Vergeet niet alvast je SCC voor AZ aan te vragen.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:26 schreef jorienvdherik het volgende:
Feyenoord China
Vragen ze waarom ik niet meer ga,
Ik zeg: koop toch geen scc voor degradatie voetbal
Dat zal ze leren!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:26 schreef jorienvdherik het volgende:
Feyenoord China
Ik zie het nergens staan op skelper.nl dat het niet mag.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:28 schreef sjimz het volgende:
[..]
Vergeet niet alvast je SCC voor AZ aan te vragen.
Nogmaals dan: Ik vind de salarissen niet te hoog.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:25 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
En daarna het geld weer uitgeven aan te hoge salarissen?
Nee, een SCC koop je om Feijenoord altijd te kunnen zien in de Kuip. Wil je alleen maar mooi voetbal zien, dan moet je lekker naar Sport1 gaan kijken.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:26 schreef jorienvdherik het volgende:
Feyenoord China
Niet zo gek toch? Als je een seizoenskaart aan schaft en vervolgens zet je alle wedstrijden op skelper, dan heb je aan he eind van het seizoen 200 euro winst. Ze willen gewoon handel tegen gaan.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:29 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ik zie het nergens staan op skelper.nl dat het niet mag.
En dan wel lekker reclame borden met skelper plaatsen
Tuurlijk wel. Als je in plaats van 6 miljoen voor 4 spelers, 3 miljoen voor 4 spelers uitgeeft, scheelt je dat 3 miljoen op jaarbasis.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:31 schreef Happel het volgende:
[..]
Nogmaals dan: Ik vind de salarissen niet te hoog.
Sowieso gold toendertijd: Saneren van het overschot aan spelers, waardoor geld vrijgemaakt kan worden voor kwalitief goede spelers. Niet saneren om uit de schulden te komen. Dat lukt je namelijk nooit op zo een manier.
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:29 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Ik zie het nergens staan op skelper.nl dat het niet mag.
En dan wel lekker reclame borden met skelper plaatsen
Geld dat vrijgemaakt is dien je te investeren in de selectie, niet oppotten.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:33 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Als je in plaats van 6 miljoen voor 4 spelers, 3 miljoen voor 4 spelers uitgeeft, scheelt je dat 3 miljoen op jaarbasis.
Ja, dat vraag ik me ook af. Er wordt toch gespeculeerd over Beenhakker, alsof daar geld voor is om die te halen vanuit Polen?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Geen geld voor een nieuwe TD of trainer nu, dus lekker verder gaan met Vlemmings.
quote:Don Leo kan dode club tot leven wekken
Door SJOERD MOSSOU
ROTTERDAM - Feyenoord zoekt nog naar geld en het wil eerst Mario Been definitief vastleggen, maar het wachten op Leo Beenhakker is begonnen. Alwéér.
Ergens in een bureaula van senior-manager Fred Blankemeijer moet nog een stapeltje foto’s liggen van Leo Beenhakker. Vergeeld zijn ze niet, want ze zijn in mei 2007 gedrukt, speciaal voor de handtekeningenjagers bij de ingang van het Maasgebouw. Op de kleurenfoto’s draagt Beenhakker een Feyenoord-pet op zijn hoofd. Hij kijkt ferm in de camera.
Tijd om ze te signeren had Don Leo niet, want zijn laatste dienstverband in de Kuip duurde precies zeven dagen. Als levende reddingsboei - ‘Noem mij maar Adje Interim’ - waagde hij een poging om een dolend Feyenoord door de play-offs te loodsen, aan het eind van een rampseizoen onder Erwin Koeman. Het lukte niet, maar het waren zeven heerlijke dagen.
Beenhakker schudde veelvuldig het hoofd, woelde door zijn grijze haardos, zuchtte vaak, gaf schouderklopjes, strooide met mooie zinnen en moest na een 1-1 gelijkspel tegen FC Groningen concluderen dat het allemaal vergeefs was geweest. ,,Natuurlijk baal ik van het resultaat,’’ zei hij op zijn laatste persconferentie. ,,Maar voor de rest vond ik het allemaal énig.’’
Eigenlijk past het niet zo, achterom kijken naar Beenhakker. ,,Je moet niet in het verleden leven,’’ zei hij wel eens. De Rotterdammer kijkt liever vooruit. Zo praat hij ook, tussen een kreun en een steun door. Het is te gemakkelijk hem roestige oneliners voor de voeten te gooien, over cirkels die rond zijn en laatste kunstjes. ,,Ik kom nooit meer terug bij Feyenoord,’’ zei hij na zijn ontslag als trainer in april 2000.
Bijna negen jaar later vindt iedereen het doodnormaal als hij straks wéér terugkomt in de Kuip. Als geen ander is hij in staat een terminale club tot leven te wekken, dankzij zijn onnavolgbare vermogen tot communiceren. Beenhakker is vaak weggezet als een toneelspeler, een acteur in zijn eigen wereld. Maar veel relevanter is dat iedereen hem altijd blijkt te geloven, vooral als er geen vleugje houvast of vertrouwen meer over is.
In een interview met de Volkskrant vertelde hij vorig jaar over de kunst van het overleven. De mens, of in elk geval hijzelf, heeft volgens Beenhakker het vermogen nare gebeurtenissen naar de achtergrond te verdringen - zonder ze te vergeten. ,,Laat ik het vergelijken met militaire dienst. Van de 24 maanden was 80 procent een rottijd. Maar als je er later met je ouwe maten over praat, lijkt het alsof je alleen maar lol hebt gehad.’’
Zijn geloofwaardigheid is niet op iedere plek eeuwig houdbaar, maar wel tot in het oneindige te recyclen, zo lijkt het. De huidige Feyenoord-directie heeft het over profielen en processen en zegt ‘vooral geen overhaaste beslissingen’ te willen nemen, maar ook de koffiejuffrouw kan bedenken dat er voor dit Feyenoord maar één kortetermijnoptie over is: Beenhakker.
Bovendien is juist hij de man die de voetbaltechnische janboel straks weer overeind kan trekken als technisch directeur, zoals hij dat tussen 2000 en 2003 bij Ajax deed. Ook die club verkeerde destijds in een gecompliceerde crisis, maar tussen zijn feilloze people management door, haalde hij een handvol parels naar de Arena: Maxwell, Ibrahimovic, Trabelsi en Mido. Zelden was de scouting van Ajax succesvoller.
Ook zijn dansjes met de Amsterdamse club zijn hem in de Kuip allang vergeven, althans, door de niet-verdwaasden. Beenhakker komt overal mee weg, als een soort Houdini met woorden. Jon Dahl Tomasson stak in februari 2000 een woeste middelvinger naar hem op, na een doelpunt tegen Lazio Roma in de Champions League. Destijds een symbool van de vertroebelde relatie tussen trainer en spelers, nog geen jaar na de landstitel van 1999.
Als Beenhakker straks de Kuip weer binnenwandelt, is Tomasson waarschijnlijk de eerste speler die een knuffel krijgt, of toch in elk geval een arm om de schouder. Hij zal geregeld binnenlopen bij de oude vriendelijke reus Fred Blankemeijer, of bij Carlo de Leeuw in het materiaalhok. Zodra Beenhakker de pers toespreekt in vlotte volzinnen, zal niemand nog roepen dat Feyenoord een boegbeeld mist. En misschien wil hij volgend jaar ook de nieuwjaarstoespraak wel voordragen, in plaats van Eric Gudde.
Zijn contract bij de Poolse voetbalbond is het grootste obstakel. In Warschau balanceert Beenhakker steevast op het koord tussen haat en liefde. Lang geadoreerd bij pers en publiek, maar ook geregeld op voet van oorlog met officials en bestuurders. In Polen werd hij in 2007 verkozen tot Man van het Jaar. Een aanstaand vertrek van de succesvolle bondscoach ligt dan ook gevoelig.
Het woord is vooral ook aan Beenhakker zelf, een man die altijd zijn eigen wegen uitstippelde. Toen Feyenoord hem in 1997 riep, kocht hij zelf zijn contract als technisch directeur bij Vitesse af. Want Feyenoord, zo vertelde de arbeidersjongen uit Charlois, dat was toch wel zijn ‘ultieme wens’. ,,Een einde als in een jongensboek,’’ sprak Beenhakker. Iedereen geloofde hem.
AD
Schulden aflossen is wat anders dan oppotten, maar goedquote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:35 schreef Happel het volgende:
[..]
Geld dat vrijgemaakt is dien je te investeren in de selectie, niet oppotten.
Maar wat heeft het voor zin om nu nog over het beleid van Bosz te gaan janken, de beste vent is weg. Geen geld voor een nieuwe TD of trainer nu, dus lekker verder gaan met Vlemmings.
quote:Vlemmings zit in de wachtkamer
ROTTERDAM - Zolang Feyenoord geen duidelijkheid heeft over de haalbaarheid van Leo Beenhakker als tussenpaus, zit interim-trainer Leon Vlemmings in de wachtkamer.
afbeelding vergroten Leon Vlemmings. FOTO PRO SHOTS
De Brabander heeft ingestemd ‘voorlopig’ de honneurs waar te nemen en is met zijn ploeg in voorbereiding op het duel met NEC van komende zondag. Beenhakker zegt zich te willen focussen op de komende twee interlands van Polen. Blijkt de Rotterdammer niet per direct beschik- of haalbaar, dan hoopt Feyenoord hem zo snel mogelijk als technisch directeur te strikken.
Voor komend weekeinde wil Feyenoord in elk geval een definitief akkoord bereiken met Mario Been, de huidige trainer van NEC. Beide partijen kwamen al tot een principe-akkoord voor een contract vanaf komende zomer, het wachten is alleen nog op een handtekening en de afronding van wat contractuele details.
,,Zo snel mogelijk daarna gaan we met Leon rond de tafel zitten,’’ aldus directeur Eric Gudde van Feyenoord. ,,Maar ook hij weet wat voor ons de juiste volgorde is. Uiteraard streven ook wij ernaar zo snel mogelijk duidelijkheid te scheppen. Dat is voor iedereen bij Feyenoord het beste.’’
Al is het AD er wel weer goed in om, als Beenhakker in 2011 weer andere cirkeltjes zou rond zien komen, direct met een verhaal te komen dat vanaf zijn aanstelling de moeilijke verstandhouding met bepalende spelers zoals Tomasson er mede debet aan is dat hij weer weg is. "Het was geen publiek geheim dat al bij zijn rentree in de zomer van 2009..."quote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:44 schreef Rots het volgende:
[..]
Jezus, wat een heerlijk stuk om te lezen, heel goed geschreven ook.![]()
Ik verwacht dat een TD die niet wil samenwerken met Been op dit moment niet bij Feyenoord geaccepteerd wordt...quote:Op woensdag 28 januari 2009 01:01 schreef macca728 het volgende:
als Beenhakker niet zou komen, wat ik wel hoop, kan je beter wachten met een nieuwe trainer aanstellen.
Als de andere TD niet met Mario Been kan samenwerken heb je weer een nieuw probleem.
Ja, laten we dat doen! En dan neemt hij zo op enzo met: "Hallo, habe sie eine stunde!" Denk ik! Wat jij??quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:33 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Gewoon al die debiele salarissen van Landzaat en co terugschroeven en dan Leo bellen!
quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:33 schreef TJDoornbos het volgende:
[..]
Gewoon al die debiele salarissen van Landzaat en co terugschroeven en dan Leo bellen!
quote:Op woensdag 28 januari 2009 08:27 schreef sig000 het volgende:
[..]
Leo doet nocure nopay en flikkert al die duurbetaalde lamzakken eruit.
Geen geldquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:12 schreef jorienvdherik het volgende:
Echt heel goed beleid daar bij Feyenoord, na 2 weken nog geen leo
goede zaak inderdaadquote:Op woensdag 28 januari 2009 10:12 schreef jorienvdherik het volgende:
Kan je niet gewoon uitloggen en niet meer posten? Danke.quote:Op woensdag 28 januari 2009 10:12 schreef jorienvdherik het volgende:
Waar bestaat die top 100 uit?quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Nog een rijtje salarissen uit de Sportweek:
Feyenoorders in top100:
24. Giovanni van Bronckhorst – 2.100.000
31. Denny Landzaat – 1.600.000
31. Roy Makaay – 1.600.000
40. Tim de Cler – 1.300.000
42. Kevin Hofland – 1.200.000
53. Theo Lucius – 810.000
58. Henk Timmer – 780.000
61. Jonathan de Guzman – 720.000
88. Luigi Bruins – 450.000
Totaal: 10.560.000 euro
quote:Feyenoord zet vaart achter nieuwe TD
ROTTERDAM - Feyenoord zet momenteel alle zeilen bij om binnen afzienbare termijn een technisch directeur aan te stellen. Dat beweert algemeen directeur Eric Gudde van Feyenoord. "De gesprekken hierover zijn gaande, maar om de voortgang niet te belemmeren kunnen we er verder geen commentaar op geven noch zullen we ingaan op naamsuggesties. Het belang van Feyenoord staat voorop."
Bij deze niet dacht ik. Dit is puur salaris door de club betaald.quote:Op woensdag 28 januari 2009 11:53 schreef groenen het volgende:
[..]
Sponsorcontracten en tekengeld horen daar toch ook bij?
Nederlanderse sporters die het meest verdienen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |