Je geeft in dit betoog wel een crux aan waar het gaat om de identiteit. Minderheden in de Verenigde Staten voelen zich bovenal Amerikaan zonder dat ze hun eigen achtergrond verloochenen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Deels heb je gelijk. Ben zelf drie keer in de VS geweest. In de VS is het zo dat er ghetto's zijn. Maar degene die overlast veroorzaakt, wordt wel keihard aangepakt daar. De goeie allochtoon daar heeft geen last van de slechte allochtoon daar. Mensen kijken daar naar je persoonlijkheid, diploma's en kwaliteiten. In de VS heb je ontzettend veel allochtonen (vooral Aziaten, maar ook moslims uit het Midden-Oosten) die het buitengewoon goed doen in het land. In de VS geven ze niet iedereen zomaar een uitkering. Allochtonen daar moeten het zélf opbouwen. Zelf een leven opbouwen. Iedereen daar heeft gelijke kansen, net als een NL. En een groot deel (veel groter deel dan in NL) lukt het ook om daar een prachtig leven op te bouwen. Mensen zijn gemotiveerd daar. Ze voelen zich ook Amerikaan. Ze worden daar ook geen allochtoon genoemd, maar bijv. Afro-American of Asian. Kijk naar Obama, een zwarte man die het daar heeft gemaakt. In NL zie ik niet zo snel een allochtoon premier worden (ligt ook aan de allochtoon zelf hier).
Ik weet dondersgoed dat het wederzijds is. Ik ben oook voorstander om alle klootzakken (allochtoon als autochtoon) te verwijderen uit de maatschappij hier. Sluit ze gewoon levenslang in een eenzame cel op. Het klinkt als een drastische maatregel, maar ik ben zo gaan denken sinds ik in een paar zeer arme Derde Wereldlanden ben geweest. Dan besef je dat iedereen hier het ontzettend goed heeft. Geen enkel excuses is hier gerechtvaardigd als je oude vrouwtjes loopt de bestelen. Iederen kan hier een baan krijgen of je krijgt een uitkering. Iedereen kan hier een bordje eten kopen. Niemand hoeft te stelen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:08 schreef jogy het volgende:
[..]
Even een puntje. Misschien bedoel je het niet vervelend maar begrijp wel dat dit ook een wederzijds probleem is. Veel van de allochtonen zitten ook in het 'niet snappen' gedeelte helaas. De meeloopklootzakjes van de allochtone kant doen dat om geaccepteerd te worden. De harde kern is hopeloos, sommige lopen gewoon rond met een ongediagnoseerde psychose waardoor ze een hele snelle ontbranding hebben qua agressie. Die moeten aangepakt worden op welke manier dan ook. Het liefst op een manier dat ze weer terug kunnen in de maatschappij natuurlijk want hun bipolaire bestaan (leven letterlijk in twee werelden) heeft hun ( eerder) doen breken. Hoe dat moet worden opgelost? Geen idee. De meelopers hoeven enkel het idee te hebben geaccepteerd en gewaardeerd te worden. Dat moet de autochtone bevolking mede tewerkstelligen. Je kan niet eisen dat een allochtone Nederlander zichzelf optrekt tegen de stroming in, help zo'n iemand.
Pak de hardcore klootzakken aan tot het is opgelost ( allochtoone/autochtoon) en geef de meelopers een alternatief en je hebt 70 tot 80% van het probleem opgelost. Helaas zie ik het niet gebeuren want de hakken staan in het zand bij iedereen. Iedereen die het grijze gebied opzoekt die wordt uitgekotst als goedprater en weggezet als bomenknuffelaar. De confrontatie opzoeken en uitvechten wordt gezien als ideale oplossing. Zonde.
Het vetgedrukte is ook wat NL moet doen. NL's integratiebeleid heeft kei- en keihard gefaald, zeg ik als allochtoon zijnde.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:24 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je geeft in dit betoog wel een crux aan waar het gaat om de identiteit. [b]Minderheden in de Verenigde Staten voelen zich bovenal Amerikaan zonder dat ze hun eigen achtergrond verloochenen.[/b ] In Nederland is actief minderhedenbeleid gevoerd, bijvoorbeeld integratie met behoud van identiteit. In de praktijk betekende dit een onverschilligheid, omdat problemen binnen een groep zoveel mogelijk intern opgelost moesten worden en de problemen die men buiten de groep ervoer niet serieus genomen werden of genegeerd onder het mom van tolerantie.
