Maar als ik het me goed herinner kost het omwisselen geld. daarom maak je nu alleen op materiële zaken winst. Maar met grotere bedragen heen en weer schuiven moet wel rendabel zijn. Vooral als je het op de goede momenten doet.quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:55 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Dat heeft alleen zin als je euro's voor ponden omwisselt en die ponden vervolgens gebruikt om in Engeland die MBP tegen een omgerekend gunstige pondenkoers aanschaft.
omg zo'n noob ben ik nou ook weer niet dat ik dat niet begrijpquote:Dus wel ff erop letten dat de prijs in ponden omgerekend in euro's een stuk lager is dan de prijs die je hier in euro's voor diezelfde MBP betaalt
.
Ligt er idd helemaal aan waar je wisselt. Ik denk dat met creditcard in UK betalen of pinnen in UK het goedkoopste is. Check iig ff de site van je bank voor pin-tarievenquote:Op donderdag 12 maart 2009 00:06 schreef ikJur het volgende:
[..]
Maar als ik het me goed herinner kost het omwisselen geld. daarom maak je nu alleen op materiële zaken winst. Maar met grotere bedragen heen en weer schuiven moet wel rendabel zijn. Vooral als je het op de goede momenten doet.
Is er trouwens ook een site die meteen die wisselkosten erbij uitrekend? of verschilt dat per wisselkantoor?
quote:[..]
omg zo'n noob ben ik nou ook weer niet dat ik dat niet begrijp
quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:12 schreef FastFox91 het volgende:
1.07363
Ik moest voor informatica een beetje programmeren en heb besloten om een valuta tracker te maken. Daarnaast heb ik ook een site gemaakt over de pondkoers en onze opdracht. Pondkoers.nl.
Nieuws over werkloosheid in UK denk ik.quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:14 schreef FastFox91 het volgende:
1.06520
Wat is er aan de hand?
edit: 1.05771
Schommelingen ftw.
Gewoon 0,3 cent binnen een minuut erbij.
Ty.quote:
Ok, dat zal het wel zijn idd. Wel jammer dat de pond weer omhoog gaat daarna. 1.06395 is die nu weer.quote:Op woensdag 18 maart 2009 19:37 schreef jmac het volgende:
[..]
Nieuws over werkloosheid in UK denk ik.
Daar hebben jullie turken al langer ervaring mee nietwaar?quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:52 schreef HiZ het volgende:
het 'bijdrukken' van geld.
In Turkije kennen ze dat inderdaad vrij goed, van de jaren 80 en 90. De praktijk was dat je geld per paar dagen omwisselde omdat de Turkse Lira zo hard achteruitging tegenover harde valuta dat het echt een verschil uitmaakte. Grote bedragen werden ook nooit in Liras afgesproken maar in dollars of DM.quote:Op woensdag 18 maart 2009 23:54 schreef digitaLL het volgende:
[..]
Daar hebben jullie turken al langer ervaring mee nietwaar?
Nu maakt 't niet uit; ben net terug uit Edinburghquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:03 schreef knep het volgende:
En het pond zit weer flink in de lift, 1.09 momenteel.
Mazzelaarquote:Op dinsdag 24 maart 2009 11:03 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Nu maakt 't niet uit; ben net terug uit Edinburgh.
De VAT?quote:Op maandag 30 maart 2009 08:53 schreef FastFox91 het volgende:
1 april gaat de belasting in Engeland wat omhoog. Zouden jullie nu inkopen, of wachten tot de pond verder gedaald is dan de belasting omhoog?
Behalve wat standaard dingen in UK (postzegels/medicijnen/telefoonlijn) veranderd er niets voor jouw als toerist hoor.quote:Op maandag 30 maart 2009 08:53 schreef FastFox91 het volgende:
1 april gaat de belasting in Engeland wat omhoog. Zouden jullie nu inkopen, of wachten tot de pond verder gedaald is dan de belasting omhoog?
Ik heb contact genomen met een webshop waar ik mogelijk iets (dj set) wil gaan kopen, en die zegt dat hun prijzen omhoog gaan door de '1 April increase'. Ik heb eventjes op google gezocht, maar niet echt goed doorgelezen. Het kan best dat je gelijk hebt, maar dat betekent dat mijn webshop dus niet gelijk heeft?quote:Op maandag 30 maart 2009 22:23 schreef jmac het volgende:
[..]
Behalve wat standaard dingen in UK (postzegels/medicijnen/telefoonlijn) veranderd er niets voor jouw als toerist hoor.
Welke belasting gaat omhoogquote:Op maandag 30 maart 2009 08:53 schreef FastFox91 het volgende:
quote:In last year's
pre-Budget report, the government announced a temporary cut in the rate of VAT to 15% from 17.5% which is intended to last until 31 December 2009.
Ja, wat ik al zei: op 1 April verhogen een paar bedrijven gewoon losse productprijzen. Postzegels bijvoorbeeld. Of hak verhoogt z'n pot erwtjes met 4 cent en de bakker maakt z'n brood 1 cent duurder. 1 April is gewoon een 'nationale' dag waarop prijsverhogingen vaak doorgevoerd worden. Maar dat is dus ;t ene jaar brood, 't andere jaar de telefoon etc. Maar niks qua belastingquote:Op dinsdag 31 maart 2009 10:24 schreef FastFox91 het volgende:
'k zal het wel weer fout hebben.Ik denk dat ik een aantal dingen door de war haal. Pioneer verhoogt iig de prijzen. Maar als je op google zoekt naar "1 april increase" kom je aantal dingen tegen. Mijn fout.
