielen en richten met een paar fireballs.
Maar goed, dat kan ook komen omdat ik pas level 1 ben
Lol, dat gaat wel erg makkelijk dan. Maar ja, het heeft bijna geen nut om te levelen. Alleen dat je meer goud krijgt en sneller een huis kan kopen.quote:Op donderdag 21 januari 2010 09:50 schreef Pek het volgende:
Of Illusion met Starlight, Intelligence met Conjuration etc.![]()
En om Restoration te trainen kun je een kledingstuk enchanten met 1 point damage to self en dan maar healen achter elkaar.
Met Conjuration kun je trouwens alle skills trainen: je summoned een Scamp of zo en hakken/slaan maar. Of je laat de scamp jou slaan om je block te trainen en ga zo maar door.
Alleen de high elf begint met 100 meer mana dan de dark elf.quote:Op maandag 22 maart 2010 08:05 schreef MYV het volgende:
Goede game,
Ben weer begonnen paar dagen geleden, Heb niet goed gekeken en heb perongeluk
een Dark Elf gemaakt ipv High Elf, Maar elfen zijn zoiezo goede mages.
Ben nu bezig met de Necromancers uitroeien
Ik zeg een ding:
ADORING FAN IN MIJN ZWAARD MBV BLACK SOUL GEMS
Ik zou ze graag willen doen alleen ben ik mijn save kwijt op de 360. En ik heb niet zo'n zin om daar weer helemaal vanaf 0 aan te beginnenquote:Op zaterdag 27 maart 2010 22:20 schreef MYV het volgende:
Shivering Isles![]()
Wie doet er Knights of The Nine Divines?
haha dat had ik dus laatst ook, dacht stop mooi oblivion erin.. ben na een tijdje alweer gestopt omdat het er gewoon slecht uitziet. toen maar weer dao erin gestoptquote:Op vrijdag 2 april 2010 00:42 schreef Blinker het volgende:
Ik kon mij herinneren dat Oblivion er altijd geniaal uit zag. Nou, ik heb het gisteren geïnstalleerd en ik vind het heulemaal niet meer mooi!
Maar is dat dan wel leuk denk je?quote:Op zondag 28 maart 2010 16:35 schreef MYV het volgende:
Je kunt toch ook gewoon met level 1 naar Shivering Isles gaan zonder de mainquest en consorte te doen (het zelfde geld voor Knights of the Nine Divines)
Ik doe ook de Mainquest niet meer sinds ik mijn savegames kwijt ben. De Mainquest is ronduit saai.
Je kan dr gewoon naartoe. Als je SI nog nooit hebt gedaan is t zeker aan te raden. Echt wtf awesome.quote:Op vrijdag 2 april 2010 13:56 schreef AQuila360 het volgende:
[..]
Maar is dat dan wel leuk denk je?
En je kunt dus gewoon meteen naar dat punt lopen ofzo?
Volgens de testers zo'n 40-50 uur.quote:Op dinsdag 15 juni 2010 13:02 schreef Cudles het volgende:
Nice, misschien maar eens opnieuw installeren. Hoe lang is de speelduur?
Totaal niet nee.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:44 schreef Luchtkoker het volgende:
Heb hem helaas op Xbox 360 helemaal uitgespeeld, als ik m'n savegame op miraculeuze makkelijke wijze zou kunnen overzetten zou ik het nog voor PC spelen, maar goed...
Wil ES5, is daar al een releasedate (of schatting) van?
Ik denk het wel hoor.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:47 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Totaal niet nee.
Je zou eerder jezelf kunnen afvragen of ie al wel in de maak is.
Volgens mij las ik een jaar geleden ofzo berichten dat ze er al wel mee bezig waren...quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 17:47 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Totaal niet nee.
Je zou eerder jezelf kunnen afvragen of ie al wel in de maak is.
Tuurlijk laten ze het niet links liggen. Maar ik heb volgens mij een jaar geleden iets over gehoord toen ze het over Fallout New Vegas hadden. Toen hadden ze ook een vraag over TES5, en toen kwam er iets van een antwoord zo van: "We hebben nu eerst andere games te maken, TES5 ligt nog erg in de toekomst."quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:30 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Ik denk het wel hoor.
Ze laten TES echt niet links liggen.
Tja, het blijft Bethesda he, die kun je niet al te goed vertrouwen met wat ze zeggen. Het is zeer goed mogelijk dat ie volgend jaar al komt aangezien de periode tussen oblivion en morrowind ongeveer even lang was.quote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:38 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Tuurlijk laten ze het niet links liggen. Maar ik heb volgens mij een jaar geleden iets over gehoord toen ze het over Fallout New Vegas hadden. Toen hadden ze ook een vraag over TES5, en toen kwam er iets van een antwoord zo van: "We hebben nu eerst andere games te maken, TES5 ligt nog erg in de toekomst."
Begrijp me niet verkeerd, ik zou dolgraag een nieuwe TES willen spelen![]()
![]()
Maar daarvoor zullen ze denk ik een compleet nieuwe engine gaan maken. Zo is dat bij elk deel gegaan namelijk.
--edit--
Zullen vast van die eind 2012 of 2013 capriolen worden
Kut plantjes verzamelenquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 14:27 schreef Young_David het volgende:
Zo, eindelijk ook maar eens aan Oblivion. Grootste nadeel aan het spel: je houdt geen leven meer over.
Ben nu een vampire, en ben d'r eigenlijk niet zo blij mee. Dus met de vampire cure quest bezig ... klote quest
Flamoesrozen?quote:
Ja inderdaad, laatste tijd ook even morrowind gedaan. Dan keek ik even rond in dat spel en dan denk je ook van: "Mijn god, al die lore en al die items moeten plaatsen op dat gigantische landschapquote:Op vrijdag 1 oktober 2010 18:55 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:
[..]
Tja, het blijft Bethesda he, die kun je niet al te goed vertrouwen met wat ze zeggen. Het is zeer goed mogelijk dat ie volgend jaar al komt aangezien de periode tussen oblivion en morrowind ongeveer even lang was.
Ze zouden ook bij een conventie een aankondiging doen van een spel dat iedereen bij Beth graag wilde spelen ofzo, ik weet niet precies wanneer dat was, maar dat lijkt me toch echt TES.
Edit: En bovendien hebben ze neiging om pas heel laat in de development (als de game ver af is dus) iets te zeggen erover, dus ja.
Behalve dat dat lang niet 1 kerel is die dat allemaal doet hoorquote:Op dinsdag 12 oktober 2010 16:55 schreef RickoKun het volgende:
[..]
Ja inderdaad, laatste tijd ook even morrowind gedaan. Dan keek ik even rond in dat spel en dan denk je ook van: "Mijn god, al die lore en al die items moeten plaatsen op dat gigantische landschap"
Nee, zou mij persoonlijk niets lijken om gamedeveloper te zijn (nouja, diegene dan die alles moet designen en alles in elke cell moet plaatsen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |