abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_68243094
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Als ik het verslag van die Roos nogwat van campusTV mag geloven gaat het er om spannen.

Als het ongeluk komt doordat die Marokkanen het spoor opgingen achter die mensen aan dan lijkt me dat er sprake is van dood door schuld. Maar anderzijds zijn die mensen zelf eerst het spoor opgelopen.

Ik geef het 60% kans. Dus bedankt voor de link
De Marokkanen hebben ervoor gezorgd dat die jongens tijdens een levensgevaarlijke situatie
niet het perron op konden.

Het begint steeds aandoenlijker te worden, die mensen die denken dat het allemaal vrijwillig was.
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:09:37 #102
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68243101
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
Als ik het verslag van die Roos nogwat van campusTV mag geloven gaat het er om spannen.

Als het ongeluk komt doordat die Marokkanen het spoor opgingen achter die mensen aan dan lijkt me dat er sprake is van dood door schuld. Maar anderzijds zijn die mensen zelf eerst het spoor opgelopen.

Ik geef het 60% kans. Dus bedankt voor de link
En lees deel 1 en 2 van deze reeks ook even, dan word je nog heel wat wijzer. Er heeft hier ook nog een ooggetuige gepost onder de naam Zapato. En misschien nog wel één, dat weet ik niet meer precies.
Money is short, times are hard, here's my fucking business card!
"I never let my schooling interfere with my education." — Mark Twain
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:11:22 #103
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68243150
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:04 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Oh... toekijken bedoel je?
Nee, ingrijpen. Dat is iets heel anders dan meevechten.
quote:
Geloof me nou... wat je zegt is niet waar. Je zult nooit worden veroordeeld omdat je bij een vechtpartij bleef staan waar je stond.
In de praktijk bijna nooit nee. Behalve in hele ernstige gevallen van nalatigheid. Waar die Marokkaantjes natuurlijk sowieso schuldig aan zijn, aangezien ze na het ongeluk meteen foetsie waren.
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:15:03 #104
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68243280
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:11 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Nee, ingrijpen. Dat is iets heel anders dan meevechten.
En dát is de reden dat burgers zich ver van geweld moeten houden. Ingrijpers worden de tyfus getrapt, meevechters heb je soms wat aan (waarmee ik bedoel: zij die een doodklap uitdelen op het juiste moment om vervolgens het slachtoffer in veiligheid te brengen).
quote:
In de praktijk bijna nooit nee. Behalve in hele ernstige gevallen van nalatigheid. Waar die Marokkaantjes natuurlijk sowieso schuldig aan zijn, aangezien ze na het ongeluk meteen foetsie waren.
Oh, het lijkt me sowieso duidelijk dat ze schuldig zijn aan een boel minder fraaie handelingen
Intelligent, but fucked up.
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:19:45 #105
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68243437
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

En dát is de reden dat burgers zich ver van geweld moeten houden. Ingrijpers worden de tyfus getrapt, meevechters heb je soms wat aan (waarmee ik bedoel: zij die een doodklap uitdelen op het juiste moment om vervolgens het slachtoffer in veiligheid te brengen).
Korpschef Welten beweerde laatst nog iets heel anders.
pi_68243452
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:15 schreef Fortune_Cookie het volgende:

[..]

Mwah, ik pleit in sommige situaties toch wel voor een volksgericht.
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:20:41 #107
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68243480
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:19 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Korpschef Welten beweerde laatst nog iets heel anders.
Die mag terugkomen als ie 1 goeie matpartij zelf heeft meegemaakt
  dinsdag 21 april 2009 @ 17:21:59 #108
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_68243529
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:20 schreef Specularium het volgende:

[..]

Mwah, ik pleit in sommige situaties toch wel voor een volksgericht.
Ach, wie vecht neemt risico's, dus als zoiets spontaan op die manier uit de klauwen loopt kan ik er vrede mee hebben.
pi_68244887
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 16:58 schreef Fortune_Cookie het volgende:

Schuld draait ook om intentie. Niet slechts om oorzaak-gevolg
Dat is niet zondermeer waar, zoals al eerder in dit topic besproken. Zo is bij 'dood door schuld' die intentie zelfs helemaal afwezig - iemand heeft dan gewoon een dom ongeluk begaan (bv. een opgehesen piano op iemands kop laten vallen), maar hij draagt toch de schuld, omdat je de verantwoordelijkheid hebt om even na te denken voordat je iets doet waarbij gevaar voor anderen kan ontstaan.

Waar Bemmel op doelde is artikel 450 uit het Wb van Strafrecht:

Hij die, getuige van het ogenblikkelijk levensgevaar waarin een ander verkeert, nalaat deze die hulp te verlenen of te verschaffen die hij hem, zonder gevaar voor zichzelf of anderen redelijkerwijs te kunnen duchten, verlenen of verschaffen kan, wordt, indien de dood van de hulpbehoevende volgt, gestraft met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.

Voor de doorsnee burger betekent het stukje van 'gevaar voor zichzelf te duchten', dat hij niet tussenbeide hoeft te komen in een zware vechtpartij, of in het water hoeft te springen als er iemand verdrinkt. Maar een karate- of zwemkampioen heeft in zo'n geval geen excuus, die moet ingrijpen.

In het geval van de jongens die het spoor overstaken zou zo'n verplichting waarschijnlijk niet gegolden hebben, maar dat is hier niet relevant. Mensen hebben een natuurlijke drang om anderen in nood te willen helpen, zeker als het om bekenden gaat. De aanvallers hadden er dan ook rekening mee moeten houden dat die vrienden erop af zouden willen komen en dat daarbij een ongeluk zou kunnen gebeuren. Dat risico hebben ze genomen door een vechtpartij op een perron te beginnen.
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:18:01 #110
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68245237
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:06 schreef dvr het volgende:
Waar Bemmel op doelde is artikel 450 uit het Wb van Strafrecht:

Hij die, getuige van het ogenblikkelijk levensgevaar waarin een ander verkeert, nalaat deze die hulp te verlenen of te verschaffen die hij hem, zonder gevaar voor zichzelf of anderen redelijkerwijs te kunnen duchten, verlenen of verschaffen kan, wordt, indien de dood van de hulpbehoevende volgt, gestraft met hechtenis van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.

Voor de doorsnee burger betekent het stukje van 'gevaar voor zichzelf te duchten', dat hij niet tussenbeide hoeft te komen in een zware vechtpartij, of in het water hoeft te springen als er iemand verdrinkt. Maar een karate- of zwemkampioen heeft in zo'n geval geen excuus, die moet ingrijpen.

In het geval van de jongens die het spoor overstaken zou zo'n verplichting waarschijnlijk niet gegolden hebben, maar dat is hier niet relevant. Mensen hebben een natuurlijke drang om anderen in nood te willen helpen, zeker als het om bekenden gaat. De aanvallers hadden er dan ook rekening mee moeten houden dat die vrienden erop af zouden willen komen en dat daarbij een ongeluk zou kunnen gebeuren. Dat risico hebben ze genomen door een vechtpartij op een perron te beginnen.
Bedankt voor de verduidelijking. Ik heb zelf niet zoveel op met de juridische kant van de zaak, maar ik wist dat er zo'n artikel was. E.e.a. is natuurlijk wel weer lekker vrijblijvend en voor meerderlei uitleg vatbaar opgeschreven. Immers, hoe weet je in zulke hectische situaties vantevoren of er "redelijkerwijs geen gevaar voor zichzelf of anderen te duchten valt"?

Uiteindelijk is het aan een rechter om er kaas van te maken, en dus is het maar net hoe een rechter e.e.a interpreteert en hoe diens pet die dag staat. Vooral met dat woordje "redelijkerwijs" kun je als rechter werkelijk alle kanten op.
pi_68245559
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:18 schreef Lemmeb het volgende:

[..]

Bedankt voor de verduidelijking. Ik heb zelf niet zoveel op met de juridische kant van de zaak, maar ik wist dat er zo'n artikel was. E.e.a. is natuurlijk wel weer lekker vrijblijvend en voor meerderlei uitleg vatbaar opgeschreven. Immers, hoe weet je in zulke hectische situaties vantevoren of er "redelijkerwijs geen gevaar voor zichzelf of anderen te duchten valt"?

Uiteindelijk is het aan een rechter om er kaas van te maken, en dus is het maar net hoe een rechter e.e.a interpreteert en hoe diens pet die dag staat. Vooral met dat woordje "redelijkerwijs" kun je als rechter werkelijk alle kanten op.
Je zult wel veroordeeld worden als je mee gaat knokken met een stel Marokkanen.

Je zult niet veroordeeld worden als je dan 112 belt en wacht
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_68245643
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Je bent wel een vrij slechte troll.
  dinsdag 21 april 2009 @ 18:33:51 #113
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68245769
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 18:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Redelijkerwijs niet.
quote:
Redelijkerwijs wel. Je hebt dan namelijk niet genoeg je best gedaan.
pi_68261361
quote:
Op dinsdag 21 april 2009 17:02 schreef Specularium het volgende:

[..]

1,2, boem, trein eroverheen.
Wat een extreem onsmakelijke reactie, het respect is ver te zoeken...
pi_68271305
quote:
Op woensdag 22 april 2009 09:07 schreef Goover het volgende:

[..]

Wat een extreem onsmakelijke reactie, het respect is ver te zoeken...
Dan zou je eens de eerdere delen van deze reeks moeten doorlezen, waar de meest zieke insinuaties worden gedaan.
pi_68271428
quote:
Op woensdag 22 april 2009 14:44 schreef Specularium het volgende:

[..]

Dan zou je eens de eerdere delen van deze reeks moeten doorlezen, waar de meest zieke insinuaties worden gedaan.
nou en.
pi_68271455
quote:

[..]

Ik wou net zeggen. Als de dingen die hier geroepen zouden worden waar zouden zijn, dan zou iedere Marokkaan dagelijks iemand omleggen.
  woensdag 22 april 2009 @ 14:50:41 #118
37431 Lemmeb
accountabilabuddiable
pi_68271523
quote:

[..]

Eensch.

Vergeleken met de walgelijke reacties in de eerdere delen van deze reeks was dit maar een zeer onschuldig grapje. Vooral bedoeld om dat belachelijke "deel drie tikken uit" van die reclame op de hak te nemen.
pi_70806500
Nieuw bericht:
quote:
Drie mannen die verantwoordelijk zouden zijn voor een vechtpartij op het spoor bij station Rotterdam-Alexander op nieuwjaarsochtend, moeten volgende week donderdag voor de rechter verschijnen. Het betreft een pro-formazitting, zo blijkt donderdag uit informatie van justitie... Lees verder
pi_70809990
Ik blijf het volgen ..want ze hadden toch niets gedaan, zo wist de Politie al zeer snel te verklaren.
Moet wel heel wat aan de hand zijn dat Justitie nu tot een andere conclusie komt.
De "Politie" is dus wsl. niet te vertrouwen en stopt dit soort incidenten het liefst in de doofpot is mijn conclusie.
quote:
In eerste instantie onderzocht het OM of er sprake was van moord of doodslag, omdat de slachtoffers op het spoor waren gejaagd of geduwd. Politie en justitie sloten dat echter vrij snel uit. Justitie onderzocht de vechtpartij alsnog nadat het gewonde slachtoffer en de ouders van de dode jongen aangifte hadden gedaan.
Niet geschoten is altijd mis..
Ach Margrietje, de Rozen zullen bloeien..
pi_70811397
quote:
Op donderdag 9 juli 2009 13:03 schreef qonmann het volgende:
Ik blijf het volgen ..want ze hadden toch niets gedaan, zo wist de Politie al zeer snel te verklaren.
Moet wel heel wat aan de hand zijn dat Justitie nu tot een andere conclusie komt.
De "Politie" is dus wsl. niet te vertrouwen en stopt dit soort incidenten het liefst in de doofpot is mijn conclusie.
[..]
Wat duurt zo'n proces tot uiteindelijke vonnis lang eigenlijk.
Het is inmiddels alweer ruim 6 maanden geleden.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_73655358
123 Teletekst di 13 okt
Kort nieuws binnenland

Tegen drie mannen die betrokken waren
bij een dodelijke vechtpartij op het
treinstation Rotterdam-Alexander op 1
januari is tot twee jaar cel geëist.Bij
de vechtpartij werden twee mannen door
een trein geschept.Een overleed.Volgens
het OM waren de aanstichters roekeloos
en hebben ze de slachtoffers belet om
van het spoor weg te komen.
pi_73655451
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:40 schreef dvr het volgende:
123 Teletekst di 13 okt
Kort nieuws binnenland

Trek de 6 maanden voorwaardelijk er maar af.
pi_73655521
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 18:40 schreef dvr het volgende:
123 Teletekst di 13 okt
Kort nieuws binnenland

Oh ...er was niets aan de hand toch daar ?
En een straf van 2 jaar is vrij lang.
Het lukt de politie blijkbaar nog niet altijd om dit soort zaken in de doofpot te stoppen, er is nog een kleine hoop.
Waarom de politie naar de doofpot greep is nu ook wel weer duidelijk
pi_73657128
Cel geëist voor nieuwjaarsvechtpartij op spoor (z. link voor journaalbeelden)

Tegen drie mannen die verdacht worden van betrokkenheid bij de dood van een 19-jarige jongen uit Oegstgeest is twee keer twee jaar cel en zes maanden voorwaardelijk en één keer twee en een half jaar cel en zes maanden voorwaardelijk geëist.

Het zijn een jongen van 18 uit Sassenheim en twee Schiedammers van 22 en 23 jaar. De drie worden verdacht van dood door schuld, het medeplegen van mishandeling en openlijk geweld.

Tragisch ongeval
Op nieuwjaarsnacht werd de jongen dodelijk geraakt door een voorbijrazende trein tijdens een vechtpartij tussen groepen jongeren op het spoor van station Rotterdam Alexander. Een vriend van hem raakte ernstig gewond.

Aanvankelijk ging het OM uit van een tragisch ongeval, maar in april pakte de politie drie mannen op die verdacht werden van betrokkenheid bij zijn dood.
pi_73658017
OM eist celstraffen in zaak treindode

ROTTERDAM - Het Openbaar Ministerie (OM) heeft dinsdag celstraffen geëist tegen drie mannen die verantwoordelijk zouden zijn voor een vechtpartij op station Rotterdam Alexander op Nieuwjaarsochtend.

Daardoor kwam een 19-jarige man uit Oegstgeest om het leven en raakte een andere man zwaargewond. Beide slachtoffers stonden op het spoor en konden zich niet tijdig uit de voeten maken voor een aanstormende trein.

De officier van justitie eiste tegen de 23-jarige Ahmad S. dertig maanden celstraf, waarvan zes maanden voorwaardelijk. Tegen de eveneens 23-jarige Osman S. en Abdelkarim el K. (19) eiste het OM 24 maanden, waarvan eveneens zes maanden voorwaardelijk. Voor het drietal geldt een proeftijd van twee jaar.

De eis voor Ahmad S. viel hoger uit, omdat justitie hem als de aanstichter van de vechtpartij beschouwt. Volgens de officier hebben de drie zich collectief roekeloos gedragen en de slachtoffers belet zo snel mogelijk het spoor te verlaten. Justitie verwijt hun openlijke geweldpleging, mishandeling en dood door schuld.

De jongeren hadden de jaarwisseling gevierd in de nabijgelegen discotheek Outland. Daar zouden al schermutselingen hebben plaatsgevonden, aldus meerdere getuigen. Volgens de officier van justitie sloeg de vlam op het station ineens in de pan. De drie verdachten zouden volstrekt willekeurig geweld hebben gebruikt tegen slachtoffers. Onder hen bevonden zich ook enkele jongens uit Oegstgeest.

Toen vrienden van hen dat zagen, staken ze het spoor over naar het perron waar de schermutselingen plaatsvonden. De drie verdachten wachtten hen daar bij de perronrand op en belaagden hen, aldus het OM. Daarna ontstond een vechtpartij op het spoor. De jongeren stoven uiteen toen duidelijk werd dat de trein vanuit de richting van Utrecht naderde. Die reed de twee slachtoffers, ondanks een noodstop, aan.

Het OM verwijt de verdachten dood door schuld omdat redelijkerwijs was te voorzien dat op het spoor een trein zou aankomen, terwijl ze daar de slachtoffers aanvielen. Bovendien zouden die nooit het spoor zijn opgegaan, als hun vrienden niet waren aangevallen, aldus de aanklager.

Ahmed S. en Osman S. beriepen zich voor de rechtbank in Rotterdam op hun zwijgrecht. Abdelkarim el K. zei dat hij vechtpartijen had gezien, maar ontkende daaraan te hebben deelgenomen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)aak_treindode__.html
pi_73658043
pi_73663135
Rechters laten verdachten in zaak treindode vrij

http://www.telegraaf.nl/b(...)reindode_vrij__.html
pi_73666286
Echte Hollandse jongens.
pi_73666309
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 22:04 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Rechters laten verdachten in zaak treindode vrij

http://www.telegraaf.nl/b(...)reindode_vrij__.html
Het zou ook te gek worden als moordenaars werden opgesloten.
pi_73666464
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:10 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Ja, stel je eens voor. Een stel moordenaars in het gevang, dat moeten we hier natuurlijk niet hebben!

Wat mij betreft rotten deze lieden op naar Marokko, het land waar ze naar mijn mening thuishoren. Een verblijf van een jaar in het staatshotel zal voor hen ook echt geen straf betekenen.
pi_73666581
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:13 schreef Kietelaar het volgende:

[..]

Ja, stel je eens voor. Een stel moordenaars in het gevang, dat moeten we hier natuurlijk niet hebben!

Wat mij betreft rotten deze lieden op naar Marokko, het land waar ze naar mijn mening thuishoren. Een verblijf van een jaar in het staatshotel zal voor hen ook echt geen straf betekenen.
Zulk tuig hoort nergens thuis.
pi_73666647
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:16 schreef uiterstaardig het volgende:

[..]

Zulk tuig hoort nergens thuis.
Dan zie ik nog maar één uitweg.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 01:31:28 #134
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73670008
quote:

[..]

Moordenaars? Ik dacht dat de vechtpartij uit de hand liep en het niemands intentie was dat er een intercity de vechtpartij zou verstoren.
Here we are now, entertain us.
  woensdag 14 oktober 2009 @ 01:33:11 #135
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73670028
quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:18 schreef Kietelaar het volgende:

[..]

Dan zie ik nog maar één uitweg.
Niet doen! Bel met Stichting Correlatie; je bent te jong om er nu al uit te stappen.
pi_73670348
quote:

[..]

Inderdaad waar gaat het heen met ons land
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
  woensdag 14 oktober 2009 @ 03:24:29 #137
798 voyeur
bemoeit zich
pi_73670588
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 02:14 schreef Roberto258 het volgende:

[..]

Inderdaad waar gaat het heen met ons land
Waarom post je op een forum met je mond dicht?
pi_73677260
Ik ben benieuwd wat er 3 nov voor een uitspraak gaat komen.
pi_73677451
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:18 schreef Goover het volgende:
Ik ben benieuwd wat er 3 nov voor een uitspraak gaat komen.
Vrijspraak natuurlijk. Ooit een Marokkaan gezien die voor lange tijd de bak in ging, op Mohammed Bouyeri na dan?
pi_73680257
Even tvp.
A man said to the universe: 'Sir, I exist.'
'However', replied the universe. 'This fact has not created in me a sense of obligation.'
pi_73680495
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 03:24 schreef voyeur het volgende:

[..]

Waarom post je op een forum met je mond dicht?
Sorry, ik zal hem weer even open doen
De Graafschap | Schalke 04 | Juventus
pi_73682253
20 man ofzo op het spoor?
Hoeveel waren daarvan allochtonen?
Weet je toevallig nog hoe lang het duurde vanaf eerste klap tot mensen op het spoor?

Triest, ik schets zulke scenario's altijd in mijn hoofd uit zodra ik op een station sta
Ik kan me dat echt niet voorstellen , 130KM zou je de impact voelen? Of gaat dat zo snel dat je er niks van merkt bij wijze van spreken. Wens de nabestaanden veel sterkte toe, hoop dat Kevin zijn leven nog kan oppakken, dit wens je natuurlijk niemand.
pi_73682341
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:24 schreef Kietelaar het volgende:

[..]

Vrijspraak natuurlijk. Ooit een Marokkaan gezien die voor lange tijd de bak in ging, op Mohammed Bouyeri na dan?
Nederland is veel te soft, dat blijkt wel weer uit alle vonnissen. Het is altijd moeilijk om een situatie in te schatten, maar als er harde bewijzen zijn etc dan moet een keiharde straf echt wel kunnen.
pi_73684847
quote:
Op woensdag 14 oktober 2009 12:24 schreef Kietelaar het volgende:

[..]

Als ze voor lange tijd de bak in gaan zie je ze natuurlijk ook niet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_74354001
Veroordelingen om treindode station Rotterdam
dinsdag 03 november 2009 | 14:31

ROTTERDAM (ANP)- De rechtbank in Rotterdam heeft drie mannen veroordeeld tot celstraffen van een jaar, waarvan zes maanden voorwaardelijk voor een vechtpartij op station Rotterdam Alexander op Nieuwjaarsochtend. Hierbij kwam een 19-jarige man uit Oegstgeest om het leven en raakte een andere man zwaargewond. Beiden stonden op het spoor en konden niet meer op tijd vluchten voor een aanstormende trein.

Het drietal is veroordeeld voor openlijke geweldpleging, maar vrijgesproken van dood door schuld. Ahmad S. en Osman S. kregen ook taakstraffen van respectievelijk zestig en 120 uur opgelegd.

Bron

Ik vind dat ze erg gemakkelijk vanaf komen. Als iemand t.z.t. het hele vonnis kan opduikelen zou ik dat graag zien, want ik vraag me af waarom dood door schuld niet bewezen geacht werd.
  dinsdag 3 november 2009 @ 16:36:41 #146
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_74354235
quote:

[..]

quote:
Op dinsdag 13 oktober 2009 23:13 schreef Kietelaar het volgende:

[..]

Waar baseren jullie op dat er sprake was van moord?
Krekker is de bom!
pi_74354766
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:30 schreef dvr het volgende:

Ik vind dat ze erg gemakkelijk vanaf komen. Als iemand t.z.t. het hele vonnis kan opduikelen zou ik dat graag zien, want ik vraag me af waarom dood door schuld niet bewezen geacht werd.
Omdat niemand ze vastbond aan de rails in afwachting van de trein? Ze zijn uit eigen wil het spoor opgegaan. Dat dit was wegens een vechtpartij of welke reden dan ook, doet er niet zoveel toe.
pi_74355298
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 16:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

Ze zijn uit eigen wil het spoor opgegaan. Dat dit was wegens een vechtpartij of welke reden dan ook, doet er niet zoveel toe.
Nee, dat is nou juist de clou. Wanneer je iemands vriend in elkaar slaat, veroorzaak je daarmee dat die persoon zal willen ingrijpen. Maar wat aan de schuld nog meer bijdraagt, is dat de daders actief de slachtoffers belet hebben om veilig van het spoor af te komen.
pi_74355318
quote:

[..]

Omdat niemand ze vastbond aan de rails in afwachting van de trein? Ze zijn uit eigen wil het spoor opgegaan. Dat dit was wegens een vechtpartij of welke reden dan ook, doet er niet zoveel toe.
Ik kan me voorstellen dat mensen jou vroeger met veel plezier gepest hebben.
pi_74355408
quote:

Omdat niemand ze vastbond aan de rails in afwachting van de trein?
Oh, en dit vond ik eigenlijk te dom om op te reageren, maar om verdere ontsporing te voorkomen: Dood door schuld heeft niets met intentie of opzet te maken. Als jij van 6 hoog per ongeluk een bloempot van de vensterbank naar beneden laat vallen, op het hoofd van iemand die dat niet overleeft, dan ben je schuldig aan dood door schuld (omdat het dom was die bloempot daar zo gevaarlijk neer te zetten).

[ Bericht 7% gewijzigd door dvr op 03-11-2009 17:26:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')