Ik zit ook te kijken naar zo'n ding. En laat ik over 2 weken naar London weer gaan. Scheelt toch een behoorlijke duit.quote:Op dinsdag 31 maart 2009 11:12 schreef Apache4U het volgende:
Gisteren was ik hier in de stad naar een macbook wezen kijken. Degene die ik op het ook had kost 1499 euro en vond ik een beetje duur.
Via E-bay heb ik hem gisteren in Engeland aangeschaft, nieuw in verpakking, voor 1074 pond , inclusief verzenden. Volgens PayPal wordt er 1190 euro in rekening gebracht op mijn creditcard. Toch 1,10 , maar ik ben er erg blij mee.
Heul nietquote:Op vrijdag 3 april 2009 17:53 schreef Alistair het volgende:
Ongeveer 25% van mijn spaargeld staat bij Barclays in London. Ik moet zeggen dat ik niet echt vrolijk word van de huidige stand van de pond. Het enige goede nieuws wat ik van de week las is dat de huizenprijzen afgelopen maand zowaar iets zijn gestegen in Engeland. Hopelijk kan een begin worden gemaakt aan het eind van de diepe recessie en trekt de pond weer naar een 'normaal' niveau van 1,30 euro ongeveer
Yup, daar moet je ze dankbaar voor zijn. Mijn effectieve belasting tarief is nog niet boven de 20% uitgekomen, terwijl ik toch aardig wat inkomen heb dat in de 40% schijf valt... Het grootste voordeel is dat ik mijn dagen in het buitenland bij het niet-belastbaar inkomen mag rekening. Verder wil niemand in het buitenland mijn centjes hebben, dus ben ik de mazzelaar...quote:Op donderdag 9 april 2009 12:45 schreef SeLang het volgende:
Ik hou wel een deel van m'n geld aan in £ (ca 12%) als 'hedge' en om te voorkomen dat ik ¤ naar de UK moet brengen. Op dat moment zijn die ¤ namelijk belast. Ik financieer mijn woonkosten volledig met de bespaarde belastingen, dus in feite woon ik hier nu gratis (tov de situatie dat ik in NL zou wonen). Met dank aan de UK wetgeving die allochtonen voortrekt![]()
Mja, en sinds mijn wekelijke huur in londen met bijna 10 pond omhoog gaat mag de pond / euro wel weer wat naar benedenquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:22 schreef jmac het volgende:
That's the question zei shakespeare toen over de pond
Eerlijk gezegd zie ik het liefst dat de waarde van de pond weer iets toeneemt. Ik vind een niveau van zo'n 75 tot 80 pennies voor een euro een mooie koersquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, en sinds mijn wekelijke huur in londen met bijna 10 pond omhoog gaat mag de pond / euro wel weer wat naar beneden
Mja, maar als ik mn huur van september vergelijk met mn huur op het laagste punt afgelopen maanden ergens rond de 1.06 ofzo zit ik op een wekelijks verschil van maar liefst 50 euro!quote:Op dinsdag 14 april 2009 22:30 schreef Alistair het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd zie ik het liefst dat de waarde van de pond weer iets toeneemt. Ik vind een niveau van zo'n 75 tot 80 pennies voor een euro een mooie koers
Dat gesprek komt al wat vaker ten gehore bij ons aan tafel, de wisselkoersen van onze euro tov. van die Amerikaanse munt, maar zoals je zegt, daar gaan we rond augustus ons mee bemoeienquote:Op dinsdag 14 april 2009 22:47 schreef jmac het volgende:
Daarna kan je in het US topic gaan klagen over de dollar elfling
Waar liet je je UK salaris op storten dan trouwens? Of werkte je nooit
Er zijn best manieren om een bankrekening voor jou te openen hier in Engeland hoor! En dan kun je nog 'gewoon' in Nederland ingeschreven blijven staanquote:Op dinsdag 14 april 2009 23:03 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dat gesprek komt al wat vaker ten gehore bij ons aan tafel, de wisselkoersen van onze euro tov. van die Amerikaanse munt, maar zoals je zegt, daar gaan we rond augustus ons mee bemoeien
Ik heb officieel nooit gewerkt voor een bedrijf als zijnde van 'loonslaaf/werknemer' etc. Ik houd ook helemaal niet van contracten, freelance werk is beter. Het is voor mij nu nog belasting technisch, handiger om in Nederland te blijven staan ingeschreven. Vandaar dat ik ook geen bankrekening kon openen in Engeland, ook al woon ik officieel bijna 8 maand in Londen, ik sta al die tijd nog steeds ingeschreven als bewoner in Nederland
!
Op het moment dat we het vliegtuig instappen om een aantal kilometer verder te vliegen gaan we wel een bankrekening open stellen.
Enlighten me! Want de verhalen die ze me hier verteld hebben waren toch echt andersquote:Op dinsdag 14 april 2009 23:23 schreef Alistair het volgende:
[..]
Er zijn best manieren om een bankrekening voor jou te openen hier in Engeland hoor! En dan kun je nog 'gewoon' in Nederland ingeschreven blijven staan
Bij HBOS kon dat toch gewoon?quote:Op dinsdag 14 april 2009 23:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Enlighten me! Want de verhalen die ze me hier verteld hebben waren toch echt anders
Je kunt bijvoorbeeld hiermee beginnenquote:Op dinsdag 14 april 2009 23:28 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Enlighten me! Want de verhalen die ze me hier verteld hebben waren toch echt anders
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |