Het is officeel:
Mario Been is rond met Feyenoord
N.E.C. trainer Mario Been (45) heeft inmiddels de afrondende gesprekken met Feyenoord gevoerd. Met ingang van het nieuwe seizoen is hij trainer in De Kuip. Hij zal in Rotterdam een contract tekenen voor de komende 3 jaar.
Mario Been over zijn overgang volgend seizoen: ‘Ik ben blij dat de kogel nu definitief door de kerk is. Ik heb nooit onder stoelen of banken gestoken dat het een droom van me is om in Rotterdam trainer te worden. Die droom wordt nu werkelijkheid. Met de wedstrijd van aankomend weekend in het vooruitzicht wordt het lastig om de clubnaam ‘Feyenoord’ even niet meer uit te spreken, maar na die wedstrijd ben ik dat wel van plan. De rest van dit seizoen ben ik trainer van N.E.C. en daar richt ik dan ook mijn volle aandacht op. Terwijl ik trainer was bij Excelsior tekende ik voor N.E.C. en tijdens dat jaar ben ik kampioen geworden met Excelsior. Dat ik me nu weldegelijk kan concentreren op N.E.C. en dat niemand bang hoeft te zijn dat mijn aandacht in Nijmegen zou verslappen, heb ik daarmee hopelijk wel bewezen. De huidige situatie krijgt in de media meer aandacht, maar ik hoop dat iedereen wil respecteren dat ik in Nijmegen nog veel mooie dingen wil laten zien en zeker niet van plan ben om nu al vooruit te lopen op de volgende seizoenen. Ik realiseer me ook dat de angst leeft onder supporters dat ik nu de halve selectie van N.E.C. mee zou gaan nemen. Laat ik voorop stellen dat ik vind dat er bij N.E.C. kwalitatief hele goede spelers lopen. Er zal dus altijd een kans zijn dat spelers de overstap maken naar een andere club, maar dan dient er gewoon een afkoopsom te worden betaald.
Technisch Directeur Carlos Aalbers vindt het jammer dat Mario Been N.E.C. volgend seizoen al gaat verlaten. ‘Natuurlijk betreuren wij het dat Mario Been weggaat. Net als de spelers in onze selectie wil ook hij zijn top halen en gunnen we hem deze transfer van harte. Onder Mario Been is niet alleen onze spelersgroep gegroeid, dit geldt voor heel N.E.C. Hiervoor kunnen wij hem alleen maar heel dankbaar zijn. We zijn blij dat er nu duidelijkheid is en weten wat ons te doen staat voor het komende seizoen. Het is belangrijk dat iedereen zich nu concentreert op de komende wedstrijden waarin we nog op 3 fronten strijden. De wedstrijd N.E.C. - Feyenoord van komende zondag is voor Mario Been de gelegenheid om te laten zien dat hij dit seizoen nog trainer is van N.E.C.’
Bron:
www.nec-nijmegen.nl
He has one dreadlock, that's in honour of Shiva... I ask "then why don't you have dreadlocks all over?"
He said "because, you know I'm uh... pupupupu ap tepepep un nenenenn umndibdibdib dsedsedse de ann ktsingngngng to have dreadlocks all over".