Nederland heeft overigens zijn 'eigen Obama' in de persoon Aboutaleb.
En toch lees je selectief over de posts heen van mensen die zeggen gewoon helemaal geen allochtonen in de wijk te willen. Geen goede en geen slechte. En die mensen zijn er veel tegenwoordig en het worden er steeds meer. Die mensen die het geen hol kan schelen of de slechte allochtonen aangepakt worden en dat de samenleving dan weer leefbaar wordt mét de goede allochtonen maar die ze gewoon allemaal weg willen hebben.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
En door dit soort reacties hebben goeie allochtonen helemaal geen zin om in een witte wijk te wonen. Mensen, lees mijn posts in dit topic door. Ik weet precies hoe de allochtoon zich voelt en hoe de Nederlander zich voelt. Dit komt omdat ik heel veel allochtoonse vrienden heb, maar ook veel Nederlandse vrienden (van extreem-links tot rechts). Ben zelf in een gemengde wijk opgegroeid.
Trouwens wat mij betreft hoeft die schotel niet zo uitdagend aan het balkon te hangen. Een schotel is geen hoer. Je mag wel een schotel hebben, maar verberg em netjes zodat niemand er last van heeft.
Iedereen die eens over de schreef gaat opsluiten omdat mensen in derdewereldlanden het slecht hebbenquote:Op woensdag 28 januari 2009 13:24 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik weet dondersgoed dat het wederzijds is. Ik ben oook voorstander om alle klootzakken (allochtoon als autochtoon) te verwijderen uit de maatschappij hier. Sluit ze gewoon levenslang in een eenzame cel op. Het klinkt als een drastische maatregel, maar ik ben zo gaan denken sinds ik in een paar zeer arme Derde Wereldlanden ben geweest. Dan besef je dat iedereen hier het ontzettend goed heeft. Geen enkel excuses is hier gerechtvaardigd als je oude vrouwtjes loopt de bestelen. Iederen kan hier een baan krijgen of je krijgt een uitkering. Iedereen kan hier een bordje eten kopen. Niemand hoeft te stelen.
Wat in Nederland nodig is zijn mensen die problemen erkennen waar problemen liggen en dat niet toewijzen aan zaken als geloof, maar aan veel relevantere zaken als sociale achterstand, kansenarmoede, sociale druk om stoer te doen, culturele achtergronden die niet matchen met de culturele randvoorwaarden zoals deze in Nederland aanwezig zijn. Oplossingen gebaseerd op de problemen, niet gebaseerd op onderbuikgevoelens en uiterlijkheden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:30 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Het vetgedrukte is ook wat NL moet doen. NL's integratiebeleid heeft kei- en keihard gefaald, zeg ik als allochtoon zijnde.
Aboutaleb is in de goeide richting, alleen zal hij niet in zn eentje het probleem kunnen oplossen. Wat je nodig hebt, is een Aboutaleb in de Tweede Kamer en dan Balkenende, Bos, Wilders en die hele zooi eruit. Dan heb je een soort 'Obama'. Aboutaleb is zelf een allochtoon die die allochtoon durft de bekritiseren. Zo'n iemand heb je als premier. En geen slappe Balkenende.
Klopt hebt je gelijk. Helaas heb je bij Nederlanders hardcore rascisten tussen die ook alle goeie allochtonen wegwillen. Overigens zitten tussen de allochtonen ook rascisten tussen die de westerse cultuur totaal afwijzen en willen echt niet tussen Nederlanders wonen. Zijn er weinig die zo denken, maar ze zijn er wel.quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:37 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En toch lees je selectief over de posts heen van mensen die zeggen gewoon helemaal geen allochtonen in de wijk te willen. Geen goede en geen slechte. En die mensen zijn er veel tegenwoordig en het worden er steeds meer. Die mensen die het geen hol kan schelen of de slechte allochtonen aangepakt worden en dat de samenleving dan weer leefbaar wordt mét de goede allochtonen maar die ze gewoon allemaal weg willen hebben.
Je bent een optimist.
Wat wil je dan doen met criminelen hier?quote:Op woensdag 28 januari 2009 13:41 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Iedereen die eens over de schreef gaat opsluiten omdat mensen in derdewereldlanden het slecht hebben. (En ja, ik ben er ook geweest, heb er zelfs gewoond.)
Verder heb je wel een punt dat er gericht opgetreden moet worden tegen diegenen die de overlast veroorzaken, en dat daar zonder aanziens des persoons straffen aan getseld moeten worden. Wat overigens niet wil zeggen dat je iedereen op gelijke wijze moet behandelen, maar in ieder geval op gelijkwaardige wijze.
Ik snap wel dat er Marokkanen zijn die bang zijn om in "witte" wijken te gaan wonen. De polarisende taal in de politiek en media zal dat heus niet verminderen. Wat je moet beseffen is dat er legio vooroordelen bestaan die voor het gemak aan alle Marokkanen worden toegewezen, en zelfs aan mensen met enkel een Marokkaans uiterlijk. Het lijkt mij ook niet prettig wonen in een wijk waar je het idee hebt dat je met alles wat je doet op moet passen om te voorkomen dat je in een bepaalde hoek wordt gezet. Kijk maar in it topic: Opmerkingen over gebruiken van het achterlijke geloof bijvoorbeeld, de overdreven focus op het gedrag van criminele Marokkaanse jeugd, het hangen op straat etc etc.
Wat is daar zo slecht aan eigenlijk?quote:Op woensdag 28 januari 2009 02:29 schreef Enchanter het volgende:
De allochtonen vrezen ook dat ze zich in een 'witte' wijk telkens als allochtoon of moslim moeten bewijzen. Ook als zij voldoende geld hebben om in een andere wijk te gaan wonen, besluiten zij in hun eigen wijk te blijven. Hun familieleden wonen daar en allerlei voorzieningen, zoals de islamitische slager en Turkse bakkerij, zijn dichtbij. Bovendien leidt de stadsvernieuwing ertoe dat de woningen in de oude wijken beter worden en dat de buurt beter wordt onderhouden.
Dat snap je alleen als je zelf in die situatie zit. Dat is het probleem nou juist, dat autochtonen het vanzelfsprekend vinden dat wij alles moeten gaan zitten verdedigen. Ik ben nergens toe verplicht, als jij vooroordelen hebt, heb jij een probleem, niet ik. Werk aan je eigen probleem denk ik dan.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:34 schreef Cairon het volgende:
[..]
Wat is daar zo slecht aan eigenlijk?
Janken dat je gediscrimineerd word, maar niet de kans willen grijpen om de negatieve beeldvorming rondom je eigen groep weg te nemen door te laten zien dat de beeldvorming niet klopt?
Dat is hetzelfde als roepen: "Iedereen zegt dat ik lui ben, en ik heb geen zin om het tegendeel te bewijzen!"
Veel plezier in je zelf-gemaakte ghetto.
En daar heb je de crux.quote:Op woensdag 28 januari 2009 14:45 schreef Meh7 het volgende:
Dat snap je alleen als je zelf in die situatie zit. Dat is het probleem nou juist, dat autochtonen het vanzelfsprekend vinden dat wij alles moeten gaan zitten verdedigen. Ik ben nergens toe verplicht, als jij vooroordelen hebt, heb jij een probleem, niet ik. Werk aan je eigen probleem denk ik dan.
- edit - Niemand is verantwoordelijk voor wandaden van anderen.quote:
En dat zegt gelukkig ook niemand.quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:02 schreef Mutant01 het volgende:
- edit - Niemand is verantwoordelijk voor wandaden van anderen.
Nee, dat impliceert wel iemand. Maar uiteraard moet je daarvoor wel goed lezen en begrijpen wat er staat, terwijl jij iemand anders verwijt niet te lezen en te begrijpen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:04 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En dat zegt gelukkig ook niemand.
Geklets. Er is een verschil tussen ideeën en daden.quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:06 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat impliceert wel iemand. Maar uiteraard moet je daarvoor wel goed lezen en begrijpen wat er staat, terwijl jij iemand anders verwijt niet te lezen en te begrijpen.
Ideeën kunnen zorgen voor daden. Ik kan een vooroordeel creëren die niet te weerleggen is door de individuele allochtoon of autochtoon, waardoor het altijd zal blijven hangen, ongeacht de onwaarheid daarvan.quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Geklets. Er is een verschil tussen ideeën en daden.
Nalaten vooroordelen weg te nemen of te bewijzen dat ze onjuist zijn is (deels) de oorzaak dat ze blijven bestaan. En dat ligt bij beide partijen.
Dat vergelijken met mensen afslachten is zo ontzettend veel bruggen te ver.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |