Ik heb bij een collega ontdekt dat het helemaal geen kwaad kanquote:Op dinsdag 27 januari 2009 07:29 schreef Tezz het volgende:
Filet Americain is lekker wanneer je het vers eet en goed gekoeld houdt. In de zomer koop ik het echt nooit. Ligt ie eerst een kwartier buiten de koeling terwijl jij door de supermarkt struint en dan gaat het bakje ook nog mee in een hete auto/fiets. Tegen de tijd dat ie bij jou thuis weer in de koelkast ligt lopen de bacterien polonaise door je filet....
Dat lijkt mij niet onlogisch.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:25 schreef Isabeau het volgende:
Is het trouwens waar wat ik hoorde, dat hoe lichter de filet americain hoe meer mayonaise er in zit?
Bij die van de AH zit er in elk geval heel weinig vlees en heel veel andere dingen doorheen. Waaronder fel-oranje kleurstof. Opzich wel lekker, maar heeft niets weg van Filet Americain.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik heb bij een collega ontdekt dat het helemaal geen kwaad kanTot twee maal toe een hele nachtdienst (en die van hem duren 10 uur) buiten de koelkast bewaren in een 24 graden omgeving geeft géén ziekteverschijnselen. Wel wat waterige filet met wat bruine kleur, maar voor de rest: hij leeft nog steeds!
ik zou hem echt nóóit na doen!
Is het trouwens waar wat ik hoorde, dat hoe lichter de filet americain hoe meer mayonaise er in zit?
beetje peper en zout mag ook!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 10:38 schreef cherrycoke het volgende:
wit pistoletje + filet americain + VEEL UITJES = LEKKEEEEEEEEEEEEER
Bij mijn weten zit er helemaal geen mayonaise in filet!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 08:25 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En voor die van de Albert Heijn: 3 el rundertartaar - 2 a 3 ons mayonaise - 2 ons pittige mosterd - 2 ons paprikapoeder - 2 ons chilipoeder - tabasco - worchestershiresaus - peper - zoutquote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:03 schreef r2d22 het volgende:
Filet American
Het orginele slagersrecept!
3 ons rundertartaar - 2 a 3 el mayonaise - 2 tl pittige mosterd - 2 tl paprikapoeder - 2 tl chilipoeder - tabasco - worchestershiresaus - peper - zout
Doe de tartaar in de keukenmachine en doe er 2 el mayonaise, de mosterd, paar druppels tabasco, paprika- en chilipoeder bij. Maal het geheel fijn, haal het uit het keuken apparaat, doe het in een schaaltje en maak het op smaak met peper, zout, worchestershiresaus en wat tabasco. Maak het eventueel nog wat smeuiger met mayonaise.
Dan heb je nog nooit een recept voor filet americain gezienquote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:49 schreef Tezz het volgende:
Bij mijn weten zit er helemaal geen mayonaise in filet!
Nee dat blijkt! Ik ga het dit weekend proberen te maken zelf, haha!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan heb je nog nooit een recept voor filet americain gezien
Nou, ik heb ooit in een supermarktslagerij gewerkt, en daar ging wel gewoon vers vlees in, maar daarna een of ander chemisch goedje uit een emmer. Ik heb me nooit gerealiseerd dat die chemische oranje vloeistof wel eens aangemaakt zou kunnen zijn met mayo!quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:38 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht trouwens ook altijd dat het gemalen vlees met kruiden was en 'schrok' toen ik zag dat er veel mayo doorgaat
Ik gok eerder: Hoe meer oranje, hoe magerder. Meer rood = meer vlees..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:45 schreef Smallish het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat hoe roder de filet is, hoe magerder. Ook wel logisch natuurlijk, gezien de mayo.
Ik heb nergens gezegd dat het ambachtelijk was.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 07:33 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Okee, nee, dat is echt ambachtelijk, tartaar malen en dan gewoon groothandelsaus erdoorheen.
Ja, en de meeste calorieën zitten niet in het vlees maar in de mayo..quote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:29 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik gok eerder: Hoe meer oranje, hoe magerder. Meer rood = meer vlees..
quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:43 schreef Tezz het volgende:
[..]
Nou, ik heb ooit in een supermarktslagerij gewerkt, en daar ging wel gewoon vers vlees in, maar daarna een of ander chemisch goedje uit een emmer. Ik heb me nooit gerealiseerd dat die chemische oranje vloeistof wel eens aangemaakt zou kunnen zijn met mayo!
Er bestaat ook filet van kalfsvlees en dat is echt niet rood, maar wel mager.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:45 schreef Smallish het volgende:
Ik heb altijd begrepen dat hoe roder de filet is, hoe magerder. Ook wel logisch natuurlijk, gezien de mayo.
Bij de Jumbo hebben ze ook lekkere en volgens mij meer echtere. het smaakt veel beter en is ook korter houdbaarquote:Op dinsdag 27 januari 2009 20:27 schreef grif het volgende:
Als je in Amsterdam of Haarlem woont, zou je eens langs Marqt kunnen fietsen. De filet americain die daar verkocht wordt, lijkt niet eens op die van de AH, maar is wel zoals ik 'm van vroeger ken. Gewoon drie dagen en niet drie weken houdbaar. Geen knaloranje kleur en een fijne subtiele smaak.
Ik ben een heuze jumbofiel, maar voor de Filet Americain maak ik een ommetje naar de Hemaquote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:01 schreef Paul het volgende:
[..]
Bij de Jumbo hebben ze ook lekkere en volgens mij meer echtere. het smaakt veel beter en is ook korter houdbaar
Hemaquote:Op dinsdag 27 januari 2009 23:37 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Ik ben een heuze jumbofiel, maar voor de Filet Americain maak ik een ommetje naar de Hema
Ik vind de peper filet americain van de C1000 verreweg de lekkerste!quote:
SlagersFA is wel een stuk beter hoorquote:Op woensdag 28 januari 2009 06:37 schreef Superrnova het volgende:
[..]
Zo zie je maar dat smaken verschillen
'ontdekt' klinkt als oudquote:Op woensdag 28 januari 2009 06:39 schreef sig000 het volgende:
Ik heb hier zonet een bakje in de koelkast ondekt, ga dat op een wit broodje smeren en post dan zometeen mijn bevindingen.
Het spul komt van AH XL.
Dat laatste.quote:Op woensdag 28 januari 2009 06:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
'ontdekt' klinkt als oudmaar ik neem aan dat je zelf de boodschappen dus niet doet
Nee, het elitaire kunnen ze beter aan jou overlatenquote:Op woensdag 28 januari 2009 07:08 schreef Twerk het volgende:
Ik vind het meer van dat afgezaagde spul waar je fantasieloze tante voor de 57e verjaardag achtereen weer mee op tafel komt ,, En tot overmaat van ramp heb je dan een neefje die te klein is voor het bier en te groot voor de biokken die blijft smeren en anderen de al eerder genoemde fantasieloze, vrij smakeloze toostjes aansmeren
Tevens pruttel waar bepaalde studenten elitair over menen te moeten praten.. Over 'zo'n oppervlakkig product![]()
Dat lijkt me idd een stuk meer gepast ja.quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:16 schreef kingmob het volgende:
[..]
Nee, het elitaire kunnen ze beter aan jou overlaten![]()
Als op de verpakking staat "gehakte biefstuk met fijne kruiden", dan verwacht ik dat dat erin zit, en niets anders.quote:Op dinsdag 27 januari 2009 17:32 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dan heb je nog nooit een recept voor filet americain gezien
quote:Op woensdag 28 januari 2009 07:08 schreef Twerk het volgende:
Ik vind het meer van dat afgezaagde spul waar je fantasieloze tante voor de 57e verjaardag achtereen weer mee op tafel komt ,, En tot overmaat van ramp heb je dan een neefje die te klein is voor het bier en te groot voor de biokken die blijft smeren en anderen de al eerder genoemde fantasieloze, vrij smakeloze toostjes aansmeren
Tevens pruttel waar bepaalde studenten elitair over menen te moeten praten.. Over 'zo'n oppervlakkig product![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |