abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_65495481
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:44 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

En nog weet Ajax het voor elkaar te krijgen om geen kampioen te worden...
6 punten valt nog te overbruggen, zeker met de komende wedstrijden en AZ eeeeeeiiiindelijk een zware programma krijgt.
pi_65495512
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 14:55 schreef Rumille het volgende:
Suarez scheldt trouwens ook veel in het veld . Dat vind ik dan weer iets minder. Geen reden om de moeder van iemand er bij te betrekken.
In Zuid-Amerika is het nog vrij normaal om met moeders en zussen te schelden. Maar ze bedoelen het dan niet persoonlijk maar dat is gewoon een term daar. Als je hier met kut of kanker scheld bedoel je het toch ook niet persoonlijk? Toen ik in Zuid-Amerika zat heb ik zelf fatsoenlijke mannen van boven de 40 met "La Concha de tu hermana'' horen schelden.
Koning.
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:51:50 #178
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_65495530
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:50 schreef Cyberia18 het volgende:

[..]

6 punten valt nog te overbruggen, zeker met de komende wedstrijden en AZ eeeeeeiiiindelijk een zware programma krijgt.
Wat mij betreft wishful thinking, Ajax krijgt ook nog genoeg lastige wedstrijden. Maar ik hoop dat ik er gruwelijk naast zit.
  woensdag 28 januari 2009 @ 15:56:24 #179
231092 KirkLazarus
Never go full retard
pi_65495678
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:49 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

De kinderen uit Osdorp kiezen voor Marokko of Turkije gezien de bevolkingssamenstelling .
Ach, 78% van de Brabanders is ook Ajax-supporter
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:01:04 #180
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_65495831
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:41 schreef Cyberia18 het volgende:
Nog maar het begin van het jaar en bij Feyenoord en PSV is het een grote puinhoop.

Genieten geblazen dit zeg. Wat een rust bij Ajax. Heeeeerlijk
Weet je ook hoe zij zich al die jaren vermaakt hebben.
Toch wel opvallend hoor, die rust bij Ajax. Nou is er ook weinig om over te zeiken volgens mij? Op de 2e plaats na, gaat het redelijk toch?
pi_65495881
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 15:51 schreef thewishmaster het volgende:

[..]

Wat mij betreft wishful thinking, Ajax krijgt ook nog genoeg lastige wedstrijden. Maar ik hoop dat ik er gruwelijk naast zit.
Dus jij denkt dat de kans nihil is dat AZ verliest of gelijk speelt tegen Heerenveen, Twente, Groningen of PSV? Ze lieten zelfs punten liggen bij Vitesse. Als ze van een van die clubs verliezen en we ze thuis pakken, dan staan we weer gelijk.

We zijn nog volop in de race.
pi_65496074
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:02 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

Dus jij denkt dat de kans nihil is dat AZ verliest of gelijk speelt tegen Heerenveen, Twente, Groningen of PSV? Ze lieten zelfs punten liggen bij Vitesse. Als ze van een van die clubs verliezen en we ze thuis pakken, dan staan we weer gelijk.

Ik ben er ook niet zo zeker van hoor.
AZ speelt veel volwassener dan Ajax helaas. AZ wint de wedstrijden die je moet winnen gewoon, daar waar Ajax te vaak slecht speelt en onnodig goals tegen krijgt en verliest. De manier waarop Ajax tegen NEC twee tegentreffers incasseerde is tekenend voor Ajax. Nu kwamen ze goed terug, maar het is werkelijk typerend op wat voor kinderlijke wijze Ajax daar de tegengoals kreeg.
Ik hoop dat ik ongelijk heb maar vrees van niet
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:08:44 #183
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_65496116
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:02 schreef Dvm86 het volgende:

[..]

AZ krijgt Heerenveen en Groningen nog thuis, wat in hun geval gelijk staat aan 6 punten. Uit tegen FC Twente en PSV zullen ze her en der wat verliespuntjes oplopen, maar ik zie ze niet beide wedstrijden verliezen.
Ajax heeft er dan ook nog eens een handje in om averij op te lopen in uitwedstrijden, niet voor niets hebben ze al vier uitnederlagen geleden dit seizoen. Dat zou zelfs al bij de volgende uitwedstrijd tegen Vitesse kunnen gebeuren. Ook PSV heeft punten laten liggen bij Vitesse, dus wat dat betreft is dat nog niet zo'n vreemde gedachte. Verder komen thuis nog clubs langs als Heerenveen, FC Twente en AZ. Het optimisme rondom een eventuele thuisoverwinning tegen AZ is wat mij betreft ook volledig uit de lucht gegrepen.
pi_65496718
Vaarwel bijgeloof. Herkenbaar stukje.
quote:
Ik heb een onverklaarbare drang tot bijgeloven. Voorheen had ik dat bij meer dan alleen voetbal, maar de afgelopen jaren bleven de creatieve, vaak idiote verzinsels louter binnen de stadionmuren van vreemde voetbalterreinen. Oftewel; hoofdzakelijk de uitpotjes. Vorig seizoen was de samenstelling van het groepje waarmee ik de uitwedstrijden bezocht cruciaal in mijn bijgeloofbeleving en overigens ook in die van de mensen die met mij waren. Twee personen welteverstaan. Kon één van ons niet of sloot een ander zich aan bij ons drietal, dan behaalde Ajax steevast een beter resultaat dan wanneer we met z’n drieën waren.

Zoiets is vervelend als je met z’n drieën van Ajax houdt en graag uitwedstrijden bezoekt. Dat die vreemde redenatiewijze niets met het vertoonde spelbeeld van doen heeft, kan elk individu verzinnen. Maar, als het bijgeloof dusdanig ver door te voeren is dat het een geheel seizoen bestrijkt, ga je er op den duur nog in geloven ook. Als we met z’n drieën waren won Ajax nooit. Dit voetbalkalenderjaar vond er een mutatie plaats: een radicale zelfs. De groepssamenstelling bleek er op den duur tóch niet toe te doen. Tja, we werden wakker.

En dus, overboord ermee. Kielhalen die onzin. Want: eens doorbroken, altijd doorbroken. Alsof het een geschaad vertrouwen betreft dat onmogelijk kan helen. Plots kwam het werkelijke besef. “Bij die vorige twee gewonnen wedstrijden hadden we een zak Tijgernoten bij ons.” Geloof het of niet, maar het onverklaarbare, wat in feite gewoon ‘sport’ heet, probeerden we vanaf dat moment te manipuleren met het fenomeen Tijgernoten, van de firma Duyvis, u kent ze. Dikwijls reisden deze pinda’s-met-een-jas-aan niet mee om onze trek te stillen. Nee. We wilden winnen! Zonder Tijgers op voorhand kansloos, dat was het devies. Ongefundeerde hoop deed ons de zakken met gestreepte borrelaccessoires keer op keer aanschaffen.

Het rare is dat ik voortdurend in mijn achterhoofd wel wist dat zo’n gewoonte eigenlijk onzin is. Van Basten neemt de beslissingen en als de spelers geen zin hebben kun je (met je naïeve oogkleppen op) vol overtuiging handenvol borrelnoten in je mond proppen: die bal zal daardoor echter niet pardoes een reis van tientallen meters door de lucht afleggen om vervolgens met ijzingwekkende snelheid de versteld staande doelman over het hoofd te vliegen om in de bovenhoek het doelnet te doen bollen en de drie Amsterdamse punten veilig te stellen. Wij geloven niet in sprookjes! Hoewel, Volendam uit - voor de competitie welteverstaan - leek echt gered door die Duyvis-krengen, die overigens sinds afgelopen zondag tot het verleden behoren.

Raar, dat je pas rationeel naar zo’n stomme gewoonte gaat kijken wanneer deze nutteloos blijkt. Al ken ik genoeg supporters die tevens specifieke vormen van bijgeloof hebben. Laat staan voetballers zelf; velen van hen hebben een terugkerend ritueeltje voor elk duel. Zo betrad Cruijff bijvoorbeeld altijd als laatste het veld en vond-ie veertien wel ’n leuk getal. Het is klaarblijkelijk iets menselijks. Ik voelde me eerlijk gezegd wel een tikkie bedonderd door die rottige noten, afgelopen zondag in dat vervelende Groningen. Misschien heeft het aantal afgelegde kilometers te maken met de hoeveelheid Tijgerpinda’s dat ik naar binnen moet werken. Pfff, ik word moe van mezelf…

Eigenlijk is bijgeloof hetzelfde als ‘echt’ geloof. Of is dat te kort-door-de-bocht? Een groot verschil is dat die ‘echte’ geloven niet ontkracht kunnen worden door een winst- of verliespot, of door wat dan ook, waardoor aanhangers blijven geloven zoals ik bleef geloven in de werking van de Tijgernoten zolang er gewonnen werd. Maargoed, ik ben geen geloofsdeskundige.

Toch moet je als supporter blijven geloven. Immers, als je nergens meer in gelooft wat moet je dan nog? Om die reden schuif ik de prullaria in m’n hoofd opzij en geloof weer in hetgeen er werkelijk toe doet: de Amsterdamsche Football Club Ajax zelf. Ik geloof in Ajax, en daar is niks bijgelovigs aan.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_65496988
Wat ik wel is heb gezegd de afgelopen week, Suarez is te goed voor Nederland maar nog niet goed genoeg voor de echte top denk ik.

Dus hoop dat ie nog een jaar blijft.
pi_65497553
Damn, ik krijg die goedkope vlucht van Eindhoven - Milaan, Milaan - Eindhoven niet meer gevonden . Net te horen gekregen dat m'n broer mee wil naar Florence .
pi_65497707
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:50 schreef Nashje het volgende:
Damn, ik krijg die goedkope vlucht van Eindhoven - Milaan, Milaan - Eindhoven niet meer gevonden . Net te horen gekregen dat m'n broer mee wil naar Florence .
Dusseldorf?
  woensdag 28 januari 2009 @ 16:56:23 #188
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_65497765
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 16:54 schreef Jasza het volgende:

[..]

Dusseldorf?
Zo reis ik ook.
pi_65497881
Oh jee. Sno teruggezet naar Jong Ajax.
quote:
Evander Sno maakt vanaf donderdag deel uit van de selectie van Jong Ajax. Deze mededeling deed Ajax-trainer Marco van Basten aan de speler tijdens een gesprek dat beiden vandaag hadden.
Dit gesprek vond plaats nadat de speler naar de mening van Ajax afspraken met de technische en medische staf niet was nagekomen. De maatregel geldt in beginsel voor een periode van een week.
Misschien wilde hij weer snoep hebben van zn medespelers.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_65497961
quote:
Oproep Ajax aan supporters

woensdag 28 januari, door AFCAvak410, as, 16:43u, www.ajax.nl
Nieuwsfoto Ajax roept zijn supporters op om aanstaande donderdag niet af te reizen naar Rotterdam voor de wedstrijd tussen Jong Feyenoord en Jong Ajax.

Het bekerduel vindt weliswaar plaats in stadion de Kuip, maar er zal slechts één tribunedeel geopend zijn voor het publiek. Daarom adviseert Ajax zijn supporters deze wedstrijd niet te bezoeken.
(foto: ajax.nl)
Sja heb al van genoeg mensen gehoord dat ze erheen willen gaan, beetje dom van Ajax dat ze de kakkies wel toelieten.
pi_65499051
quote:
Panucci voelt geen respect en wil weg bij Roma

Christian Panucci ziet geen toekomst meer bij AS Roma. De verdediger weigerde zondag tegen Napoli plaats op de reservebank te nemen, nadat coach Luciano Spalletti hem buiten de basisopstelling had gelaten.

De Italiaan is bezig aan zijn achtste seizoen in de Italiaanse hoofdstad. Het zal voor Panucci zijn laatste seizoen worden, aangezien hij zijn aflopende contract niet wil verlengen. "Ik heb mijn besluit genomen", zegt de 57-voudig international tegenover La Gazzetta dello Sport. "Ik vertrek bij AS Roma aangezien Spalletti me niet respecteert."

Nog geen enkele club heeft interesse getoond in Panucci. "Ik ga proberen een nieuwe club voor hem te vinden, en in elk geval een oplossing zoeken voor de rest van het seizoen", zegt zijn zaakwaarnemer Oscar Damiani.

Overigens is AS Roma niet van plan om de weigering van Panucci om op de bank plaats te nemen te accepteren. "Hij zal de consequenties voor zijn gedrag moeten accepteren", aldus technisch directeur Daniel Pradè. "Het is niet aan de coach om met een straf te komen. De clubleiding zal met een sanctie komen."
Optie?
KLAAS JAN HUNTELAAR
pi_65499115
Nee, hij is al bijna 36 man...
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
pi_65499122
Ik heb na groningen uit al enigszins verwerkt dat ajax geen kampioen wordt. Nu kan het alleen maar mee vallen.
lollig
pi_65499381
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:30 schreef ub40_bboy het volgende:
Ik heb na groningen uit al enigszins verwerkt dat ajax geen kampioen wordt. Nu kan het alleen maar mee vallen.
Ik heb na Willem II uit al verwerkt dat we een degradatie kandidaat worden, zo kan het alleen maar meevallen.
,,Je wist dat je bij hem niet kon verzaken. Eigenlijk wilde je als speler liever niet geblesseerd raken, want je wist dat je dan bij Bob terecht kwam. Bob had Ajax in het bloed. Er telde maar een ding en dat was deze club."
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:44:32 #195
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_65499508
quote:
Taal zat Gabri en Van Basten dwars
Geschreven op woensdag, 28 januari om 17:37

Het verplicht leren van de Nederlandse taal was de reden dat Gabri eerder dit seizoen niet altijd even goed met hoofdtrainer Marco van Basten door één deur kon. De middenvelder van Ajax, bezig aan zijn tweede contractjaar in Amsterdam, is van mening dat de verplichting om Nederlands te leren juist averechts werkt. "Ik vind het normaal dat je in een nieuw land de taal probeert te leren, dat is wel zo beleefd", legt Gabri uit. "Het bevordert bovendien je integratie en je raakt meer betrokken bij het land. Maar als iemand het niet wil, dan is dat zijn goed recht. Het is ook de reden waarom ik wat misverstanden met trainer Marco van Basten heb gehad."

"Onder de trainer is het verplicht om Nederlands te leren. Ik was altijd van mening dat je spelers daarin vrij moet laten. Iedereen moet zijn eigen verantwoordelijkheid pakken. En kijk, de taal is belangrijk, maar laten we het niet overdrijven. Ik wil ook Nederlands leren, maar ik houd er niet van als het me verplicht wordt", aldus Gabri in Sportweek.

Mede door blessureleed speelde Gabri (29) dit seizoen maar vijftien officiële duels, waarvan twaalf in de Eredivisie. Van Basten koos eerder dit seizoen echter ook voor andere opties op het middenveld. Volgens de voormalig bondscoach waren dit simpelweg 'tactische overwegingen'. Desondanks gaf de voormalig speler van Barcelona toentertijd aan dat hij bepaald niet gelukkig was met zijn reserverol
Enoh sprak natuurlijk al na 2 weken perfect Nederlands
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:44:55 #196
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_65499520
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:30 schreef _Mike_ het volgende:
Nee, hij is al bijna 36 man...
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:49:15 #197
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_65499652
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Enoh wilde misschien WEL gewoon NL leren.
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:49:27 #198
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_65499661
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:44 schreef LitmanenAFCA het volgende:

[..]

Gabri moet niet zeuren en gewoon Nederlands leren , dat moet iedereen als in een ander land gaat wonen en werken.
Alhoewel hier in buurt mensen wonen die al 20 jaar of zo hier wonen en nog steeds geen Nederlands kunnen
Ik ben inmiddels overleden
  woensdag 28 januari 2009 @ 17:51:19 #199
243458 LitmanenAFCA
Gracie Jiu Jitsu
pi_65499705
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:49 schreef Prosac het volgende:

[..]

Enoh wilde misschien WEL gewoon NL leren.
Hoe kan hij NL zijn gaan leren als hij pas net bij de selectie zat toen hij zijn debuut maakte. Kan me niet voorstellen dat zo'n speler na een week al nederlands moet leren.
pi_65499741
quote:
Op woensdag 28 januari 2009 17:01 schreef Jasza het volgende:

[..]

Sja heb al van genoeg mensen gehoord dat ze erheen willen gaan, beetje dom van Ajax dat ze de kakkies wel toelieten.
Is dat donderdag al
Ik wil daar ook wel gaan kijken.
Maar dan zonder Ajax attributen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')