Dat kun je mensen vragen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:29 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Hoe is vertrouwen wetenschappelijk te bepalen of meten?
Ga Prem lastigvallen, onmens.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:27 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Inderdaad, lekkere wetenschap weer Reya.
Je bent een soort Maurice de Hond, alleen vraag je het aan rijke bankiers ipv. kansloze thuiszittende SP-ers?quote:
Nee, ik maak gebruik van Eurobarometer-data; ik heb alle respondenten die niet weten waar ze het over hebben eruit gefilterd, dus ik zal inderdaad vermoedelijk weinig kansloos thuiszittende SP-ers ertussen vinden.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:34 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je bent een soort Maurice de Hond, alleen vraag je het aan rijke bankiers ipv. kansloze thuiszittende SP-ers?
Christus te paard, wat een nep-studie.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, ik maak gebruik van Eurobarometer-data; ik heb alle respondenten die niet weten waar ze het over hebben eruit gefilterd, dus ik zal inderdaad vermoedelijk weinig kansloos thuiszittende SP-ers ertussen vinden.
Nee, ik ben nu zeg maar voor de helft van de tijd opgenomen in de staf van de vakgroep waar ik studeer, en voor de andere helft studeer ik nog, maar dat is zonder tentamens.quote:
Je bent dus student-assistent? En hoe zit dat met de andere helft dan? Zit je in het laatste jaar?quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, ik ben nu zeg maar voor de helft van de tijd opgenomen in de staf van de vakgroep waar ik studeer, en voor de andere helft studeer ik nog, maar dat is zonder tentamens.
Ja, alleen met wat meer uren dan gebruikelijk; verder doe ik zelf wat onderzoek en schrijf eea aan papers, dat doe ik ipv vakken, zeg maar. Of ik in het laatste jaar zit ligt aan de prioriteiten die ik stelquote:Op donderdag 29 januari 2009 10:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Je bent dus student-assistent? En hoe zit dat met de andere helft dan? Zit je in het laatste jaar?
Dus jullie hebben geen verplichte vakken? Wat een pretpakket.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:42 schreef Reya het volgende:
[..]
Ja, alleen met wat meer uren dan gebruikelijk; verder doe ik zelf wat onderzoek en schrijf eea aan papers, dat doe ik ipv vakken, zeg maar. Of ik in het laatste jaar zit ligt aan de prioriteiten die ik stel
In zekere zin is het een pretpakket, omdat je in grote mate zelf kunt bepalen hoe je je studie invult, maar er zijn wel een aantal algemene vereisten, en de studielast is een stuk hoger dan traditionele trajecten. Overigens was de bachelor die ik heb gevolgd wel op traditionele wijze vorm gegeven.quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:44 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dus jullie hebben geen verplichte vakken? Wat een pretpakket.
Je doet toch geen psychologie he....?quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:37 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, ik maak gebruik van Eurobarometer-data; ik heb alle respondenten die niet weten waar ze het over hebben eruit gefilterd, dus ik zal inderdaad vermoedelijk weinig kansloos thuiszittende SP-ers ertussen vinden.
Waar zie je me voor aan?quote:Op donderdag 29 januari 2009 10:56 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je doet toch geen psychologie he....?
Je schurkt er wel tegenaan...quote:
Ik blijf er verre van.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:05 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Je schurkt er wel tegenaan...
Ik laat me liever dhimmi noemen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:22 schreef Mutant01 het volgende:
Je volgt gewoon alles waar geen tentamen aan vast zit, mietje.
Een heel wiskunde vak nog wel.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:20 schreef Reya het volgende:
Overigens ga ik komende periode een wiskundevak volgen, maar volgensmij zit daar geen tentamen aan vast.
Niet echt veel, alhoewel er wel een aantal verrassende resultaten uit zijn gekomen die wellicht de moeite waard zijn om verder uit te zoeken.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:34 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
Maar goed, wat denk je te bereiken met je onderzoek?
Mijn major is nu ongeveer voor de helft wiskunde; het niveau ligt wat tussen wat gebruikelijk is bij gamma-studies en wat gebruikelijk is bij beta-studies, en dat gaat me wel redelijk af.quote:
De beperkingen van je onderzoek zullen wel de oorzaak zijn.quote:Op donderdag 29 januari 2009 11:49 schreef Reya het volgende:
[..]
Niet echt veel, alhoewel er wel een aantal verrassende resultaten uit zijn gekomen die wellicht de moeite waard zijn om verder uit te zoeken.
Met suiker en melk?quote:
Heet dit ook terrorisme in Nederlandse begrippen?quote:Spong wil beveiligd worden vanwege haatmail
Van onze verslaggeefsters Janny Groen, Annieke Kranenberg
Verzoek aan justitie om bescherming na ontvangst van ‘honderden’ haatmails.Ingewijden: ook hof ontving bedreigingen.
AMSTERDAM Advocaat Gerard Spong heeft de Amsterdamse hoofdofficier van justitie om persoonsbeveiliging gevraagd wegens bedreigingen door de aanhang van Geert Wilders. Spong zegt honderden hatelijke e-mails te hebben ontvangen sinds het gerechtshof in Amsterdam vorige week besliste dat de PVV-leider moet worden vervolgd vanwege anti-islamitische uitlatingen.
Spong is een van de mensen die de vervolging heeft afgedwongen.
Ook het hof heeft tientallen haatmails ontvangen, zeggen ingewijden.
Een woordvoerder van het hof wil dit bevestigen noch ontkennen. Het Openbaar Ministerie wil evenmin kwijt of er beveiligingsmaatregelen zijn getroffen.
Spong – die maandag om persoonsbeveiliging vroeg – zegt nog geen reactie van de hoofdofficier te hebben ontvangen. Intussen heeft hij zelf zijn beveiliging georganiseerd.
De afzenders van de dreigmails steken volgens hem niet onder stoelen of banken dat zij fan van Wilders zijn. Soms doen zij dat met naam en toenaam.
Spong: ‘Er zitten veel doodsverwensingen tussen. In andere emails wordt gedreigd mijn kop eraf te hakken als Wilders wordt veroordeeld. Of er wordt gevraagd hoelang ik zelf nog zonder beveiliging de straat denk op te kunnen.’
Hij gaat ervan uit dat het OM hiernaar onderzoek instelt.
Daarnaast deed Spong aangifte wegens chantage. Iemand dreigt een smadelijke brief over hem te openbaren, als hij niet afziet van zijn aangifte tegen Wilders. De chanteur zegt een brief te bezitten met de bewering dat Spong 35 jaar geleden als docent in Suriname goede cijfers gaf aan rechtenstudenten in ruil voor seksuele gunsten.
‘Onzin’, reageert Spong.
Andere betrokken advocaten ontvingen ook hatelijke berichten, maar deden geen aangifte.
quote:
Want zodra je een crimineel familielid hebt, moet je geweerd worden? Over principes gesproken zeg..quote:Op donderdag 29 januari 2009 17:49 schreef Wheelgunner het volgende:
'Allochtone agenten familie van criminelen'
Je zou toch bijna je principes overboord gooien en toch maar op Ome Wilders stemmen...
Als ik een crimineel familielid had, had ik ook nooit mijn wapenverlof gekregen. Moet een agent (met criminele familie) dan wel door zo'n antecedentenonderzoek komen?quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:28 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Want zodra je een crimineel familielid hebt, moet je geweerd worden? Over principes gesproken zeg..
Sja, maar de Republikeinen zijn, over het algemeen, dom, dóm, dooom weet je. Dus dat een gemiddelde econoom iets anders zou zeggen, dat ligt in de lijn der verwachting. Een gemiddelde socioloog, een gemiddelde wetenschapper, een gemiddelde fruitteler, allemaal zouden ze een andere mening hebben dan dat treurig hoopje conservatisme in Washington.quote:Op donderdag 29 januari 2009 08:30 schreef Reya het volgende:
[..]
[..]
Vraag een gemiddelde econoom welke vorm van overheidsinmenging nou echt op lange termijn tot netto baten kan leiden, en investeringen in onderwijs zullen nou juist vermoedelijk hoog op diens lijstje staan.
Als jij nooit contact meer met die persoon hebt, hij woont 300 km verderop en je ziet hem voor de rest nooit. Dan mag jij dus niet je beroep uitoefenen, dat is een goed idee.quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:54 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Als ik een crimineel familielid had, had ik ook nooit mijn wapenverlof gekregen. Moet een agent (met criminele familie) dan wel door zo'n antecedentenonderzoek komen?
Dat was niet de indruk die ik van dat artikel kreeg. Een Achterneef in een compleet andere regio lijkt me niet relevant nee, maar broers/zussen of neven/nichten (In die culturen vaak hetzelfdequote:Op donderdag 29 januari 2009 19:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als jij nooit contact meer met die persoon hebt, hij woont 300 km verderop en je ziet hem voor de rest nooit. Dan mag jij dus niet je beroep uitoefenen, dat is een goed idee.
Die worden er gewoon uitgehaald. Dat was ook daarnet bij EenVandaag, tis dus weer gegil om niets.quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:21 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat was niet de indruk die ik van dat artikel kreeg. Een Achterneef in een compleet andere regio lijkt me niet relevant nee, maar broers/zussen of neven/nichten (In die culturen vaak hetzelfde) waarmee je contact hebt en die in je werkregio wonen lijkt me wel wat problematisch in potentie.
Daar ben ik soms gevoelig voor de laatste tijd.quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Die worden er gewoon uitgehaald. Dat was ook daarnet bij EenVandaag, tis dus weer gegil om niets.
quote:
Sinds Marokkaanse jochies het nodig vinden om zelfs in mijn limburgse dorpje overlast te veroorzaken, ben ik het weer steeds moeilijker gaan vinden om te (willen) relativeren. En dan voel ik me in mijn vooroordelen dus ook gesterkt door dergelijke berichtgeving.quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:27 schreef Monidique het volgende:
Tsja, laat je niet gek maken. Het is zoiets als die periodieke berichten over een islamitisch Groot-Brittanië: je kunt ervan uitgaan dat het overdreven is, je leest het, checkt wet, et voila, het blijkt een overdreven verhaal, gretig overgenomen door De Telegraaf en mensen die continu waken voor de komende islamitische horde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |